Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä iän tuomia muutoksia olette havainneet itsessänne?

Vierailija
02.06.2021 |

Aloitan. Harmaita suortuvia. En ole värjännyt koska ei haittaa.
Naururyppyjä silmäkulmissa, ja otsassa vaakasuoria ryppyjä.
Olkapäät tuntuu välillä raskailta jos joutuu nostaa käsivarret.
Polvissa välillä tuntemuksia. Ihan uus juttu. Kuluma tulossa? Mitenköhän vois välttää?
Oon siis 47.

Kommentit (772)

Vierailija
541/772 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö näitä juttuja että mies isäksi eläkeiässä!

Muahhahhaaaa ja silti 1% saa sen, ja vielä: 45-vuotta täyttäneen huono sperma ei kelpaa edes spermapankkiin!

Kukaan nainen ei himoitse miehiä 45 iän jälkeen ja miehet ne vasta rupsahtaakin.

E-kontaktikin täynnä 50-70-vuotiaita pappoja joita ei huoli kukaan - ei edes oman ikäiset naiset.

Ai. Minä aina seurustelin ja menin naimisiinkin itseäni nuoremman miehen kanssa. Eron jälkeen ihastuin ja rakastuin kuin en ikänäni ennen 57-vuotiaaseen mieheen, olin 48. Nyt vuosia myöhemmin olen -olemme- yhtä rakastuneita kuin silloinkin.

Vierailija
542/772 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko totta???

Suurimmalle osalle käy vanhetessa päinvastoin. Ikääntyvä on hidas ja verkkainen, ei saa mitään aikaan ja rästitöitten lista on loputon. Työelämässä vaihdevuosi-ikäiset, yli 50-vuotiaat naiset ovat tehottomia.

Mitään uusia asioita ei haluta omaksua ja omaehtoinen opiskelu on mahdotonta. Vaihdevuosihirviöt ovat myös työyhteisöjen pahimpia työpaikkakiusaajia. He odottavat vain eläkkeelle pääsyä. Ikääntyvät naiset ovat jatkuvasti sairauslomilla ja tekaistuilla "sairauslomilla".

Monella yli 50-vuotiaalla on monta perussairautta ja diagnoosia. Apteekista haetaan eri vaivoihin, sairauksiin ja kolotuksiin kassikaupalla resepti- ja käsikauppalääkkeitä.

Vierailija kirjoitti:

Lopultakin on tullut energinen olo vuosikymmenten uupumuksen jälkeen. Olen alkanut myös saada työt valmiiksi etuajassa.

N 59

Minä olen 50 ja vaihdevuodetkin (ilman muita oireita kuin kuukautisia ei enää ole) meneillään. Mitään sairauksia tai lääkityksiä, edes kolotuksia ei ole. Mutta olen huomannut tuon saman kun vuosi sitten vaihdoin työpaikkaa, ikäiseni ja hieman vanhemmat naiset puhuvat kroonisista sairauksistaan ja lääkkeistään kaikki. oudolta tuntuu mutta ei kai auta lla kuin kiitollinen että itse on moisilta säästynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/772 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsiluomia on ilmestynyt pakaroihin. Naurettavia törröttimiä, vaikkakin harmittomia.

Vierailija
544/772 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen elämä on ohi, kun nainen ei voi enää tulla luonnonmukaisesti raskaaksi ja synnyttää lapsia. Yli 45-vuotiaalla naisella elämä on pelkkää alamäkeä, ankeutta ja kurjuutta. Vaihdevuosista alkaa vanhuus. Peilistä näkyy ruma ja kurttuinen noita-akka. Monilla yli 50-vuotiailla alkaa vapaaehtoinen selibaatti. Naisilla syynä on haluttomuus ja miehillä eturauhasvaivat ja impotenssi.

Ihmiset haluavat yleensä elää kauan, mutta kukaan ei halua tulla vanhaksi. Vanhuus, sairaudet, raihnaisuus, kyvyttömyys huolehtia itsestä ja omista asioista, itsemääräämisoikeuden menettäminen ja ja muitten ihmisten armoille joutuminen on pahinta.

Kun lisääntyminen on takana, on aika elämälle vanhempana viisaana naisena, joka opettaa kaikenlaista hyödyllistä lapsille, lapsenlapsille tai muille, vaalii perinnetietoa, tekee taidetta ja aktivoituu yhteiskunnallisesti.

Vierailija
545/772 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen elämä on ohi, kun nainen ei voi enää tulla luonnonmukaisesti raskaaksi ja synnyttää lapsia. Yli 45-vuotiaalla naisella elämä on pelkkää alamäkeä, ankeutta ja kurjuutta. Vaihdevuosista alkaa vanhuus. Peilistä näkyy ruma ja kurttuinen noita-akka. Monilla yli 50-vuotiailla alkaa vapaaehtoinen selibaatti. Naisilla syynä on haluttomuus ja miehillä eturauhasvaivat ja impotenssi.

Ihmiset haluavat yleensä elää kauan, mutta kukaan ei halua tulla vanhaksi. Vanhuus, sairaudet, raihnaisuus, kyvyttömyys huolehtia itsestä ja omista asioista, itsemääräämisoikeuden menettäminen ja ja muitten ihmisten armoille joutuminen on pahinta.

Kun lisääntyminen on takana, on aika elämälle vanhempana viisaana naisena, joka opettaa kaikenlaista hyödyllistä lapsille, lapsenlapsille tai muille, vaalii perinnetietoa, tekee taidetta ja aktivoituu yhteiskunnallisesti.

Edellämainittuja asioita voi tehdä jo ennen lasten hankintaakin.

Toisaalta, perinteet ja suomalainen kulttuuri on nykysuomessa lainakamaa, eikä kannettu vesi kaivossa pysy.

Vierailija
546/772 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko totta???

Suurimmalle osalle käy vanhetessa päinvastoin. Ikääntyvä on hidas ja verkkainen, ei saa mitään aikaan ja rästitöitten lista on loputon. Työelämässä vaihdevuosi-ikäiset, yli 50-vuotiaat naiset ovat tehottomia.

Mitään uusia asioita ei haluta omaksua ja omaehtoinen opiskelu on mahdotonta. Vaihdevuosihirviöt ovat myös työyhteisöjen pahimpia työpaikkakiusaajia. He odottavat vain eläkkeelle pääsyä. Ikääntyvät naiset ovat jatkuvasti sairauslomilla ja tekaistuilla "sairauslomilla".

Monella yli 50-vuotiaalla on monta perussairautta ja diagnoosia. Apteekista haetaan eri vaivoihin, sairauksiin ja kolotuksiin kassikaupalla resepti- ja käsikauppalääkkeitä.

Vierailija kirjoitti:

Lopultakin on tullut energinen olo vuosikymmenten uupumuksen jälkeen. Olen alkanut myös saada työt valmiiksi etuajassa.

N 59

Minä olen 50 ja vaihdevuodetkin (ilman muita oireita kuin kuukautisia ei enää ole) meneillään. Mitään sairauksia tai lääkityksiä, edes kolotuksia ei ole. Mutta olen huomannut tuon saman kun vuosi sitten vaihdoin työpaikkaa, ikäiseni ja hieman vanhemmat naiset puhuvat kroonisista sairauksistaan ja lääkkeistään kaikki. oudolta tuntuu mutta ei kai auta lla kuin kiitollinen että itse on moisilta säästynyt.

Joo ihan sama! Tykkään laittautua ja käyn kampaajalla kerran kuussa, seksi vaan paranee oman miehen kanssa ( toinen kierroksessa)! Pidän liikunnasta ja omaa aikaa täytyy olla molemmilla. Ei valitettavaa, vielä. 

Nainen 55v.

Vierailija
547/772 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet nykyajan 65-80 -vuotiaat ovat muuten aivan erilaisia kuin vielä vähän aikaa sitten. Ei mitään hauraita vanhuksia, vaan ennemminkin myöhäiskeski-ikäisiä. Saa nähdä, mitenkä sitä omilla geeneillään ikääntyy.

Vierailija
548/772 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljuuntuminen

Vierailija
549/772 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaantuminen, rasituksesta palautuu hitaammin ja sellainen ketteryys sekä kimmoisuus kadonnut.

Vierailija
550/772 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 38v mies. Jos vertaan 20v aikaisempaan minuun, niin nykyään olen paremmassa kunnossa, komeampi (charmantilla tavalla) , viisaampi sekä onnellisempi. Ei aina ikääntyminen ole huono asia. Tosin tunnistan sen että naisilla on vaikeampaa kun niillä ikä näkyy ja huonolla tavalla.

Lähes kaikki miehet olettavat olevansa komeita.

Valtaosa heistä/teistä erehtyy. 

Vierailija
551/772 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemääkymppiä lähestyessäni on lakannut seisomasta.

Vierailija
552/772 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsiluomia on ilmestynyt pakaroihin. Naurettavia törröttimiä, vaikkakin harmittomia.

Mulla alkoi ilmestymään niitä nelikymppisenä  decolteen ja leuan alustaan ja nyt 55v ne ovat kaikki häipyneet kuin tuhka ilmaan. Ei helveti että pakaroihin enkä ole ennen kuullutkaan että sinne. 

https://fi.newsner.com/uutiset/ihon-sidekudoskasvain-on-yleinen-ongelma…

Kun aloin syömään estrogeenia vaihdevuosi oireisiin niin ne kaikki häipyivät itsestään. 

Vierailija
553/772 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikänäkö, harmaita hiuksia jonkun verran ja iho ei ole enää niin kiinteä.

51v.

Vierailija
554/772 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ryppyjä ja väsymystä. Ei pysty taikka halua juhlia niin paljon. Suurempi myötätunto ihmisiä kohtaan. Kiivauden rauhoittuminen. Arvomaailman selkiytyminen.

T. 34v

Vierailija
555/772 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikänäkö, harmaita hiuksia jonkun verran ja iho ei ole enää niin kiinteä.

51v.

Käy silmä asemalla hankkimassa kunnon lasit. Minä käyn siellä kahden vuoden välein tarkistuttamassa näköni ja ostamassa uudet lasit kun vanhat kuluvat pesussa ja käytössä. Näyttöpäätelasit olen sieltä saanut parhaimmat ja joilla voi kulkeakkin. Seuraavaksi haen UV- lasit jotka suodattavat UV- säteilyn. Halvalla ei saa mitään niin että ne kyllä vähän maksaa mutta saa korottomalla maksaa osamaksulla. Näkö on kaikkein tärkein ja ulkonäkö vähiten tärkeä. Minulla ei yhtään harmaita vielä ja kiinteydestä en välitä pätkääkään. Olen koko ikäni värjännyt hiuksiani enkä aio vielä harmaissa karvoissa kulkea vähään aikaan. Minulla 55v ei ole ryppyjä kun olen sileäihoisten perintögeenit saanut. Meidän suvussa kukaan ei ole ryppyisenä kuollut vaikka on ollut huonot elintavat ja viinaan kuoltu. Äidistäni ei kukaan usko että hän on 80v vaan luulevat kaikki viiskymppiseksi, saman ikäiseksi minun kanssani. Meitä luullaan siskoksiksi. 

Vierailija
556/772 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siivosin laatikoita ja löysin 20v. vanhoja passikuvia. Ei suurta muutosta, silmät vanhemmiten terävöityneet. Johtuu ehkä siitä että olin kuvassa krapulassa niinkuin nuorena aina.

Silmälääkäri silti suositteli kaksitehoja, haistatin vaikken näekään enää mitään. Lukeminen on aina ollut kuitenkin yksi mieliharrastuksistani, ja nyt kun en saa enää kunnolla unta öisin niin vaimo on kireänä kun luen valo päällä pitkin yötä.

Vehkeet toimii vielä mukavasti, erektioita tulee aamuin illoin mutta lämpiminä päivinä pallit roikkuu jo polvissa. Boksereita voi käyttää vain välikausina. Niveliä kolottaa ja koko kroppa on jäykkä kun sitä ei jaksa enää huoltaa. Kulmakarvat on kuin Brezhnevillä ja tuuheaa pukkaa myös nenästä ja korvista. Tukka sentään on tallella ja kapinallisen pitkä edelleen. Painoa ei ole kertynyt mutta olenkin aina jaksanut tarkkailla syömisiäni. Viina maistuisi edelleen mutta viimeksi kun vedin kuurin niin tuli jäätävä ummetus ja nyt on peräpukamat riesana.

Jokseenkin olen jaksanut itseä kouluttaa vaikken kouluista pidäkään ja viimeiset paperit sain vuosi sitten mutta kyllä nyt tuntuu että tavoitteet on vähissä. Ehkä jonkun veneen tai saunan vielä veistän mutta sitten taidan alkaa lepuuttaa polvia. T: m44

Vierailija
557/772 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Vatsaan on alkanut kertyä tavaraa

- En nauti enää asioista samalla tavalla kuin nuorena

- Selkä kipuilee

- Haluan päästä nukkumaan ajoissa ja päiväunista on tullut uusi harrastus

- Vähentynyt kiinnostus naisten kanssa säätämiseen

Olen 24v mies

Vierailija
558/772 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Vatsaan on alkanut kertyä tavaraa

- En nauti enää asioista samalla tavalla kuin nuorena

- Selkä kipuilee

- Haluan päästä nukkumaan ajoissa ja päiväunista on tullut uusi harrastus

- Vähentynyt kiinnostus naisten kanssa säätämiseen

Olen 24v mies

Käy lääkärillä, mieluiten urologilla. Ei kuulosta 24- vuotiaan meiningiltä

Vierailija
559/772 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 45 vuotiaana kun herää niin että johonkin ei kolota niin tietää olevansa kuollu

Vierailija
560/772 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iän tuoma? En tiedä, mutta sydämen kanssa ongelmia. Sykkeen vaihtelut, liian pitkä sykeväli, alhaiset suola-arvot... seurataan...

N60

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän