Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi muuttaa meille 3 kuukaudeksi, paljonko pyytäisitte rahaa hoidosta?

Vierailija
08.06.2021 |

Anoppi siis joutuu leikkaukseen ja sen jälkeen asuu meillä 2-3 kuukautta.

Olen luvannut hoitaa kaiken (käydä kaupassa, kuskata aptekkiin, siivota, auttaa peseytymisessä, tehdä ruuat)

Itse teen etätöitä satunnaisesti kotona, ja hoidan lapsia (4.v ja 6.v) Mies on päivät töissä mutta uskon että pärjätään.

Mietin jotain sopivaa/kohtuullista summa mutta en osaa yhtään sanoa mitä tällainen palvelu maksaisi.
Joten ehdotelkaa sopivaa summaa!

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäänä juttu että toisessa ketjussa valitetaan että anopin tehtävä ei ole hoitaa lapsia tai edes ruokia tarjota.

Itse kysyin kerran mikä olisi sopiva summa anopille että hoitaa alakoululaisia kuukauden kun olen töissä, niin ehdotuksia tuli 400-1000 euroon kukaan ei puhunut mistään sellaisesta että sukulaisia autetaan ilmaiseksi.

No lähes kaikki isovanhemmat kyllä hoitavat lapsenlapsia ilmaiseksi. Ainoa poikkeus on jatkuva virallinen lastenhoito. Mutta tuossa sinun tapauksessasi itse en kyllä edes kehtaisi pyytää mitään noin sitovaa.

Ja kyllä kai nyt kaikki isovanhemmat oikeasti lapsensa perheille tarjoavat aina käydessä ruokaa.

Vierailija
42/95 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheutuuko hoitamisesta sinulle tulonmenetystä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pyytäisi mitään, ehkä osallistumista ruokakuluihin korkeintaan mutta oletettavasti jokainen anoppi tarjoaa sitä oma-aloitteisesti ihan itse tuossa tilanteessa.

"palvelusta" en mitään suostuisi ottamaan vastaan, perheessä on tapana huolehtia toisistaan tarpeen vaatiessa ilman maksujakin.

Mummot ovat auttaneet meitäkin tarpeen vaatiessa.

Itse en haluaisi mennä loisimaan ja passauttamaan itseäni ilmaiseksi aikuisten lasteni koteihin. Jos minulla olisi varaa maksaa palveluista yrittäjälle, haluaisin maksaa kyllä silloin lapselleni tai hänen puolisolleen, joka minua hoitaa.

Olisi todella kiusallista maata sairaana hoidettavana ilmaiseksi. Varsinkin jos itsellä olisi rahaa ja tietäisi, että lapsen perheessä sitä rahaa ei liiemmin ole.

No eikös tuossa sanottu että ruokakuluihin osallistuisi. Tuskin se anoppi siellä passauttaa itseään koko sitä aikaa, leikkauksesta riippuen nykyään lähdetään ylös ja kuntoutumaan niin pian kuin mahdollista eli ei todellakaan maata sängyssä paria kuukautta.

Vierailija
44/95 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniöitä käy kyllä sääliksi, kun näin moni tuleva anoppi tälläkin palstalla ajattelee, että voi muuttaa koska tahansa kolmeksi kuukaudeksi miniän ruokittavaksi ja passattavaksi makoillen ja odottaen, että puhtaat ja viikatut vaatteet ilmestyy kaappiin ja ruoka eteen.

Vierailija
45/95 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi voi asua kotonaan. Kaikki järjestuu oman kunnan sosiaalitoimen kautta. Kotiin tuodaan ruuat, siivotaan, hoidetaan leikkauksesta aiheutuvat hoitotoimenpiteet ja pidetään muutenkin hyvää huolta toipilaasta.

Hän toipuu leikkauksesta paremmin omassa rauhassaan. Teidän perheenne saa elää omaa lapsiperhearkeaan. Välit säilyvät parempana, jos ne nyt kovin hyvät luetun perustella edes ovat.

Ihmettelen leikkausta, josta on noin pitkä toipilasaika. Taisit keksiä koko jutun?

Vierailija
46/95 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään leikkauksesta ei tosiaan toivuta nykypäivänä kokonaista 3 kuukautta.

Ja iäkkäämmätkin menevät omiin koteihinsa toipumaan, huonoimman johon vanhusten osastolle.

Aloitus on aivan kirkas provo ja tyhmä sellainen, ap ei edes tiedä mistä puhuu.

Ja harvempi leikattu haluaa edes "maalle" lähteä, koska siellä apu ja sairaalat ovat kaukana jos tulee myöhemmmin komplikaatioita.

Ja täytyyhän ap:lla on olla kohtuullisen hyvä elintaso, kun on niin suuri talo, että on antaa vielä huonekin anopille, vaikka on kaksi lasta.

Keksitty sairas provo, sairaudesta.  Miksi livertelet ap täällä jatkuvasti noiden hullujen trolliesi kanssa?

Vierailija
47/95 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonkkaleikkauksen jälkeen mummoni tarvitsi ainakin apua pitkään. Kotihoito hänen luonaan kävi ja ruoat tulivat valmiina ja siivous päälle. Tarvitsi apua ihan suihkutuksissa ja monissa muissakin asioissa. Samoin apteekkipalvelut yms.

En osaa sanoa, menikö siinä kuukausi, vai kaksi. Mutta pitkään kulki kotihoito häntä auttamassa.

Vierailija
48/95 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs nuo ap:n satunnaiset etätyöt ovat?

Eihän ap:lla ole mitään muuta kuin aikaa, aikaa hoitaa lapset anoppi.

Ja miten hänen pitäisi muka anoppia erikseen käyttää kaupassa.   Samalla omalla kauppareissullahan ne anopin kauppa-asiat hoituu, kun ap käy itse kaupassa.  Ja samalla reissulla apteekissa.

Ja onhan perheessä kaksi autoa, jos kerran ap:lla on auto ja vielä miehellä auto jolla menee töihin.

Taas niin keksitty stoori kuin vain olla voi.

Mutta näille mammoille uppoaa kaikki paska aina, se on  nähty.

Vain muutama täällä  on oivaltanut, että ap vedättää palstalaisia.  Eli trollaileen huvikseen.

Vierailija
49/95 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lonkkaleikkauksen jälkeen mummoni tarvitsi ainakin apua pitkään. Kotihoito hänen luonaan kävi ja ruoat tulivat valmiina ja siivous päälle. Tarvitsi apua ihan suihkutuksissa ja monissa muissakin asioissa. Samoin apteekkipalvelut yms.

En osaa sanoa, menikö siinä kuukausi, vai kaksi. Mutta pitkään kulki kotihoito häntä auttamassa.

Eipä ap kertonu mikä leikkaus on.  Kun ei osannut valehdella sitä.  Ei osannut koska vain provoilee.

Vierailija
50/95 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa mutta ehkä tavallista Suomessa, että oman perheenjäsenen auttamisesta pyydetään rahaa. Ehkä anoppi tajuaa ja tarjoaa jotakin ruokalaskuihin, mutta en todellakaan pyytäisi yhtään mitään. Mielelläni hoitaisin mieheni kanssa anoppiani, jos olisi elossa.

Vierailija
51/95 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies varmaan voi hoitaa ne kauppa- ja apteekkikäynnit.

Vierailija
52/95 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt hassua, että puolison äiti joutuisi maksamaan rahaa. toisaalta 2-3 kuukautta on toella pitkä aika sietää yhtä ylimärästä aikuista nurkissaan. Eikä ruokakulut ainakaan vähene noiden kuukausien aikana. Jos teillä on rahasta tiukkaa niin minusta on ihan asiallista anopin maksaa osuutensa. Etenkin kun kerran anopilla rahaa on.

Mä en itse suostuisi tohon kuvioon, että olisin  hoitaja anopille. Pää hajoaisi jos pitäs päivät viettää kotosalla kiukuttelevaa anoppia kuunnellen. Ukko viettäisi töissä vähintään 12h päivässä kun ei sekään kestä äitiään päivittäisellä annostuksella. Meidän suhde olis taputeltu jos anoppi muuttaisi tänne edes viikoksi.

Vierailija
53/95 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan anopin tyttö voi ottaa äitinsä hoitoon kolmeksi kuukaudeksi ilmaiseksi. 

Vierailija
54/95 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt hassua, että puolison äiti joutuisi maksamaan rahaa. toisaalta 2-3 kuukautta on toella pitkä aika sietää yhtä ylimärästä aikuista nurkissaan. Eikä ruokakulut ainakaan vähene noiden kuukausien aikana. Jos teillä on rahasta tiukkaa niin minusta on ihan asiallista anopin maksaa osuutensa. Etenkin kun kerran anopilla rahaa on.

Mä en itse suostuisi tohon kuvioon, että olisin  hoitaja anopille. Pää hajoaisi jos pitäs päivät viettää kotosalla kiukuttelevaa anoppia kuunnellen. Ukko viettäisi töissä vähintään 12h päivässä kun ei sekään kestä äitiään päivittäisellä annostuksella. Meidän suhde olis taputeltu jos anoppi muuttaisi tänne edes viikoksi.

Puolison äiti taisi itse haluta maksaa tästä mahdollisuudesta, koska hänellä oli varaa siihen. Ap vain kyseli mielipiteitä, mikä voisi olla sellainen summa, minkä voisi pyytää.

Hassua, kuinka moni tuntuu oikein suuttuvan siitä, jos mummo haluaa maksaa mahdollisuudesta, ettei tarvitse leikkauksen jälkeen olla yksin kotonaan. Jokainen kai saa rahoillaan tehdä, mitä haluaa. Jos haluaa miniälleen rahaa antaa avusta, niin kaipa hänellä on siihen oikeus

Vierailija
55/95 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko pyytäisit omalta äidiltäsi vastaavassa tilanteessa?

Varmasti ihan saman kuin anopilta, milemmat ovat minulle tärkeitä ihmisiä.

Anoppi itse kysyi mitä hän maksaa palkkioksi tästä, hänellä olisi kyllä varaa ostaa palvelu ihan ulkopuoliseltakin mutta ei halua olla muiden hoivissa.

Meillä taassitö rahaa ei nyt hirveästi ole kun itse teen töitä vain osa-aikaisesti.

Ap

No anna anopin tarjota. Sopikaa yhdessä mikä on kohtuullinen summa teille molemmille. En lähtisi pyytämään.

En ole varsinaisesti pyytänytkään, anoppi itse sanoi että minun pitää pyytää jokin summa.

Siksi pyysinkin apua mikä olisi kohtuullinen summa, en sit että joudun täällä selittelemään miksi pyydän rahaa.

Varmaan teillä monella on rahaa itsellä yllinkyllin elättää sukulaisianne, mutta meillä on nyt vuoden päivät ollut todella tiukkaa rahasta ja kyllä sen ruokalaskussakin huomaa sekä kuskaukset apteekkiin yms.

Mielelläni hoitaisin anopin ilmaiseksi jos olisi itsellä ylimääräistä rahaa. Tämän lisäksi anopilla itsellään on kyllä rahaa, ja niinkuin sanoin itse hän pyysi pääst meille ”maalle” hoitoon ja halusi maksaa siitä.

Ap

Olisit voinut nämä oleelliset tiedot kertoa jo aloituksessa, olisit säästynyt monelta ikävältä kommentilta. 

Vierailija
56/95 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistään leikkauksesta ei tosiaan toivuta nykypäivänä kokonaista 3 kuukautta.

Ja iäkkäämmätkin menevät omiin koteihinsa toipumaan, huonoimman johon vanhusten osastolle.

Aloitus on aivan kirkas provo ja tyhmä sellainen, ap ei edes tiedä mistä puhuu.

Ja harvempi leikattu haluaa edes "maalle" lähteä, koska siellä apu ja sairaalat ovat kaukana jos tulee myöhemmmin komplikaatioita.

Ja täytyyhän ap:lla on olla kohtuullisen hyvä elintaso, kun on niin suuri talo, että on antaa vielä huonekin anopille, vaikka on kaksi lasta.

Keksitty sairas provo, sairaudesta.  Miksi livertelet ap täällä jatkuvasti noiden hullujen trolliesi kanssa?

En ole sanonut että hän toipuu leikkauksesta kolme kuukautta, mutta se nyt oli varovainen arvio asiasta, lääkärin mukaan rappuja ei pysty kävelemään ainakaan kahteen kuukauteen.

Tuliko sulle yllätyksenä että täällä maallakin voi olla terveyskeskus, ihan tuossa naapurissa.

