Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita naisia, joita v*tuttaa oletus, että olet joku ehtoinen leipuriemäntä?

Vierailija
05.06.2021 |

Leipominen ja emännöinti ei ole mun juttu. Ei kiinnosta. Käytän sen ajan mieluummin muuten.

Vituttaa, jos kutsun kavereita oluelle niin eivät oikein innostu, vaan mieluummin pitäisi kotisohvalla kahvitella pullaa mussutellen. Muttakun minua ei kiinnosta leipoa sitä pullaa... argh.

Kommentit (488)

Vierailija
341/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee mulle voileipä

Vierailija
342/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole oikeastaan vaatinut olemaan ehtoinen emäntä, mutta kyllähän sitä paineita tulee jos kaikki muut leipovat joka pikkukahvittelulle. Osa jopa usempaa sorttia. Mulle pääasia olisi vain rupatella, rennosti, ilman että siitä tarvii ottaa sen suurempaa vaivaa itselleen.

Tämä! Joku ehdotti että kaupasta tarjottavat. Niin olen tehnytkin. Mutta silti jotenkin nolottaa, kun toiset ovat itse leiponeet jotain viittä eri sorttia, kun tulen ihan vain nopeasti kahvittelemaan. Otan siitä paineita.

Tämä on ihan sinun itse keksimäsi oman päänsisäinen ongelma. #jaxuhali

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin huvittavaa, miten jotkut pimahtaa siitä ajatuksesta, että on olemassa ilmiö nimeltä sosiaalinen paine.

Voiko olla epä-älyllisempää mantraa kuin se, että kaikki on aina vaan pään sisällä ja omasta asenteesta kiinni.

Vierailija
344/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla vanha nainen? Ei nuoret naiset ainakaan tuollaisiin oletuksiin törmää.

No en niin vanhakaan, mutten asu missään kaupungissa. Täällä on vanhanaikaisemmat roolit jaettu käteen.

Ei kuulosta nykymaalaiseltakaan nuo uskomuksesi. Kuulutko johonkin herätysliikkeeseen, jossa naisella on vanhanaikaiset roolit?

Vierailija
345/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki minun tuntevat miehet kutsuu kavereita kylään ja keittää niille kahvit ja kaivaa kaapista keksejä tai voileipää tarjolle. Tai jos kutsuu saunomaan niin kaivaa kaljat. Se kuuluu ihan normaali käytöstapoihin. En ole ajatellut, että se olisi jotenkin sukupuolijuttu. Jotkut leipoo, jos siitä tykkää. Ja jos ei halua kutsua kylään niin ei kutsu, tosin sitten on kohteliasta toisinaan viedä jotain syömistä tai kahvipaketti mukana sinne kavereille, ettei aina ole toisten ruuissa.

Vierailija
346/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin huvittavaa, miten jotkut pimahtaa siitä ajatuksesta, että on olemassa ilmiö nimeltä sosiaalinen paine.

Voiko olla epä-älyllisempää mantraa kuin se, että kaikki on aina vaan pään sisällä ja omasta asenteesta kiinni.

Onko älyllistä ottaa paineita leipomisesta ja ompelusta?

Kaikki eivät myöskään osaa/viitsi nykyään rakentaa, remontoida, vaihtaa renkaita... kaikki on ulkoistettu ammattiosaajille.

Vierailija
347/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko älyllistä ottaa paineita leipomisesta ja ompelusta?

Kaikki eivät myöskään osaa/viitsi nykyään rakentaa, remontoida, vaihtaa renkaita... kaikki on ulkoistettu ammattiosaajille.

Se ei poista ilmiötä nimeltä sosiaalinen paine.Joissain ympäristöissä ei ole painetta leipoa, toisissa on. Toki paineeseen kuuluu sekin, että sisäistyy. Ja oman ympäristön muututtua ulkoinen paine voi olla poissa, mutta sisäinen jäljellä.

Vierailija
348/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä ikinä tajunnut kutsua ”emännöinniksi” sitä, kun kavereita tulee kylään ja juttelemme olohuoneessa. Ei ole tarjolla pullaa tai muutakaan, ei leivottua, eikä kaupasta ostettua, eikä ketään haittaa.

Maaseudulla ilmeisesti joku pulla-Gestapo kiertää arvioimassa emännöintiä? MV nyt taas 😂

Vierailija
349/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi naista joka ei leipoa osaa. 

Sama kuin auto ilman penkkejä. Kyllähän sillä ajamaan pystyy muttei se mikään nautinto pidemmän päälle ole. 

-Härskimies69

Tätä miinustetaan ankarasti. Jos taas nainen ei halua sellaista miestä, joka ei osaa korjata tai remontoida mitään, se on ihan normaalia ja hienoa.

Vierailija
350/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä ikinä tajunnut kutsua ”emännöinniksi” sitä, kun kavereita tulee kylään ja juttelemme olohuoneessa. Ei ole tarjolla pullaa tai muutakaan, ei leivottua, eikä kaupasta ostettua, eikä ketään haittaa.

Maaseudulla ilmeisesti joku pulla-Gestapo kiertää arvioimassa emännöintiä? MV nyt taas 😂

Niin oliko sinulla aiheeseen jotain annettavaa, vai tulitko vain ilkkumaan ja tuntemaan itsesi paremmaksi?

Vierailija
351/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin oliko sinulla aiheeseen jotain annettavaa, vai tulitko vain ilkkumaan ja tuntemaan itsesi paremmaksi?

Ai, kuten sinulla on annettavaa tälle keskustelulle? Aika kova tarve on itselläsi olla oikeassa, kun kaikkiin eriäviin mielipiteisiin käyt ruikuttamassa tässä ketjussa. Kannattaisiko katsoa peiliin?

Vierailija
352/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tee mulle voileipä

Tässä on muuten ajatuksenpoikasta. Valmiit voileivät ovat hyviä ja helppoja. Ne maistuvat tarjottavina usein paremmin kuin makeat. Tämä ei tietenkään poista itse emännöinnin piinaa, mutta jos leipominen ei kiinnosta, mutta haluaa itse tehdä jotain tarjottavaa, niin tällaisia helppoja ratkaisuja voi kehitellä. 

Vierailija
353/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, kuten sinulla on annettavaa tälle keskustelulle? Aika kova tarve on itselläsi olla oikeassa, kun kaikkiin eriäviin mielipiteisiin käyt ruikuttamassa tässä ketjussa. Kannattaisiko katsoa peiliin?

Kas, koira älähti.

Vierailija
354/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tapaan ystäviä mieluusti kahvilassa tai ravintolassa syömässä. Oluelle en lähde.

Minulla on vihreä polkupyörä.

Vierailija
355/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut eri aloilla mutta naisvaltaisilla kuitenkin, ja monille työpaikoille on syntynyt käytäntö, että jokainen tarjoaa vuorollaan jotain muille. Yhdessä kirjanpitotoimistossa omana nimipäivänä piti tarjota muille kahvin kanssa jotain. No, kaikki muut tietysti leipoivat aina uhkeita luomuksia ja oikein kilpailivat paremmuudestaan. Minä vein sipsejä, useampaa eri laatua kylläkin. Ei oltu tyytyväisiä, olisi pitänyt makeaa olla, ja itse tehtyä!

Kyllä naiset vaan kovasti vaatimuksia ja yhteisiä normeja yrittävät toisilleen asettaa. Tämä on fakta. Mutta niihin ei pidä suostua ollenkaan, oli jo liikaa sekin, että vein sipsejä muiden keksimän tavan takia.

Vierailija
356/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tapaan ystäviä mieluusti kahvilassa tai ravintolassa syömässä. Oluelle en lähde.

Minulla on vihreä polkupyörä.

Ehkä se on vain pääsi sisällä vihreä?

Vierailija
357/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pullaa ja keksejä saa kai ihan kaupastakin? :D Miksi ihmeessä itse pitäisi leipoa?

Minäkin mielummin kahvittelen kun juon alkoholia.

Usko pois, on paikkoja joissa kaupan valikoiman tarjoaminen on noloa. Voi olla myös, että se valikoima ei ole kovin suuri ja silloin olisi myös aika vähän vaihtelua tarjottavissa.

Just näin. Mieheni äidille on hirmuinen kauhistus, kun välillä tarjoan kaupan leivonnaisia. Se on käsittämätöntä hänen mielestään, että olen niin laiska, etten ole vaivautunut itse leipomaan. Leipomon tuotteisiin hän pitkin hampain tyytyy.

Mitään hän ei ääneen suoraan sano, mutta antaa kyllä rivien välistä ja elekielellään ymmärtää. Raivostuttavaa

Vierailija
358/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole oikeastaan vaatinut olemaan ehtoinen emäntä, mutta kyllähän sitä paineita tulee jos kaikki muut leipovat joka pikkukahvittelulle. Osa jopa usempaa sorttia. Mulle pääasia olisi vain rupatella, rennosti, ilman että siitä tarvii ottaa sen suurempaa vaivaa itselleen.

Keitä perunoita sit anna vieraille jos valittaa ettei saa ruokaa. helppo ja hyvä

Vierailija
359/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikista akoista tulee vaan sadan kilon keijukaisia, jos vetää pullaa päivät pitkät.

Vierailija
360/488 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jotkut, varsinkin vanhat ja/tai ilkeät, kaupan leivonnaisia paheksuu. Kivat tyypit ei kyttää tarjottavia vaan on siellä sinun kanssa seurustelun takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi