Anoppi muuttaa meille 3 kuukaudeksi, paljonko pyytäisitte rahaa hoidosta?
Anoppi siis joutuu leikkaukseen ja sen jälkeen asuu meillä 2-3 kuukautta.
Olen luvannut hoitaa kaiken (käydä kaupassa, kuskata aptekkiin, siivota, auttaa peseytymisessä, tehdä ruuat)
Itse teen etätöitä satunnaisesti kotona, ja hoidan lapsia (4.v ja 6.v) Mies on päivät töissä mutta uskon että pärjätään.
Mietin jotain sopivaa/kohtuullista summa mutta en osaa yhtään sanoa mitä tällainen palvelu maksaisi.
Joten ehdotelkaa sopivaa summaa!
Kommentit (95)
Oma äitini asui samankaltaisessa tilanteessa meillä pari kuukautta. Perin häneltä 300 euroa kuussa ruokiin ja bensoihin.
Anopille vois maksaa ehkä 200€/kk.
Ehkä se riittää kärsimyskorvaukseksi.
En ole mikään anoppifani ja itseäni ärsyttäisi MUTTA perhe on perhettä eikä läheisten auttamisesta oteta rahaa.
Ruokien osuus.
Ei ainakaan enempää kuin mitä kotihoito ottaisi.
No, mä pyytäisin vain kohtuullisen osuuden ruokaostoksista. Jos edes niistä. Mutta en mä nyt perheen jäseneltä (ainakin laajasti ottaen on perhettä tai lähisukua) muuta rahaa edes suostuisi ottamaan.
Ajatteleeko miehesikin noin omasta äidistään 😮???!?!??????????
Vierailija kirjoitti:
En ole mikään anoppifani ja itseäni ärsyttäisi MUTTA perhe on perhettä eikä läheisten auttamisesta oteta rahaa.
Ei anoppi ole perhettä, hän on sukulainen.
Vierailija kirjoitti:
No nyt ei ole kyse mistään satunnaisesta auttamisesta vaan kyse on 2-3 kuukaudesta.
Mä pyytäisin ruokiin ja majoituskuluihin 400€
Anoppi maksaa osansa ruokalaskusta. Varmasti kiva lapsenlapsillekin että mummo seurana. Oletan ettei ole toipumisaikaa täysin autettava.
Eikö auttaminen mene siinä sivussa. Miten niinku ajattelit tämän asian hänelle selittää? Ilmoittaa et asuminen maksullista vai pyytää jälkikäteen rahaa. Kai hän ruokakuluihin voi osallistua ja muihin juttuihin mihin pystyy esim. Siivous, ruoanlaitto vai onko hän täysin passattava tapaus?
Paljonko pyytäisit omalta äidiltäsi vastaavassa tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei anoppi ole perhettä, hän on sukulainen.
Hän on miehesi äiti. Joten ei ole mikä tahansa sukulainen.
Vierailija kirjoitti:
Ruokien osuus.
Ei ainakaan enempää kuin mitä kotihoito ottaisi.
Voihan olla kun anoppi alkaa vähän toipumaan niin ei enää jaksa makoilla. Kohta tekee teille ruuat ja siivoaakin vielä. Illalla vielä leikittää lapsia on sattuu olemaan lapsirakas mummo.
Keskitasonkin palvelutaloissa tms kk-maksu voi olla jopa 3000 €/kk.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä sukulaisia hoidetaan ihan hyvää hyvyyttä, koska he ovat meille tärkeitä ja rakkaita. Ei tuosta kuulu mitään maksua pyytää.
Mutta auta armias jos menet sinne rakkaan sukulaisen mökille niin pitää viedä itse mukana kaikki ruuar ja petivaatteet sekä osallistua mökin siivouksiin yms.
Vierailija kirjoitti:
No, mä pyytäisin vain kohtuullisen osuuden ruokaostoksista. Jos edes niistä. Mutta en mä nyt perheen jäseneltä (ainakin laajasti ottaen on perhettä tai lähisukua) muuta rahaa edes suostuisi ottamaan.
Olen se, joka peri äidiltään sen 300 euroa. Äiti tyrkytti paljon enemmän, mutta en suostunut ottamaan. Mutta koska hänellä on varaa, niin halusi jotain maksaa perustellen sillä, että ne rahat makaa kuitenkin tilillä, joten haluaa jonkin summan antaa siitä avusta, että ei tarvitse outoa kutsua kotiinsa häntä auttamaan ja maksamaan oudolle palvelusta. Joten perin tuon 300, kun en enempää halunnut.
Ja olihan siitä hyvä apu, kun emme mitenkään rahassa itse ryve
500€ /kk on erittäin kohtuullinen hinta täysihoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko pyytäisit omalta äidiltäsi vastaavassa tilanteessa?
Varmasti ihan saman kuin anopilta, milemmat ovat minulle tärkeitä ihmisiä.
Anoppi itse kysyi mitä hän maksaa palkkioksi tästä, hänellä olisi kyllä varaa ostaa palvelu ihan ulkopuoliseltakin mutta ei halua olla muiden hoivissa.
Meillä taassitö rahaa ei nyt hirveästi ole kun itse teen töitä vain osa-aikaisesti.
Ap
Yleensä sukulaisia hoidetaan ihan hyvää hyvyyttä, koska he ovat meille tärkeitä ja rakkaita. Ei tuosta kuulu mitään maksua pyytää.