Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä fyysisiä oireita stressi on sinulle aiheuttanut?

Vierailija
09.06.2021 |

Mitä oireita stressistä voi tulla? Itsellä ollut viimeisen vuoden aikana kaikenlaisia oireita, sitä ennen olen ollut terve. Mitään muuta eroa ei ole entiseen, kuin kova stressi. Lääkärissä käyty ja ei ole vakavaa.

Kommentit (389)

Vierailija
261/389 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävät sydämen rytmihäiriöt.

Vierailija
262/389 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakropan polte, särky, kihelmöinti Tulehdustila?

Mitä on ja mistä johtuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/389 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuus (vaikeus saada unta ja aamuyön heräily). Sykkeen kohoaminen liikunnassa. En pysty esim. juoksemaan tai käymään tanssitunnilla ollenkaan, jos on kova stressi. Syke ei myöskään palaudu helposti urheilun jälkeen.

Myös painonnousua on ollut. Ehkä se on yhteydessä huonompaan nukkumiseen, koska en hoida stressiä syömällä herkkuja tmv.

Vierailija
264/389 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä onkin monia.

Vierailija
265/389 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muna lakanna seisomasta, tai kyllä se jotenkin horjuvasti seisoo muttei ole kova kun siltabetoni.

Enkä ole ottanna mitään k-piikkejä jos joku sitä eppäilee, nehän kuulemma tekkee sen ettei pellaa muluukku ettes huonosti.

Vierailija
266/389 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä onkin monia.

Kyllä. Työelämä on muuttunut kauheaksi. Töitä pitää tehdä kotonakin. Joskus tuntuu, etten selviä. Ajatukset harhailee työasioihin, vaikka olisin paistamassa nuotiolla makkaraa.

Olen nyt 48 v. ja ahdistaa se, että työpaikan vaihto on vaikeaa. Koin joitakin vuosia sitten työttömyyden. Meitä irtisanottiin johtoportaasta ja HR:stä 7 hlöä ja epäonnekseni olin yksi irtisanotuista. Elämäni kovin stressi. Itkin kotona, kun ei ollut työtä ja laskuja jäi rästiin. Te-palveluista painostettiin hakemaan työpaikkoja, jotka ei vastanneet osaamista. Tuntui, että ihmisarvo meni ja mietin, miksi juuri minut irtisanotaan. Aloin etsiä vikaa jopa niistä entisistä työkavereista, joista olin pitänyt. Päässä kummitteli, että kukaan ei arvosta. Olin niin stressissä, että pystyin nukkumaan vain lääkkeiden avulla.

Onneksi löysin uuden työpaikan muutaman kuukauden haun jälkeen. Alkuun sitä oli supertehokas ja esitti jotain supersankaria. Pelko, että taas irtisanotaan. Tein hulluna töitä kotona vapaa-aikanakin, ettei mitään vaan jäisi rästiin. Ehkä n. 15-20 t/vko ylimääräistä työtä vapaa-aikana. Aivan päätön meininki. Koeajan jälkeen (6 kk) uskalsin jopa hengittää työpaikalla.

Minulle on edelleen ongelma, jos joku sanoo mitään kriittistä, vaikkei se kohdistuisi minun työpanokseeni tai ideani suoranaisesti. Stressaan myös todella herkästi. Esim. tavoitekeskustelua edeltävänä yönä en nukkunut yhtään, kun pelkäsin. Keskusteluun mennessä en enää muistanut, mitä olin aikonut sanoa. Oli pakko lukea suoraan, mitä olin lomakkeeseen kirjoittanut. Työyhteisökin on sellainen, että ”pidetään tavoitteet korkealla”. Joskus tekisi mieli lähteä ja sanoa, että pitäkää keskenänne tavoitteet korkealla, minä en jaksa. Se taas olisi typerää, koska en ehkä saisi uutta työpaikkaa tai jos saisinkin, niin siellä voisi olla samanlainen tai painostavampi ilmapiiri vastassa.

Tiedän, etten ole stressini kanssa yksin. Työelämä on kauheaa. Mikään ei ole pysyvää ja pelko, muuttuuko jokin, säilyykö työpaikka, jaksanko tehdä kaikki työt, mitä odotetaan.

Vierailija
267/389 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinnitus

Vierailija
268/389 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

sanokaa esimiehille ja asiakkaille: jos työtulokset tai palvelu ei vastaa odotuksianne, niin olkaa ystävälliset ja laskekaa odotuksianne.

Ainakaa työn takia ei kannata itteesä tappaa

Vierailija
269/389 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa asiakkaille ja esimiehille: jos työtukokset tai palvelu ei vastaa odotuksianne, niin olkaa ystävällisiä ja laskekaa odotuksianne.

Ei ainakaan työn takia kannata itteesä viedä ennen aikaiseen hautaan

Vierailija
270/389 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsaoireita yleensä, vatsa sekaisin ja närästystä.

Yhden kerran oli kamalaa sydämentykytystä ja puristusta rinnassa, tämä kesti varmaan joitakin viikkoja. Pelkäsin ihan vilpittömästi että saan jonkun sydänkohtauksen, ja olin noin 25-v, hoikka nuori nainen.

Lisäksi imusolmukkeissa kainalossa oli patti. Pelkäsin myös lymfoomaa tai vastaavaa. Lopuksi tuli vielä vyöruusu.

Onneksi ne helpotti kun stressi helpotti, olin silloin juuri palannut töihin äitiyslomalta, lapsi oli vähän alle 2-v ja töissä joutui pitkän tauon jälkeen opettelemaan asioita uudestaan ja oli paljon tekemistä. Piti saada uusi arki rullaamaan kunnolla.

Vierailija
271/389 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupumus by työstressi.

Eli kiiretyön takia tuli

Väsymys

Unettomuus

Uupumus

Muistihäiriöt

Alakulo

Mielenkiinnon puute

Haluttomuus

Ahdistus

Nämä oireet olleet jo vuosia.

Kannattaa tiputtaa työelämän kierroksia.

Samoja oireita aiheuttaa myös liian kovat verot ja hinnat eli taloushuolet.

Vaikka olen vauras henkilö.

Vierailija
272/389 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaineen nousu, sydämen tykytys, kuulen pulssin korvissa. Unihäiriöt, en nuku enää ilman lääkkeitä. Onhan tämä surkeaa, käytän yhteensä viittä lääkettä vuorokaudessa että selviän työstäni.

Vierailija
273/389 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyemmät unet, vatsavaivat, hartiakivut, kohonnut leposyke (pahimmillaan myös tuo oman sykkeen kuuluminen korvissa niin lujaa, että ekaksi luulin naapurin hakkaavan jtn peltiä), ahdistus, jännitys, palan tunne kurkussa, keskittymiskyvyn katoaminen.

Vierailija
274/389 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni, keskittymiskyky huono, muistiongelmat, unettomuus ja ajoittainen pääkipu.

Stressin syynä meluasunto.

275/389 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsaoireita sydämmen tykytystä unettomuutta ahdistuskohtauksia.

Vierailija
276/389 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei fyysisiä oireita minulla, mutta psyykkisiä. Esim. ei-elimellinen unettomuus todettiin viime talvena. Psyykkinen oire siis ilman fysiologista perustaa. Lisäksi tulee ahdistuneisuuskohtauksia. Tuntuu, että ei saa happea, pyörryttää ja mahaan sattuu, joskus kohtauksen jälkeen päänsärky. Täysin psyykkistä oireilua, jota ovat lääkärit tutkineet ja psykologin luona kävin kerran. Psyykkinen oireilu on kuulemma hyvin yleistä, mutta kaikki eivät mene lääkäriin, vaikka kannattaisi. Psykologilta sain hyviä ohjeita kuormituksen hallitsemiseen, esim. lukee työsähköpostia vain kerran päivässä siihen varatulla ajalla ja vastaa viesteihin vain silloin ja toinen tosi hyvä ohje oli tehdä illalla pieni kävelylenkki ulkona raittiissa ilmassa ja miettiä, mitä hyvää tässä päivässä oli ja mistä voin kiittää itseäni. Ahdistuskohtaukset ovat harventuneet jo pelkästään noilla kahdella muutoksella. Kyllä niitä vieläkin tulee, mutta harvemmin.

Vierailija
277/389 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei fyysisiä oireita minulla, mutta psyykkisiä. Esim. ei-elimellinen unettomuus todettiin viime talvena. Psyykkinen oire siis ilman fysiologista perustaa. Lisäksi tulee ahdistuneisuuskohtauksia. Tuntuu, että ei saa happea, pyörryttää ja mahaan sattuu, joskus kohtauksen jälkeen päänsärky. Täysin psyykkistä oireilua, jota ovat lääkärit tutkineet ja psykologin luona kävin kerran. Psyykkinen oireilu on kuulemma hyvin yleistä, mutta kaikki eivät mene lääkäriin, vaikka kannattaisi. Psykologilta sain hyviä ohjeita kuormituksen hallitsemiseen, esim. lukee työsähköpostia vain kerran päivässä siihen varatulla ajalla ja vastaa viesteihin vain silloin ja toinen tosi hyvä ohje oli tehdä illalla pieni kävelylenkki ulkona raittiissa ilmassa ja miettiä, mitä hyvää tässä päivässä oli ja mistä voin kiittää itseäni. Ahdistuskohtaukset ovat harventuneet jo pelkästään noilla kahdella muutoksella. Kyllä niitä vieläkin tulee, mutta harvemmin.

onhan noi sun kohtaukset fyysisiä sillä tunnet ne fyysisenä.

mitä muuta pääkipu voi olla kuin fyysistä tuntemusta?

Vierailija
278/389 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuus, laihtuminen ja hiustenlähtö.

Vierailija
279/389 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muna lakanna seisomasta, tai kyllä se jotenkin horjuvasti seisoo muttei ole kova kun siltabetoni.

Enkä ole ottanna mitään k-piikkejä jos joku sitä eppäilee, nehän kuulemma tekkee sen ettei pellaa muluukku ettes huonosti.

Täällä huomannut saman..  Kokeile ottaa arginiinia ja pycnogenolia (kumpaakin saa marketeista) niin parantaa huimasti verenkiertoa siellä alueella!

Vierailija
280/389 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä sain todennäköisesti stressistä  punajäkälän ranteisiini ja kainaloihini. Se on autoimmuunisairaus, joka aiheuttaa kutiavia läiskiä.. lähti vuodessa kun stressitekijä poistui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan