Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Marin ateria­edustaan: ”On kohtuullista, että pää­ministeri saa avun ja tuen arkeensa”

Vierailija
02.06.2021 |

Moni kahta työtä perheensä elättämiseksi tekevä yksinhuoltaja odottaisi varmaan samanlaista kohtuullisuutta arkeensa. Miehensä ilmeisesti makoilee illat sohvalla?

Kommentit (3679)

Vierailija
401/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kansa ja Iltalehti vaativat nyt, että Sanna Marinin pitää mennä leipäjonoon. Se on nyt vähintä mitä pääministeri voi tässä tilanteessa tehdä!

Vierailija
402/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna Marin väheksyi tavallisia ihmisiä kun sanoi ettei hänellä ole aikaa missään Prismassa pyöriä. 

On se härski!

Olen nähnyt jopa Nalle Wahlroosin Halikon Prismassa silloin kun asuin siellä suunnalla. Nallen kartano sijaitsee siis Halikossa. 

Jep. 

Ja Trumppi tilasi valkoiseen taloon mcdonald'sin hampurilaisia ruoaksi. McDonald's on amerikkalainen yhtiö ja hampurilaiset on heidän kansallisruoka - tavallisten ihmisten ruokaa. Eli isänmaallinen teko. 

Tuskin on Marinin kabinetissa paljon kalakukkoa syöty?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesärannan herttuattaren huolellisesti puunattu hillitty naamio ja sen putoaminen on menossa. Maskit kauneusklinikalta.

Vierailija
404/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan kyseinen sosialisoija aavistuksen jäävi kommentoimaan asiaa vai ajatteleeko käyvänsä jotain työehtoneuvotteluja julkisuuden kautta koko kansan kanssa?

Vierailija
405/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka elitistinen ja elämästä vieraantunut täytyy olla, että vielä 17 000 euron palkan päälle ei voi itse palkata apua arjen asioita hoitamaan? Sillähän olisi työllistäväkin vaikutus.

Miksi tuollaisella palkalla veronmaksajien pitää hänen perheensä ruokakin maksaa.

17 000 euroa kuussa ja ei voi omia ruokiaan maksaa. Toki joku voi ne hänelle hakea tai hän tai hänen miehensä voi tilata ne vaikka verkkokaupasta, mutta laskun voi tuolla palkalla kuitata itse.

Härskiä, vastenmielistä.

No kun pääministerin ei tarvitse palkata itselleen apua kodinhoitoon Kesärannassa asuessaan, siellä on palkattua henkolökuntaa juuri siksi, ettei itse tarvitse kaupassa juosta.

Hienoa, sittenhän se henkilökunta voi käydä kaupassa. Lasku olisi silti syytä yli 17000€/kk ansaitsevan pääministerin hoitaa itse.

Sääli vaan että sannan argumentti oli se, että hän käy sitten työaikana! itse kaupassa jos kerran veronmaksajat ei maksa tätä ruokaetua. 

Miten Suomen pääministeri voi olla noin lapsellinen ja ylimielinen kiukuttelija?!

Vierailija
406/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen kansa ja Iltalehti vaativat nyt, että Sanna Marinin pitää mennä leipäjonoon. Se on nyt vähintä mitä pääministeri voi tässä tilanteessa tehdä!

Näähän eivät antaneet Hurstille enää mahkuja hoitaa apuja köyhille?

Vierailija
407/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En täysin hahmota että eikö hän oikeasti tajua että on silkkaa hulluutta valuttaa koko ura viemäriin tällä lailla?

Tämä mainehaitta tulee seuraamaan häntä loppuelämän.

Vierailija
408/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka elitistinen ja elämästä vieraantunut täytyy olla, että vielä 17 000 euron palkan päälle ei voi itse palkata apua arjen asioita hoitamaan? Sillähän olisi työllistäväkin vaikutus.

Miksi tuollaisella palkalla veronmaksajien pitää hänen perheensä ruokakin maksaa.

17 000 euroa kuussa ja ei voi omia ruokiaan maksaa. Toki joku voi ne hänelle hakea tai hän tai hänen miehensä voi tilata ne vaikka verkkokaupasta, mutta laskun voi tuolla palkalla kuitata itse.

Härskiä, vastenmielistä.

No kun pääministerin ei tarvitse palkata itselleen apua kodinhoitoon Kesärannassa asuessaan, siellä on palkattua henkolökuntaa juuri siksi, ettei itse tarvitse kaupassa juosta.

