Mitä fyysisiä oireita stressi on sinulle aiheuttanut?
Mitä oireita stressistä voi tulla? Itsellä ollut viimeisen vuoden aikana kaikenlaisia oireita, sitä ennen olen ollut terve. Mitään muuta eroa ei ole entiseen, kuin kova stressi. Lääkärissä käyty ja ei ole vakavaa.
Kommentit (389)
Vierailija kirjoitti:
Monelta on lähtenyt hiukset. Oletteko saaneet ne takaisin?
Ei, ohueksi jäivät kuin hiirenhäntä.
Ripuli, päänsärky, unettomuus ja uniongelmat, erinäiset kivut eri puolilla vartaloa, lihominen (jostain syystä lihon kun stressaa ja laihdun kun ei stressaa), sydämen lisälyönnit. Siinä ensimmäisenä mieleen tulevat, luultavasti on muitakin. Stressi on pahaksi mutta kovin vaikeaa välttää.
Oksennusta ripulia ja vapinaa. sekä unettomuutta, nyt juuri on sikapaha stressi,
Torppaan unettomuuden tuplaten unilääkkeen sammun kuin lyhty.
Lääke on lyhyeen käyttöön mutta olen käyttänyt sitä neljä vuotta.
Minulle stressi aiheuttaa vatsavaivoja koska minulla on herkkä vatsa mikä menee helposti sekaisin niin olen huomannut että stessi aiheuttaa minulla esimerkiksi vatsakipuja samoin kuin ahdistuneisuus, pelko, huoli ja muut negatiiviset tunteet.
1. tyypin diabetes ilmestyi aikuisena kovan stressin seurauksena. Luulin, että voisi puhjeta vain lapsena, mutta näköjään voi puhjeta kenelle tahansa ja vieläpä stressin takia.
Vatsakivut, pahoinvointi, unettomuus, hormonihäiriöt (kuukautiset jääneet pois, akne puhjennut). Nämä ainakin ekana tulevat mieleen. Rakastin edellistä työpaikkaa ja alaa, mutta se ei selvästi sopinut minulle koska stressi vei hermot. Nyt stressitön ja tylsemmässä työssä.
Vaikka minkälaista, mutta kaljuuntuminen on ollut vaivoista "kivuliain".
Ne hiukset kun ei kasva takaisin vaikka kuinka kuinka kauhistelisi tai voivottelisi, ilkkuisi, nauraisi ym.
Oon käynyt lääkärissä. On otettu verikokeet blaa blaa... ja olen nähnyt itseni peilistä. Tiedän että minulta puuttuu puolet hiuksista. Tiedän käyttäväni peruukkiakin joskus.
Stressivatsa on kun herkkä oon.
Mä ajattelin että juomalla viinaa kestäisin niinpä join pienen pullon viinaa ja häsläsin netissä eri paikoissa kännipäissäni. hoipperoin kännissä kaatuillen vaan inhosin itseäni kun´´viinakauppa veti puoleen.
Pullot kolisi kun aavasin kaapin oven kilkalkolinaa vaan hirvee vyöry purkautuu.
Kännissä sitä sitten kaatuu ja satuttaa itsensä sen takia mä pistin korkin kii.
Huonosti menee tuli kilpirauhasen vajaatuotanto palkinnoksi.
Hiuksii ei oo lähtenyt mut kiloja tullut, niitä ei saa pois ehkä jos alana kiikkumaan.
En oo ulkona ollut kahteen kuukauteen nyt vajiksessa nukkuu 16h silti väsyttää
Hello mä istuin penkillä edessäni täysinäinen ostoskärry
Aloin hikoilemaan ja kaikki pyöri ympäri, heikotti ja tärisytti.
Tuntui että oksentaa,
Tuollainen olo ja tuntu kaikki ostoskeskuksen asiakkaat katsoo.
Mä oon kokenut lapsesta asti sukulaisen hyväksikäyttöö vielä ku olin 10v se kosketteli aina mua ja aina sanoin älä.
No ton takia jouduin terapiaan mutta ei siitä mitään apua oli tullut, ei edes siitä että vaikea masennus vie itsetuhoon.
Enpä ole vielä stressiä tunnistanut 54 vuoteen, ehkä se sieltä vielä puskee.
Sain alle 30-vuotiaana vyöruusun, joka on nuorilla aikuisilla todella harvinainen. Kiitti vaan entiselle esimiehelle kyykyttämisestä ja nöyryyttämisestä, mikä lopulta sai minut voimaan fyysisestikin pahoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te joilla jännityspäänsärkyä, onko se kovaa tai häiritsevää? Itselläni on niska jumissa ja pantamaista puristusta, vihlontaa ja pistelyä päässä. Välillä se on kovaa ja häiritsevää, välillä lievää. Välillä oireetonta. Joskus ohimo tuntuu puutuneelta. Voikohan olla juuri jännityspäänsärkyä?
mulla toistaiseksi mt-lääkitys alkanut tuota helpottamaan.
Kiitos vastauksesta! Lääkäri ehdotti minulle mt-lääkettä tueksi, kun stressi ilmeisesti aiheuttaa minulle näitä oireita. Pitäisi varmaan kokeilla, kun oireet ovat häiritseviä.
ja hierojalle.
No nimenomaan sinne hierojalle (tai jollekin vastaavalle). Eikä mitään mt-tabuja jännityspäänsärkyyn. Herrajumala, nyt järki käteen, ihmiset!
Sinäpä juokset hierojalla joka päivä, tietämätön.
Hiusten lähtö, lihominen, haluttomuus, synkät ajatukset, äksyily, halu syödä liikaa. Ihmeellinen halu valvoa pitkälle aamuyöhön, vaikka ei kannattaisi.
Stressi on mulle vaarallista, niin kuin varmasti monelle muullekin.
Vatsaoireet, unettomuus, libidon katoaminen kokonaan, lihasmassan määrän väheneminen, ihan älytön kiukkuisuus ja korkea verenpaine. Keskellä työviikkoa 145 / 84. Kahden viikon loman jälkeen 117 / 62. Ja vielä reilu kolme vuosikymmentä työelämää? Olen 100% varmasti kuollut ennen sitä.
-M31
Vierailija kirjoitti:
Vatsaoireet, unettomuus, libidon katoaminen kokonaan, lihasmassan määrän väheneminen, ihan älytön kiukkuisuus ja korkea verenpaine. Keskellä työviikkoa 145 / 84. Kahden viikon loman jälkeen 117 / 62. Ja vielä reilu kolme vuosikymmentä työelämää? Olen 100% varmasti kuollut ennen sitä.
-M31
Samat täällä.
Pakko varmaan pitää jossain vaiheessa joku pelkkään kuntourheiluun keskittyvä sapattivuosi, että pysyy edes hengissä viisikymppiseksi.
M38
Palan tunne kurkussa, hengenahdistus :/
Unen katkonaisuus, aamuyön heräily, hiusten lähtö, lisääntynyt ruokahalu, makeannälkä, muistiongelmat, ärtyneisyys ja hermostuneisuus. Johan siinä luetteloa onkin.