Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää oikeasti ihmiset ottako tatuointeja

Vierailija
09.06.2021 |

Iltalehdessä on juttua kuinka ihmiset ovat alkaneet poistaa tatuointejaan. Älkää kuulkaas ikinä edes ottako niitä. Ne ovat iholla rumia ja antavat teistä muutoinkin kouluja käymättömän b-luokan kansalaisen kuvan.

Kommentit (170)

Vierailija
81/170 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihosyövän sairastaneena kysyisin miten näette esim luomien värimuutokset tai kasvut tatuointien alta? Ja ihan uteliaisuudesta onko suonen löytäminen vaikeampaa vaikka verikoetta otettaessa?

Harva tatuoi kyynärtaipeensa/kämmenselkänsä, kun on monta muutakin paikkaa tarjolla. Luomien päälle ei kaiketi tatuoida. PS. Tiesitkö, että 95 % melanoomista on itseaiheutettuja? Eli ehkä kannattaa keskittyä muiden tatuointien sijaan oman arvokkaan ihon suojaamiseen varjolla, vaatetuksella ja aurinkorasvalla.

Voi jestas, minä vaan KYSYIN kun en tiennyt. En kommentoinut tatuointeja mitenkään! Ja kyllä, suojaan nykyään kunnolla ihoni ja tarkkailen luomi muutoksia.

Juuri melanooman havaitseminen on vaikeaa.

Melanooma tulee harvoin vanhaan luoneen vaan syntyy ihan uusi ihomuutos, joka voi jäädä huomaamatta tatuoinnin takia.

Samoin värin kertyminen imusolukkeisiin vaikeuttaa diagnoosia.

T.hoitsu

Vierailija
82/170 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa japanissa käydä onsen-kylpylöissä niin tatuointien kanssa ei tod. Näk. Pääse kylpemään.

On hyvin todennäköistä, ettei heitä kiinnosta länsimaalaisten tatuoinnit.

Ja muutenkin aika harvalle tuo on kovin määrittävä tekijä tatuoinnin hankinnassa. Minulle sattui olemaan (muiden syiden ohessa), mutta tiedän monia japanin opiskelijoita ja Japanista kiinnostuneita joilla on tatuointeja.

Oon ollut Japanissa 3 krt ja kaikissa kylpylöissä oli kyltit tatuoinnit ovat kielletty.

Tietenkin voi sinne mennä, mutta japanilaiset ajattelisivat sinusta siellä olet todella röykeä.

Jos paikalla olisi vanhempi ihminen, hän pyytäisi henkilökunnan poistamaan tatuoidun kylpylästä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/170 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa japanissa käydä onsen-kylpylöissä niin tatuointien kanssa ei tod. Näk. Pääse kylpemään.

Melkoisen marginaalinen ongelma.

Minä olen käynyt. Suosittelen

Ei tapuointeja

😂

Vierailija
84/170 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähiomaisen kuolemasta otin muistotatuoinnin, ainoa tatuointini. Ja palstan mukaan olen nyt b-kansalainen

Luulisi, että muistat rakkaan läheisen ilman muistotatuointiakin.

Mikä ajoi sinut kommentoimaan tätä? Emmeköhän anna kaikille luvan surra ja muistaa edesmenneitä omaisiaan itselleen sopivalla tavoin ja tätä tapaa kunnioittaen.

Halusinpahan tuoda sen näkökulman, että tärkeät muistot kyllä pysyy ilman muistutuksia nahassa. Kun nyt on tullut ihme muoti, että nimenomaan niistä pitäisi saada kuvat nahkaan.

Vierailija
85/170 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan mistä sais halvimmalla tribaalin?

Vierailija
86/170 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähiomaisen kuolemasta otin muistotatuoinnin, ainoa tatuointini. Ja palstan mukaan olen nyt b-kansalainen

Miksi ihmiset ottavat valokuvia? Luulisi, että muistavat kokemukset ilmankin?

Vierailija
87/170 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tunnistaa vähä-älyisen, kapeakatseisen ja takakireän ihmisen, jolla ei ole muuta sisältöä elämässään kuin miettiä mitä muut ihmiset tekee ja vielä olettaa että muita kiinnostaisi hänen mielipiteensä?

