Jos sinun hääsi olisivat olleet Unelmahäät -ohjelmassa, mistä vauvapalstalla keskusteltaisiin?
Sekoiliko morsian sanoissaan alttarilla? Törttöilikö anoppi hääjuhlissa?
Jos hääsi olisi kuvattu Unelmahäät -ohjelmaan, mikä asia häissäsi olisi herättänyt täällä palstalla keskustelua?
Meillä oli miehen kanssa toiveissa hyvin pienet häät. Mentiin naimisiin vain vanhempiemme läsnä ollessa. Kirkosta suunnattiin vanhan seurakuntasalin puolelle, johon oli tilattu valmiiksi ruoat. Tätä ratkaisua oli monien vaikea ymmärtää. Ei todellakaan haluttu isoja tai hulppeita häitä.
Ap
Kommentit (26)
Ulkonäköni hääpäivänä olisi varmaan saanut täyslaidallisen. Minulla oli sukulaisen ompelema, hieman huonosti istunut hääpuku. Hiuksissa ei ollut kampausta (pitkät hiukset olivat auki) ja meikinkin tein itse. Arvata saattaa, etten ole kovin tarkka ulkonäöstäni, enkä laittaudu arkenakaan hurjasti.
Olisi naureskeltu haul.ikko.häistä, kun menimme naimisiin viimeisellä raskauskolmanneksella. Olimme sopineet naimisiin menosta jo aiemmin ja halusimme olla naimisissa lapsen syntyessä.
Hääpaikasta ja häävalssi tuli nauhalta.
Meidän häissä ei ollut edes vanhempia mukana. Siitä ei olisi saanut tunnin ohjelmaa aikaiseksi.
Ihmeteltäisiin, että mistä moinen eukko on löytänyt itselleen noin komean miehen.
Ensimmäisen avioliittoni häistä olisi saanut sellaisen kauhujakson, että oksat pois. Muun muassa seuraavaa koettiin:
-anoppi ihmetteli ääneen, miksi poikansa meni naimisiin kanssani
-appiukko vikitteli ystäviäni (30 v appiukkoani nuorempia)
-miehen sukulaiset rellestivät kännissä illalla ja suuttuivat, kun juhlapaikan valomerkki tuli
-pitopalvelu kieltäytyi antamasta meille maksettuja ruokia jääkaapista mukaan, joita ei laitettu tarjolle
sukujen pienuudesta, minun meikittömyydestäni ja varmaankin siitä että mitään juhlia ei järjestetty. olisi kyllä televisionin antikliimaksi
Häitämme olisi haukuttu tylsiksi. Menimme pienimuotoisesti arkena naimisiin. Emme halunneet häävalsseja, hääleikkejä, ohjelmanumeroita tms. Tai no, ohjelmanumerona oli se, että soitimme hääaterian lomassa miehen iäkkäälle mummolle ja kerroimme menneemme naimisiin. :D
Olisi ihmetelty sitä, miten vähän kavereita minulla ja miehellä häissä oli. Ainakin hääohjelmissa tuntuu, että vieraslistat pursuilevat sukua ja ystäviä.
Perinteisten japanilaisten shintohäiden seremoniasta ja puvuista.
Paljon pieniä häitä ihmisillä ketjussa. Omissamme oli 6 vierasta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on aivan loogista.
Niillä isojen häiden morsiamilla ja sulhasilla on vähemmän syytä hakea sosiaalisuutta nettipalstalta, kun ihmisiä on elämässä muutenkin paljon.
Me mentiin naimisiin nuorina, oltiin päälle parikymppisiä. Miehen sukulaiset ihmettelivät, olenko raskaana, kun menimme parikymppisinä naimisiin. Oltiin siis menty kihloihin 1 v aiemmin ja hääkutsutkin oli lähetetty jo aikaa sitten. En ollut raskaana, mutta sitä oli joidenkin vaikea ymmärtää, kun oltiin nuoria avioituessamme.
Miks tuolla ei ole kunnollista hääpukua. Oikeestiko noilla on vaan kahvitilaisuus kotona. Sitten hsukuttaisiin meidän sisustus, mun ylipainoinen veli, appiukon parta, min kampaus, sexetteibole kunnollista ohjelmaa ja mun sekä mun äidin ohuet hiukset.
Nimimerkillä. Pienet häät vain perheenjäsenten kesken.
Mietoja juotiin suoraan tölkistä ja yöllä joku oksensi vessan toisen lavuaarin tukkoon. Hienot muistot!
Varmaan juhlapaikan väkimäärää. Mentiin maistraatissa naimisiin, käytiin pikaisesti syömässä, minä, mies ja neljä kaveria. Siitä rautatieasemalle ja junalla Provinssirockiin. Hyvät bileet oli.
Pukeutuminen olisi ollut yksi, sormukset hopeeta, ulkonäkö yleensäkin. Meillä ei ollut hääpukuja tms., mutta pikkasen parempaa kretonkia silti.
Ei kirkkohäitä.
Anopin eksä ja nyksä olivat paikalla. (ei erosta vielä tiedetty, että sen verran tuore juttu) muutama läheltä piti tilanne. Miehet olivat ihan ok, mutta anopilla oli satunnaisia ulostuloja, kun ei olisi halunnut nähdä eksäänsä. Mies halus hänet paikalle, kun oli jonkinlainen isä ollut.
Ruoaksi runsas kahvipöytä, eikä juotettu hääväkeä (n. 30hlöä) känniin vaan hoitivat sen sitten ihan itse.
Ei valssattu ja silti oli kaikki perinteiset hääleikit.
Kaaso ja bestman oli meidänkin mielestä surkeita, joten olisivat päässeet palstan hampaisiin myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on aivan loogista.
Niillä isojen häiden morsiamilla ja sulhasilla on vähemmän syytä hakea sosiaalisuutta nettipalstalta, kun ihmisiä on elämässä muutenkin paljon.
No johan on taas keittiöpsykologiaa 😆
Pieniin häihin on paljon muitakin syitä, kuin pienet sosiaaliset piirit ja sama palstalla hengailuun.
Meillä oli holittomat häät. Kauhistus monelle.
Sukupuolisiveellisyyden loukkaaminen ja virkamiehen väkivaltainen vastustaminen olisivat varmastikin yhdet rikosnimikkeistä