Ja täällä pikkukylällä ei talot paljon maksa.

Kaikea paskaa sait jankattua mutta itse kysymykseen sulla ei tietenkään ollut vastausta.

Ap

Vierailija
57/95 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miniöitä käy kyllä sääliksi, kun näin moni tuleva anoppi tälläkin palstalla ajattelee, että voi muuttaa koska tahansa kolmeksi kuukaudeksi miniän ruokittavaksi ja passattavaksi makoillen ja odottaen, että puhtaat ja viikatut vaatteet ilmestyy kaappiin ja ruoka eteen.

Mä kyllä auttaisin anoppia, enkä pyytäisi rahaa. Meillä ei ole lapsia, joten lapsenvahdiksi hän ei ole koskaan joutunut. En kehtaisi, enkä haluaisi pyytää rahaa, mutta jos anoppi tarjoaisi väkisin, summan saisi mies ja anoppi keskenään päättää. 

Vierailija
58/95 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäänä juttu että toisessa ketjussa valitetaan että anopin tehtävä ei ole hoitaa lapsia tai edes ruokia tarjota.

Itse kysyin kerran mikä olisi sopiva summa anopille että hoitaa alakoululaisia kuukauden kun olen töissä, niin ehdotuksia tuli 400-1000 euroon kukaan ei puhunut mistään sellaisesta että sukulaisia autetaan ilmaiseksi.

Samaa mietin, että täällä ollaan sitä mieltä, että anoppi hoidetaan kotona täyspidolla ilmaiseksi, mutta jos anoppi tulee kotiin hoitamaan lapsenlapsia, niin siitä pitää maksaa käypä palkka. Vaikka anoppi saa jo tietenkin ruoat siellä lapsenlapsen kotona. Eli lapsista ei tule edes kustannuksia anopille. Sellaista tasapuolisuutta..

Vierailija
59/95 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti ei olisi varaa auttaa muuten niin pyytäisin sen, mitä lisäkuluja hänestä tulee eli ruoka. Kun on varaa, niin en  pyytäisi mitään. 

Vierailija
60/95 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko pyytäisit omalta äidiltäsi vastaavassa tilanteessa?

Varmasti ihan saman kuin anopilta, milemmat ovat minulle tärkeitä ihmisiä.

Anoppi itse kysyi mitä hän maksaa palkkioksi tästä, hänellä olisi kyllä varaa ostaa palvelu ihan ulkopuoliseltakin mutta ei halua olla muiden hoivissa.

Meillä taassitö rahaa ei nyt hirveästi ole kun itse teen töitä vain osa-aikaisesti.

Ap

No anna anopin tarjota. Sopikaa yhdessä mikä on kohtuullinen summa teille molemmille. En lähtisi pyytämään.

En ole varsinaisesti pyytänytkään, anoppi itse sanoi että minun pitää pyytää jokin summa.

Siksi pyysinkin apua mikä olisi kohtuullinen summa, en sit että joudun täällä selittelemään miksi pyydän rahaa.

Varmaan teillä monella on rahaa itsellä yllinkyllin elättää sukulaisianne, mutta meillä on nyt vuoden päivät ollut todella tiukkaa rahasta ja kyllä sen ruokalaskussakin huomaa sekä kuskaukset apteekkiin yms.

Mielelläni hoitaisin anopin ilmaiseksi jos olisi itsellä ylimääräistä rahaa. Tämän lisäksi anopilla itsellään on kyllä rahaa, ja niinkuin sanoin itse hän pyysi pääst meille ”maalle” hoitoon ja halusi maksaa siitä.

Ap

Olisit voinut nämä oleelliset tiedot kertoa jo aloituksessa, olisit säästynyt monelta ikävältä kommentilta. 

Toivoin vaan ehdotuksia millainen summa olisi ok.

Kyllä täällä kysellään paljon samantapaisia asioita, tyyliin kuinka pljon maksaa lasten kesähoidosta sukulaiselle, kuinka paljon maksaa sukulaiselle kun käy lomanaikana kastelemassa kukat ja muita yleisiä kysymyksiä mikä olisi kohtuullinen korvaus mistäkin työstä.

En todellakaan olettanut että täällä aavella on niin pljon ihmisiä jotka monta kuukautta hoitavat sukulaisiaan ilmaiseksi🤔

Ap