Vihje: kirjoittelee vauvapalstalle tällaisia ketjuja kuin AP.

Höpöhöpö! Minua kiinostaa AP:n ja muiden samanlaisten järkevä mielipide. Vielä meillä on järkevät keskuudessamme!

Vierailija
88/170 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tatutoinnit olivat Vain vangeilla ja merimiehillä!

Mitä nämäkin muka tarkoittaa?

Purjevene, lohikäärme, kolme ruusua tai ruusu.

Hyvönen aika piirtää nyt neljäskin ruusu ja keskelle hakaristiä muistuttava tunnus, on Lotta Svärd tunnus . Yksi iso ruusu ja pieniä ruusuja sen ympärillä on pikku lotan tunnus.

Olen maininnut asiasta aiemmin.

Vierailija
89/170 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakoot ne tatuointeja, jotka haluavat, mutta minusta on turha sitten pahoittaa mielensä, jos ne eivät saa kaikilla työpaikoilla olla näkyvillä. Se kuva on kuva siinä missä mikä tahansa muukin kuva. Jos jollain on ihollaan joku korni teksti, mandala tai värikäs lintu, niin se on töissä verrattavissa siihen, jos tuo kuva olisi hänellä t-paidan rinnuksissa painettuna. Joissain töissä tuollainen printtipaita olisi ok, vaikkapa jonkun pienen firman kirjanpitäjällä. Tällä tuskin vastaavat näkyvät tatuoinnitkaan näyttäisivät häiritseviltä. Joissakin töissä taas käytetään joko yhdenmukaista työasua tai muuten noudatetaan tiettyä pukukoodia, esim. pankin asiakaspalvelijat. Ei sopisi töihin printtipaita unisiepparin kuvalla, eikä sopisi myöskään näkyvä unisiepparitatuointi. Toki työasu on monilla aloilla muutakin kuin ulkonäköön liittyvä asia. Kuitenkin esim. sairaanhoitajan näkyvä tatuointi ranteessa näyttää aivan yhtä siistiltä ja järkevältä kuin se jos hän olisi tuhertanut saman kuvan tekstiilitussilla työpaitansa selkään tai työhousujensa reiteen.

Työnantajalla on oikeus päättää, sopivatko näkyvät kuvat ja tunnukset hänen työntekijöidensä työaikaisiin asuihin, oli kyse sitten tatuoinnista tai vaikka hihamerkistä.

Minä olen töissä firmassa, jossa yhdellä kovapalkkaisimmmista ja keskeisimmistä henkilöistä on suuret ja tummat tatuoinit iholla niin, että näkyvät helposti valkoisen kauluspaidan läpi. Eipä paljoa ole vaikuttanut a) työpaikan saamiseen, b) uskottavuuteen tai c) jäätävään palkkaan. Mutta onneksi teenkin töitä paikassa, jossa on täyspäisiä ihmisiä takakireiden muiden ulkonäön kyttääjien sijaan.

Mikä ala? Tuskin pankkiala tai oikeusala.

Vierailija
90/170 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monta tyyppiä on pitänyt työhaastattelussakin heti alkuunsa hyllyttää tatuointien takia.

Minä en palkkaa tatuoituja - ja jos koeaikana ilmenee, että tatuointi on, työsuhde loppuu kuin taikaiskusta.

Kai tiedät että sinusta tulee alemman keskiluokan ihminen kun rikot lakia?

https://www.infofinland.fi/fi/elama-suomessa/ongelmatilanteet/syrjinta-…

Vierailija
91/170 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa vaan tatuointeja vapaassa maassa.

Älkää kuitenkaan ihmetelkö että se viestii matalaa älykkyyttä ja tekee olemuksesta halvan. Vähän samalla tavalla kuin lävistykset (tavallisia korvakoruja lukuunottamatta) ja napapaidat ja shokkivärit hiuksissa.

Mitään vääräähän siinä ei ole että halpa, yksinkertainen ja matalaälyinen ihminen viestii olemuksellaan sitä mitä hän on.

