Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä fyysisiä oireita stressi on sinulle aiheuttanut?

Vierailija
09.06.2021 |

Mitä oireita stressistä voi tulla? Itsellä ollut viimeisen vuoden aikana kaikenlaisia oireita, sitä ennen olen ollut terve. Mitään muuta eroa ei ole entiseen, kuin kova stressi. Lääkärissä käyty ja ei ole vakavaa.

Kommentit (389)

Vierailija
121/389 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua stressi ja sen aiheuttama ahdistus lamaa. Onko muilla samaa? Että ei oikein pysty eikä jaksa keskittyä mihinkään, mielessä pyörii pelot ja on raskasta olla muiden ihmisten seurassa ja yrittää samalla keskustella normaaleja. Ja siitä tulee sitten huono omatunto, kun ei jaksa keskittyä.

Vierailija
122/389 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkikohtauksia, ahdistusta, rytmihäiriöitä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/389 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huimaus, rintakipu, pahoinvointi, elohiiri.

Vierailija
124/389 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköyliherkkyys. Uskoin tähän hömppään kunnes minulle osoitettiin sokkokokeessa, että sähköllä ei mitään tekemistä asian kanssa. Tulin järkiini ja aloin hoitamaan itseäni ihan toisella tavalla ja sain asiat kuntoon.

Vierailija
125/389 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli sellainen olo että sekoan. Huimasi, pyörrytti. Paniikkikohtaus oli lähellä. .

En jaksaisi olla minuuttiakaan töissä. Olen todella kiukkuinen ja epäilen kaikkea, todella kaameaa. Lomaan vielä kuukausi

Vierailija
126/389 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapina, päänsärky, sekoamisen tunne..

Aivan..

Vierailija
127/389 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisti- ja uniongelmia. Pahimmillaan tunto häviää käsistä.

Vierailija
128/389 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elohiiri silmän takana.

Vierailija
129/389 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni, jännityspäänsärky, hiusten tippuminen (kokonaan isoina läiskinä), hiumaus, sydämentykytys, ruoansulatusongelmat, ripuli, paniikkihäiriö, suun kuivuminen, ihottuma, tärinä, uniongelmat yms..

Vierailija
130/389 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

#naiset

#hysteria

#suorittaminen

#valittaminen

Vierailija
131/389 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tiedätte että stressi on ihan teidän oman mielenne sairaus. Kukaan ulkopuolinen ei käske teitä ”stressaamaan”. Itse asetettu itsellenne tuollaisen elämänasenteen ja haluatte sen suorittaa kuin kiltit tytöt vaan.

Vierailija
132/389 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tiedätte että stressi on ihan teidän oman mielenne sairaus. Kukaan ulkopuolinen ei käske teitä ”stressaamaan”. Itse asetettu itsellenne tuollaisen elämänasenteen ja haluatte sen suorittaa kuin kiltit tytöt vaan.

Entäpä ulkopuolisen aiheuttama stressi, jolle en kertakaikkiaan voi mitään?

Yläkerrassani asuu möykkääjä, yöeläjä. En pysty nukkumaan ja muutenkin elän täysin hänen ehdoillaan. Olen ehdollistunut ovien pamauksiin. En pysty rentoutumaan kotonani, kun asukas on paikalla. Tiedän hänen elintapansa tarkemmin kuin haluaisin.

Joo, kukaan ei käske minua stressaamaan, mutta yritäpä itse nukkua pesukoneen ja tehosekoittimen pärinässä!

Ai, minunko tässä pitää myydä kämppäni ja muuttaa pois?

Vierailija
133/389 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain autoimmuunisairauden monenvuoden stressistä. Stressi taas tuli siitä kun puolisoni sairastui selästään. Meni yli 5v. ennenkuin mihinkään oikeisiin toimiin ryhtyivät. Vika paheni kokoajan ja työkyvyttömyys tuli ennenkuin leikkaus vihdoinviimein oli ajankohtainen. Eikä se auttanut enää, senverran kuitenkin ettei ihan jatkuvia kipuja, mutta työkyky meni. 

Se jatkuva pelko toisen puolesta, koska pääsee hoitoon, halvautuuko, tuleeko liikkumaan enää itse, ym. pelko aiheutti sellaisen stressin että itse sairastuin. Puhuin tästä lääkärilleni ja hän oli myös sitä mieltä, että se jatkuva vuosia kestänyt pelko oli syynä sairauteeni. Eikä se pelko mihinkään ole kadonnut, vähän lieventynyt vain.

Sitten muutama vuosi sitten tuli kaularankaleikkaus vuorostaan puolisolleni, sitten myös minun autoimmuunitauti aktivoitui, koska stressasin taas hänen selviytymisestään, oli taas uhkana halvautuminen, käsien toimimatomuus ym.

Elämä on raadollista joskus, toisen sairaudet sairastuttaa läheisen, varsinkin kun välitetään toinen toisistamme

Vierailija
134/389 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vatsaoireet, hiustenlähtö, uniongelmat...

Ruokahalutomuus,paino pudotus ja ihan valtavat kiputilat hartiat niska .

Vierailija
135/389 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka toinen mainitsee listassaan psyykkisiä oireita, vaikka kysyttiin, että mitä fyysisiä oireita.

Näillä ilmeisesti lukemisen ymmärtämisen heikkous on myös fyysinen vaiva?

Vierailija
136/389 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin psykoosiin kun stressasin töissä.

Vierailija
137/389 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänsärkyä ja verenpaineen nousua.

Vierailija
138/389 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioiden unohtelu, migreenit, pieni lihominen, seksuaalisen halun katoaminen taustalle, pienistä asioista härkäsen tekeminen

Vierailija
139/389 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko stressiin kuolla? Mulla on ollut kova stressi ja ahdistus kolme kuukautta. On fyysisiä vaivoja, tosi raskas olo, ruoka oksettaa, jotenkin vaan lamaa. Ei jaksa edes itkeä. Pohdin siis, että kun kova stressi ja ahdistustila on niin rankka kropalle, niin voiko se vaikuttaa vaikkapa sydämeen?

Jos verenpaine on kauan koholla,se voi vaikuttaa sydämeen ja ainakin itselläni väsymys tuo rytmihäiriöitä.

Vierailija
140/389 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaan kropallani ja vaikka tiedostankin sen, niin silti välillä menee aikaa, ennen kuin ymmärrän uuden fyysisen oireen johtuvan stressistä. Esimerkiksi n. 1,5 kk sitten jännitin yhtä juttua ja samaan aikaan kärsin rintakivuista ja sydämen muljahteluista. Meni hetki, että hoksasin yhdistää kivut jännitykseen. Mutta kun oivalsin asian, sydänoireet loppuivat. Pahinta minulle oudoissa oireissa on aina se, etten tiedä, mistä ne johtuvat ja ovatko ne vaarallisia. Mutta kun ymmärrän, mistä oire johtuu, se katoaa tai ainakin lievittyy, koska sitä voi lakata murehtimasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi