Anoppi muuttaa meille 3 kuukaudeksi, paljonko pyytäisitte rahaa hoidosta?
Anoppi siis joutuu leikkaukseen ja sen jälkeen asuu meillä 2-3 kuukautta.
Olen luvannut hoitaa kaiken (käydä kaupassa, kuskata aptekkiin, siivota, auttaa peseytymisessä, tehdä ruuat)
Itse teen etätöitä satunnaisesti kotona, ja hoidan lapsia (4.v ja 6.v) Mies on päivät töissä mutta uskon että pärjätään.
Mietin jotain sopivaa/kohtuullista summa mutta en osaa yhtään sanoa mitä tällainen palvelu maksaisi.
Joten ehdotelkaa sopivaa summaa!
Kommentit (95)
Miehesi päättää nämä asiat kun on kyse hänen äidistään.
Onko petipotilas ja paskoo sekä kusee alleen?
Vierailija kirjoitti:
Miehesi päättää nämä asiat kun on kyse hänen äidistään.
Miksi mies päättää kun ei äitinsä hoitoon edes osallistu vaan ap hänet hoitaa!
Eikö nuo kauppa- ja apteekkikäynnit, kokkaus ja siivous mene siinä sivussa? Tuskin se anoppi hirveemmin sotkee. Vai onko hänellä erityisruokavalio joka pitää kokata erikseen?
Onko ihan petipotilas sit jota pitää auttaa vessaan ja suihkuun?
Mulle riittäisi et ostais välillä ruuat. Varmasti muksuillekin tulee mukavia muistoja kun mummi oli myös hoidossa.
Ainako ihmisillä pitää olla rahaa vailla. Ettekö tunne semmoista käsitettä kuin auttaminen. Joskus voitte itsekkin olla avun tarpeessa. Tulisiko teille silloin mukava tunne kun läheinen lupaa auttaa jos maksat tonnin siitä että katsoo sun naamaa kotonaan. Milloin pitäs bensarahaa antaa tai maksaa tuuat ym...
Hävetkää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä sukulaisia hoidetaan ihan hyvää hyvyyttä, koska he ovat meille tärkeitä ja rakkaita. Ei tuosta kuulu mitään maksua pyytää.
Mutta auta armias jos menet sinne rakkaan sukulaisen mökille niin pitää viedä itse mukana kaikki ruuar ja petivaatteet sekä osallistua mökin siivouksiin yms.
Mökille ei ole pakko mennä. Anoppi on varmaankin huonossa kunnossa ja täysin avun varassa leikkauksen jälkeen. Kuuluu minusta hyviin tapoihin tuoda ruokaa ja omat tarvittavat tavarat jos tulet toisen mökille lomailemaan.
Minkälaisen laskun anoppi on aiemmin kirjoittanut, kun on hoitanut teidän lapsia?
En muutenkaan usko tätä aloitusta, sillä mistä leikkauksesta toipuminen kestää nykypäivänä noin kauan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko pyytäisit omalta äidiltäsi vastaavassa tilanteessa?
Varmasti ihan saman kuin anopilta, milemmat ovat minulle tärkeitä ihmisiä.
Anoppi itse kysyi mitä hän maksaa palkkioksi tästä, hänellä olisi kyllä varaa ostaa palvelu ihan ulkopuoliseltakin mutta ei halua olla muiden hoivissa.Meillä taassitö rahaa ei nyt hirveästi ole kun itse teen töitä vain osa-aikaisesti.
Ap
No anna anopin tarjota. Sopikaa yhdessä mikä on kohtuullinen summa teille molemmille. En lähtisi pyytämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä sukulaisia hoidetaan ihan hyvää hyvyyttä, koska he ovat meille tärkeitä ja rakkaita. Ei tuosta kuulu mitään maksua pyytää.
Mutta auta armias jos menet sinne rakkaan sukulaisen mökille niin pitää viedä itse mukana kaikki ruuar ja petivaatteet sekä osallistua mökin siivouksiin yms.
No meillä ei kyllä omien tai appivanhempien mökillä ole tarvinnut ikinä viedä mitään ruokia. Aina ovat tarjonneet. Lakanat mökille on kohteliasta viedä, harvalla on mökillä pesukone.
En pyytäisi mitään, ehkä osallistumista ruokakuluihin korkeintaan mutta oletettavasti jokainen anoppi tarjoaa sitä oma-aloitteisesti ihan itse tuossa tilanteessa.
"palvelusta" en mitään suostuisi ottamaan vastaan, perheessä on tapana huolehtia toisistaan tarpeen vaatiessa ilman maksujakin.
Mummot ovat auttaneet meitäkin tarpeen vaatiessa.