Vain yksinkertainen ihminen tekee tällaisia yleistyksiä, mutta toisaalta yksinkertainen ei yleensä ymmärrä itse omaa yksinkertaisuuttaan. Mitään vääräähän tyhmyydessään ei sinänsä ole.

Vierailija
92/170 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten sulla on vaan lyijykynän paksunen muna.

Vierailija
93/170 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset ottavat valokuvia? Luulisi, että muistavat kokemukset ilmankin?

Ei meillä ole valokuvamuisti. Et voisi muistaa esim lastesi ulkonäköä eri ikäisenä tarkasti ilman valokuvia. Tämä on aivan eri juttu kuin tatuointi. Ja mikset katsele kuvia siitä kuolleesta läheisestä, jos haluat häntä muistella?

Vierailija
94/170 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne tatuoinnit vaikuta yhtään mihinkään.

Miksi niitä jotkut kuitenkin ottavat, jos ne eivät vaikuta yhtään mihinkään?

Miten kuvan iholla pitäisi vaikuttaa? Se on vain kuva, josta sen kantaja pitää. Paitsi näille av:n tatuointivihaajille.

Vierailija
95/170 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa, jos näkisitte vaikkapa Sauli Niinistön uimarannalla ja hänellä olisi selässä iso pääkallotatuointi. Miltä näyttäisi, ja mitä fiiliksiä se herättäisi? 😂 Turha sanoa, ettei herättäisi mitään tuntemuksia.

Vierailija
96/170 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen tatutoinnit olivat Vain vangeilla ja merimiehillä!

Mitä nämäkin muka tarkoittaa?

Purjevene, lohikäärme, kolme ruusua tai ruusu.

Hyvönen aika piirtää nyt neljäskin ruusu ja keskelle hakaristiä muistuttava tunnus, on Lotta Svärd tunnus . Yksi iso ruusu ja pieniä ruusuja sen ympärillä on pikku lotan tunnus.

Olen maininnut asiasta aiemmin.

Nyt sä koijasit ja vaan laitoit sanoja peräkkäin. Vai onko tämä kommentti arvoitus, jota oma (ilmeisesti tatuointien vuoksi laskenut) älykkyyteni ei riitä ratkaisemaan?

Vierailija
97/170 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää kuitenkaan ihmetelkö että se viestii matalaa älykkyyttä ja tekee olemuksesta halvan. Vähän samalla tavalla kuin lävistykset (tavallisia korvakoruja lukuunottamatta) ja napapaidat ja shokkivärit hiuksissa.

Mitään vääräähän siinä ei ole että halpa, yksinkertainen ja matalaälyinen ihminen viestii olemuksellaan sitä mitä hän on.

Vain yksinkertainen ihminen tekee tällaisia yleistyksiä, mutta toisaalta yksinkertainen ei yleensä ymmärrä itse omaa yksinkertaisuuttaan. Mitään vääräähän tyhmyydessään ei sinänsä ole.

Vaikuttaa enemmänkin ihmiseltä jolla on paljon elämänkokemusta. Sen myötähän sitä huomaa millaista porukkaa nämä tatuoidut ovat. Eivät paljon korkeakoulujen luentosaleissa ole istuneet.

Vierailija
98/170 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa enemmänkin ihmiseltä jolla on paljon elämänkokemusta. Sen myötähän sitä huomaa millaista porukkaa nämä tatuoidut ovat. Eivät paljon korkeakoulujen luentosaleissa ole istuneet.

Sinä et ilmeisesti ole ikinä istunut korkeakoulun luentosalissa? Voi pyhä yksinkertaisuus.

Vierailija
99/170 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten taida kovin paljon tuntea korkeakoulutettuja?

Vierailija
100/170 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuointi hullu taas vauhdissa. Miten jollain on noin köyhä elämä, että jaksaa jatkuvasti meuhkata täällä. Jos toisten valinnat ahdistaa noin kovin, kannattaa hakea apua. Ja vastailee täällä vielä itselleen. Niin ja ei, minulla ei ole yhtään tatuointia, eikä kiinnosta muiden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi