Lähimaksu pyytää usein pin-koodia
Mistä mahtaa johtua, että Nordean kortti on alkanut pyytää useammin pin-koodia? Kortti vanhentuu tässä kuussa, voisiko sillä olla vaikutusta. Ihan mielenkiinnosta, pystyykö kassat vaikuttamaan siihen, että pyytää pin-koodia?
Kommentit (23)
Jos saman päivän aikana käyttää korttia useamman kerran niin kyllä se yleensä jossain vaiheessa sen päivän aikana kysyy pin koodia.
Itellä OP:n kortti ja noin joka kymmenennellä maksulla pyytää pin-koodia. Se on vaan turvallisuusseikka.
Kannattaa välillä käydä ihan automaatilla. Tämän opin kassahommissa. Siitä maksupäätteeltä menee tietenkin tieto pankkiin, mutta viiveellä.
Suunnilleen joka 8 ostoksessa. Ihan hyvä että kysyy: turvallista ja ei pääse pin-koodi unohtumaan.
epäilyttäviltä ihmisiltä kysytään useammin. isoveli valvoo
Vierailija kirjoitti:
Itellä OP:n kortti ja noin joka kymmenennellä maksulla pyytää pin-koodia. Se on vaan turvallisuusseikka.
Mulla kysyy joka helkkarin kerta. Op kortti. En ymmärrä. Näin on ollut jo ainakin puoli vuotta. Josta vaihdoin uuden kortin ja sama homma jatkuu..
Ennen on kysynyt harvemmin.. eilen ja tänään kysyi pin-koodia, pieniä ostoksia tuli tehtyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kysyy joka helkkarin kerta. Op kortti. En ymmärrä. Näin on ollut jo ainakin puoli vuotta. Josta vaihdoin uuden kortin ja sama homma jatkuu..
Meneekö aina yli sen 50€ lähimaksu rajan tai sen rajan minkä olet itse asettanut? Silloinhan pakko käyttää pin-koodia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneekö aina yli sen 50€ lähimaksu rajan tai sen rajan minkä olet itse asettanut? Silloinhan pakko käyttää pin-koodia.
Ei mene. Koska jos ylittää tuon 50 e, en edes yritä maksaa lähimaksulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene. Koska jos ylittää tuon 50 e, en edes yritä maksaa lähimaksulla.
Enkä mielestäni ole asettanut pienempää rajaa. Mutta täytyy selvitellä.
Ajattelisi, että kassa pystyy vaikuttamaan siihen, että pin kysytään
Vierailija kirjoitti:
No mitenkähän se siihen pystyisi vaikuttamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vaan et ajattele sentään, vai? Kannattaa miettiä tarkoin, milloin käyttää konditionaalia.
Jos reissaa työssa paljon, niin kysyy useammin koodia. Usein kysyy paikkakunnan vaihtuessa. Varsin usein kysyy sen jälkeen, jos on käynyt Vantaalla.
Vierailija kirjoitti:
Miten kirttihan on pankin hallinnan alla? Kassa käyttää konetta korttia sinä pankin säädöksillä.
Tarpeeksi monta lähimaksua peräkkäin ja pin kysytään automaattisesti.Normaalia valvontaa pankilta.
Mulla teki samoin ja luin että kannattaa laittaa se kortti lukijaan ja näppäillä se pinkoodi ilman lähimaksuyritystä.
Jotenkin nollaantuu.
Mulla on aina maski kaupassa ja mulla kysyy vähitään joka toinen kerta. Liittyiskö kasvojen peittämiseen? Hyvä vaan että kysyy.
Kassat ei voi vaikuttaa siihen, miten usein pin-koodia kysellään. Sinun tekemisiäsi vaan halutaan seurata korkeammalta taholta