Miljardi euroa ei olisi riittävän suuri kärsimyskorvaus anopin hoivaamisesta.
Jos tuollainen olisi ainoa vaihtoehto, mies saisi hoitaa äitinsä ja mä ja lapset asuttaisiin se aika hotellissa.
Itse auttaisin sukulaista ihan ilmaiseksi. Jos on itsellä rahat tiukalla niin anoppi voi maksaa osuutensa ruuasta. Ei varmaan ole anopillakaan mukava olla toisten vaivoina, niin varmaan yrittää antaa rahaa vierailunsa päätteeksi. Sen voisin ottaa jos hän vaatimalla vaatisi ja olisi kohtuullinen summa. Ei anoppia ole tarkoitus vararikkoon syöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi itse kysyi mitä hän maksaa palkkioksi tästä, hänellä olisi kyllä varaa ostaa palvelu ihan ulkopuoliseltakin mutta ei halua olla muiden hoivissa.Meillä taassitö rahaa ei nyt hirveästi ole kun itse teen töitä vain osa-aikaisesti.
Ap
No anna anopin tarjota. Sopikaa yhdessä mikä on kohtuullinen summa teille molemmille. En lähtisi pyytämään.
En ole varsinaisesti pyytänytkään, anoppi itse sanoi että minun pitää pyytää jokin summa.
Siksi pyysinkin apua mikä olisi kohtuullinen summa, en sit että joudun täällä selittelemään miksi pyydän rahaa.
Varmaan teillä monella on rahaa itsellä yllinkyllin elättää sukulaisianne, mutta meillä on nyt vuoden päivät ollut todella tiukkaa rahasta ja kyllä sen ruokalaskussakin huomaa sekä kuskaukset apteekkiin yms.
Mielelläni hoitaisin anopin ilmaiseksi jos olisi itsellä ylimääräistä rahaa. Tämän lisäksi anopilla itsellään on kyllä rahaa, ja niinkuin sanoin itse hän pyysi pääst meille ”maalle” hoitoon ja halusi maksaa siitä.
Ap
Jos olet jo luvannut, et voi pyytää enää mitään. Ellet siis jo ennen lupaamista tehnyt selväksi olevasi tuollainen verenimijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pyydät anopilta just tasan hänen osuutensa ruuista eli varmaan 100-300e/kk. Riippuu paljonko hän syö ja mitä hän syö. Tai sitten annat hänen tarjota jotain summaa.
Vierailija kirjoitti:
En pyytäisi mitään, ehkä osallistumista ruokakuluihin korkeintaan mutta oletettavasti jokainen anoppi tarjoaa sitä oma-aloitteisesti ihan itse tuossa tilanteessa.
"palvelusta" en mitään suostuisi ottamaan vastaan, perheessä on tapana huolehtia toisistaan tarpeen vaatiessa ilman maksujakin.
Mummot ovat auttaneet meitäkin tarpeen vaatiessa.
Itse en haluaisi mennä loisimaan ja passauttamaan itseäni ilmaiseksi aikuisten lasteni koteihin. Jos minulla olisi varaa maksaa palveluista yrittäjälle, haluaisin maksaa kyllä silloin lapselleni tai hänen puolisolleen, joka minua hoitaa.
Olisi todella kiusallista maata sairaana hoidettavana ilmaiseksi. Varsinkin jos itsellä olisi rahaa ja tietäisi, että lapsen perheessä sitä rahaa ei liiemmin ole.
Jäänä juttu että toisessa ketjussa valitetaan että anopin tehtävä ei ole hoitaa lapsia tai edes ruokia tarjota.
Itse kysyin kerran mikä olisi sopiva summa anopille että hoitaa alakoululaisia kuukauden kun olen töissä, niin ehdotuksia tuli 400-1000 euroon kukaan ei puhunut mistään sellaisesta että sukulaisia autetaan ilmaiseksi.
Anoppi voi antaa rahaa niin paljon kuin haluaa. Se on ok ja ymmärrettävää, että haluaa maksaa. Anopilta ei voi pyytää mitään, koska on miehen oma äiti. Joten antaisin anopin päättää summan, jos haluaa maksaa.
Ehkä 50% hoivakotien hinnasta, noin 1500 hyvä summa jos vaatii 24/7 apua, pyykkäystä, vaipanvaihtoa jne.
Jos olisin vähävarainen niin pyytäisin maksamaan osuuden kauppalaskusta, mutta koska ihan keskivertoihmisen tulotaso niin en mitään pyytäisi. Auttakoon vaikka meitä sitten joskus tulevaisuudessa jos sellaiselle tarvetta tulee.