Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työtön maisteri haluaa opiskella toisen maisteritutkinnon mitä tukia voi saada?

Vierailija
23.03.2023 |

Tietääkö joku? Mieluummin kai opiskelisin kuin olisin työtön.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyselet täältä? Jos sinulla olisi puoliksikaan niin paljon älyä mitä tarvitaan mihin tahansa maisterin tutkintoon, ottaisit itse selvää asioista ilman keidenkään tuntemattomien apua. Olet siis typerä nolla, jolla ei näytä olevan muuta elämää kuin roskan kirjoittelu palstalle.

Vierailija
2/61 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 m eessä haulikon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kyselet täältä? Jos sinulla olisi puoliksikaan niin paljon älyä mitä tarvitaan mihin tahansa maisterin tutkintoon, ottaisit itse selvää asioista ilman keidenkään tuntemattomien apua. Olet siis typerä nolla, jolla ei näytä olevan muuta elämää kuin roskan kirjoittelu palstalle.

Tuliko hyvä mieli kun pääsit haukkumaan tuntemattoman ihmisen, joka ei ole tehnyt sinulle mitään pahaa?

Ap

Vierailija
4/61 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on useita vuosia työkokemusta, niin siihen oli joku tuki, mutta sen sai vain vuodeksi ja työsuhteen piti jatkua.

Voit ehkä saada Kelalta luvan opiskella työttömyystuella, jos pystyt uskottavasti perustelemaan miksi nykyinen tutkintosi ei työllistä ja miksi uusi tutkintosi työllistäisi.

Työssä voi käydä opintojen ohella, mutta toki se on rankkaa.

Vierailija
5/61 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on useita vuosia työkokemusta, niin siihen oli joku tuki, mutta sen sai vain vuodeksi ja työsuhteen piti jatkua.

Voit ehkä saada Kelalta luvan opiskella työttömyystuella, jos pystyt uskottavasti perustelemaan miksi nykyinen tutkintosi ei työllistä ja miksi uusi tutkintosi työllistäisi.

Työssä voi käydä opintojen ohella, mutta toki se on rankkaa.

Tutkintoni työllistäisi, mutta vihaan ammattiani. Ja työsuhdetta ei siis ole voimassa opiskelua varten.

Ap

Vierailija
6/61 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko hyvä mieli kun pääsit haukkumaan tuntemattoman ihmisen, joka ei ole tehnyt sinulle mitään pahaa?

Ap

Typerää haukkua muita, mutta oli siinä se pointti, että samalla energialla googletat varman vastauksen muiden mutuilujen sijaan

Vierailija
7/61 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ei mitään. Ei senttiäkään.

Vierailija
8/61 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Typerää haukkua muita, mutta oli siinä se pointti, että samalla energialla googletat varman vastauksen muiden mutuilujen sijaan

Kai sitä voi muiden kokemuksia kysyä?

Ap

Vierailija
9/61 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi opiskella työn ohella jotain ja täytyykö sen olla maisteritutkinto? Ehkä helpommallakin voisi saada uuden mukavamman työn.

Vierailija
10/61 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jo ns. työllistävä tutkinto alla, niin ainut vaihtoehto on opintotuki. Jos siis on tukikuukausia jäljellä.

Aikuiskoulutustukea voi saada vain työ/virkasuhteessa oleva tai yrittäjä. Myöskään työttymyysetuudella opiskelua ei puolleta, jos uudelleen/lisäkoulutukselle ei ole tarvetta.

Vierailija
11/61 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele, mutta ihan omilla rahoillasi. Ikiopisku on suomalainen tapa, mutta nyt tuli stoppo. Yksi tutkinto maksetaan ja se riittää.  Muualla maksat siitä 100.000

Vierailija
12/61 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on jo ns. työllistävä tutkinto alla, niin ainut vaihtoehto on opintotuki. Jos siis on tukikuukausia jäljellä.

Aikuiskoulutustukea voi saada vain työ/virkasuhteessa oleva tai yrittäjä. Myöskään työttymyysetuudella opiskelua ei puolleta, jos uudelleen/lisäkoulutukselle ei ole tarvetta.

Eli jos perustan toiminimen niin voin saada sen aikuiskoulutustuen vai?

Ap

Vierailija
13/61 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö voisi opiskella työn ohella jotain ja täytyykö sen olla maisteritutkinto? Ehkä helpommallakin voisi saada uuden mukavamman työn.

Ei minulla ole työtä, jonka ohella opiskella. Olen työtön.

Ap

Vierailija
14/61 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos perustan toiminimen niin voin saada sen aikuiskoulutustuen vai?

Ap

Et automaattisesti, se on harkinnanvarainen tuki. Ja yrittäjille se lasketaan yritystulosta, mikään pöytälaatikkoyritys ei kelpaa.

Vierailija
15/61 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opiskelin kuntoutustuella, jota saa terveydentilan perusteella. Osin samantyyppisin perustein voi saada koulutuksen ammatillisena kuntoutuksena. 

Vierailija
16/61 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelin toimeentulotuella useamman vuoden. Päätöksissä valitettiin, että toimeentulotuen pitäisi olla viimesijainen ja väliaikainen ratkaisu ja pitäisi hakea töitä. Lähetin liitteenä kopioita työhakemuksista ja työttömäksi työnhakijaksi ilmoittautumisesta ja työttömyystuen hakemisesta mitä en saanut. Mitään ongelmia ei ollut tuona aikana vaan pelkästään välillä noita hakutehtäviä.

Vierailija
17/61 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti tilanteeni on se, että minulla on sote-alan tutkinto, mutta olen jo vuosien ajan kärsinyt työuupumuksesta ja lopulta alkanut vihaamaan koko sote-alaa. Irtisanouduin, koska voin työssäni niin pahoin. Siksi olen työtön. Ap

Vierailija
18/61 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyesti tilanteeni on se, että minulla on sote-alan tutkinto, mutta olen jo vuosien ajan kärsinyt työuupumuksesta ja lopulta alkanut vihaamaan koko sote-alaa. Irtisanouduin, koska voin työssäni niin pahoin. Siksi olen työtön. Ap

Jatkan vielä, että voisin opiskella muunkin toisen tutkinnon kuin maisteri, kunhan se ei liity soteen mitenkään. Ap

Vierailija
19/61 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuta kuin opintotuki. Ammatillisessa koulutuksessa ei ole tukikuukausia rajattu kuten korkeakouluopinnoissa.

Vierailija
20/61 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisteri ap. pidä välivuosi ja mene vaikka inttiin ja mieti, mieti, mieti. Tota, tota tai opiskele lähäriks.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä