Anoppi muuttaa meille 3 kuukaudeksi, paljonko pyytäisitte rahaa hoidosta?
Anoppi siis joutuu leikkaukseen ja sen jälkeen asuu meillä 2-3 kuukautta.
Olen luvannut hoitaa kaiken (käydä kaupassa, kuskata aptekkiin, siivota, auttaa peseytymisessä, tehdä ruuat)
Itse teen etätöitä satunnaisesti kotona, ja hoidan lapsia (4.v ja 6.v) Mies on päivät töissä mutta uskon että pärjätään.
Mietin jotain sopivaa/kohtuullista summa mutta en osaa yhtään sanoa mitä tällainen palvelu maksaisi.
Joten ehdotelkaa sopivaa summaa!
Kommentit (95)
toimeentulotuki, ap. Tai keskustelet "äitisi" kanssa siitä, miten sinulla olisi varaa lupaamaasi apuun.
Vierailija kirjoitti:
Isovanhempien ei ole kuulema velvollisuus maksaa laisensa elämää niin miksi lapsi on velvollinen maksamaan vanhempansa elämään PISTE
https://www.vauva.fi/keskustelu/4188553/lapsen-mummon-toimintatapa-mita…
PILKKU
Sanot et maksaa sen minkä haluaa.
Mies saisi muuttaa äitinsä kotiin sisar hento valkoiseksi. Mä en sitä riivinrautaa kotiini huolisi. En tosin usko, että anoppi tänne edes tulisi.
Ainaki sais maksaa miehelle useemman purkin diapamia .
Mä olen asunu muuttoasioiden vuoksi tilapäisesti anopin luona. Maksettiin tästä anopille veden-ja sähkönkulutuksen verran. Ruokamme maksoimme itse. Joku vastaava vesi/sähkölisä voisi olla jees. Ei tarvitse vuokraa periä.. mutta varmaan ihan kohtuullista sekin, ettei joudu maksamaan ylimääräistä hirveästi itse sen lisäksi, että anoppi saa apua muutenkin..
Ihania kommentteja. Meidän asuntoon on tulossa remontti ja meinattiin asua anopilla 4 viikkoa.
Kiva tietää että meidän ei tarvi maksaa mitään, ja saadaan vaan olla täysihoidossa siellä kun kyllähän sukulaisia pitää ilmaiseksi auttaa:) ja oman perseeni kyllä pesen ni on anopilla sen puoleen kyllä helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihania kommentteja. Meidän asuntoon on tulossa remontti ja meinattiin asua anopilla 4 viikkoa.
Kiva tietää että meidän ei tarvi maksaa mitään, ja saadaan vaan olla täysihoidossa siellä kun kyllähän sukulaisia pitää ilmaiseksi auttaa:) ja oman perseeni kyllä pesen ni on anopilla sen puoleen kyllä helpompaa.
Kohtelias ei pyydä rahaa, mutta tarjoaa kyllä, kun itse aiheuttaa menoja. Ymmärtäisit kyllä, jos vähän yrittäisit ajatella.
Täysihoito kuntoutuslaitoksessa olisi vähintään 4000 euroa kuukaudessa. Pyydät saman summan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtelias ei pyydä rahaa, mutta tarjoaa kyllä, kun itse aiheuttaa menoja. Ymmärtäisit kyllä, jos vähän yrittäisit ajatella.
Tässä tapauksessahan anoppi tarjosi. Mutta suurimman osan mielestä sukulaisilta ei oteta mitään, vaan hoidetaan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Te loisitte ettekä tarvitse apua :)
Vähän ohi aiheen, mutta saamasi tulot täytynee sitten ilmoittaa verottajalle. Tarvitseeko ennakonpidätystä, eläkemaksua, vakuutusmaksuja maksaa tms?
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohi aiheen, mutta saamasi tulot täytynee sitten ilmoittaa verottajalle. Tarvitseeko ennakonpidätystä, eläkemaksua, vakuutusmaksuja maksaa tms?
3 kuukautta 900 euroa. Tuollaista summaa ei tarvitse ilmoittaa kenellekkään. Ihmiset saavat ihan vapaasti antaa 300 euroa toiselle ilman mitään eläkemaksuja tai vakuutusmaksuja. Minä annan tällaisen summan jopa tyttärelleni tällä hetkellä kuukausittain tukeakseni hänen opiskelujaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko pyytäisit omalta äidiltäsi vastaavassa tilanteessa?
" hänellä olisi kyllä varaa ostaa palvelu ihan ulkopuoliseltakin mutta ei halua olla muiden hoivissa."
Ap
red alert!
En kyllä pyytäisi mitään. Kyseessä on miehesi ÄITI. Jos itse jotain haluaa antaa, niin se on sitten hänen asiansa.