Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tänä jouluna sinun joulussasi parasta?

Vierailija
10.12.2023 |

Itselläni varmaan se, että sain hankittua lapselle lahjan, jota hän on todella odottanut ja toivonut ja siksi varmasti ilahtuu. Ja se, että suuri osa jouluvalmisteluista on jo pitkälle tehty, niin tänä vuonna ei tule kiirettä eikä stressiä valmisteluiden hoitamisesta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollan etäsuhteessa kumppanin kanssa ja nähdään keskimäärin kerran kuussa. On tulossa vajaaksi pariksi viikoksi tänne viettämään joulua. 

Vierailija
2/15 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka. Aion ostaa paljon kaikkia jouluherkkuja ja ahmia niitä. Vain kerran vuodessa ahmin ja se on joulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset ja kristilliset perinteet.

Vierailija
4/15 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan olla yksin kotona. Syödä silloin kun huvittaa sitä mitä huvittaa. Ei tarvi ottaa kenenkään muiden kuin omat mielihalut huomioon. Voin istua takan ääressä juomassa konjakkia vaikka koko illan.

Vierailija
5/15 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se kun pääsee korkkaamaan kuustoistakesäisen soikiokolon. 

Vierailija
6/15 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonpaiste, lämmin merituuli, heiluvat palmut ja kylmät coctailit.

Vierailija
7/15 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä uusi ystävä (n) 😊

m

Vierailija
8/15 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan olla yksin kotona. Syödä silloin kun huvittaa sitä mitä huvittaa. Ei tarvi ottaa kenenkään muiden kuin omat mielihalut huomioon. Voin istua takan ääressä juomassa konjakkia vaikka koko illan.

Olen joskus vuosia sitten viettänyt yhden joulun yksin ja se oli kyllä hyvä joulu. Juuri tuo, että sai syödä silloin kuin halusi sitä mitä halusi, nukkua pitkään ilman että kukaan odotti, saunoa myöhään, katsoa sitä leffaa mitä halusi, ei ollut pakko huomioida kenenkään odotuksia ja aikatauluja eikä siivota muiden sotkuja, urakoida tiskeissä ja ruoanlaitossa jne. Sai vain olla.

Vierailija
9/15 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että nuoret aikuiset lapseni tulevat kotiin.

Vierailija
10/15 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma perhe ja rakas <3 

Vierailija
11/15 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri päätin, että en ole viettämässä joulua. En tiedä vielä, että onko se parasta, mutta juuri nyt ei jaksa kiinnostaakaan. Mies vetäisi kamalat kilarit kun kuuli asiasta. Sanoin hänelle, että hän voi viettää joulua kuusineen ja lahjoineen en ole sitä estämässä. Tosin tiedän, että hän ei ole minulle mitään lahjaa antamassa, koska ei ole koskaan aikaisemminkaan lahjoja antanut. Itse olen joka joulu, synttärit ja muut juhlittavat asiat häntä muistanut. Hän voi tehdä itselleen laatikot ja kinkut. En ole estämässä sitäkään. Hän ei kuulemma ala niitä vääntämään, koska ei ole hyvä keittiössä. Kuitenkaan en saisi stressata asiasta yhtään tai puhua asiasta yhtään, koska se on vain stressaamista.

Sanoin hänelle suoraan, että mulle riitti ja en ole viettämässä joulua. Tarkoituksenani on viettää omanlaiset päivät ja en tiedä, onko mies niissä mukana vai lähteekö etsimään itselleen parempaa emäntää. Mulle riitti, että pitäisi olla hoitamassa kaikki ja mitään ei saisi sanoa.

Vierailija
12/15 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että vuosi vaihtuu pian ja seuraava on toivottavasti parempi. T. Haudannut kolme ystävää tänä vuonna.

Vierailija
13/15 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Kummallinen juhla muutenkin maassa, joka esittää samaan aikaan olevansa sekularisoitunut ja kuitenkin kovin suvaitsevainen. 

Vierailija
14/15 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on mun viimeinen joulu. Saan vielä olla täällä niin se on parasta. Mulla on levinnyt syöpä jota ei voi leikata. 

Vierailija
15/15 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on mun viimeinen joulu. Saan vielä olla täällä niin se on parasta. Mulla on levinnyt syöpä jota ei voi leikata. 

Tyttärelläni on sama tilanne. Saattohoitopäätös on tehty. Mutta vietämme yhdessä joulun, leivomme, saunomme, laitamme herkkuruokia, juomme viiniä, katsomme jouluelokuvia. Niin kauan elämme ja koemme yhdessä kuin elämää on jäljellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä