Sanna maksaa takaisin kaiken etuuden mitä on saanut, lisäksi maksaa niistä verot ja saa vielä veronkorotukset
Eli maksaa siis koko summan 14300e SEKÄ verot eli korvaa tämän tuplasti. Ja verottajan mukaan hänen veroprosenttinsa myös nousee. Ei riitä tämä kolminkertainen korvaus rangaistukseksi: maine on mennyt, poliittinen ura samoin kuntavaalien jälkeen. Pitäisi tietenkin vielä tuoda Sanna ilman vaatteita ruoskittavaksi ja kivitettäväksi Eduskunnan eteen. Katainen ja Kiviniemi samoilla ohjeilla nauttivat samaa etua: Katainen 3kk ja Kiviniemi vuoden. Heille ei tule mitään sanktiotia eikä heidän tekemisiä tutkita millään tavalla.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008030335.html?utm_medium=promobox&ut…
https://www.is.fi/politiikka/art-2000008029727.html
Kommentit (147)
Miten meni noin niinku omasta mielestä, Marina?
Ei olisi kannattanut mummon tupakkien takia heittää vuosien työ hukkaan.
No, ehkä Prisma palkkaa kassoja.
Sanna on huonolla tuulella kun ei ole syönyt aamupalaa moneen päivään
Vierailija kirjoitti:
Miten meni noin niinku omasta mielestä, Marina?
Ei olisi kannattanut mummon tupakkien takia heittää vuosien työ hukkaan.
No, ehkä Prisma palkkaa kassoja.
Ja mummon tyttiksen sidukoiden
Mehän emme tiedä ovatko Katainen ja Kiviniemi maksaneetkin eduista veroa ajallaan.
Eikä he ruokkineet siellä ympäri vuorokauden sukulaisia.
Tulikohan otettua bonukset talteen ostoksista…?
Kulmunikin maksoi takaisin kaiken mutta Kulmuni myös erosi virastaan. Kulmunilla on sen suhteen sentään selkärankaa, mutta sannan selkäranka on kuin veltto letku.
Jos Sanna maksaa kaiken takaisin, hänen ei tietenkään tarvitse maksaa veroa saamastaan edusta, mutta toki sakot veronkierrosta olisi paikallaan ja sen jälkeen oppitunti siitä, mitä valtion rahat eivät ole hänen hlökohtaisia rahojaan.
Voi hyvää päivää, kun kansalaisille ei kelpaa mikään! Olette te, jotka pääministeriä panettelette, aivan outoa väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Sanna on huonolla tuulella kun ei ole syönyt aamupalaa moneen päivään
Sanna oli huonolla tuulella silloinkin kun söi aamupaloja kansan piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos Sanna maksaa kaiken takaisin, hänen ei tietenkään tarvitse maksaa veroa saamastaan edusta, mutta toki sakot veronkierrosta olisi paikallaan ja sen jälkeen oppitunti siitä, mitä valtion rahat eivät ole hänen hlökohtaisia rahojaan.
Kyllä hänen pitää maksaa verot, koska verottaja tulkitsee nuo etuudet "viime vuoden tuloiksi" joita verottaa.
Tuon IS-jutun suosituin (yläpeukutetuin) kommentti on tällainen:
"Potkut vaan, vähemmästäkin on lähdetty. Moraalia jos ei ole, ei sitä opikkaan."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008030335.html
Tätä kansalaiset siis ilmeisesti haluaa. Nyt on jo nähty näköjään tarpeeksi?
Ei politikoilla edes pitäisi olla mitään erityisoikeuksia vs. tavan kansalainen. Koska politikko on kansalaisilla töissä, kansalaiset maksaa politikon palkan ja kansalaiset myös on hoitaneet ne niihin virkoihin. Edustat kansalaista politikkona, et itseäsi.
Näin sen ainakin pitäisi olla, mutta Sannasta tiedämme että se ei ole näin. Katso nyt vaikka Vogue touhuja, hän on niissä se pääosassa oleva, ei Suomi ja suomalaiset.
Tarvitsemme oikean pääministerin, emme omaa etuansa ajavan yksilön.
Vierailija kirjoitti:
Oppitunti on paikallaan niille virkamiehille, jotka eivät ottaneet asiasta selvää. Eikö olekin mukavaa, kun edes pääministeritasolla ei voi luottaa virkamiehiin? Oppitunti valtion rahojen käyttämisestä on paikallaan Tytti Yli-Viikarille. Hän tiesi tasan tarkkaan, mitä teki.
Kuinka moni tänne mielipiteensä kirjoittavista ei ole koskaan edes yrittänyt kiertää veroja?
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää, kun kansalaisille ei kelpaa mikään! Olette te, jotka pääministeriä panettelette, aivan outoa väkeä.
Anteeksi että varastin autonne mutta toin sen nyt takaisin ja tankkasin takaisin ne bensat jotka olin käyttänyt. Olemme nyt siis sujut.
Työnantajan pitää itse huolehtia siitä, että tarjotut työsuhde-edut hoidetaan lain määräämällä tavalla. Kuinka moni teistä on varmistanut, että työnantajan perimä ay-maksu tilitetään ajoissa työttömyyskassoille tai meneekö työnantajan antama 50-vuotislahja yli verottoman rajan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oppitunti on paikallaan niille virkamiehille, jotka eivät ottaneet asiasta selvää. Eikö olekin mukavaa, kun edes pääministeritasolla ei voi luottaa virkamiehiin? Oppitunti valtion rahojen käyttämisestä on paikallaan Tytti Yli-Viikarille. Hän tiesi tasan tarkkaan, mitä teki.
Kuinka moni tänne mielipiteensä kirjoittavista ei ole koskaan edes yrittänyt kiertää veroja?
Minä en ole yrittänyt kiertää veroja ja pääministerin virassa olisi suotavaa ainakin näyttää esimerkkiä rehellisyydestä kansalle. Ja taas tuo virkamiesten syyttely. Pääministeri saa siis törppöillä mitä vain ja virkamiesten vika kun eivät kieltäneet?
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan pitää itse huolehtia siitä, että tarjotut työsuhde-edut hoidetaan lain määräämällä tavalla. Kuinka moni teistä on varmistanut, että työnantajan perimä ay-maksu tilitetään ajoissa työttömyyskassoille tai meneekö työnantajan antama 50-vuotislahja yli verottoman rajan?
Verovelvollinen on ihan itse vastuussa verotuksestaan.
No jos ajattelen että oma työnantajani olisi tehnyt tällaisen ”järjestelyn” olisi vain kaksi kysymystä. Miten ajattelit korvata menetyksen vai lähdenkö heti? Siis olettaen että nimen omaan minulle olisi kerrottu että tämä kuuluu sopimukseen eikä ilmoittanut verottajalle josta minulle aiheutuu sanktioita.
Pitää olla aika hävytön ihminen, jos tienaa 17000€ kuussa ja silti muiden rahoilla syö lähes tonnilla, ja vielä salaa kaiken...
...ja vierittää asian vielä muiden syyks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi että varastin autonne mutta toin sen nyt takaisin ja tankkasin takaisin ne bensat jotka olin käyttänyt. Olemme nyt siis sujut.
Haluan puolustella myös tekoani sille että virkamiehet eivät kertoneet minulle sen olevan väärin.
Puhisee varmaan kiukusta näppäillessään maksua. Ja siihenkin menee hänen kallista työaikaansa.