Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita naisia, joita v*tuttaa oletus, että olet joku ehtoinen leipuriemäntä?

Vierailija
05.06.2021 |

Leipominen ja emännöinti ei ole mun juttu. Ei kiinnosta. Käytän sen ajan mieluummin muuten.

Vituttaa, jos kutsun kavereita oluelle niin eivät oikein innostu, vaan mieluummin pitäisi kotisohvalla kahvitella pullaa mussutellen. Muttakun minua ei kiinnosta leipoa sitä pullaa... argh.

Kommentit (488)

Vierailija
301/488 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että sinä keskustelet sukujuhlissa tosinaisista ja ihailette pullaa ja pullanleipoja on tosinainen?? 

Niinkö?  

No kyllähän näin todella usein tapahtuukin. "On se Martta oikein kunnon emäntä, pullat on viimeisen päälle!" Jos tämä on sinulle yllätys, elät sellaisessa kuplassa ettei sinulla ole tähän keskusteluun oikein annettavaa.

eli normaali kehuminen on sinulle ongelma? 

ja sinuako siis haukutaan siinä samalla? 

Jos et ymmärtänyt, niin tuossa taito paistaa pullaa kytkettiin hyvään emännyyteen ja naiseuteen

Vierailija
302/488 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole tainnut lukea koko ketjua, jos AP on sinusta provosoitumaton tai avarakatseinen…

Ap:han on ketjussa esimerkiksi puolustanut perinteisiä naisia, kun joku meni heitä haukkumaan ja halveksumaan. En nyt ihan tavoita tätä väitettyä ilkeyttä. Ihan avarakatseiselta vaikuttaa, joskin melko kipakalta vastauksien perusteella. Mikä on ihan ymmärrettävää kun täällä aika rankalla joukolla hyökätty häntä vastaan. Silloin kuuluukin olla kipakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/488 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että sinä keskustelet sukujuhlissa tosinaisista ja ihailette pullaa ja pullanleipoja on tosinainen?? 

Niinkö?  

No kyllähän näin todella usein tapahtuukin. "On se Martta oikein kunnon emäntä, pullat on viimeisen päälle!" Jos tämä on sinulle yllätys, elät sellaisessa kuplassa ettei sinulla ole tähän keskusteluun oikein annettavaa.

Jos et ymmärtänyt, niin tuossa taito paistaa pullaa kytkettiin hyvään emännyyteen ja naiseuteen

Minä näen sen ainoastaan kehuna. Sinä uhriutumisen aiheena.

Onko käsistään käteväksi kehuttu mieskin sorrettu uhri ja raukkaparka? 

Vierailija
304/488 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te naiset olette tuollainen lauma?

Miksi te ette pura sitä toksista feminiinisyyttä itsestänne alkaen, vaan vika on kaikissa muissa ja yhteiskunnassa? 

Miksi te kilpavarustelu-kisaatte joka asiassa? 

Mikä siinä pullan leipomisessa on se laajempi konteksti? 

Naisetko eivät ole osa yhteiskuntaa? Nimenomaan yhteiskunnallinen keskustelu on asian purkamista. Vai tarkoittaako sinulle yhteiskunta jotain naisista ulkopuolista? Osa muista kysymyksistäsi oli selvästi vain provoyrityksiä.

Mikä yhteiskunnallinen ongelma on se, että sinä et leivo ja Pirkko leipoo?

Nyt taas ollaan ihan ihme uhriutumissfääreissä 

Taidat ihan tahallasi ymmärtää väärin, joten eiköhän tämä jankkaus ollut tässä. Palataan asiaan kun aidosti haluat keskustella aiheesta.

On se kamalan rankkaa nykynaisella, kun se pullan ostaminen kaupastakin saa jo ahdistuksen ja neuroosit aikaan. 

Vierailija
305/488 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös kuullut naisia, joilta onnistuu esim puutyöt ja jääkiekko paremmin kuin villasukat ja kestitys kutsuttavan poikatytöiksi. Eikös tuossakin heidät leimata jotenkin vähemmän naisiksi? Vaikka muuten olisivat miten tyttömäisiä, eivätkä itse halua olla mitään poikatyttöjä.

Vierailija
306/488 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tainnut lukea koko ketjua, jos AP on sinusta provosoitumaton tai avarakatseinen…

Ap:han on ketjussa esimerkiksi puolustanut perinteisiä naisia, kun joku meni heitä haukkumaan ja halveksumaan. En nyt ihan tavoita tätä väitettyä ilkeyttä. Ihan avarakatseiselta vaikuttaa, joskin melko kipakalta vastauksien perusteella. Mikä on ihan ymmärrettävää kun täällä aika rankalla joukolla hyökätty häntä vastaan. Silloin kuuluukin olla kipakka.

Juuri näin. Ap on hyvin selkeästi puolustanut perinteisten naisten oikeutta olla mitä ovat.

Vierailija
307/488 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua kun lukee, niin ei tarvitse ihmetellä, miksi naisia on niin vähän yritysjohtajina ja johtoryhmissä. Emännöinti on jollekin ongelma?!?!?!

Neuvojen antamista ja sitä, että aidosti halutaan auttaa pidetään alentavana, mutta päähäntaputtelu ja sääliminen on hyväksi? Mitä ihmettä?!?!?

Ei voi olla totta…

Vierailija
308/488 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua kun lukee, niin ei tarvitse ihmetellä, miksi naisia on niin vähän yritysjohtajina ja johtoryhmissä. Emännöinti on jollekin ongelma?!?!?!

Neuvojen antamista ja sitä, että aidosti halutaan auttaa pidetään alentavana, mutta päähäntaputtelu ja sääliminen on hyväksi? Mitä ihmettä?!?!?

Ei voi olla totta…

No tämä. Ja ketään ei kiinnosta onko kahvin kanssa dominokeksejä tai viinereitä kaupasta, vai onko "emäntä" leipoinut itse pullaa. Mutta tämäkin saa jo naiset romahduksen partaalle. 

Vierailija
309/488 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla totta…

Kaikilla meillä on omat ihmetyksen aiheemme. Minä en näe että yritysjohtaja tarvitsisi emännöinnin jaloa taitoa yhtään mihinkään. En ole nähnyt tässä ketjussa kuin muutaman aidon yrityksen auttaa, ja heille Ap on vastannut ystävällisesti.

Vierailija
310/488 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö?  

Enempi se, joka tykkää soittaa pianoa ja piirtää, ympäristössä jossa arvostetaan raksataitoja mieheyden mittana.

Vierailija
311/488 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla totta…

No tämä. Ja ketään ei kiinnosta onko kahvin kanssa dominokeksejä tai viinereitä kaupasta, vai onko "emäntä" leipoinut itse pullaa. Mutta tämäkin saa jo naiset romahduksen partaalle. 

En tiedä sinusta, mutta itseäni ei suurikaan vitutus nyt ihan romahtamaan saa. Kivat iltadraamailut sinulla.

Vierailija
312/488 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö?  

Enempi se, joka tykkää soittaa pianoa ja piirtää, ympäristössä jossa arvostetaan raksataitoja mieheyden mittana.

Kyllä. Olin järkyttynyt kun mieheni kertoi lapsena oleneensa kirjatoukka salaa, ettei luultaisi homoksi. :(

Vierailija
313/488 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen paikka on hellan ja miehen pistoolin välissä.

Vierailija
314/488 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös kuullut naisia, joilta onnistuu esim puutyöt ja jääkiekko paremmin kuin villasukat ja kestitys kutsuttavan poikatytöiksi. Eikös tuossakin heidät leimata jotenkin vähemmän naisiksi? Vaikka muuten olisivat miten tyttömäisiä, eivätkä itse halua olla mitään poikatyttöjä.

Minä olin lapsena aika villi luonteeltani. Olin sitten aina se "poikatyttö", joka joutui myös usein leikkimään poikien kanssa. (Vaikka olivat mielestäni siinä iässä ällöttäviä) Ei tuntunut kivalta. Ihan kuin villiys tekisi tytöstä poikamaisen.

Okei meni kyllä rankasti ohi aiheen, mutta täällä saa varmaan purkaa muutakin vitutusta.

Vierailija
315/488 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla totta…

Kaikilla meillä on omat ihmetyksen aiheemme. Minä en näe että yritysjohtaja tarvitsisi emännöinnin jaloa taitoa yhtään mihinkään. En ole nähnyt tässä ketjussa kuin muutaman aidon yrityksen auttaa, ja heille Ap on vastannut ystävällisesti.

Kukaan ei tarvitse emännöinnin taitoa mihinkään, mutta kummasti AP on siitä saanut ongelman ja aika moni muukin täällä.

Ohis

Vierailija
316/488 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tarvitse emännöinnin taitoa mihinkään, mutta kummasti AP on siitä saanut ongelman ja aika moni muukin täällä.

Ohis

Miten niin kukaan ei tarvi? Kyllä sitä emännöintiä tarvii, jos haluaa vaikka kutsua kavereita kotiinsa. Ja tässä tapauksessa kaverit eivät siis halunneet lähteä esim. ulos vaan nähdä siellä kodeissa. Eli emännöinnin skippaaminen tarkoittaisi yhtenä vaihtoehtona sitä, että harrastaa röyhkeän yksipuolista kaveruutta. Miksi on niin kamalaa, jos jotakuta tämä asetelma vituttaa? Onko se kiellettyä?

JA miten tämä liittyy yritysjohtajiin? 

Vierailija
317/488 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoisessa ihan normi meininkiä. Akat menee keittiöön ukkojen istuessa sohvalla tai ulkona. Iät ja ajat on toimittu noin.

Siksipä jätän menemättä. Sukujuhlissakin jakaudutaan kahteen ryhmään: naiset sekä miehet.

Vierailija
318/488 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin lapsena aika villi luonteeltani. Olin sitten aina se "poikatyttö", joka joutui myös usein leikkimään poikien kanssa. (Vaikka olivat mielestäni siinä iässä ällöttäviä) Ei tuntunut kivalta. Ihan kuin villiys tekisi tytöstä poikamaisen.

Okei meni kyllä rankasti ohi aiheen, mutta täällä saa varmaan purkaa muutakin vitutusta.

Mulla oli itseasiassa tämä sama kuvio. En kyllä ollut suunnattoman ärsyyntynyt, hieman vain. Ihmettelin että en ole mikään puolipoika, pojat on ällöttäviä jne. Sitten vanhempana totuin ja meni toisesta korvasta ulos. Heh. :D En tiedä onko nykyään edes ok kutsua tyttöjä poikatytöiksi tai poikia neitimäisiksi? Ap

Vierailija
319/488 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjoisessa ihan normi meininkiä. Akat menee keittiöön ukkojen istuessa sohvalla tai ulkona. Iät ja ajat on toimittu noin.

Siksipä jätän menemättä. Sukujuhlissakin jakaudutaan kahteen ryhmään: naiset sekä miehet.

No pohjoisestapa minunkin sukuni on puoliksi kotoisin! Onneksi suvussa sattuu olemaan sentään mukavammat naiset kuin miehet, että tuo jakautuminen ei siinä mielessä omalla kohdalla niin paljon haittaa, muutakuin sen keittiönakin osalta. Ap

Vierailija
320/488 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi tasa-arvon ongelmista on, että naiset uhriutuvat ja syyttävät yhteiskuntaa asioista, jotka ovat oman pään sisällä.

Siinä mielessä olet oikeassa, että usein naiset ovat epätasa-arvoisia muita naisia kohtaan ja luovat paineet tietynlaiseen naiseuteen. Yhteiskunta ei tarkoita miehiä, vaan ihan molempia sukupuolia. Yhteiskunnan syyttely voi siis tarkoittaa ihan niiden muiden naisten asenteiden syyttelyä.

Miten se, että Pirjo Tampereella leipoo pullaa, vaikuttaa sinuun?

Ihan sama kuin miehet itkisivät kuinka Seppo Keravalla on lihaksikas, ja miehillä on kamalat paineet niskassaan Sepon takia? 

Kuka on puhunut Pirjosta Tampereella? Oma äiti, omat tädit, oma isoäiti, naapurit, opettajat, julkkikset, elokuvat, tv-ohjelmien käsikirjoittajat, mainosten tekijät... heistä tässä puhutaan.

Ja nämä kaikkiko vaati sinulta pullaa?

Ihan omia harhojanne nämä paineet ovat 

Tässä en nyt puhunut pullasta, kuten varmaan ymmärrät, vaan laajemmasta kontekstista.

Miksi te naiset olette tuollainen lauma?

Miksi te ette pura sitä toksista feminiinisyyttä itsestänne alkaen, vaan vika on kaikissa muissa ja yhteiskunnassa? 

Miksi te kilpavarustelu-kisaatte joka asiassa? 

Mikä siinä pullan leipomisessa on se laajempi konteksti? 

Olen nainen ja yritän nyt olla triggeröitymättä sun kommentista koska esität todella hyviä kysymyksiä. Olen itsekin pohtinut näitä asioita. Ehkä sen pullan leipomisen laajempi konsepti on joku "alfa-naiseus". En tiedä, vituttaa koko setti. Voisin lähteä ap:n kanssa kaljalle :'D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä