IL: Marin ateriaedustaan: ”On kohtuullista, että pääministeri saa avun ja tuen arkeensa”
Moni kahta työtä perheensä elättämiseksi tekevä yksinhuoltaja odottaisi varmaan samanlaista kohtuullisuutta arkeensa. Miehensä ilmeisesti makoilee illat sohvalla?
Kommentit (3679)
Vierailija kirjoitti:
Marin on käyttänyt vain sitä etua joka hänen virkaansa on kuulunut, etua mitä muutkin pääministerit ovat saaneet. Missään ei ole sanottu kuka sitä ruokaa saa sieltä jääkaapista syödä. Missään ei ole sanottu etteikö muidenkin pääministerien vieraat asiantuntija tai työtehtävissä olleet ja sukulaiset olisi voineeet syödä rukaa joka on etuudella hankittua.
Ei pidä paikkansa. Ja sen tiedät itsekin, mutta jaksat silti inttää.
Etua ei ole käytetty aiemmin sillä sitä ei ole ollut.
ja lakipykälässäkään sitä ei löydy.
marin ja se änkyttävä vnk-haastateltu vaan päättivät "tulkita" että palvelu tarkoittaa mytös syömistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja teitä, ei mitään suhteellisuudentajua.
Se on tosiaan ihan järkevää, että pääministeri käyttää aikaansa valtion asioihin ja hän saa itselleen ja perheelleen ruuat sen kummemmin aikaa tähän käyttämättä. Jos mietitte oikein kovasti, niin varmaan ymmärrätte.
Se että onko tämä etu nyt sitten veroton vai verollinen ja mikä käytäntö on nyt ja jatkossa on tottakai hyvä tehdä selväksi, mutta minkään suuren kohun nostaminen aiheesta kertoo lähinnä siitä, kuinka vähän asioiden kokonaisuuksista ymmärrätte.
Pääministerillä on velvollisuus noudattaa lakeja.
Ja jos hän on käyttänyt etua, joka on kerrottu virkaan kuuluvan (ehkä virheellisesti, mutta silti), niin mistä kohtaa lakia on rikottu? Jos virheellisesti on tapahtunut, hän voinee maksaa tämän takaisin, ei sen kummempaa.
Jokainen itse velvollinen noudattamaan lakeja, sitä ei voi ulkoistaa VNK:lle. Jos VNK sanoo, että pääministerin palkka on veroton, niin sillä ei ole mitään oikeudellista painoarvoa. Jos joku saa 30 000 euron palkkaa vastaavan lakiin perustumattoman edun, niin normaali ihminen ei usko sen laillisuuteen. Mutta demareiden mielestä lait eivät koske heitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin korona aikana olisi tarpeetonta riskeerata ramppaamalla kaupassa. ihan oikein Marin teki.
Kyllä tuolla palkalla saa kauppa-apulaisen kunhan tekee niin ihan omilla rahoillaan jotka annetaan hänelle 200 000 e vuodessa.
Ja miten se muuttaa mitään? Tuo etuus on tarkoitettu käytettäväksi jotta viran hoitaminen helpottuu. Siksi se on olemassa
Kyllä, mutta vain pääministerille. Ei hänen puolisolleen eikä lapselleen, koska heillä ei ole virkasuhdetta Suomen valtioon. Jos pääministeri on käyttänyt koko summan vain OMIIN ruokiinsa, mitä ihmettä hän oikein on syönyt? Jokainen normaalijärkinen ymmärtää, että jo 850€ aamiaisiin ja yhteen ateriaan päivässä on niin paljon, että joko päämisteri on tilannut nämä ruuat jostain Helsingin kalleimmasta ravintolasta tai sitten niitä sapuskoita on ostettu muillekin kuin pääministerille itselleen.
Missä o määritelty vain pääministerille itselleen aamiaistarpeet tai kylmät lounaat ja oletko jossain virassa jossa tiedät mihin tuo summa on kaikenakaikkiaan kulunut onoko ollut virkatehtävissä henkilöitä nauttimassa eduista kenties talon omaakin henkilökuntaa tai ulkopuolisia työntekijöitä? Mistä tiedsät että tuon summan tulee ehdottomasti aina ja iankaiken kuulua VAIN päämisterin vatsaan meneviin asioihin? Miten tiedät miten tämä oikeasti on mennyt. Kerron, että et tiedä vaan keksit asioita.
Missään julkisessa hommassa ei ole työsuhde-etuna sitä että ruokitaan säännöllisesti edes koko perhe saati sitten vielä vierailulla olevia muita sukulaisia. Jos tuommoista ehdotat lakiesityksessä niin aika äkkiä tulee vastaansanomista koska ei tuollainen rahan käyttö liity tehtävien hoitoon mitenkään ja jokainen maksakoot itse yksityiselämänsä kulut kuten muutkin. Julkisten virkojen rahankäytön tulee perustua johonkin lakiin. Lisäksi kuten on kuultu niin verottajallakin on omat mielipiteensä erilaisista luontaiseduista ja niiden veroarvoista.
Yksityiset firmat voi toki luvata työntekijöilleen vaikka mitä lystää mutta nuo lasketaan palkaksi ja niistä menee verot.
Presidentti. Nähtävästi pääministeri. varmasti joku muukin. Tuskin montaa mutta se että vertaat tilannetta itseesi tai velvollisuuksiisi etuihisi jne ei ole relevanttia. Varmasti monelle tulee ruoka työnpuolesta ateriana tai muuten ammatin kautta, mutta nämä etuudet joissa ei erillista ruokaa ole tarjottuna on eri asia. Miksi ne ei voisi olla kohtuudella jääkaapin täyttöä varten ja miksi sieltä ei saisi syödä kukaan muu kuin itse pääministeri. Naurettavaa kärsimyshakuista toimintaa sinulta. Että joku saa ja syö mutta sinä päätät kuka ei saa syödä. Emme elä missään 1950 luvulla enää vaan 2021.
Nimenomaan näyttää tuo etuus olevan jääkaapin täyttöä varten. Ja jos siellä ramppa jengia on jääkaappi tyhjä usein. Ei se pelkästään pääministerin henkilökohtaiseen ruokailuun se jääkaappi ole. Naurettavaa kuvitellakkin niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka elitistinen ja elämästä vieraantunut täytyy olla, että vielä 17 000 euron palkan päälle ei voi itse palkata apua arjen asioita hoitamaan? Sillähän olisi työllistäväkin vaikutus.
Miksi tuollaisella palkalla veronmaksajien pitää hänen perheensä ruokakin maksaa.
17 000 euroa kuussa ja ei voi omia ruokiaan maksaa. Toki joku voi ne hänelle hakea tai hän tai hänen miehensä voi tilata ne vaikka verkkokaupasta, mutta laskun voi tuolla palkalla kuitata itse.
Härskiä, vastenmielistä.
No kun pääministerin ei tarvitse palkata itselleen apua kodinhoitoon Kesärannassa asuessaan, siellä on palkattua henkolökuntaa juuri siksi, ettei itse tarvitse kaupassa juosta.
Hienoa, sittenhän se henkilökunta voi käydä kaupassa. Lasku olisi silti syytä yli 17000€/kk ansaitsevan pääministerin hoitaa itse.
Sääli vaan että sannan argumentti oli se, että hän käy sitten työaikana! itse kaupassa jos kerran veronmaksajat ei maksa tätä ruokaetua.
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marin väheksyi tavallisia ihmisiä kun sanoi ettei hänellä ole aikaa missään Prismassa pyöriä.
On se härski!
Olen nähnyt jopa Nalle Wahlroosin Halikon Prismassa silloin kun asuin siellä suunnalla. Nallen kartano sijaitsee siis Halikossa.
Mun lapset oli Meikussa koulussa
Siellä se Lipponenkin ihan tavan K marketissa kävi ja kerran maksoi lapseni uimahalliinkin kun tää oli unohtanut rahat kotiin
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marin väheksyi tavallisia ihmisiä kun sanoi ettei hänellä ole aikaa missään Prismassa pyöriä.
On se härski!
Olen nähnyt jopa Nalle Wahlroosin Halikon Prismassa silloin kun asuin siellä suunnalla. Nallen kartano sijaitsee siis Halikossa.
Jos kuka tahansa oppositiossa olisi sanonut noin niin sanna marin olisi loihinut lasumumaan "eikä teitä hävetä".
Minä kysyn nyt marinilta: eikö sinua hävetä? Törkeätä kansalaisten vähättelyä ja oman arvon aivan väärää nostoyritystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopputulema minun mielipide tästä asiasta on:
Marin syyllisti tänään oman tyttärensä huhtikuisen ateriaedun suuruuteen. Mitähän tytär tuumaa isompana kun äiti tämmösen heiton heitti ?
Taisi mennä Sannan ”hätävalhe” nyt jonkun rajan yli. Olis sanonut vaikka että ovat miehensä kanssa lihotuskuurilla, siitä se johtui.
Oli tuo syy varmasti ihan totta. Lapsi oli kotona, mummo oli hoitoapuna -> mummo ruokittiin myös -> ruokakulut nousivat. Ihan loogista.
Ja laitonta.
Vierailija kirjoitti:
On se härski!
Todella ylimielistä ja elitististä tiuskimista tuttuun Marinin tyyliin.
Onpa Marin tyhmä. Nimenomaan pääministeri ei tarvitse mitään apua eikä tukea koska saa paljon palkkaa. Sitten hän tarvitsee tukea ja apua jos joutuu toimeentulotuelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se härski!
Mun lapset oli Meikussa koulussa
Siellä se Lipponenkin ihan tavan K marketissa kävi ja kerran maksoi lapseni uimahalliinkin kun tää oli unohtanut rahat kotiin
Näin.
Arvostettu johtaja ei johda tyyliin management with perkele.
Ei ole mitään syytä, miksi Sanna nostaa itsensä "tavallisen kansan" yläpuolelle.
Hän tuli tavallisesta kansasta ja paluu on väistämättä edessä.
Joten minä kysyn: oliko järkevää katkoa tikapuiden puolia ylös päin kiivetessä. Niitä puolia tarvitsee alaspäin laskeutuessakin.
Ohje pääministerin ateriaedusta kuuluu sanatarkasti näin
"Pääministerin asuessa virka-asunnossa, sisältäen myös lyhyet yöpymiset, voi edustustilojen myyntipalvelusta tai suoraan palvelukoordinaattorilta tilata etukäteen kylmiöön aamiaistarvikkeita sekä kylmänä toimitettavia aterioita, jotka on mahdollista lämmittää itse Kesärannassa. Viikonlopun tarvikkeet toimitetaan perjantaisin.
Edellä mainittuihin liittyvät kohtuulliset kulut maksetaan valtion varoista ja laskutetaan valtioneuvoston kanslialta pääministerille osoitetuista määrärahoista."
Ohje ei ota kantaa siihen saako näillä ruokkia vaikkapa kumppanin ja lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein että pääministeri saa kyseisen edun. Paikka on kuitenkin Suomen korkein poliittinen pesti, josta ei kuitenkaan makseta kovin kummoista palkkaa. Ihan vertailuna vaikkapa lääkärimieheni ja kollegansa, jotka saavat vuosittaiset yli 200.000e tulot siististä sisätyöstä ja vielä kansakunnan lääkäri-ihailustatukset kaupan päälle. Toisin kuin ympäripyöreätä päivää raatava pääministeri jolla heti pää pölkyllä ja vihaajat perässä ku vähän suutaan avaa.
Jotka kadehtii Marinin tuloja ja etuja, ei ymmärrä millaisia rahoja jotkut oikeasti tienaa tässäkin maassa.Me emme pidättele jos Sanna tytteli haluaa vaihtaa nykyisestä paskaduunistaan parempaan
Aikamoista sovinismia taas kerran. Hitto me eletään 2021!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antakaas kun arvaan: joku vanha setämies (tai useamman setämiehen muodostama "komitea" tai "lautakunta") päätti, että pääministereille tarjotaan ateriaetu? Ja tuo päätös oli tehty kauan ennen kuin Sanna Marin nimitettiin pääministeriksi.
Huvittavaa nähdä, miten kansa raivoaa naispääministerille siitä, että miespoliitikot ovat tehneet paskoja päätöksiä 50 vuotta putkeen.
Kansa taisi raivostua siitä, että kyseinen naispääministeri maksattaa ateriaedusta myös perheensä ruuat.
Eikä tää temppuilu salailun, summien piilottelun, muiden syyttelyn yms. kanssa auta asiaa. Nythän ne syyttää mediaa tästä?! Ja kirsikkana läjän päällä on tää pääministeri jonka arvolle ei sovi käydä (tai laittaa ukkoaan käymään) kaupassa. Tosi kansanomaista ja normaalia perheäitiyttä tältä rouvalta.
Joo, kieltämättä vaikea samaistua rouvaan, joka syöttää koko perheensä veronmaksajien rahoilla eikä edes pahoittele asiaa kun jää kiinni. Muutenkin vaikea samaistua ihmiseen, joka muokkaa ulkonäköään botoxilla yms. Ei kovin kansanomaista ja köyhän ihmisen asialla olevan käytöstä, ehkä enemmän vaikka sitten Hollywoodiin voisi mennä esiintymään.
Mitä botoxia Marin on käyttänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin korona aikana olisi tarpeetonta riskeerata ramppaamalla kaupassa. ihan oikein Marin teki.
Kyllä tuolla palkalla saa kauppa-apulaisen kunhan tekee niin ihan omilla rahoillaan jotka annetaan hänelle 200 000 e vuodessa.
Ja miten se muuttaa mitään? Tuo etuus on tarkoitettu käytettäväksi jotta viran hoitaminen helpottuu. Siksi se on olemassa
Kyllä, mutta vain pääministerille. Ei hänen puolisolleen eikä lapselleen, koska heillä ei ole virkasuhdetta Suomen valtioon. Jos pääministeri on käyttänyt koko summan vain OMIIN ruokiinsa, mitä ihmettä hän oikein on syönyt? Jokainen normaalijärkinen ymmärtää, että jo 850€ aamiaisiin ja yhteen ateriaan päivässä on niin paljon, että joko päämisteri on tilannut nämä ruuat jostain Helsingin kalleimmasta ravintolasta tai sitten niitä sapuskoita on ostettu muillekin kuin pääministerille itselleen.
Missä o määritelty vain pääministerille itselleen aamiaistarpeet tai kylmät lounaat ja oletko jossain virassa jossa tiedät mihin tuo summa on kaikenakaikkiaan kulunut onoko ollut virkatehtävissä henkilöitä nauttimassa eduista kenties talon omaakin henkilökuntaa tai ulkopuolisia työntekijöitä? Mistä tiedsät että tuon summan tulee ehdottomasti aina ja iankaiken kuulua VAIN päämisterin vatsaan meneviin asioihin? Miten tiedät miten tämä oikeasti on mennyt. Kerron, että et tiedä vaan keksit asioita.
Missään julkisessa hommassa ei ole työsuhde-etuna sitä että ruokitaan säännöllisesti edes koko perhe saati sitten vielä vierailulla olevia muita sukulaisia. Jos tuommoista ehdotat lakiesityksessä niin aika äkkiä tulee vastaansanomista koska ei tuollainen rahan käyttö liity tehtävien hoitoon mitenkään ja jokainen maksakoot itse yksityiselämänsä kulut kuten muutkin. Julkisten virkojen rahankäytön tulee perustua johonkin lakiin. Lisäksi kuten on kuultu niin verottajallakin on omat mielipiteensä erilaisista luontaiseduista ja niiden veroarvoista.
Yksityiset firmat voi toki luvata työntekijöilleen vaikka mitä lystää mutta nuo lasketaan palkaksi ja niistä menee verot.
Presidentti. Nähtävästi pääministeri. varmasti joku muukin. Tuskin montaa mutta se että vertaat tilannetta itseesi tai velvollisuuksiisi etuihisi jne ei ole relevanttia. Varmasti monelle tulee ruoka työnpuolesta ateriana tai muuten ammatin kautta, mutta nämä etuudet joissa ei erillista ruokaa ole tarjottuna on eri asia. Miksi ne ei voisi olla kohtuudella jääkaapin täyttöä varten ja miksi sieltä ei saisi syödä kukaan muu kuin itse pääministeri. Naurettavaa kärsimyshakuista toimintaa sinulta. Että joku saa ja syö mutta sinä päätät kuka ei saa syödä. Emme elä missään 1950 luvulla enää vaan 2021.
Ei, presidentin etuuksiin nimenomaan ei kuulu mitään ilmaiset ruokatoimitukset tai aamiaiset koko perheelle ja presidentti maksaa nuo itse. Tämän ilmoitti presidentin kanslia heti ekana päivänä. Eli se siitä väitteestäsi taas kerran.
Lisäksi jos olisit ollut viimeaikoina duunissa niin olisit huomannut että lounassetelisysteemin kanssa ollaan tarkkoina ettei sitä ruokaa tosiaankaan ostella esim. perheenjäsenille vaikka saldoa olisikin ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni yksinhuoltaja hoitaa valtiollista koronastreategiaa?
Ja ettei unohdu, missä puolueessa on oikeita rikollisia:
https://www.kaleva.fi/perussuomalaisten-ehdokkaat-saaneet-yli-kaksi-ker…
Mä antaisin sen ilmaisen aterian heille, jotka HOITAVAT koronakriisiä ihan konkreettisesti. Ei heillä ole henkilökuntaa, joka pistää pöydän koreaksi pyynnöstä eikä varaa siihen. Pääministerillä on.
Toisekseen Strategia ei olisi toiminut muualla kuin tässä harvaanasutussa maassa. Sen verran poukkoilevaa ja jälkijunassa tulevaa hommaa. Mutta Niinistön ehdottamaan Nyrkkiä ei voinut toteuttaa, kun ei tullut itse tai puolutoimistossa keksittyä. Hyvä johtaja osaa käyttää kaikkia resursseja eikä luokittele niitä niin, että kenelle siitä saattaisi tulla jonkinlainen sulka hattuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se härski!
Todella ylimielistä ja elitististä tiuskimista tuttuun Marinin tyyliin.
Ei ole mummeleilla mennyt tuo kasvattaminen ihan putkeen. Primpsessan saivat aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Katainen on siis kommunisti kun käytti ateria etua. Kyllä tällä palstalla on mielenvikaista porukkaa ruotimassa asioita joita eivät ymmärrä, hahmota ja joka ei heille oiikeastaan mitenkään kuulu.
Mielenvikainen olet itse.
Tällä palstalla on perheenäitejä, jotka joutuvat hakemaan lakimiehen avustuksella perheelleen kuuluvia lakisääteisiä avustuksia ja tukia. Itsekin olen joutunut tekemään hallintokantelun saadakseni Kelalta tukea joka pitäisi saada ihan vaan pelkällä läkärintodistuksella.
Aivan hirveä taistelu pitää käydä, jotta saa oikaistua lain vastaisia päätöksiä.
Ja Sanna lässyttää kohtuullisuudesta.
Tässä maassa ei tavallinen ihminen saa kohtuullisuutta eikä inhimillistä kohtelua. Miksi päättäjien pitäisi saada.
Korjasivat ensin tavallisen ihmisen elämää koskettavat epäkohdat. Sen jälkeen heillekin voisi hyväksyä "kohtuullisia apuja".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla on 50000 kotiinsa lääkittyä vanhusta, jotka ansaitsisivat apua kaupassa käyntiin ennen nuorta ja tervejalkaista hyvintoimeentulevaa pääministeriä.
Ihan vaan vinkkinä, että esimerkkiäkin voi näyttää, ottaa mallia eläkeikäisestä presidentistä, jolla on jalat maassa korkeista tuloista ja asemasta huolimatta.
Luuletko sinä, että vanhukset saisivat enemmän apua, jos Marin ei olisi käyttänyt tuota etua hyväkseen? Näillä asioilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Nimenomaan, mutta tuokin asia on aivan liian vaikea ulisevien palstapersujen ymmärrettäväksi.
Kun nyt otit puheeksi niin sannahan voisi kertoa meille kaikille miten meinaa tuon ongelman ratkaista mahdollisimman nopeasti. Sehän on sannan homma eikä tosiaankaan mitenkään riipu sannan jääkaapin sisällöstä. Ongelman ratkaisulla olisi nyt kuitenkin kiire kun sanna on lykännyt sen kiireellisyysjärjestyksessä ties minne jonon perälle hoitaessaan mm. kuntavaalikampanjaa.
Itsepä otit asian puheeksi eli kerro se ratkaisu.
Mikäs Sanna hän sinulle on? Ja mitä ihmettä höpötät ulisevista palstapersuista? Onko sinulla jokin mt- ongelma viestitellessäsi kuten tuntisit kaikki tällä palstalla? Sitäpaitsi kommentit, persut sitä ja tätä, on aika väsynyttä.
Oho pitäisikö kuningatarta oikein majesteetitellä :D? Kyllä Sanna on tasa arvon maassa ihan Sanna.
Et taida olla ihan sieltä terävimmästä päästä tai käytöstavat/ kulttuuri unohtuneet. Ei presidenttiäkään puhutella Sauli/ Sale. Puhumattakaan muiden maiden johtavista henkilöistä. Tasa-arvon kanssa tällä ei ole tekemistä.
Sale on Sale koska rakkaalla lapsella on monta nimeä. Sanna Marin on vain Sanna Marin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja teitä, ei mitään suhteellisuudentajua.
Se on tosiaan ihan järkevää, että pääministeri käyttää aikaansa valtion asioihin ja hän saa itselleen ja perheelleen ruuat sen kummemmin aikaa tähän käyttämättä. Jos mietitte oikein kovasti, niin varmaan ymmärrätte.
Se että onko tämä etu nyt sitten veroton vai verollinen ja mikä käytäntö on nyt ja jatkossa on tottakai hyvä tehdä selväksi, mutta minkään suuren kohun nostaminen aiheesta kertoo lähinnä siitä, kuinka vähän asioiden kokonaisuuksista ymmärrätte.
Pääministerillä on velvollisuus noudattaa lakeja.
Ja jos hän on käyttänyt etua, joka on kerrottu virkaan kuuluvan (ehkä virheellisesti, mutta silti), niin mistä kohtaa lakia on rikottu? Jos virheellisesti on tapahtunut, hän voinee maksaa tämän takaisin, ei sen kummempaa.
Jokainen itse velvollinen noudattamaan lakeja, sitä ei voi ulkoistaa VNK:lle. Jos VNK sanoo, että pääministerin palkka on veroton, niin sillä ei ole mitään oikeudellista painoarvoa. Jos joku saa 30 000 euron palkkaa vastaavan lakiin perustumattoman edun, niin normaali ihminen ei usko sen laillisuuteen. Mutta demareiden mielestä lait eivät koske heitä
Demareilla on aivan liian luontevaa pitää julkisista varoista ammennettava verottomia etuoikeuksia itsestäänselvyytenä.
Me emme pidättele jos Sanna tytteli haluaa vaihtaa nykyisestä paskaduunistaan parempaan