Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa vapaamman suhteen

682
07.06.2021 |

Olemme olleet yhdessä 9 vuotta, joista kaksi naimisissa. Vauvan yritystä on ollut nyt vuoden verran. Yhteinen koti, asuntolaina, yms... Eli yhteistä sitoutumista on.
Suhteen alussa ja sen vuosien aikana on puhuttu parisuhteen rajoista. Ollaan oltu niistä aika yksimielisiä.
Nyt kuitenkin miestä ahdistaa, koska parisuhde "rajoittaa" elämistä. Jos hän haluaisi alastomien naiskavereiden kanssa lähteä saunomaan ja selän pesijäksi, hän meidän yhteisten sääntöjen nojalla siitä kyllä kieltäytyisi, mutta kieltäytyminen ahdistaisi häntä. Hän kokee elävänsä elämänsä parhaita ja viimeisiä kymmentä vuotta (täytti juuri 30 vuotta), eikä haluaisi kieltäytyä mistään. Seksuaalisessa kanssakäymisessä (mm. pussailu jo) menisi raja, muuten olisi vapaata - myös minulla. Hän ei kuulema välittäisi, vaikka hyppisin paljussa alasti puolituntemattomien miesten kanssa - tai välittäisi, mutta "antaisi" minun tehdä niin. Hän esimerkiksi ei haluaisi kieltäytyä sylitanssista, vaan että voisi saada molemmat; avioliiton kanssani ja sylitanssin joltain muulta. Ei niin, että välttämättä haluaisi mitään läheistä kanssakäymistä muiden naisten kanssa etsiä, mutta että tilaisuuden tullen ei haluaisi siitä kieltäytyäkään. Näin siis asian ymmärsin.
On ahdistunut myös siitä, että ei pysty nyt ostamaan kallista urheiluautoa.

Kun kerroin, että mulle ei ole ok, jos lähtee toisten naisten selänpesijäksi tai että menisin itse niin tekemään vastakkaiselle sukupuolelle, tai että joku tulisi kiehnäämään kainaloon, jne.... Sain yhtäkkiä kuulla, että olen "tiukempi kuin Raamattu". Asiasta ei pystytty keskustelemaan järkevästi. Riita siitä tuli, joka sitten ns. laantui. Asia jäi vähän pyörimään ilmaan.

Itseä ahdistaa nyt tällä hetkellä suunnattomasti. Onko tämä vain vaihe, joka menee ohi? Vai onko tässä vaihtoehtona enää vain ero, jotta toisen ei tarvitse ahdistua ja kieltäytyä "elämästä"?

Kommentit (216)

Vierailija
41/216 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi jos tämä oli tosi juttu mutta

:D :D :D :D :D :D :D

Eihän tuommoista miestä voi olla olemassakaan :D Miten joku kävelemään ja puhumaan oppinut voi muka olla noin tyhmä että luulee että tuollainen menisi kellekään läpi? 

Ei muuta kuin ukko pellolle jos kerran parisuhde ahditaa, sillä siitä pääsee. Turha yrittää tehdä asiaa mahdollisimman monimutkaiseksi ja vaikeaksi.

Vierailija
42/216 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän nyt ot, mutta mikä tuo selänpesu-juttu on? Oikeasti selän pesua vai kielikuva jollekin muulle? En ole ikinä tajunnut kun aina olettanut että aikuiset osaa itse pestä selkänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/216 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ero sen vuoksi, että tyyppi haluaisi sekasaunaan eikä tarvitsisi olla porukan ainoa ujopoika koska puoliso vaatii? No kukin kai tyylillään. En käsitä mikä ongelma näin monella on ihan vaan alastoman ihmiskehon kanssa.

Minusta parisuhteeseen kuuluu luottamus ja todellakin itse teen, ystävystyn ja vietän aikaani kenen kanssa haluan. Sekasaunon jos huvittaa. Varmaan kaikki mieheni kaverit on nähneet mun nännit jossain mökillä joskus. :D Kaikki muu olisi käsittämätöntä kontrollointia toiselta. Nuo rajanne kuulostavat lähinnä alistamiselta. Samalta kuin se, että mieheni kieltäisi minua näyttästä hiuksiani perheen ulkopuolisille, koska "se loukkaa häntä".

Toivottavasti mies ottaa eron.

Vierailija
44/216 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on Porvoossa postaukset menneet sekaisin. Tänä aamuna eka avautuminen ja lapsen yritystä ollut jne. Nyt parin tunnin päästä jo tilanne muuttunut siten, että eilen jo päätös lopettaa lapsen yritys ja elämänpettymys.

Paljut, selänpesut, sylitanssit... poistutko koskaan kotoa tv:n ääreltä satutäti?

PS. Sun kirjoitustyyli on edelleen helposti tunnistettava.

Vierailija
45/216 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on taas hyvä esimerkki siitä, että suhteen sitoutumista lasketaan yhteisellä asuntolainalla. Haloo!!? Eihän tuo ole pätkääkään sitoutunut.

Vierailija
46/216 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vähän parempi trolli tämä. Miehen juttuhan on kuin palstalta, missä miehen paras ikä tyyliin vasta alkaa kolmekymppisenä ja komeille uroksille riittää parikymppisiä kaunottaria sylitanssiin.

Ei tuollaista tomppelia voi olla olemassa, eihän? Kai ihmisellä on silmät päässä ja hän on lehdistä ja muualta lukenut, että kolmekymppisillä on yleensä vakisuhde ja eka lapsi tulossa (se on keskimääräinen isäksi tulemisen ikä) ja villi sinkkuelämä on jo tuohon ikään ohi, jos sitä koskaan on ollutkaan. 

Usko minua, kahden vuoden kuluttua kun olet toipunut, naurat makeasti näille jutuille ja nyt nauravat jo kaikki salaa, kun kerrot kavereille, vanhemmille yms. eron syyn. Ehkä teidän ikäeronne ja elämänvaiheenne osittain vaikutti miehen kuvitelmaan siitä mistä muka on jäänyt paitsi. Jos tämä juttu ylipäätään on totta. 

Vierailija
47/216 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän nyt ot, mutta mikä tuo selänpesu-juttu on? Oikeasti selän pesua vai kielikuva jollekin muulle? En ole ikinä tajunnut kun aina olettanut että aikuiset osaa itse pestä selkänsä.

Aika useinhan selänpesua käytetään kiertoilmauksena seksille. Samalla tavalla kuin päiväkahvit viittaa seksitapaamiseen.

En usko, että ap:n miehellä on oikeasti palava hinku päästä vaahdottamaan toisen ihmisen selkää pesusienellä, vaan kyllä siellä on vähän toisenlaiset vaikuttimet taustalla.

Vierailija
48/216 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli itse hänen vertauskuvansa. Hänen sanoin tarkasti näin:

"Eihän sinne mennä toisten selkää pesemään tai no, miksi ei, kun eihän siinä mitään ole ja selkä on hankala itse pestä."

Hetkittäin tuntui, että hän halusi suutuksissaan loukata, mutta uskon, että tuossakin puolitotuutta on. Hän nimittäin sanoi, että voi kieltäytyä kaikesta tuollaisesta juurikin parisuhteen nojalla, mutta se ahdistaa.

Esim sekasaunoista on sanonut, että jos kaikki muut sekasaunoo, niin hän ei kyllä yksin halua kieltäytyä, koska se on noloa.

-ap

Vierailija
49/216 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille epäilijöille;

En ole satutäti tai tämä ei ole tarinaa. Tämä on minun elämääni nyt. Toivoisin, että näin ei ole, mutta on.

Mies haluaa saada minut ja kuitenkin "kaiken", luopumatta mistään.

Puheena oli myös se, että hän haluaisi aloittaa basejumpit. En edes tiedä, mitä se on, mutta jos näin haluaa tehdä, tehkööt. Hän jostain syystä ajattelee, että minä rajoitan häntä, kun hän haluaa taas mennä fiiliksen mukaan. Olettaa, että minä hyväksyn kaiken - myös sen hetkellisen fiiliksen, jos hän haluaa pestä toisen selän tai mitä tahansa muuta, kuin seksuaalista kanssakäymistä (alkaen pussailusta).

Jos hän haluaa istua paljussa ystävän/ystävien vieressä (naispuoliset) käsi kiedottuna toisen harteille, se on hänestä ok. (Olen tämän myös hiljattain nähnyt, en vain ole jaksanut ottaa puheeksi, koska tiedän, että riita siitä tulee, enkä jaksa enää riidellä).

-ap

Vierailija
50/216 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei ole paremman/pahemman luokan trolli, niin kysymys ei ole sen kummemmasta kuin miehen kolmenkympin kriisistä.

Olette olleet yhdessä yhdeksän vuotta eli siitä saakka, kun mies oli 21-vuotias. Mies todennäköisesti kokee, että ainakin osa nuoruutta on jäänyt elämättä ja yrittää nyt päästä elämään sitä, kun se vielä on juuri ja juuri mahdollista. Eikä hän ole ainoa tämän asian kanssa painiva 30-vuotias.

Suosittelen pariterapiaa tähän(kin) tilanteeseen, jos molemmilla on edes jonkinlaista halua jatkaa avioliittoa.

Vierailija
51/216 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen mieheni selän aina saunassa, ja hiukset, ja kaiken minkä yllän pesemään kun hän istuu selin minuun  alemmalla lauteella ja minä ylemmällä. Hän saa pestyä itsensä myös itse, mutta hän r a k a s t a a sitä kun minä pesen, joten tottaki sen teen mielelläni.

Vierailija
52/216 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni miehen pyyntö on ihan kohtuullinen, kun ei sentään halua harrastaa seksiä muiden kanssa. Tuollainen tulella leikittely tuo kipinää myös omaan suhteeseen, ja vaikka se juurisyy pahalta tuntuukin, niin seksikkään naisen näkeminen vähissä vaatteissa todennäköisesti näkyy piristyksenä teidän seksielämässä.

Mutta vaikka minun mielestäni miehen pyyntö on kohtuullinen, ja on hienoa että noin avoimesti asiasta on keskustellut eikä vaan tehnyt menemään, niin on sinulla kuitenkin oikeus kieltäytyä ja vetää omat rajasi. Tämä voi toki johtaa eroon, mutta sinun täytyy myös kunnioittaa omia rajojasi. Tuollainen pienikään vapaus ei toimi, jos toinen on siinä vasten tahtoaan.

Vierailija
53/216 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

135 kirjoitti:

Kaikille epäilijöille;

En ole satutäti tai tämä ei ole tarinaa. Tämä on minun elämääni nyt. Toivoisin, että näin ei ole, mutta on.

Puheena oli myös se, että hän haluaisi aloittaa basejumpit. En edes tiedä, mitä se on, mutta jos näin haluaa tehdä, tehkööt. Hän jostain syystä ajattelee, että minä rajoitan häntä, kun hän haluaa taas mennä fiiliksen mukaan. Olettaa, että minä hyväksyn kaiken - myös sen hetkellisen fiiliksen, jos hän haluaa pestä toisen selän tai mitä tahansa muuta, kuin seksuaalista kanssakäymistä (alkaen pussailusta).

Jos hän haluaa istua paljussa ystävän/ystävien vieressä (naispuoliset) käsi kiedottuna toisen harteille, se on hänestä ok. (Olen tämän myös hiljattain nähnyt, en vain ole jaksanut ottaa puheeksi, koska tiedän, että riita siitä tulee, enkä jaksa enää riidellä).

-ap

Tässä sulle rehellinen vastaus mieheltä. 

Ukkos haluu nyt jotain muuta kuin vauvaa ja parisuhdetta. Voi olla, että on vaihe ja menee ohi, mutta tuskin kyllä ilman pettämistä. Sulla on kaksi vaihtoehtoa. Eroa ja kerro, että sinä et hyväksy tuollaista, vaan omat rajasi ovat nämä. Tämä antaa miehelle aikaa miettiä ja näkee konkreettisesti mitä on menettämässä. Jos se haluaa sut, niin kyllä se alkaa kinuamaan sitten takaisin ja on valmis jättämään tollaset ajatukset ollakseen sun kanssa. Voi toki olla ettei kinua, mutta se kertoo että ei sua halunnutkaan. Toinen vaihtoehto on miettiä sun omia rajoja ja voitko oikeasti hyväksyä mieheltäsi tuollaisen käytöksen. Silloin kyllä suosittelen samantien mietimään sitä omaa suhtautumista siihen, että teillä olisi suhteen ulkopuolisia seksisuhteita kummallakin vapaus harrastaa.

Vierailija
54/216 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

135 kirjoitti:

Kaikille epäilijöille;

-ap

Mies on kuin murrosikäinen ja sinä äiti. Onneksi et ole lapsia pykäämässä, vauva ja murrosikäinen puoliso ei ole kovin hyvä yhdistelmä.

Vierailija
55/216 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä ei ole paremman/pahemman luokan trolli, niin kysymys ei ole sen kummemmasta kuin miehen kolmenkympin kriisistä.

Olette olleet yhdessä yhdeksän vuotta eli siitä saakka, kun mies oli 21-vuotias. Mies todennäköisesti kokee, että ainakin osa nuoruutta on jäänyt elämättä ja yrittää nyt päästä elämään sitä, kun se vielä on juuri ja juuri mahdollista. Eikä hän ole ainoa tämän asian kanssa painiva 30-vuotias.

Suosittelen pariterapiaa tähän(kin) tilanteeseen, jos molemmilla on edes jonkinlaista halua jatkaa avioliittoa.

Valitettavasti kaikki miehet eivät ikinä aikuistu ja miehisty, vaan jäävät tuollaisiksi lapsellisiksi. Kolmenkympin ikään kuuluu aikuistuminen, vanhemmuuteen kypsyminen ja viidenkympin kriisiin vasta se, että näinkö se elämä menikin ja nuoruuden haikailu.

Vierailija
56/216 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa selvästi olla sinkku ja sitoutuminen "nuorena" (hänen oman tuntemuksensa, ei objektiivisen arvion mukaan) ahdistaa häntä.

Jos nyt saisitte lapsen, kävisi 100% varmuudella niin, että miestä ahdistaisi vielä moninverroin enemmän ja hän tulisi tulokseen, ettei se olekaan kivaa elämää. Hän vähintään pettäisi ja jättäisi sinut täysin yksin nalkkiin huolehtimaan lapsesta ja kodista, tai sitten eroaisi suoraan. Joka tapauksessa on selvää, ettei hän kantaisi vastuutaan arjesta, vaan jäisit täysin yksin.

En sano, että sun pitää erota, koska itse tiedät parhaiten, mikä elämässäsi on tärkeää. Joku oikein vauvakuumeinen valitsisi sen ja eron ja elarit, joku muu taas eroaisi nyt heti, jos on vaara tuollaisesta käytännössä yksinhuoltajana elämisestä miesvauvan kanssa.

Vierailija
57/216 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ero sen vuoksi, että tyyppi haluaisi sekasaunaan eikä tarvitsisi olla porukan ainoa ujopoika koska puoliso vaatii? No kukin kai tyylillään. En käsitä mikä ongelma näin monella on ihan vaan alastoman ihmiskehon kanssa.

Minusta parisuhteeseen kuuluu luottamus ja todellakin itse teen, ystävystyn ja vietän aikaani kenen kanssa haluan. Sekasaunon jos huvittaa. Varmaan kaikki mieheni kaverit on nähneet mun nännit jossain mökillä joskus. :D Kaikki muu olisi käsittämätöntä kontrollointia toiselta. Nuo rajanne kuulostavat lähinnä alistamiselta. Samalta kuin se, että mieheni kieltäisi minua näyttästä hiuksiani perheen ulkopuolisille, koska "se loukkaa häntä".

Mitä sun mies on tykännyt siitä kun olet antanut kaikille sun miehen kavereille sylitanssin esim. saunareissulla ja hieronut nännejäsi niihin miehiin? Oletko kysynyt mikä fiilis miehelläsi on? Ap:n miehestä tämä on normaalia toimintaa.

Mun mies ei tykkäisi, olisi liian lorttoa toimintaa hänen makuunsa eikä itsellenikään ole tuohon kiinnostusta. Sulle se ilmeisesti on ok ja normaalia mutta oletko kysynyt mitä miehesi tuumii touhuistasi?

Vierailija
58/216 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näkisin kyllä, että jos on hyvä, pitkä, rakastava ja onnellinen suhde, niin ei paljoa kiinnostaisi jos mies kerran vuodessa jossain alastonpaljussa hilluisi ja vaikka pussailisikin. Yksiavioisuus on aika rajaavaa, seksin lisäksi se vie tosi paljon kaikkea ihmisten kohtaamista ja jännitystä pois.

Mutta moni on 100% yksiavioinen eikä siinä ole mitään väärää. Siksi meitä on erilaisia, että jokainen löytäisi sen sopivan vastinparin itselleen.

Vierailija
59/216 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ja miehensä suhde vaikuttaa äiti-lapsi suhteelta, jossa äiti rajoittaa ja toruu lastaan, ja lapsi uhmaa äitiään. Kiva kiva, just tollastahan sitä jokainen nainen kaipaa, että saisi olla se ainut järkevä tai konservatiivi omassa parisuhteessaan. Unohtaa haaveet olla nainen, jota rakastetaan naisena ja kohdellaan parisuhteessa tasavertaisena ihmisenä ja rakastettuna naisena. Varmaan jokainen nainen unelmoi, että ah, kohtaisimpa elämäni miehen, henkisesti keskenkasvuisen miehen kriisrineen, jota voin sitten alkaa kasvattamaan aikuiseksi mieheksi.

Vierailija
60/216 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sun mies on tykännyt siitä kun olet antanut kaikille sun miehen kavereille sylitanssin esim. saunareissulla ja hieronut nännejäsi niihin miehiin? Oletko kysynyt mikä fiilis miehelläsi on? Ap:n miehestä tämä on normaalia toimintaa.

Mun mies ei tykkäisi, olisi liian lorttoa toimintaa hänen makuunsa eikä itsellenikään ole tuohon kiinnostusta. Sulle se ilmeisesti on ok ja normaalia mutta oletko kysynyt mitä miehesi tuumii touhuistasi?

Voihan tuollaisia pariskuntia olla, mutta harvassa, ja kyllä tavallisessa elämässä ovat kuitenkin sellaisia, joita ei toista kertaa juhliin kutsuta, koska tuollaista toimintaa nyt vain pidetään nolona. Liikkuvat ehkä omissa polyamoriapiireissään.

Yhden naisen muistan, joka oli kiehnäämässä kaikkien miesten kanssa ja kyllä häntä pidettiin aika outona, siis hänellä taisi olla jokin häiriö, ja miestä säälittiinkin. Miehiä, jotka ovat muiden naisten kimpussa, vaikka ovat varattuja pidetään vain juntteina, ei välttämättä häiriintyneinä, vaan vähän yksinkertaisina. Ainakin nämä tietämäni tapaukset ovat olleetkin sellaisia duunari/työtön/kaltevalla pinnalla olevia ressukan tapaisia, joiden vaimoa säälitään, jos on lapsia. Muussa tapauksessa vakka kantensa valitsee.

Onko miehen kaverit poikkeuksellisen junttimaisia, jos tuollaista meininkiä siellä sitten on vai onko miehesi vain lukenut liikaa lehdistä polyamoriaporukan juttuja? Puolisoa vastaan kapinoidaan kuin äitiä vastaan, joten ei voi kuin todeta, että tosi lapsellista touhua. En itse kyllä jaksaisi tuollaisista edes väitellä, on kyllä niin tyhmää settiä.