Hienoa, sittenhän se henkilökunta voi käydä kaupassa. Lasku olisi silti syytä yli 17000€/kk ansaitsevan pääministerin hoitaa itse.

Sääli vaan että sannan argumentti oli se, että hän käy sitten työaikana! itse kaupassa jos kerran veronmaksajat ei maksa tätä ruokaetua. 

Sanna voisi astua nykyaikaan. Nykyään kaupassa ei ole pakko käydä, ostokset saa tilattua kotiin.

Vierailija
409/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohje pääministerin ateriaedusta kuuluu sanatarkasti näin

"Pääministerin asuessa virka-asunnossa, sisältäen myös lyhyet yöpymiset, voi edustustilojen myyntipalvelusta tai suoraan palvelukoordinaattorilta tilata etukäteen kylmiöön aamiaistarvikkeita sekä kylmänä toimitettavia aterioita, jotka on mahdollista lämmittää itse Kesärannassa. Viikonlopun tarvikkeet toimitetaan perjantaisin.

Edellä mainittuihin liittyvät kohtuulliset kulut maksetaan valtion varoista ja laskutetaan valtioneuvoston kanslialta pääministerille osoitetuista määrärahoista."

Ohje ei ota kantaa siihen saako näillä ruokkia vaikkapa kumppanin ja lapsen.

Nonni, sitten voidaan vääntää hamaan tappiin siitä, mikä on kohtuullista, mutta mitään laitonta ei tämän ohjeen mukaisesti ole tapahtunut.

Vierailija
410/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet käsittänyt aivan väärin. Vähintä mitä Sanna voi tehdä, on maksaa itse omat ja perheensä ruoat yli 17 000€/kk palkallaan.

Vierailija
411/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pääministerin asuessa virka-asunnossa, sisältäen myös lyhyet yöpymiset, voi edustustilojen myyntipalvelusta tai suoraan palvelukoordinaattorilta tilata etukäteen kylmiöön aamiaistarvikkeita sekä kylmänä toimitettavia aterioita, jotka on mahdollista lämmittää itse Kesärannassa. Viikonlopun tarvikkeet toimitetaan perjantaisin.

Edellä mainittuihin liittyvät kohtuulliset kulut maksetaan valtion varoista ja laskutetaan valtioneuvoston kanslialta pääministerille osoitetuista määrärahoista."

Nonni, sitten voidaan vääntää hamaan tappiin siitä, mikä on kohtuullista, mutta mitään laitonta ei tämän ohjeen mukaisesti ole tapahtunut.

Ohje ja laki ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
412/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotteko vielä, miksei se mies voi hoitaa ostoksia ja kokata?????

Olisiko hänelläkin työ? 

Nettitilauksen tekeminen vie viisi minuuttia ja tilauksen saa kotiin.

Mekin on kyetty siihen.

Terveisin kaksi yrittäjää

Sinulla on etu yrittäjänä kuvitteellinen sama ateriaetu kuin Marinilla mutta maksat mielummin itse ja teet vielä töitä sen eteen ja keskeytät tehtävän työsi myös sen takia vai? Onneksi tuolla viisaudella ei ole pääministerimme valjastettu. 

Missään kohtaa muuten ei ole annettu pääministerille valtuuksia maksattaa mitä tahansa omia kulujaan verovaroista. Siitä tässä on kyse vaikka se teille demareille näyttää olevan täysin uusi käsite.

Tehkööt pääministeri lakimuutoksen jossa sanotaan että maksetaan pääministerin ruoat verovaroista ja perheen + vierailevien kavereiden etc. jos niin halutaan. Sillähän tää selkiäisi. Niin ja verottomana. 

Anteeksi, mutta miksi sinä mielummin maksaisit palvelusta joka varattu sinulle ilmaiseksi. Keskeyttäisit tärkeän työsi jonka takia etu sinulle on myönnetty ja tekisit tarpeetonta työtä, jotta saisit maksaa asiasta, joka on sinulle jo hoidettu viran puolesta. Kysyn tätä nyt uudestaan kun et vastannut. Onnekesi meidän pääministerimme ei tarvitse paeta selkeitä kysymyksiä noin kuin sinä  ja onneksi pääministerimme ei ole noin tyhmä että hoitaisi asiat tarpeettomasti itse kun viran puolesta ne on juuri siksi hoidettu, ettei niitä tarvitse miettiä.

ELi miksi joku toimisi vastoin viranhoitoon liittyviä ohjeita ja standardeja ja kieltäytyisi helpottamasta opmaa työskentelyä sitä helpottamaan suunnitelluyn työkalun avulla????? Saa vastata.

Missä on se tarjous jossa luvataan ruokkia ilmaiseksi 24/7 marin, mies, lapsi, äiti ja äitin tyttis ja muuta sukua?

Saa linkittää.

No missä se todiste että on ruokittu 24/7 muutakuin mielikuvissasi? Mitä sinä tiedät että tuolla rahalla on tehty mitä sinä tiedät mistään?  Jos nimet eivät ole sinun tiedossa niin kuvittelet että saat keksiä keitä on ruokittu tyylistä retoriikkaa. Lapsellista Mistä tiedät mihin etua on käytetty mistä tiedät mihin sitä on aiemmin edellisten pääministerien taholöta käytetty. mistä tiedät miten kohtuullisuus määritellään ja mistä tiedät ketkä siellä oikeiasti ovat olleet edun hyötyä vastaanottamassa tai missä tehtävissä nämä kyseiset henkilöt ovat olleet. Ylipäätään miksi halua t tietöää edes mitään jos asioiden keksiminen muista on sinulle mieluisampi vaihtoehto??

Sanna on myöntänyt että etuja ovat käyttäneet hänen sukunsa. Laissa ei ole mitään viittausta, että pääministerin sivulla on oikeus verottomien yksityisetuihin.

Sukulaisuuteen perustuvia etuisuuksia ei ole kuin kuningaskunnissa. Emmekö ole edelleen tasavalta?

Mistä tiedät ettei aiemmat pääministerit ole tehneet ihan samoin. Aika hiljaisia ovat.  Ei sen puoleen ettäkö jos lapsi serkku mummo jne on käymässä saisi syödä jääkaapista etuudella ostettuja ruokia. Minusta olisi aika kohtuutonta alkaa estämään sitä. 

Seuraatko uutisia aiheesta lainkaan?

VNK on itse todennut, ettei kyseisiä summia ole käytetty tässä mittakaavassa kuin Marin.

Lipposen perheen nostivat esille, miten heillä on varoja kulutettu huomattavan paljon muihin nähden, jolloin Päivi Lipponen vaati anteeksipyyntöä asian oikaisemiseksi, jonka VNK sitten tekikin.

Taidat olla pelkkä trolli, jankkauksestasi päätellen.

Vierailija
413/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Härskiä, vastenmielistä.

Miten Suomen pääministeri voi olla noin lapsellinen ja ylimielinen kiukuttelija?!

Eikös se ollut Hallis joka kiukutteli.

Vierailija
414/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Härskiä, vastenmielistä.

Sanna voisi astua nykyaikaan. Nykyään kaupassa ei ole pakko käydä, ostokset saa tilattua kotiin.

Ei demari käytä maksullisia palveluja, joilla olisi vaara jopa työllistää joku. Ei ikinä!

Vierailija
415/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee huomata, että kyseinen ohje on Marinin johtaman VNK:n laatima, eikä sille ole lainsäädännöllisiä perusteita. VNK voisi kirjoittaa vaikka ohjeen, että Marin on päivämäärällä 1.7.2021 Pohjoismaiden diktaattori, mutta ei sekään ohje välttämättä lain kirjainta täyttäisi.

Vierailija
416/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voguen mannekiini ja catwalk Alepaan mars.

Vierailija
417/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä laki ja sanamuoto tähän vaikuttaa? Kerro jo.

Kun erilaisiin virkoihin tosiaan voidaan määritellä erilaisia etuuksia ja kansanedustajilla ja ministereillä jne on hieman erilaiset työehdot kuin tavallisella palkansaajalla.

Vierailija
418/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei maksa itse apua arkeensa, kuten muut terveet ja työssä käyvät.

Vierailija
419/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun erilaisiin virkoihin tosiaan voidaan määritellä erilaisia etuuksia ja kansanedustajilla ja ministereillä jne on hieman erilaiset työehdot kuin tavallisella palkansaajalla.

Laita se tarjous jossa on annettu ohje syöttää ilmaiseksi koko suku.

Vierailija
420/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kysyisit aluksi mitä laki tarkoittaa joltakulta osaavammalta. Ei tässä jaksa käyttää aikaa alkeiden opettamiseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä