Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita naisia, joita v*tuttaa oletus, että olet joku ehtoinen leipuriemäntä?

Vierailija
05.06.2021 |

Leipominen ja emännöinti ei ole mun juttu. Ei kiinnosta. Käytän sen ajan mieluummin muuten.

Vituttaa, jos kutsun kavereita oluelle niin eivät oikein innostu, vaan mieluummin pitäisi kotisohvalla kahvitella pullaa mussutellen. Muttakun minua ei kiinnosta leipoa sitä pullaa... argh.

Kommentit (488)

Vierailija
361/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en leivo enkä aio sitä tehdä tulevaisuudessakaan. Kaupasta saa, kun joskus harvoin jotain leivonnaisia tai keksejä tarvitsee.

En myöskään suostu tekemään jouluruokia. Nekin saa kaupasta valmiina.

Arki on jo tarpeeksi suorittamista. Välillä on mukavaa päästä helpolla ilman paineita. Aina löytyy näitä oman elämänsä marttoja, jotka nostavat itsensä muiden yläpuolelle. Ei kannata välittää, vaan tehdä niinkuin itselle parhaiten sopii.

Vierailija
362/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää myös emännöinti. Ap on ajattelultaan todella joustava ihminen joka hyväksyy että muunlaisiakin ihmisiä on. Itse ymmärrän että on, mutta kyllä mua vituttaa myös muiden emännöinti :D Etenkin kun usein asetelma on se että vierailulla/juhlissa miehet makaa perseellään sohvalla ja keskustelee samalla kun naiset puurtaa hiki hatussa keittiössä.

Ymmärrän kyllä ärsytyksen. Yritän itse vain ajatella että he ovat aikuisia, ja tekevät itse miten haluavat eikä ole minun asiani tuomita heitä, vaan nauttia vieraana vieraanvaraisuudesta. Ja varmasti voi olla, että perheen mies on puolestaan hoitanut jonkun muun homman. Joskus aiemmin olen kyllä asiasta välillä kovastikin ärsyyntynyt. Ap

Meillä eksä kävi kaupassa ja sitten minä hoidin esivalmistelut. Vierailen tullessa istuttiin ensin yhdessä, jonka jälkeen menin keittiöön tekemään ne lopulliset valmistelut ja mies jäi viihdyttämään vieraita. En ole hirveän sosiaalinen lopulta ja tyytyväisenä hääräsin keittiössä ihan rauhassa vähän hengähtäen ja olin tosi tyytyväinen, että eksä tykkäsi taas jutella tosi paljon vieraiden kanssa. Nämä siis illanistujaisia, jossa kaikki vieraat eivät olleet minulle läheisiä tuttuja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan hommaat kaupasta tarjottavat. Se riittää. Sinä riität.

Juuri niin. Vain nainen voi tehdä tuollaisesta asiasta ongelman.

Vierailija
364/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pullaa ja keksejä saa kai ihan kaupastakin? :D Miksi ihmeessä itse pitäisi leipoa?

Minäkin mielummin kahvittelen kun juon alkoholia.

Usko pois, on paikkoja joissa kaupan valikoiman tarjoaminen on noloa. Voi olla myös, että se valikoima ei ole kovin suuri ja silloin olisi myös aika vähän vaihtelua tarjottavissa.

Just näin. Mieheni äidille on hirmuinen kauhistus, kun välillä tarjoan kaupan leivonnaisia. Se on käsittämätöntä hänen mielestään, että olen niin laiska, etten ole vaivautunut itse leipomaan. Leipomon tuotteisiin hän pitkin hampain tyytyy.

Mitään hän ei ääneen suoraan sano, mutta antaa kyllä rivien välistä ja elekielellään ymmärtää. Raivostuttavaa

Lisään tähän vielä sen, että tuo mieheni äiti on korkeasti koulutettu ja työelämässä johtavassa asemassa oleva ja asumme keskisuuressa kaupungissa. Ja ulottuu tuo roikottaminen hänen puheissaan muuhunkin kuin leipomiseen. Esim. jos meillä on lapset saaneet aikaan sotkua tmv., niin hän usein tokaisee minulle, että voi voi, kyllä sinulla x on nyt hirveästi siivoamista. Mieheni saattaa istua vieressäni, mutta eipä anopille mieleen tule, että poikansakin voisi osallistua sellaisiin hommiin. 🤦‍♀️

Vierailija
365/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ymmärrän pointin. Jostain syystä (naispuoliset) kaverit haluaa aina nähdä jonkun kotona, ja mielellään jollain tupperware-meiningillä. Jos kerrankin saan mukulat tuupattua miehen vaivoiksi, niin ei mua tod kiinnosta jokku muovikipot.

Miksei voi mennä syömään tai yksille tai vaikka luoja paratkoon vaikka Flow parkkiin tai piknikille? Ees joskus.

Vierailija
366/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ratkaissut ongelman siten että käytän pakastetaikinoita. Länttään sen vuokaan,ja päälle omenaviipaleet/marjat/rahka. On tavallaan itse tehty, ainakin illuusio siitä tulee, ja hyvä tuoksu. Kokeilkaa! Vaivalloisin osuus on taputella se taikina vuokaan.

Vierailija
367/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä tykkäisin leipomisesta, mutta kun minulla ei nyt ole tehosekoitinta eikä tiskikonetta, niin se on jäänyt. Keittiötäkään ei ole, vaan keittokomero. Jos varusteet olisi kunnossa ja olisi aikaa, oikeaa vapaa-aikaa, niin varmasti leipoisin. Mihinkään instaan tai faceen en kuitenkaan esittelisi luomuksiani, en whatsapp-ryhmissäkään. En oikein ymmärrä sitä oman erinomaisuuden esittelyä. Tai sitten yritetään piristää muita kuvilla ja jakaa oma tyytyväisyyden tunne itseen toisten kanssa, mutta eihän se toimi. PItäisi miettiä vähän vastaanottajaakin. Mutta joo siis, arvostan hyvää täytekakkua, ranskalaista omenapiirakkaa, luumutorttua (en tarkoita joulutorttuja) ja monia muita leivonnaisia. Leipominen on asia, jonka toivoisin saavani takaisin elämääni. Mutta se ei ole mikään yhteisöllinen tai statusjuttu, vaan yksityinen asia.

Vierailija
368/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaveripiirissäni ei kukaan leivo, vaan ostetaan tarjottavat. Ollaan tutustuttu opiskeluaikana ja nyt kakki diplomi-insinöörejä. Mm. siksi kannatti opiskella ja tehdä töitä, että tällaisissa asioissa voi käyttää palveluja, ei tehdä itse. Tuo töitä niille leipomoillekin.

Vierailija
369/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä mitään pullia leivo vaikka senkin taidon olen joskus oppinut. Muutenkin yritän välttää kaikkia vehnäherkkuja. Viimeksi tarjosin kaverille banaaniletun marjarahkalla. Hyvää oli ja tosi nopea ja helppo valmistaa. 

Vierailija
370/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne sosiaaliset paineet ovat tosiaan olemassa ja on kurja, kun rooli on itselle hyvin vieras ja toisilta tuntuu sujuvan niin luonnostaan. Leipoisin vaikka armeijalle, se ei ole ongelma, mutta en osaa luoda mukavaa ilmapiiriä ympärilleni, muuta kuin kaikkein läheisimmilleni. Läheisilleni olen juuri sellainen pullantuoksuinen "mamma", jolla on aina jotain liedellä tai uunissa. Muille en osaa sellainen olla.

Olen tuntenut vähän alemmuutta asian tiimoilta, mutta se helpotti, kun lakkasin emännöimästä. Ikävä kyllä kesti parikymmentä vuotta päästä tähän vaiheeseen, eli nyt kun kaikki lapset on lakitettu, ei ole enää mitään pakollista. 

Tämä mukavan ilmapiirin luominen luontevasti on minullakin osa ongelmaa. Jossain "neutraalilla maaperällä" minulla on toki myös oma osani yhteisen ilmapiirin luomisesta, mutta emännän roolissa siihen on paljon suuremmat paineet.  Koen todella epämukavaksi, ja koen alemmuuttakin kun niin monilta se tulee niin luonnostaan. Ap

Tulen suomalaisesta alakulttuurista(heh), jossa tällainen leipova emäntä on ollut jonkinlainen juttu, joten tiedän ehkä mistä puhutaan.

Tykkään kuitenkin kutsua ihmisiä kotiini enkä oikein ymmärrä tätä stressiä, jonka otat emännöinnistä. Ei se ilmapiiri voi yksin olla emännän harteilla, eikö ne vieraat tuo sitä ilmapiiriä mukanaan ja omalla olemisellaan kohota sitä? Jos ei, miksei? Ovatko he jotenkin.... tylsiä?

Vierailija
371/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kaveripiirissäni ei kukaan leivo, vaan ostetaan tarjottavat. Ollaan tutustuttu opiskeluaikana ja nyt kakki diplomi-insinöörejä. Mm. siksi kannatti opiskella ja tehdä töitä, että tällaisissa asioissa voi käyttää palveluja, ei tehdä itse. Tuo töitä niille leipomoillekin.

Koulutus auttaa. Mun vanhakantaiset appivanhemmat antaa leipomattomuuteni anteeksi tuolla perusteella..." Eihän se oppinut miniä ehdi".

Vierailija
372/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä mitään pullia leivo vaikka senkin taidon olen joskus oppinut. Muutenkin yritän välttää kaikkia vehnäherkkuja. Viimeksi tarjosin kaverille banaaniletun marjarahkalla. Hyvää oli ja tosi nopea ja helppo valmistaa. 

Joo terveysnatsit on yks poppoo, jonka joutuu huomioimaan, kun kutsuu vieraita. Ei vehnää, ei hiilareita, ei sokeria, ei sitä tätä tuota... Ottaa kupoliin nuo vieraat

Vierailija
373/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutus auttaa. Mun vanhakantaiset appivanhemmat antaa leipomattomuuteni anteeksi tuolla perusteella..." Eihän se oppinut miniä ehdi".

Toi on moite...

Vierailija
374/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä ikinä tajunnut kutsua ”emännöinniksi” sitä, kun kavereita tulee kylään ja juttelemme olohuoneessa. Ei ole tarjolla pullaa tai muutakaan, ei leivottua, eikä kaupasta ostettua, eikä ketään haittaa.

Maaseudulla ilmeisesti joku pulla-Gestapo kiertää arvioimassa emännöintiä? MV nyt taas 😂

Niin oliko sinulla aiheeseen jotain annettavaa, vai tulitko vain ilkkumaan ja tuntemaan itsesi paremmaksi?

Ai, kuten sinulla on annettavaa tälle keskustelulle? Aika kova tarve on itselläsi olla oikeassa, kun kaikkiin eriäviin mielipiteisiin käyt ruikuttamassa tässä ketjussa. Kannattaisiko katsoa peiliin?

Kas, koira älähti.

Jep, sinä. Aika vaikealta näköjään tuntuu se, ettei muilla ole samoja ongelmia, kuin sinulla ja jotkut selviävät ihan arkisista asioista ilman ongelmia. Eri

Vierailija
375/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kenenkään leipoa tarvitse: sitä varten on leipomot 😊 ammattilaiset hoitakoot homman. En minä itse leikkaa hiuksianikaan vaikka osaan käyttää saksia.

Vierailija
376/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tarvitse kenenkään ihmisen anteeksi antoa, ihan sama mitä joku jänkäanoppi sanoo tai on sanomatta 😅

Vierailija
377/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen tehtäviä on kotityöt, lastenhoito ja miehen tyydyttäminen!

Vierailija
378/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kenenkään leipoa tarvitse: sitä varten on leipomot 😊 ammattilaiset hoitakoot homman. En minä itse leikkaa hiuksianikaan vaikka osaan käyttää saksia.

Sinä sinä sinä

Vierailija
379/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä ikinä tajunnut kutsua ”emännöinniksi” sitä, kun kavereita tulee kylään ja juttelemme olohuoneessa. Ei ole tarjolla pullaa tai muutakaan, ei leivottua, eikä kaupasta ostettua, eikä ketään haittaa.

Maaseudulla ilmeisesti joku pulla-Gestapo kiertää arvioimassa emännöintiä? MV nyt taas 😂

Niin oliko sinulla aiheeseen jotain annettavaa, vai tulitko vain ilkkumaan ja tuntemaan itsesi paremmaksi?

Ai, kuten sinulla on annettavaa tälle keskustelulle? Aika kova tarve on itselläsi olla oikeassa, kun kaikkiin eriäviin mielipiteisiin käyt ruikuttamassa tässä ketjussa. Kannattaisiko katsoa peiliin?

Kas, koira älähti.

Jep, sinä. Aika vaikealta näköjään tuntuu se, ettei muilla ole samoja ongelmia, kuin sinulla ja jotkut selviävät ihan arkisista asioista ilman ongelmia. Eri

Miksi intätte tästä asiasta näin lapsellisesti?

Vierailija
380/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 61 v nainen, enkä koskaan ole elämässäni leiponut. Ei vaan kiinnosta eikä huvita. Pullat saa kaupastakin ostettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi