Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita naisia, joita v*tuttaa oletus, että olet joku ehtoinen leipuriemäntä?

Vierailija
05.06.2021 |

Leipominen ja emännöinti ei ole mun juttu. Ei kiinnosta. Käytän sen ajan mieluummin muuten.

Vituttaa, jos kutsun kavereita oluelle niin eivät oikein innostu, vaan mieluummin pitäisi kotisohvalla kahvitella pullaa mussutellen. Muttakun minua ei kiinnosta leipoa sitä pullaa... argh.

Kommentit (488)

Vierailija
401/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en menisi, jos kutsuttaisiin illanviettoon oluen merkeissä. En tykkää viettää aikaa porukassa, jossa humallutaan ja alkoholi on aina jollekin se pääasia. Siksi pullakahvittelu kuulostaa paremmalta.

Tässäkin varmaan kulttuuri vaihtelee kaveriporukoiden kesken. Omassa piirissä oluella käynti ei tarkoita humaltumista. Joku ottaa pari pientä maisteluannosta erikoisoluita, toinen yhden lasin viiniä, kolmas kahvin. Itse otan yleensä alkoholittoman siiderin. Pääasia on ihmiset, ei alkoholi.

Vierailija
402/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin huvittavaa, miten jotkut pimahtaa siitä ajatuksesta, että on olemassa ilmiö nimeltä sosiaalinen paine.

Voiko olla epä-älyllisempää mantraa kuin se, että kaikki on aina vaan pään sisällä ja omasta asenteesta kiinni.

Onko älyllistä ottaa paineita leipomisesta ja ompelusta?

Kaikki eivät myöskään osaa/viitsi nykyään rakentaa, remontoida, vaihtaa renkaita... kaikki on ulkoistettu ammattiosaajille.

Se ei poista ilmiötä nimeltä sosiaalinen paine.Joissain ympäristöissä ei ole painetta leipoa, toisissa on. Toki paineeseen kuuluu sekin, että sisäistyy. Ja oman ympäristön muututtua ulkoinen paine voi olla poissa, mutta sisäinen jäljellä.

Sosiaalisesta paineesta puhuttiin jopa teinin koulun terveystarkastuksessa, liittyen esim. juomiseen, tupakointiin tai huumeisiin. Hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen on immuuni paineelle.

Ja ymmärrys aiheesta jäi peruskoulutasolle? Hyvä itsetunto =hyvin sisäistetyt normit, jolloin painetta ei tunne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä ikinä tajunnut kutsua ”emännöinniksi” sitä, kun kavereita tulee kylään ja juttelemme olohuoneessa. Ei ole tarjolla pullaa tai muutakaan, ei leivottua, eikä kaupasta ostettua, eikä ketään haittaa.

Maaseudulla ilmeisesti joku pulla-Gestapo kiertää arvioimassa emännöintiä? MV nyt taas 😂

Niin oliko sinulla aiheeseen jotain annettavaa, vai tulitko vain ilkkumaan ja tuntemaan itsesi paremmaksi?

Ai, kuten sinulla on annettavaa tälle keskustelulle? Aika kova tarve on itselläsi olla oikeassa, kun kaikkiin eriäviin mielipiteisiin käyt ruikuttamassa tässä ketjussa. Kannattaisiko katsoa peiliin?

Kas, koira älähti.

Jep, sinä. Aika vaikealta näköjään tuntuu se, ettei muilla ole samoja ongelmia, kuin sinulla ja jotkut selviävät ihan arkisista asioista ilman ongelmia. Eri

Miksi intätte tästä asiasta näin lapsellisesti?

Vituttaako, kun kukaan ei leiki sun kanssa ”aikuinen”?

Vierailija
404/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen "päässyt" naimisiin jopa kahteen kertaan. Ensimmäinen mies oli peräti insinööri ja toinen arkkitehti. Mitkään leipomukset eivät kiinnostaneet kumpaakaan. Ihan muut asiat olivat tärkeämpiä.

Leipominen onkin enempi duunariluokan juttu. Tai nykyään tietysti on myös se koulutettujen ruokahifistelytrendikkyys

Voi luoja näitä kommentteja 

Vierailija
405/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran leiponut pullaa jotain 12-vuotiaana ja niistä tuli niin kivikovia, että pihan pojat heittelivät mua niillä. Kyllä sattui ja tajusin, ettei ole mun hommaa :D

Suolaisen piirakan saatan pyöräyttää jos oikein kovasti yritän.

Vierailija
406/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tämmöiseen törmännyt. Tai sitten ne jotka minun lähipiirissä leipoo, ei haluaisi ja eivät vaan kehtaa myöntää.. 

Ei kannata ottaa painetta tämmöisistä mitättömistä asioista. Jos joku arvostelee sinua siitä että et leivo tai leivot  tai juot olutta tai olet juomatta, on parempi vaan olla ajattelematta asiaa ja tehdä just siten kun tahtoo. Ei kannata liikaa miettiä mitä muut miettii kun voi olla niinkin ettei ne muut sinun asioita mieti ollenkaan. 

