Mitä fyysisiä oireita stressi on sinulle aiheuttanut?
Mitä oireita stressistä voi tulla? Itsellä ollut viimeisen vuoden aikana kaikenlaisia oireita, sitä ennen olen ollut terve. Mitään muuta eroa ei ole entiseen, kuin kova stressi. Lääkärissä käyty ja ei ole vakavaa.
Kommentit (389)
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva ylävatsakipu => mahalaukun, ohut- ja pohjukaissuolen tulehdus. Hiustenlähtö. Aineenvaihdunnan ja hormonitoiminnan häiriintyminen.
Unohdin jatkuvasti jännitystilassa olevat hartiat ja siitä johtuva päänsärky.
Migreeni, hiustenlähtö, lihominen, rytmihäiriöt, rintakipu, unettomuus.
Vatsakivut/ongelmat. Verenpaine. Rytmihäiriöt. Kivut/fibromyalgian paheneminen.
Lopulta sitten täydellinen burn-out, uupumus.
Migreeni, huimaus, niska- ja hartia-alueen jumit, jännityspäänsärky, hampaiden pureminen ja vatsavaivat.
Voimakas tärinä, tavarat tippuilee käsistä, tasapaino ongelmat, vatsaoireet, juminen pää
- uniongelmia
- muistihäiriöitä
- normaalin elämän kaventumista, koska vp pitää levätä
Hermoromahdus, jatkuva pahoinvointi ja ruokahalun katoaminen, sekoaminen.
Vierailija kirjoitti:
Iho-ongelmia myös.
Ikää 49v ja todella kova työstressi laukaisi aknen ohimoille ja kaulaan. Aina siis ollut oikein hyvä iho.
No toipuminen kesti parisen kuukautta ja ihokin parani. Myös sellainen jännittämiseen tunne vatsassa oli koko ajan.
Vakava unettomuus, sydänoireet, hiustenlähtö ja harmaantuminen, väsymys, hitaus, lihominen, itkeminen, ärtymys ja lähimuistin katoaminen.
Vatsaoireet, ummetus, turpoaminen, hartiasärky, niskajumit yms
Vierailija kirjoitti:
Unettomuutta, lihassärkyä, rytmihäiriöitä, olin usein kipeänä.. Ja yllättäen kaikki loppui kuin seinään kun erosin silloisesta poikaystävästä. En edes silloin tajunnut, että kaikki johtu suhteen aiheuttamasta stressistä.
Minullakin oireet hellittivät heti eron jälkeen.
Vatsakipuja ja vatsan toiminnan häiriöitä, sydämen tykyttelyä, laukkaavaa ajatusta, josta on vaikea saada kiinni, unihäiriöt jossa yöllinen heräily ja töiden jälkeen pohjaton väsymys , mielenkiinnon puute ennen tärkeisiin harrastuksiin ja asioihin. Olen sosiaalityöntekijä.
Uniongelmat, nälkä (ylensyönti ja lihominen), hiusten lähteminen, akne, keskittymiskyvyn puute, migreenit...
Monelta on lähtenyt hiukset. Oletteko saaneet ne takaisin?
Päivittäistä oksentelua :) heräsin aina aamulla ja aloin heti oksentaa. Se oli aamuisin erityisen ikävää, koska vatsassa ei edes ollut mitään mikä pyrkisi olo. Vatsa vain alkoi kramppaamaan aina kun oli lähdettävä suorittamaan elämää ja edessä oli uusi päivä.
Lääkärit olivat ymmällään. Mulle tarjottiin vahvoja närästyslääkkeitä ja mietittiin onko mulla kuitenkin bulimiaa, josta en vaan kehtaa kertoa suoraan. Silloisessa työpaikassa pomo epäili minun valehtelevan, kun jouduin pakenemaan komeroihin, vessoihin yms piiloon oksentamaan välillä äkisti (asiakastyö).
Kärsin silloin myös sekalaisesti unettomuudesta. Valvoin monesti yöllä kirjoittamassa tarinoita kännykkääni. Kun tuli pohja vastaan ja rankka ero iski päälle, menetin yöuneni täysin. En nukkunut kahteen viikkoon ja lopulta itkin huutoitkua lähes 24h. Pääsin päivystykseen ja sieltä sain kiireellistä psykiatrista apua.
Kun masennus ja ahdistus saatiin kuosiin, oksentelu hävisi. 3-4v tuosta aikaa ja nykyään voin paremmin kuin koskaan. On säännöllinen urheilu- ja ruokarytmi ja lääkityksestä pääsin eroon silloin vuodessa. Kiloja hävisi 20 todella nopeasti. Todella ihmeellistä, miten vahvasti mieli ja kroppa vaikuttavat toisiinsa.
^* pyrkisi ulos, piti sanomani.
Paniikkikohtaukset myös muuten, unohdin sanoa. Ensimmäisellä kerralla ajattelin kuolevani oppilaitokseni vessaan.
Jatkuvia rajuja flunssia, rytmihäiriöitä, huonoa unta, suunnatonta vihaisuutta kaikkea kohtaan.
Terveisiä ex-pomolle kirkkonummelle. Ei ole enää oireita. Hajoa siihen.
Jännityspäänsärky, raju ekseema, unettomuus, näläntunteen katoaminen esim. Nää on ollut ultimaattisen emotionaalisen stressin seurausta.
Hartioiden ja niskan jännitys, palan tunne kurkussa, päänsärky, löysä vatsa.
Jatkuva ylävatsakipu => mahalaukun, ohut- ja pohjukaissuolen tulehdus. Hiustenlähtö. Aineenvaihdunnan ja hormonitoiminnan häiriintyminen.