Pfizerin toimitusjohtaja: Tarvitaan kolmas rokote 6-12kk sisään
https://www.cnbc.com/2021/04/15/pfizer-ceo-says-third-covid-vaccine-dos…
Pfizer CEO Albert Bourla said people will “likely” need a third dose of a Covid-19 vaccine within 12 months of getting fully vaccinated.
He also said it’s possible people will need to get vaccinated against the coronavirus annually.
Koronarokotteesta on tarkoitus tehdä vuosittainen kausi-influenssarokotteen tapaan.
Kommentit (293)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota normi flunssarokotetta, enkä ota koronarokotetta.
Miksi vaarannat muut?
Ei tarvitse selittää tänne, selitä itsellesi. Kyseessä ei ole mikään flunssa ja poliitikot eivät ole tehneet järkeviä päätöksiä pikaisesta tukahduttamisesta, joten toivon mukaan et muita tapaa. Missään.
Vaarantaako rokottamaton enemmän kuin rokotettu? Ketä vaarantaa,rokotettujako?
Mikä aivopieru tuo oli? Tietenkin vaarantaa.
Eivätkö rokotetut olekaan suojassa? Mitä hyötyä koko rokotteesta sitten on? Sinun viesteistäsi puuttuu logiikka täysin.
Koko ajan on kerrottu rokotteen mahdollisesti alentavan riskiä sairastua vakavasti. Se ei estä taudin tarttumista, eikä taudin levittämistä. Rokotettujen suoja on sanassa "mahdollisesti".
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sairaanhoitaja ja olen itse pistämässä näitä rokotteita. Sovimme toisen hoitajan kanssa, että merkitsemme papereihin toisillemme rokotuksen otetuksi, vaikka emme sitä otakaan
Kun on itse jakamassa näitä pistoksia, niin silloin on tiettyjä etuja, kuten se ettei tarvitse ottaa rokotetta
Eikö tuossa ole jo kyse asiakirjan väärentämisestä.
Näinkö toteutat terveydenhuollon eettisiä ohjeita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaarannat muut?
Ei tarvitse selittää tänne, selitä itsellesi. Kyseessä ei ole mikään flunssa ja poliitikot eivät ole tehneet järkeviä päätöksiä pikaisesta tukahduttamisesta, joten toivon mukaan et muita tapaa. Missään.
Ei hän ketään vaaranna. Joku järki nyt päähän. Ei niitä influenssarokotteitakaan juuri kukaan ota kun joka kausi heitetään 200 000 rokotetta roskiin. Ihan normaalisti on ennenkin eletty ilman hysterisointia.
Hysteerikot eivät osaa ajatella. Ihan alusta asti uutiset tartunnoista ovat kertoneet omaa kieltään "tartuntaryppäistä", usein opiskelijabileistä. Jos elää normaalin suomalaisen tavalla, etäisyys muihin on riittävä suoja itselle ja muille. Jos jättää turhan kännissä riekkumisen pois ja ryyppää yksin kotonaan on turvassa.
Poliitikot ovat kieltäneet kokoontumiset, mutta kun ohjeita ei noudateta, eikä kukaan niitä valvo, tauti leviää. Mutta kun kukaan ei myöskään lue uutisia, eikä osaa ajatella, on helppoa osoitella muita, väärällä omahyväisyydellä.
Minä en ota kausirokotuksia, enkä ihan varmasti ala koekaniiniksi kokeelliselle rokotteelle, mistä nyt uutisten perusteella pitääkin ottaa kolme piikkiä. Katsotaan miten tarina etenee.
Ei kannata kauheasti nimitellä ketään hysteerikoksi kun itsellä on tuollainen vainoharhainen suhtautuminen rokotuksiin. Kyllä ne varmaan koittavat sinut lääketeollisuuden taholta vähintäänkin halvaannuttaa kun rokotteita kehittelevät.
No niin, osu ja uppos. Minä en ota testaamatonta rokotetta. Kun tämä kliininen testi päättyy 2023, palataan asiaan. Jos sinä koet järjen käytön vainoharhaisuudeksi, suosittelen lämpimästi hoitoon hakeutumista.
Hysteria ajaa ihmiset lääketehtaitten koekaniineiksi ja mikään taho ei ole vastuussa mistään, koska kliiniset testit valmistuvat vasta 2023. On suuri harha uskoa mielikuviin ja mitään muuta tällä hetkellä rokotteesta ei ole, kuin harhainen mielikuva sen autuaallisesta erinomaisuudesta.
Minä olen päätökseni tehnyt, mutta ole sinä koekaniini, niin minä voin katsoa, mitä sinulle tapahtuu. Toivottavasti, sanojasi lainaten, "vähintäänkin halvaannut", mutta se on sinun valintasi ja minä kunnioitan sitä. Ainoa asia, mitä pitää pelätä, on pelko. Vainoharhat tulevat sinun pelostasi, sinulle. Mutta ole huoleton, sinä et ole yksin pelossasi.
Miksi toivot minulle pahaa? Hulluko sinä olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaarannat muut?
Ei hän ketään vaaranna. Joku järki nyt päähän. Ei niitä influenssarokotteitakaan juuri kukaan ota kun joka kausi heitetään 200 000 rokotetta roskiin. Ihan normaalisti on ennenkin eletty ilman hysterisointia.
Hysteerikot eivät osaa ajatella. Ihan alusta asti uutiset tartunnoista ovat kertoneet omaa kieltään "tartuntaryppäistä", usein opiskelijabileistä. Jos elää normaalin suomalaisen tavalla, etäisyys muihin on riittävä suoja itselle ja muille. Jos jättää turhan kännissä riekkumisen pois ja ryyppää yksin kotonaan on turvassa.
Poliitikot ovat kieltäneet kokoontumiset, mutta kun ohjeita ei noudateta, eikä kukaan niitä valvo, tauti leviää. Mutta kun kukaan ei myöskään lue uutisia, eikä osaa ajatella, on helppoa osoitella muita, väärällä omahyväisyydellä.
Minä en ota kausirokotuksia, enkä ihan varmasti ala koekaniiniksi kokeelliselle rokotteelle, mistä nyt uutisten perusteella pitääkin ottaa kolme piikkiä. Katsotaan miten tarina etenee.
Ei kannata kauheasti nimitellä ketään hysteerikoksi kun itsellä on tuollainen vainoharhainen suhtautuminen rokotuksiin. Kyllä ne varmaan koittavat sinut lääketeollisuuden taholta vähintäänkin halvaannuttaa kun rokotteita kehittelevät.
No niin, osu ja uppos. Minä en ota testaamatonta rokotetta. Kun tämä kliininen testi päättyy 2023, palataan asiaan. Jos sinä koet järjen käytön vainoharhaisuudeksi, suosittelen lämpimästi hoitoon hakeutumista.
Hysteria ajaa ihmiset lääketehtaitten koekaniineiksi ja mikään taho ei ole vastuussa mistään, koska kliiniset testit valmistuvat vasta 2023. On suuri harha uskoa mielikuviin ja mitään muuta tällä hetkellä rokotteesta ei ole, kuin harhainen mielikuva sen autuaallisesta erinomaisuudesta.
Minä olen päätökseni tehnyt, mutta ole sinä koekaniini, niin minä voin katsoa, mitä sinulle tapahtuu. Toivottavasti, sanojasi lainaten, "vähintäänkin halvaannut", mutta se on sinun valintasi ja minä kunnioitan sitä. Ainoa asia, mitä pitää pelätä, on pelko. Vainoharhat tulevat sinun pelostasi, sinulle. Mutta ole huoleton, sinä et ole yksin pelossasi.
Sinähän tunnut siellä pelkäävän ja olevan vainoharhoissasi. Pelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo mielestäni ollut mitään vainoharhaa vaan tervettä kriittisyyttä. Käsittääkseni tuo kirjoittaja puhui vain koronarokotteesta, ei muista, vuosikymmeniä käytössä olleista rokotteista, joita itsekin annan itseeni pistää - koronarokotetta en.
T. Eri
Niin, joku on ottanut myös nämä ns. turvalliset rokotukset ensimmäisenä.
Tätä asennetta itsekin ihmettelen, että ottakoot muut, minä en ainakaan. Mutta ei se toimi niin pandemian kaltaisessa tilanteessa. Jos jokainen jättää sen seuraavalle, tilanne ei parane ikinä. Jokainen lääke, rokote ja hoito on ensin testattu jollakulla. Mutta nyt kun itse voisi tehdä osansa, se onkin kaikkien muiden vastuulla. Kaikki tuntemani ihmiset ovat onneksi rokotteen ottaneet. Kukaan ei ole saanut sivuvaikutuksia, mutta sen sijaan tunnen 3 koronan vammauttamaa ja 4 long covidia sairastavaa... Hekin ottivat ilomielin rokotteen.
Miksi te yläpeukutatte tuota kahjoa joka toivoo toisten halvaantumista? Mielisairaiden palsta.
Kyllä se totta on, että koko tämän planeetan sivilisaatio tulee tarvitsemaan vielä sen kolmannenkin rokoteannoksen. Nykyiset mutaatiot, eli virusvariantit, valitettavasti, voivat heikentää nykyisten rokotteiden tehoa ja suojaa. Mutta asiasta saadaan ja siihen tulee varmuus vasta ensi syksynä ja talven kestäessä.
Mutta ei ihan vielä tämän vuoden puolella jouduta ottamaan kolmatta rokotetta. Jos esim. ottaa toisen rokotteen syksyllä, suoja ja immuniteetti kestää kolme, tai neljä kuukautta. Joten se kolmas rokotekierros tehdään todennäköisemmin vasta ensi vuoden puolella. Eli vuonna 2022 ja viimeistään ensi keväänä.
Ongelma on siinä että covid muuntuu koko ajan, ja rokotteita on siten uusittava 2 kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sairaanhoitaja ja olen itse pistämässä näitä rokotteita. Sovimme toisen hoitajan kanssa, että merkitsemme papereihin toisillemme rokotuksen otetuksi, vaikka emme sitä otakaan
Kun on itse jakamassa näitä pistoksia, niin silloin on tiettyjä etuja, kuten se ettei tarvitse ottaa rokotetta
Ne eettiset ohjeet ovat vitsi. Ja olivat sitä myös niiden kirjoittajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne mitään sairaanhoitajia ole.
Miksette luota Pfizeriin? Teidän asialla he ovat.
Niin, voi tosiaan olla että koronarokotteista tulee kausittaisia, kuten influenssarokotteista.
Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Rokotteet ovat kansanterveyden ja sairauksien ehkäisyn kulmakivi.
Toki lääkefirmoja voi kritisoida rahastamisesta - mutta se liittyy siihen, miten ko. firmat lopulta hinnoittelevat ne rokotteet ja saadaanko niitä riittävästi myös köyhempiin maihin. Myös patenteista voisi voida keskustella globaalilla tasolla.
Tuossa olisi se oikea kritiikin kohde (vaikkei foliohattu usko koska Big Pharma salaliitto).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaarannat muut?
Miksi toivot minulle pahaa? Hulluko sinä olet?
En suinkaan, minähän puhuin vain sinun kieltäsi, sinun sanoillasi, että pystyin varmistamaan viestini ymmärtämisen.
Et kai sentään kadottanut oman kielesi ymmärtämistä? Jos kadotit, kannattaa varoa, mitä sanoo, koska sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tullut otettua rokotetta jos siitä tulee kerran jokavuotinen riesa.
Sittenpä et saa matkustaa
Kaikki ei halua edes matkustaa! Teidän matkustajien vikahan tää koko korona on kun viime kesänä tauti oli käytännössä jo tukahtunut, vain muutama tapaus päivässä, MUTTA sitten te Stanan turistit toitte sen tänne takaisin etelän matkoillanne!!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se totta on, että koko tämän planeetan sivilisaatio tulee tarvitsemaan vielä sen kolmannenkin rokoteannoksen. Nykyiset mutaatiot, eli virusvariantit, valitettavasti, voivat heikentää nykyisten rokotteiden tehoa ja suojaa. Mutta asiasta saadaan ja siihen tulee varmuus vasta ensi syksynä ja talven kestäessä.
Mutta ei ihan vielä tämän vuoden puolella jouduta ottamaan kolmatta rokotetta. Jos esim. ottaa toisen rokotteen syksyllä, suoja ja immuniteetti kestää kolme, tai neljä kuukautta. Joten se kolmas rokotekierros tehdään todennäköisemmin vasta ensi vuoden puolella. Eli vuonna 2022 ja viimeistään ensi keväänä.
Ihanaa että sinulla on elämässä sisältöä 😂.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo mielestäni ollut mitään vainoharhaa vaan tervettä kriittisyyttä. Käsittääkseni tuo kirjoittaja puhui vain koronarokotteesta, ei muista, vuosikymmeniä käytössä olleista rokotteista, joita itsekin annan itseeni pistää - koronarokotetta en.
T. Eri
Kyllä. Jotkut ottavat ne, sitten seurataan vähintään kolme vuotta, analysoidaan ja päätellään. Sitten isompi kenttätesti ja hiljalleen laajaan levitykseen.
Ei ikinä niin, että muutaman kuukauden testien jälkeen kovalla paineella miljardeja piikkejä myös niille ryhmille, joita ei testattu lain (vrt raskaana olevat ym).
Tämä show tulee jäämään ihmiskunnan historiaan melkoisena krapulana oli rokote vaikka kuin turvallinen.
Järkyttävää että tällaista tapahtuu Suomessa. Poliisit veivät väkisin naisen mökiltään, jossa oli karanteenissa, sitten joutui eristetyksi kuin vankilaan. Todella räikeitä ihmisoikeusrikkomuksia:
https://rapsodia.fi/merike-sirelpuu-videoneuvottelussa-ossi-tiihonen-wf…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Eri
Kyllä. Jotkut ottavat ne, sitten seurataan vähintään kolme vuotta, analysoidaan ja päätellään. Sitten isompi kenttätesti ja hiljalleen laajaan levitykseen.
Ei ikinä niin, että muutaman kuukauden testien jälkeen kovalla paineella miljardeja piikkejä myös niille ryhmille, joita ei testattu lain (vrt raskaana olevat ym).
Tämä show tulee jäämään ihmiskunnan historiaan melkoisena krapulana oli rokote vaikka kuin turvallinen.
Miten toteuttaisit tuon nykytilanteessa? Yhteiskunnat olisivat kolme vuotta kiinni kun odotellaan tuloksia? Ei kolmen vuoden sulun jälkeen olisi enää yhteiskuntaa jota avata. Asuinmaani ei ollut edes maailman pahin paikka ja meillä oli kaikki, ihan kaikki kiinni yli puoli vuotta. Jengiä kuoli kuin kärpäsiä, ja sairaaloissa ei ollut tilaa. Jos mun pitäisi vielä kolme vuotta istua sisällä yksiössäni, tai vaihtoehtona on ottaa tämä rokote, valinta on aika helppo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut influenssarokotteenkin joka vuosi. Mikä ongelma? Mukava tietysti olisi, jos molemmat saataisiin samaan piikkiin.
Tiedätkö että Pfizer ja Moderna ovat molemmat kokeellista uutta mRNA rokoteteknologiaa jota ei ole ennen testattu ihmisillä laajassa mittakaavassa ikinä ennen.
Ja hengissä ollaan yhä 1 kk Pfizerin rokotteen ottamisen jälkeen. Mitään jälkiseurauksia ei ole ilmennyt.
Kaikkia rokotteita on kuitenkin myös massatestattava joskus ja suurin osa meistä on saanut perusrokotteetkin jo pienestä pitäen. En itse näe tässä mitään ongelmaa.
Ongelma on siinä, että jo nyt koronarokotteista on ilmoitettu viisinkertainen määrä haittavaikutuksia sikainfluenssarokotteeseen verrattuna. Muistatteko miten sikapiikkirokoteohjelmalle kävi? Se keskeytettiin, kun haittavaikutuksia oli 9,2/100 000 rokotetuista. Täällä vain pistellään menemään, vaikka koronarokotteen vastaava suhdeluku on 49,2/100 000.