Kun ottaa sen asenteen että ei itse välitä p*skaakaan muiden mielipiteistä (tämmöisissä olemattomisssa asioissa) niin elämä on paljon helpompaa ja mukavampaa. Joku muu saa olla fanaattinen leipomisen suhteen, ihan vapaasti, mutta ei kaikkien tarvitse.

Vierailija
407/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en leivo. Saatan tehdä pannukakun mutten jaa sitä kavereille, koska on eriäviä mielipiteitä oikeanlaisesta pannarista. Ostan pullaa kaupasta. Olutta en varsinaisesti käytä, mutta voin juoda yhden.

Eipä ole tällaista ongelmaa tullut naisena vastaan, kaverit hyväksyy sellaisena kuin olen?

Vierailija
408/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ole tuntenut painetta leipoa. Edes mummoni taholta. Saati ystävien :D

N36

Vierailija
409/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikimaailmassa vaihtaisi olutta pullaan.

Vierailija
410/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehmeää vehnästä ja vaaleaa suomalaisen naisen peppua purasee mielellään... Näin helteisenä kesäpäivänä maistuu varmaan sullekin!

https://is.mediadelivery.fi/img/658/847ed57322ad4e62b931974677e6d8dd.jp…

Vierailija
411/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaverisi voivat tuollaista olettaa, jos tuntevat ja tietävät ettet pidä leipomisesta? Millaisia kavereita sinulla oikein on?

Vierailija
412/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa olla ihan teidän naisten päänsisäinen kuvitelma, yksi niistä miljoonista mitä siellä pääkopissanne on. 

Tämähän se.

Vierailija
413/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pehmeää vehnästä ja vaaleaa suomalaisen naisen peppua purasee mielellään... Näin helteisenä kesäpäivänä maistuu varmaan sullekin!

https://is.mediadelivery.fi/img/658/847ed57322ad4e62b931974677e6d8dd.jp…

Siinä on sellainen tavallinen nainen joka on tuhat kertaa haluttavampi kuin kaiken maailman Belorfit ja Siepit.

Vierailija
414/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoretta pullaa saa, kun ostaa vaikka pirkka-pakastepullia ja laittaa uuniin paistumaan.

Tuoretta piirakkaa saa, kun ostaa valmispiirakkataikinan ja itse laittaa täytteet päälle ja uuniin paistumaan. Käytän paljon valmistaikinoita. En tykkää nyhvätä keittiössä, joskus intoudun ruuanlaitosta ja kokkaan. Tykkään siemailla myös olutta muutaman kerran viikossa. Olen mummoikäinen. Leipominen ei ole sidoksissa ikään eikä sosiaaliluokkaan. Se joka tykkää leipomisesta leipokoon.  Ystäviäni tapailen ulkoilun merkeissä, joskus menemme yhdessä syömään ravintolaan, paitsi nyt korona-aikoina. 

Vierailija
415/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota vastaan vieraita, niin ei tarvitse tarjottaviakaan miettiä. Kahvilat ja ravintolat on jees.

Vierailija
416/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikana pidän yhteyttä vain kännykällä.

Vierailija
417/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille neuvoista, osaan kyllä ihan itse keksiä että pullaa saa kaupasta,se on tehty monta kertaa selväksi. Aika moni tullut myös kertomaan, ettei ole tällaisiin ongelmiin itse törmännyt. No, kuvat teille. Miksi tulette sen kertomaan tähän keskusteluun, kun se ei auta ketään yhtään millään tavalla, saati kiinnosta? Menettekö nälkäiselle kertomaan että "Minä en ole kokenut tuollaista, vatsa on aina täynnä, hohohooh".

En kyllä ihmettele miksi suomalaisia pidetään epäempaattisina.

Vierailija
418/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona tapaaminen on köyhäilyä. Sivistyneet näkee baarissa, pubissa, ravintolassa, kahvilassa, näyttelyssä, konsertissa jne. Ei Euroopassa kukaan kutsu ketään kotiinsa ellei ole joku rutiköyhä tupajumi.

Vierailija
419/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on tunteellinen ja helposti tunteidensa vietävissä. Tunne-elämä ja aistimaailma ohjaa usein naisen käyttäytymistä. Nainen on herkkä ja tarvitsee paljon hellyyttä. Naisessa oleva hellyys on erittäin voimakasta, joka näkyy selvästi äidin ja lapsen välisessä suhteessa. Nainen haluaa huolehtia ja hoivata monia asioita. Nainen käsittelee sisässään monta asiaa kerrallaan, jonka ansiosta nainen kykenee yhtä aikaa kutomaan sukkia ja laittamaan ruokaa sekä hoitamaan lapsiaan. Nainen haluaa miehen osallistuvan kaikkiin perheen yhteisiin asioihin. Nainen haluaa miehen ottavan perheessä sen vastuun, joka kuuluu miehelle. Nainen tarvitsee turvallisen miehen, joka pystyy täyttämään naisen elämässä olevat tarpeet.

mies53v 😉

Vierailija
420/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää ettet voi olla kavereidesi kanssa oma itsesi ja mietit tuollaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä