Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen mummon toimintatapa- Mitä mieltä?

Vierailija
08.06.2021 |

Lapsen oli tänään mummonsa luona hoidossa. Sovittiin perjantaina, että lapsi saa tulla hoitoon mummonsa luo. Lapsen mummo ilmoitti, että jääkaappi on aikalailla tyhjä eikä lapselle ole juurikaan syömistä. Päätimme tehdä ruuat mukaan taas. Lapsen mummo ei ikinä tarjoa lämmintä ruokaa. Mitä ajattelisitte? Mielestäni on kummallista, ettei lapsenlapselle ole mummolassa ruokaa vaan vanhemmat raahaavat ruuat joka kerta itse mukaan.

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä lapsia ei ole pakko tehdä ja isovanhempien tehtävä ei ole elättää lasta . Piste

Vierailija
2/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos mummolla ei ole varaa ruokkia lasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä lapsia ei ole pakko tehdä ja isovanhempien tehtävä ei ole elättää lasta . Piste

Olitpas tyly. Puhutko noin ihmisille myös kasvokkain?

Vierailija
4/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sopi? Passiivinen "sovittiin" viittaa siihen, että ap ilmoitti lapsen tulevan hoitoon.

Meillä ei isovanhemmat tarjoa koskaan mitään ruokaa, koska pelkäävät allergisia reaktioita. Minusta parempi olla antamatta mitään kuin joutua elvyttämään.

Vierailija
5/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi nirsoilija tai allergikko? Siinä jo kaksi hyvää syytä viedä lapselle ruuat mukana.

Vierailija
6/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sopi? Passiivinen "sovittiin" viittaa siihen, että ap ilmoitti lapsen tulevan hoitoon.

Meillä ei isovanhemmat tarjoa koskaan mitään ruokaa, koska pelkäävät allergisia reaktioita. Minusta parempi olla antamatta mitään kuin joutua elvyttämään.

Mummo itse halusi hoitaa lasta. Koskaan ei ole ruokaa.

Ap

Vierailija
7/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsi nirsoilija tai allergikko? Siinä jo kaksi hyvää syytä viedä lapselle ruuat mukana.

Ei ole kumpaakaan.

Ap

Vierailija
8/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse pidän outona sitä, että mitään ruokaa ei ikinä tarjota. Itse en kehtaisi sanoa, ettei ole mitään kun itse vielä haluaa hoitaa.

Vierailija
9/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minkäikäisestä mummosta on kyse, mutta mutta voihan olla, että mummon toimintakyky on laskenut sen verran, että ei jaksa tuoda isoja ostoksia ja kokata koko ajan ruokaa. Yksin asuva muutenkin luopuu hiljalleen kokkailuista.

Ja miten pitkä hoito on? Useammasta päivästä syytä jo osallistuakin ruokakuluihin. Pienituloinen (tai pihi) ei voi maksaa exstraa ruokamenoista.

Vierailija
10/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat ruokkii lapset, kun lapset ovat mummulassa. Kerran tarjosin heille rahaa lasten kuluihin, suuttuivat tästä.

Vierailija
11/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi fattu

Vierailija
12/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä vein aina ruokakassin matkassa, kun vein lapset äidilleni hoitoon. Hänellä pienin, mahdollinen eläke ja tiedän, että tiukilla on. Mutta mielellään halusi auttaa lastenhoidossa kuitenkin. Totta kai vein aina ruoat matkassa.

Vierailija
13/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät vaan tykkää tai osaa laittaa ruokaa, mieluummin omat eväät kun annat syöttää jotain valmis ateriaa tai syödä pelkkiä välipaloja...

Vierailija
14/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minun lapsenlapseni tulee meille hoitoon, tarjolla on aina ruokaa ja jos tulee pienellä varoitusajalla, teen nopsasti jotain syötävää. Ja koska mummi saa vähän hemmotella, aina on myös jotain pientä herkkua ruuan jälkeen. Ihan vauvana pojalla oli omat eväät mukana, mutta ei sen jälkeen, on ihan kunnia-asia ruokkia pikkuinen ja usein koko perhe ❤️

Vierailija
15/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs pappa, ukki jne

Vierailija
16/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun olimme lähdössä pois niin sanoi että " mulla on pakkasessa ruokaa" En ymmärrä. Miksi ei voinut tarjota ruokaa. Kotiin lähdettiin sitten syömään.

Ap

Vierailija
17/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vanhemmat ihmiset ovat tosi pihejä.

Eivät millään halua tarjota ruokaa, ja pelkkä kahvikin on tiukassa.

Itse viekin aina kylästellessä kahvipaketin mukan itseleivottuja pullia, saadaan ainakin kunnon kahvit kun harvoin kylästellään.

Vierailija
18/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tyytyväinen että hoitaa. Mitä mariset kiittämätön. Mikä ongelma nyt on viedä safkat jos kerta jaksat lapsenkin viedä sinne? Tiedätpähän ainakin mitä syö, ettei tarvitse siitä ainakaan vääntää.

Ihme ongelmia kehitellään jos ei ole oikeita.

Vierailija
19/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minun lapsenlapseni tulee meille hoitoon, tarjolla on aina ruokaa ja jos tulee pienellä varoitusajalla, teen nopsasti jotain syötävää. Ja koska mummi saa vähän hemmotella, aina on myös jotain pientä herkkua ruuan jälkeen. Ihan vauvana pojalla oli omat eväät mukana, mutta ei sen jälkeen, on ihan kunnia-asia ruokkia pikkuinen ja usein koko perhe ❤️

Ihana lukea tätä kirjoitustasi. Aivan ihana asenne sinulla. ❤️

Vierailija
20/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kun olimme lähdössä pois niin sanoi että " mulla on pakkasessa ruokaa" En ymmärrä. Miksi ei voinut tarjota ruokaa. Kotiin lähdettiin sitten syömään.

Ap

Ruoka-asiat kannattaa keskustella kasvokkain mummon kanssa, ei av-palstalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi