Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä iän tuomia muutoksia olette havainneet itsessänne?

Vierailija
02.06.2021 |

Aloitan. Harmaita suortuvia. En ole värjännyt koska ei haittaa.
Naururyppyjä silmäkulmissa, ja otsassa vaakasuoria ryppyjä.
Olkapäät tuntuu välillä raskailta jos joutuu nostaa käsivarret.
Polvissa välillä tuntemuksia. Ihan uus juttu. Kuluma tulossa? Mitenköhän vois välttää?
Oon siis 47.

Kommentit (772)

Vierailija
321/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamuerektio ei ole enää niin jykevä kuin aiemmin. :(

Vierailija
322/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

äsittämätön määrä kirjoitusvirheitä sähköposteissa.Aivot ja sormet ei oo enää synkassa.

M

No mutta! Eihän nää ketjut ole mittää kieliopin kursseja, osa virheistä johtuu puhekielestä, osa murteista. Selkeät pilkku virheet tai yhdys sana mokat voi olla vaikka vahingossa tulleita. Emmehän halua estää immeisiä kirjoittelemasta, jos joutuu

miettimään liian tarkasti. Eikö sisältö oo tärkeämpää????

Hyväntuulisia kommentteja, pliiz. Ei mitään nillittämistä!

Minä ymmärsin tuon kommentin niin että kirjoittaja ei kritisoinut mitään "virheitä" tässä ketjussa vaan kertoi että iän myötä hänelle tulee paljon virheitä esim sähköpostia kirjoittaessa koska aivot&sormet eivät enää pelaa niin hyvin yhteen kuin nuorempana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N40. Alkoholi ei maistu enää ollenkaan. Ruoassa laatu on korvannut määrän, en enää tykkää ylensyödä kuten nuorempana. Silloin nautin, kun sai vetää pizzan, sipsipussin ja jäätelöpaketin kerralla. Työelämässä eteneminen ei kiinnosta enää ollenkaan, ei ole mitään kunnianhimoja sen suhteen. Arvostan vapaa-aikaa niin paljon enemmän kuin rahaa. Taloudellinen tilanteeni on hyvä, mutta ei tee mieli tuhlailla mihinkään. Nautin tavallisesta, tasaisesta elämästä. Se on parasta.

Vierailija
324/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadonnut leukalinja, läski kertyy leukaan ja vatsaan kuten äidilläni ja mummollani eikä enää "oikeisiin" paikkoihin, naururypyt silmäkulmissa. Läpi elämän fyysisellä työllä piiskatun kropan kolotukset ja kulumat. Ei halua enää bilettää yötä myöten ja eritoten kaikenlainen meteli ja ihmisjoukot ärsyttävät. Muiden ihmisten miellyttämisen tarve on väistynyt ja olo on tyyni ja itseään arvostava. Minulla on elämänlaatu ja ymmärrys kohentuneet valtavasti iän myötä, en haikaile nuoruuden perään.

Vierailija
325/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaulaani/kaksoisleukaan on tullut merkillisiä pitkittäisryppyjä. Minulla on kaksoisleuka ihan normaalipainossakin, joku kumma rakennevika, ja nyt se alkaa näyttää vakosametilta jossa ne raidat on pitkittäin. En ole nähnyt kenelläkään vastaavaa.

N42

Sama ilmiö täälläkin, just tuollaisia outoja vakosamettityylisiä pitkittäisraitoja kaksoisleuan keskikohdassa. Alkoi aivan ykskaks. Yrittänyt jumpata leukaa ja rasvata kaulaa, ei auta. Painonvaihtelu voisi selittää mutta paino ollut sama jo vuosia. Mikä lienee syynä.

N41

Vierailija
326/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmatkin naiset näyttää paremmilta kuin 20-vuotta sitten.

Vierailija
327/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viriiliys vähentynyt. En tosin tiedä johtuuko se iästä vai todella rasittavasta akasta. En jaksa sen juttuja muutenkaan. Tahdon eron.

Vierailija
328/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähänlaiset elintavat näillä nelikymppisillä miehillä on kun taikasauva on lerpahtanut? Minulla ainakin toimii ihan yhtä hyvin kolmekymppisenä ja ikää muutaman vuoden päälle 40.

Vierailija
329/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn ihmisiltä vähemmän bullshittiä kuin nuorempana

Vierailija
330/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sexuhalut nolla. Äkänen ukko sais häipyä . En jaksa muita ihmisiä, ikä 62.

Vierailija
331/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaita hiuksia ollut jo muutaman vuoden, vaikka olen vasta 35 vuotias. Muuten hiusten väri hyvin hyvin tumman ruskea, joten muutamat harmaat hiukset näkyy todella hyvin. Joskus niitä jopa nypin pois.

Naama myös muuttunut jotenkin luihun näköiseksi vaikka olen kyllä myös laihtunut 15 kiloa 1,5 vuoden sisään, ja silloinkin olin normaalipainoinen (pituus 160cm), ja ollessani silloin leikkausarviossa kirurgin mukaan normaalirakenteinen, joten normaalipaino ei vain mutua.

Vierailija
332/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää nykyisiä alhaisia nopeusrajoituksia ja vielä sen alle kykkiviä nykysukupolvenkujettajia. Valoissa haaveillaan ja laitetaan huulipunaa tai kännykkää pois, kun valo vaihtuu.

Tämä tälläinen sosiaalinen mediakin on järkyttävää skeidaa. Ennen piti käydä ostamassa kirjekuori ja postimerkki ja nähdä vaivaa mielipiteensä kirjoittamiseen tahi rakkauskirjeen kirjoittamiseen. Ei saanut niin helpolla mielipidettänsä esille. Ehken se vähensi vihapuheenkin määrää, koska materiaalia on ollut vähemmän, ei mielipidepalstojen sensuurillakaan ollut niin paljon työsarkaa.

Vierailija
333/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen ”löysyys”, hamsteriposket, ei kroppa enää herää aamulla samalla tavalla, lasillisesta viiniä tulee jo krapula. Tosin, Alkossa kysytään yhä paperit, se on positiivista!

Toisaalta, seksi on parempaa kuin koskaan. Osaan arvostaa itseäni, kuten ulkonäköäni, vahvuuksiani ja heikkouksiani myös, teen paljon asioita mistä nautin ja olen todella onnellinen. Elämä on hyvää. Hamsteriposkista huolimatta 😄 t. 40v

Vierailija
334/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmaita hiuksia ollut jo muutaman vuoden, vaikka olen vasta 35 vuotias. Muuten hiusten väri hyvin hyvin tumman ruskea, joten muutamat harmaat hiukset näkyy todella hyvin. Joskus niitä jopa nypin pois.

Naama myös muuttunut jotenkin luihun näköiseksi vaikka olen kyllä myös laihtunut 15 kiloa 1,5 vuoden sisään, ja silloinkin olin normaalipainoinen (pituus 160cm), ja ollessani silloin leikkausarviossa kirurgin mukaan normaalirakenteinen, joten normaalipaino ei vain mutua.

Laihtuminen vanhentaa, huomannut itsekin. Aivan kuihtunut :(

Vierailija
335/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M51. Varhain alkanut kaljuuntuminen on finaalissa. Leukaparta on harmaa... lähes valkoinen. M**at roikkuu. Elämä ei enää aamuisin ole niin "jäykkää" kuin aiemmin. Petihommat vielä pelittää mutta ei ehkä haluta ihan niin usein. Lähinäkö meni. Aamulla herätään klo 6 oli arki tai pyhä. Ei huvita lähteä lentäen lomamatkalle. Painonhallinta on haasteellisempaa. Fyysinen ponnistus kolottaa kuukauden.

Silti... Ihan mahtavaa.

Vierailija
336/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertasin henkkarikuvia. Naisellista karismaa on tullut, puheääni jäi kakskymppiseksi.

n30

Vierailija
337/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naismaku laajenee. Nyt 40 vuotiaana miekkosena silmänruokaa yhä enemmän.

Vierailija
338/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole ihan köyhä, ja on varaa noin 50€ kuukausikuluun, progressiiviset, pehmeät piilolinssit ovat oiva ratkaisu. Jos ja kun tulee harmaakaihi, jolla ei ole yhteyttä linssien käyttöön muista väitteistä huolimatta, se kanattaa leikkauttaa pois heti. Samoin, jos tulee ns jälkikaihi, se hoituu laserilla kivutta ja nopeasti. Jopa näkö kirkastuu! Itsellä sopivien linssien tai lasien kanssa parempi noiden toimenpiteiden jälkeen kuin normaalinäkö, 1,0, niin minulla jopa 1,5. Kun vielä on hiukan likinäköisyyttä kaihileikkauksen jälkeenkin, ilman linssejä näkee pienetkin yksityiskohdat, näkee istua tietokoneen ääressä ja progressiivisten linssien kanssa ulkona näkee oikein hyvin sekä lähietäisyydelle ja vielä paremmin kauas. Tuo on oikeastaan yksi vanhuuden tuomista eduista. Tietenkin linssien käyttö vaatii totuttelua, mutta itselle se oli vain jatkoa totutulle, koska käyttämyt pehmeitä linssejä 18 vuotiaasta asti, siitä pian kokemusta 50 vuotta. Lisäksi nykylinssien kanssa hieno piire on se, että ne silmissä voi ja saa nukkua. Puhdistus ja yksi linssitön lepopäivä silmille viikossa. 

Vierailija
339/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiksikarvat (joo-o, luit oikein) lisääntyneet ja tummuneet, aamuisin on tosi vaikea herätä, lisäksi aamuisin sängystä noustessa sattuu jalkoihin ja olo on kaikin puolin kankea.

Aamuisin kasvot turvonneet ja juonteet/silmäpussit korostuneemmat.

Ikänäkö jo kolkuttelee nurkan takana.

N43.

Vierailija
340/772 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää koko palsta kaikkine huolenaiheineen tuntuu aina vain typerämmältä ja typerämmältä.