Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä fyysisiä oireita stressi on sinulle aiheuttanut?

Vierailija
09.06.2021 |

Mitä oireita stressistä voi tulla? Itsellä ollut viimeisen vuoden aikana kaikenlaisia oireita, sitä ennen olen ollut terve. Mitään muuta eroa ei ole entiseen, kuin kova stressi. Lääkärissä käyty ja ei ole vakavaa.

Kommentit (389)

Vierailija
141/389 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan päästä tilannetta liian pitkälle. Itselle tuli oksentelua aamuisin, heräämisiä kesken unien, kiputiloja kroppaan, migreenin pahentuminen, liikahikoilu, vapina, sydäntykytykset ym ym.

Vierailija
142/389 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistakaa ferritiini hyvät ihmiset. Jos se huono, oireet voivat muistuttaa masennusta. Joku sanoi edellä, että lääkärin mukaan hänen ferritiini 28 olisi hyvä. No ei ole! Jos yhtään alle 70, rautakuuri. Itsellä arvo oli 30, ja oireet olivat laajat, hiusten lähtöä, aivosumua, väsymys, migreenikohtaukset ja monta muuta. Mietin jo pitäisikö hankkia mielialalääkkeet. Kun sain rautakuurilla ferritiinin nousemaan, oireetkin jännästi katosivat. Kuinka moni syö masennuslääkkeitä turhaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/389 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännityspäänsärky, hampaiden voimakas pureminen. Kivut olivat niin kovat, että jouduin sekä pään magneettikuvaukseen että angiografiaan (= verisuonten kuvaus). Vähän jo itseäkin mietitytti, että onko päässä jotain oikeaakin vikaa.

Vierailija
144/389 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyöruusu.

Ihottuma ja kipu olivat oikean olkapään alueella, joten luulin kipua aluksi niskan jumittumiseksi kun olin tehnyt jotain, mistä saattaa niska mennä jumiin. Ihottumaa luulin allergiseksi reaktioksi.

Vierailija
145/389 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän kuormittavan elämäntilanteen takia olen saanut pari kertaa kokovartaloihottuman, joka kestää monta kuukautta. Lapsellakin on joskus samaa lievempänä, jos on elämässä liikaa ohjelmaa.

Jos töissä on liian rankkaa, selkäni menee jumiin ja kehoni järjestää minulle näin pakollisen lepotauon. Usein selkäkipu on merkki siitä, että on henkisesti liikaa taakkaa kannettavana.

Nykyajan lääketiede on ihmeen mekaanista toimintaa, ei tarjota kokonaisvaltaista hoitoa. Esim. tuohon selkäkipuun voisi särkylääkkeen oheen sopia keskusteluapu ja rentoutuminen luonnossa.

Vierailija
146/389 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tiedätte että stressi on ihan teidän oman mielenne sairaus. Kukaan ulkopuolinen ei käske teitä ”stressaamaan”. Itse asetettu itsellenne tuollaisen elämänasenteen ja haluatte sen suorittaa kuin kiltit tytöt vaan.

Tyhmyyteen voi vaikuttaa, ei siihen kuinka stressi vaikuttaa ihmiseen. Jos stressin takia alkaa purra yöllä hampaita yhteen, on vaikea sanoa itselle iltaisella, että äläpäs sitten yöaikaan pureskele niitä hampaita. Stressiä ei ihminen edes välttämättä tunnista tietoisella tasolla. Huomaan tosin, että sama näyttää pätevän eräillä tähän tyhmyyteen.

Vierailija
147/389 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänsärky, kohonnut verenpaine, lihasjumit sekä ajoittain vatsa sekaisin. Olen 2 v tuttavaani nuorempi, vaativasa työssä, ja vetelä tuttuni joka valittaa kaikesta ja haukkuu lääkärit ym kertoi ettei ole koskaan syönyt verenpainelääkkeitä. Minulla ne jo 20v. Ei kai lääkkeitä tarvitse kun syyttelee muita eikä itse ota vastuuta omasta terveydestään. Tietenkin ylipainoinen joka haluaa syödä mitä huvittaa ja lääkärien vika kun on vaivoja. Mutta ei siis verenpainetta kun stressitasokin on kuulema laskenut kun stressi (lue: valitus lääkärin käytöksestä tehty) on jäänyt pois.

Vierailija
148/389 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsa menee sekaisin, näppylöitä tulee taipeisiin, neuroottiset ajatukset, änkytys ja puheen tuottamisen vaikeudet, heräily öisin tukehtumisen tunteeseen, voimattomuus, jos urheilee tulee ylirasitus,  Kroppa yksinkertaisesti on aivan tiltissä.

Vierailija
149/389 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypokondrian. Luulen jatkuvasti stressin aiheuttamien vaivojen olevan jotain vakavaa kuten jalkojen pistely= ms tauti, päänsärky= aivokasvain, lihaskivut jaloissa= veritulppa jnejne. Lääkärillä oon käynyt ja uskokaa aika moneen kertaan, käännytetty sieltä kotiinkin ja käsketty mennä mt puolelle. Stressistä kaikki tämä.

Vierailija
150/389 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolentoiminnan muutokset

Hiustenlähtö etenkin ohimoilta

Vatsan turvotus

Keskittymisvaikeus

Aivosumu

Väsymys

Heräily öisin ja katkonainen uni

Seksuaalisen halun heikentyminen

Yleinen apatia

Nipistelyä jaloissa

Elohiiriä joka puolella

Päänsärky

Niska ja hartiakivut

Krooninen kipu lavoissa

Vierailija
151/389 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pompholyx ja monia muita samoja, mitä täällä jo mainittukin.

Vierailija
152/389 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vatsaoireet, hiustenlähtö, uniongelmat...

Sama! Lisäksi sydämen rytmihäiriöt.

Vierailija
153/389 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsaoireet, leuan lonkusuminen, ripisen lähtö, nielemisongelmat ja väsymys.

Vierailija
154/389 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syövän ja sen jälkeen uusiutumisen

Vierailija
155/389 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- IBS niin, etten voi kyläpaikassa, töissä, julkisilla paikoilla syödä lähes yhtään mitään ilman, että vatsa menee täysin sekaisin

- paha hormonaalinen akne

- hiustenlähtö

-hampaiden narskutus öisin niin, että hampaani lohkeilevat purentakiskosta huolimatta

- muistiongelmat

- keskittymisongelmat

- rytmihäiriöt

- lisääntynyt hikoilu

- niska- ja hartiajumit niin, että välillä toinen käsi on kokonaan tunnoton

- ryppyjä kulmien kurtistelusta

- pakonomainen tarve raapia selässä ja olkapäillä olevia näppyjä, jolloin näistä jää ikäviä arpia

- uniongelmia

- heikentynyt libido

Vierailija
156/389 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä päänsärkyä ja vastakipua.

Kovemmassa ja pidempään jatkuneessa stressissä silmän nykimistä, elohiiriä, korvien lukkoisuutta ja nenäverenvuotoa.

Vierailija
157/389 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te joilla jännityspäänsärkyä, onko se kovaa tai häiritsevää? Itselläni on niska jumissa ja pantamaista puristusta, vihlontaa ja pistelyä päässä. Välillä se on kovaa ja häiritsevää, välillä lievää. Välillä oireetonta. Joskus ohimo tuntuu puutuneelta. Voikohan olla juuri jännityspäänsärkyä?

mulla toistaiseksi mt-lääkitys alkanut tuota helpottamaan.

Kiitos vastauksesta! Lääkäri ehdotti minulle mt-lääkettä tueksi, kun stressi ilmeisesti aiheuttaa minulle näitä oireita. Pitäisi varmaan kokeilla, kun oireet ovat häiritseviä.

Eikö stressiä aiheuttaville asioille voi tehdä mitään vai lääkitäänkö ihminen, jotta tämä kestäisi esim. työpaikan kohtuuttomia vaatimuksia tai työskentelyolosuhteita?

Vierailija
158/389 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vatsan happoisuus lisääntyy mikä aiheuttaa kipua, refluksia ja pahoinvointia... tai vatsahaavan

Vierailija
159/389 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokahaluttomuus, tärinä, sydämentykytykset, käsien ja jalkojen hikoilu, paine rinnalla. Jännä kuitenkin tuo ruokahalun täydellinen menetys: kaikenlaisen ruoan pureskelu todella vaikeaa, ainoa mikä menee helposti alas on nesteet ja keitot.

Vierailija
160/389 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- pakonomainen tarve raapia selässä ja olkapäillä olevia näppyjä, jolloin näistä jää ikäviä arpia

Hei mullakin tämä, just tällä hetkellä olkapäät ja yläselkä arvilla, kun viime viikon stressi sai aikaan hirveen raapimishimon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi