Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä iän tuomia muutoksia olette havainneet itsessänne?

Vierailija
02.06.2021 |

Aloitan. Harmaita suortuvia. En ole värjännyt koska ei haittaa.
Naururyppyjä silmäkulmissa, ja otsassa vaakasuoria ryppyjä.
Olkapäät tuntuu välillä raskailta jos joutuu nostaa käsivarret.
Polvissa välillä tuntemuksia. Ihan uus juttu. Kuluma tulossa? Mitenköhän vois välttää?
Oon siis 47.

Kommentit (772)

Vierailija
301/772 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihonnut. Paino ei tipu millään. N37

Vierailija
302/772 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luomet lisääntyneet ja suurin osa on ns. mummoluomia eli rasvaluomia

Posket ovat valuneet ja niihin on ilmestyneet hamsterinpussit

Ihon kuulas kalpeus  on muuttunut sameaksi punotukseksi

Kuukautiset ovat muuttuneet epäsäännöllisisiksi ja niukentuneet

Olen alkanut tarvita päiväunia

Olen 42vuotias.

Ihanaa että en ole ainoa suht nuori, jolla on noita mummoluomia. Ei ne varsinaisesti ahdista, mutta ihmetyttä miksi näin pian tulivat kun en nyt mikään vanhus ole vielä. Muuten olen suht hyvässä kunnossa ja ikä ei juuri näy. Ehkä naamassa hieman. N41

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/772 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

äsittämätön määrä kirjoitusvirheitä sähköposteissa.Aivot ja sormet ei oo enää synkassa.

M

Vierailija
304/772 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luomet lisääntyneet ja suurin osa on ns. mummoluomia eli rasvaluomia

Posket ovat valuneet ja niihin on ilmestyneet hamsterinpussit

Ihon kuulas kalpeus  on muuttunut sameaksi punotukseksi

Kuukautiset ovat muuttuneet epäsäännöllisisiksi ja niukentuneet

Olen alkanut tarvita päiväunia

Olen 42vuotias.

Ihanaa että en ole ainoa suht nuori, jolla on noita mummoluomia. Ei ne varsinaisesti ahdista, mutta ihmetyttä miksi näin pian tulivat kun en nyt mikään vanhus ole vielä. Muuten olen suht hyvässä kunnossa ja ikä ei juuri näy. Ehkä naamassa hieman. N41

Nuo luomet johtuu ihotyypistä. Minulta niitä on poistettu paljon, ikää on 60+.

Vierailija
305/772 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pudonnut kelkasta.

- mielestäni nuoriso on pilalla.

- en ymmärrä heidän sosiaalista mediaansa tai puhetapaa

- he pukeutuvat oudosti

- ja säähän sopimattomasti. Ulkona on kylmä, ja teinillä on huppari ja paljaat nilkat?

- sitä paitsi, onko tuo olevinaan muka musiikkia???

Ja mä oon 32 😂 en osannut odottaa että olisin näin aikaisin tässä vaiheessa. Silloin kun minä olin nuori....

Vierailija
306/772 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 30v nainen.

Pienet otsarypyt ja näkyvämmät naururypyt silmissä.

Pikadieetit ei enää onnistu.

Viini maistuu hyvältä.

Itsevarmuus on ihan pilvissä nuorempaan minään verrattuna.

Vierailija
307/772 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta enää työelämä, yhteiskunnallinen asema tai muiden mielipiteet. Sain jo nyt tarpeekseni showsta.

Teen nykyään sitä mitä itse haluan.

-36v

Tämä. Jokainen tavallaan.

Saan kuulla sukulaisilta jatkuvasti, miten sejasepikkuserkku on ylennyt töissä.

Tai toinen kaukainen sukulainen, jonka olen viimeksi nähnyt kesällä 1991, tienaa miljoonan vuodessa.

So what.

Ainakin yksi heistä on omassa henk koht elämässään niin onneton, niin onneton (enempää en jaksa selittää), vaikka työelämässä saattaa pyyhkiä hyvin ja rahaa tulla. Soitti kerran kännissä, että ase on pöydällä ja kohta on kuula kallossa. Ei kuulemma yhtään ystävää ja perhe hajonnut jo ajat sitten. Hienoa painaa duunia.

En jaksa välittää mitä he minusta ajattelevat. Ihan sama. Asun muuttotappioalueella hirsitalossa järven rannalla. Harrastan koirien kanssa ja ajan vanhalla rämällä jaappanilaisella. Ja yritän elää onnellista elämää mieluummin kuin kerätä mammonaa.

Ikä piti laittaa? M51 kirjoitti tuon kommentin.

Niin, se sukulaismies ei sitte laittanut kuulaa kalloon kun kutsuin tänne pohjoisemmaksi vähän saunomaan

Vierailija
308/772 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naururypyt silmäkulmissa on söpöt! Aaa, voisin vain katsella erään itseäni vanhemman naisen naururyppyjä, näyttää niin söpölle.

T. Ehkä hieman ihastunut

Tää on paras. Naururypyt on kertakaikkiaan ihanat. Itsellä ollut kai kolmekymppisestä. Sehän vaan kertoo, että hymyilty on. Kivasti korostuu näin kesäisin, kun kasvot hiukan ruskettuu... miehillä pilke silmäkulmissa ja naururypyt on vastustamatom yhdistelmä, onneksi omallani on.

Muistan kerran, kun lomamatkalla julmistuin, kun joku espanjan daami kadulla kauppasi ryppyvoidetta ja osoitteli silmiäni!!! Jollain kielellä hiljensin hänet, jotain kai ymmärsi, kun lopetti...

Nyt on outoja kolotuksia ja lihasten jäykkyyksiä ilmenny, hiukset on vaaleat eikä harmaata näy. En myöskään tiennyt, että lettien laittoon olemassa joku ikäraja. Siskoni sanoi kerran, ettei tuon ikäiselle letit sovi!!!

Ihastuminen on kans ihanaa -nauti tunteesta

Ei tosiaankaan ikinä ryppyvoidetta naururyppyihin, ne antavat juurikin niin lämpimän ja sydämellisen kuvan ihmisestä.!

Letit sopii kaiken ikäisille, pidä vain huoletta!

Ihastuminen on ihanaa, paitsi silloin kun se on melko varmasti yksipuoleista, huoh. Mutta saahan sitä silti ihailla rauhassa :)

Vierailija
309/772 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

,52 v. kirjoitti:

Ei ole mitään ulkonäköpaineita. Olen mielestäni ok näköinen ei lihava tai laiha. Iho hyvässä kunnossa ja tukka kiiltää. Hampaat on hoidetut ja omat. Jaksan päivän askareet ja illan tullen uni tulee itsestään kymmenen aikaan.

Sen olen huomannut, että säännölliset elämäntavat ovat itselleni tärkeitä. Jonkun mielestä tylsä muija, mutta ihan sama. Jotenkin tuntuu, että on helppoa olla, kun elämän suuret asiat (rakkaus, lapset, omaisuus) on tässä ja on saanut olla terveenä.

Ei tarvitse harmitella tai haaveilla. Matkani on puolivälissä.

Joka päivä olen valmis, jos noutaja tulee. Olen saanut rakastaa ja surra. Sopivasti. Toisaalta ajattelen, että mitä vain voi tapahtua enkä sille sitten voi mitään.

Säännölliset elämäntavat ovat tulleet erittäin tärkeiksi. Säännölliset ruoka-ajat, nukkuma-ajat, liikkuminen jne. Ei alkoholia 20 vuoteen, ei valvomista, ei huonoa ruokaa tai ylensyöntiä. Tylsäksi voi joku ajatella, mutta ei se ole tylsää, koska energiaa ja hyvää mieltä riittää vaikka muille jakaa. Draamansietokyky on nollassa, ja tasainen elämä parasta, ja onneksi puoliso ajattelee samoin.

Vierailija
310/772 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

,52 v. kirjoitti:

Ei ole mitään ulkonäköpaineita. Olen mielestäni ok näköinen ei lihava tai laiha. Iho hyvässä kunnossa ja tukka kiiltää. Hampaat on hoidetut ja omat. Jaksan päivän askareet ja illan tullen uni tulee itsestään kymmenen aikaan.

Sen olen huomannut, että säännölliset elämäntavat ovat itselleni tärkeitä. Jonkun mielestä tylsä muija, mutta ihan sama. Jotenkin tuntuu, että on helppoa olla, kun elämän suuret asiat (rakkaus, lapset, omaisuus) on tässä ja on saanut olla terveenä.

Ei tarvitse harmitella tai haaveilla. Matkani on puolivälissä.

Joka päivä olen valmis, jos noutaja tulee. Olen saanut rakastaa ja surra. Sopivasti. Toisaalta ajattelen, että mitä vain voi tapahtua enkä sille sitten voi mitään.

Säännölliset elämäntavat ovat tulleet erittäin tärkeiksi. Säännölliset ruoka-ajat, nukkuma-ajat, liikkuminen jne. Ei alkoholia 20 vuoteen, ei valvomista, ei huonoa ruokaa tai ylensyöntiä. Tylsäksi voi joku ajatella, mutta ei se ole tylsää, koska energiaa ja hyvää mieltä riittää vaikka muille jakaa. Draamansietokyky on nollassa, ja tasainen elämä parasta, ja onneksi puoliso ajattelee samoin.

Ikää on 60+.

Vierailija
311/772 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 51v. Pari vuotta sitten kasvot valahti sentin alaspäin. Otsassa syvät juonteet. Silmänympärys rypytön, jee, mut yllättäen ilmestynyt lyhyessä ajassa armottomat silmäpussit. Treeniteho laskenut nopeasti. Palautumisaikaa tuplautuivat, jopa triplaantunut. Kroonisia kipuja, haavat ei parane. Muiden mielipiteet ei kiinnosta. Ei tarvetta miellyttää ketään. Kunnianhimo hiipumassa. Vanhempien muistisairaudet: teen kaikkea mitä huvittaa kun vielä voin. Vanhuus näyttäytyy lähellä olevana kärsimyksensä. Moraali löystynyt, voin hyvin naida varattuja. Annan vähemmän rahaa hyväntekeväisyyteen, sillä tiedän et on säästettävä omiin hoivakotikuluihin.

Vierailija
312/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaria nilkoista vatsaan, käsivarret mukaan lukien. Ikää 41 v. ja bmi normaali.

Vierailija
313/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ilmesty kaulan alueelle semmonen littana, ulkoneva luomi. Kanavasurffaillessa silmiin osu Tohtori Paiseen jakso, jossa yli viiskymppisellä naisella oli vastaavanlaisia.

Näemmä oli vaan iän tuomia "viisauden" 🙂🙂🙂 luomia.

Näistäkin voi oppia ettei tarvi kauheella höngellä heti syöpäkauhuissaan varata terkkariaikaa 🤣🤣🤣

Kiinnostavaa, minulta katosivat luomet 47 vuotiaana, en tiedä tietenkään mistä johtui, mutta eräänä päivänä huomasin, että luomet olivat poissa. Kysyin tätä lääkäriltä ja hän sanoi etteivät luomet voi kadota. Esittelin luomien "seurantakuvia" luomet olivat isoja ja ryhmyläisiä ja vertailin mahdollisia muutoksia kuvien avulla, ja sitten ihmettelimme yhdessä lääkärini kanssa minne ne luomet menivät???

Vierailija
314/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

äsittämätön määrä kirjoitusvirheitä sähköposteissa.Aivot ja sormet ei oo enää synkassa.

M

No mutta! Eihän nää ketjut ole mittää kieliopin kursseja, osa virheistä johtuu puhekielestä, osa murteista. Selkeät pilkku virheet tai yhdys sana mokat voi olla vaikka vahingossa tulleita. Emmehän halua estää immeisiä kirjoittelemasta, jos joutuu

miettimään liian tarkasti. Eikö sisältö oo tärkeämpää????

Hyväntuulisia kommentteja, pliiz. Ei mitään nillittämistä!

Vierailija
315/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naururypyt silmäkulmissa on söpöt! Aaa, voisin vain katsella erään itseäni vanhemman naisen naururyppyjä, näyttää niin söpölle.

T. Ehkä hieman ihastunut

Tää on paras. Naururypyt on kertakaikkiaan ihanat. Itsellä ollut kai kolmekymppisestä. Sehän vaan kertoo, että hymyilty on. Kivasti korostuu näin kesäisin, kun kasvot hiukan ruskettuu... miehillä pilke silmäkulmissa ja naururypyt on vastustamatom yhdistelmä, onneksi omallani on.

Muistan kerran, kun lomamatkalla julmistuin, kun joku espanjan daami kadulla kauppasi ryppyvoidetta ja osoitteli silmiäni!!! Jollain kielellä hiljensin hänet, jotain kai ymmärsi, kun lopetti...

Nyt on outoja kolotuksia ja lihasten jäykkyyksiä ilmenny, hiukset on vaaleat eikä harmaata näy. En myöskään tiennyt, että lettien laittoon olemassa joku ikäraja. Siskoni sanoi kerran, ettei tuon ikäiselle letit sovi!!!

Ihastuminen on kans ihanaa -nauti tunteesta

Ei tosiaankaan ikinä ryppyvoidetta naururyppyihin, ne antavat juurikin niin lämpimän ja sydämellisen kuvan ihmisestä.!

Letit sopii kaiken ikäisille, pidä vain huoletta!

Ihastuminen on ihanaa, paitsi silloin kun se on melko varmasti yksipuoleista, huoh. Mutta saahan sitä silti ihailla rauhassa :)

Kiitos komppauksesta, eikun lettinauhoja etsimään laatikon perältä. Ei vaan, mulla on ihan oikeat puupompulat, muistatteko ne? Toiset mustat hillitynpään menoon ja toiset villit limenvihreät-jeee.

Just peilistä katselin 'ihania' naururyppyjä, hymyilytti...

Vierailija
316/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Olen täällä itsekin kertoillut kolotuksistani, mutta SUMMA SUMMARUM: On se toinenkin vaihtoehto...

Siis vain 2 vaihtoehtoa: olla vanha tai kuollut!

Tää asettaa mun kipuilut oikeaan mittasuhteeseen

Hymyillen...

Vierailija
317/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma elämäni on vaan parantunut, mut olenhan ns late bloomer. Ne tytöt, joiden perään kuolattiin lukiossa, ovat ikäisenäni paljon vanhemman näköisiä, kuin minä. Mua taas luullaan 20-vuotiaaksi enkä suoraan sanottuna oo vanhentunut kasvoista päivääkään. Lisäks mun kehosta on vaan vanheten tullut seksikkäämpi. En ole huomannut oikeastaan vielä mitään vaivoja, ehkä aamuväsymys on juttu mutta en ehkä vaan oo aamuvirkku.

Toisaalta elämäni oli aika hanurista nuorena, joten itse koen, että elämäni vaan paranee ja paranee koko ajan.

N31

Vierailija
318/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pitänyt vauhdin huumasta, nyt ollessani lasteni kyydissä pelkään, että ajavat kolarin. Pidän kiinni turvavyöstä ja pyydän hiljentämään. Tunnistin käytöksessäni täysin oman äitini, joka käyttäytyi samalla tavalla minulle. Nauratti asia :) N. 45v

Vierailija
319/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pudonnut kelkasta.

- mielestäni nuoriso on pilalla.

- en ymmärrä heidän sosiaalista mediaansa tai puhetapaa

- he pukeutuvat oudosti

- ja säähän sopimattomasti. Ulkona on kylmä, ja teinillä on huppari ja paljaat nilkat?

- sitä paitsi, onko tuo olevinaan muka musiikkia???

Ja mä oon 32 😂 en osannut odottaa että olisin näin aikaisin tässä vaiheessa. Silloin kun minä olin nuori....

Muistatkos kun meidän nuoruudessa nilkkojen sijaan jäädytettiin alaselkää, kun 30 asteen pakkasessakin piti olla lantiofarkut ja lyhyt talvitakki, jotta stringien naru näkyi 😂 eikä se nollarin alun ja keskivaiheiden musiikki kaikilta osin erityisen hyvää ollut, mutta olihan siinä enemmän melodiaa ja vähemmän muminaa.

N31

Vierailija
320/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö suurimmalle osalle noin, että seksihalut vaan loppuu? Harmillista, jos noin käy.

Ulkoisia merkkejä ei vielä juurikaan ole. Naururyppyjä on ja kasvoissa suupielien uurteet ovat vähän syventyneet. Huomaan kuitenkin näyttäväni jo enemmän keski-ikäiseltä, mutta en osaa määritellä mistä se johtuu. On alettu rouvittelemaam, vaikka sormusta ei ole. Ikänäkö tekee tuloaan, vielä en tarvitse laseja mutta en pysty katsomaan enää mitään kovin läheltäkään niin kuin ennen.

Nuorena olin kiinnostunut tekniikasta ja nyt en jaksaisi opetella enää mitään uusia juttuja, vaikka ymmärrän ettå on vain pakko tai sitten ei kohta osaa käyttää enää mitään. Pari kertaa on jo käynyt noloja vahinkoja puhelimen kanssa, kun teen jotain mitä ei pitänyt, julkaisen jotain mitä ei pitänyt jne. Olen mielestäni vielä liian nuori tällaiseen sähläilyyn.

N40