Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rauhoitelkaa mua. Hirveä huoli lapsen oudoista kohtauksista.

Vierailija
01.06.2021 |

Huolissani olen. Lääkäri ensi viikolla vasta ellei pahene. Lauantaina treeneissä oli valittanut että on paha olo. Oli mennyt ihan valkoiseksi ja pulssi oli noussut. Kävin hakemassa pojan ja käytiin päivystyksessä kun pelästyin niin paljon. Kaikki oli hyvin. Eilen illalla pomppi trampoliinilla ja oli taas tullut huono olo. Poika oli taas ihan valkoinen ja pulssi oli kova. Ei oksentanut mutta yökki.. kesti joku 5min ja meni ohi. Hoitaja sanoi että ihan voi rauhallisin mielin olla kun lauantaina on sydän kuunneltu ja sähkökäyrä otettu. Tänään koulussa oli taas tullut samanlainen kohtaus. Meni terkkarille lepäämään ja lähti kotiin. Tuo kohtaus tulee aina yllättäen mutta menee myös ohi yhtä nopeasti. Huolissani olen kun alle viikon sisään jo kolme samanlaista kohtausta. Pojalle en ole näyttänyt mutta miehen kanssa ollaan kyllä googlailtu ja pelottaa. Ei mitään perussairauksia.

Kommentit (242)

Vierailija
121/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas

Vierailija
122/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko nyt parempi jos kaikki liikunta kiellettäisiin ennen sitä lääkäriä?

Joo nyt ei todellakaan mihinkään treeneihin mene ja tramppa on pannassa. 10v täyttää. Ap

Älä nyt hysteerikoks ala...

No kyllä tuossa vaiheessa pitää jo vähän alkaa kun joka toinen päivä tulee pelottavia kohtauksia joita lapsikin pelkää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänlihastulehdus

Vierailija
124/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, asutko niin pienellä paikkakunnalla , ette pääse neurologille tai sydänlääkärille tänään tai huomenna?

Vierailija
125/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP,  oot tehnyt kaiken ihan oikein ja on tosi normaalia, että oot huolissasi. Älä anna näiden trollien häiritä, oot pojallesi varmasti maailman paras äiti. <3 Hyvä, että ootte menossa lääkäriin mutta tosiaan se tri Google kannattaa jättää pois. Se on semmonen lääkäri että siltä saa kyllä kaikki mahdolliset diagnoosit! 

En lähde nyt yhtään veikkailemaan mikä pojallasi mahtaa olla, koska näillä tiedoilla se on mahdotonta ja arvailut voivat vaan lisätä ahdinkoasi. Täällä on heitelty ilmoille hyvin puutteellisilla esitiedoilla jos jonkinnäköistä diagnoosia (Addisonin tauti, diabetes, SVT, raudanpuutos, alhainen verenpaine, jne. jne.), jotka voivat kaikki oireilla lapsella ihan eri tavalla kuin aikuisella. Koita jättää arvailut ja googlailut pois ja keskittyä sen sijaan tekeen jotain kivoja juttuja poikasi kanssa (mutta rauhallisia, ei tosiaan kannata ehkä lähteä tekemään asioita joiden tietää kohtauksia aiheuttavan) siihen asti, kunnes pääsette lääkäriin. Tsemppiä ja toivottavasti saatte vastauksia pian! t. Sairaanhoitaja

Vierailija
126/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä aikaisempaan lisätäkseni, niin lähtekää toki päivystykseen aika matalalla kynnyksellä jos siltä tuntuu! Ei kannata yhtään ajatella ylireagoivansa vaikka oireet oliskin lieviä, mutta jos noita kohtauksia alkaa tulemaan tiuhaankin tahtiin niin suosittelen menemään päivystykseen vaikka lääkäriaika onkin odottamassa. t. Sh

Vierailija
127/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuaisissa vikaa?

Vierailija
128/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otattakaa verikokeet.

Vierailija
129/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen poikasi? 5v lapsellani sama ollut kahtena päivänä viikon sisään. Suolisto-ongelmat nuorilla tavallisia.

Vierailija
130/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Svt, nopea rytmihäiriö joka menee ohi. Voi olla oikorata sydämessä tms, alkaa nuorella iällä. Oikorata poltetaan toimenpiteessä, jos alkaa häiritä noi rytmipyrähdykset.

On 10 000:lla suomalaisella. Itse selviän betasalpaajalla koska pelkään toimenpidettä.

Mulla oli tämä yllä kuvattu, kutsutaan WPW syndroomaksi. Mulla tuli sydämentykytyskohtauksia esim. kun olin väsynyt, nälkäinen tai urheilusuorituksen jälkeen. Ei ole vakava, mut ärsyttävä tietenkin. Tämä kyllä selviää sillä 24h sydämen sykkeen seurannalla. Minulle tehtiin oikoradan poltto ja ei ole sen koommin sydän tykyttänyt liikoja.

Vierailija
131/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojallani oli vuosia sydäm.,jumputusta,tuli yllättäen aina ja varsinkin rasituksessa,kokeet otettiin ja ei vikaa sydämessä,oireet olivat juuri tämäntapaisia,kylmä hiki,huono olo,sydän laukkasi,tietysti siinä pelästyy...kuka ei...lääkärit suunnittelivat jo syd.,hermoradan polttamista,mutta ihme tapahtui,se loppui yllättäen,eikä koskaan ole enää vaivannut,meidän mielestämme tämä oli ihmeparantuminen☺,tsemppiä teille ja terveyttä.

Vierailija
132/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei kantsii säästää. Lastenlekuri

Vierailija
133/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaa mä veikkaisin. Kun ei ole mennyt tajuttomaksi, älä huoli, asiat selviää.

Vierailija
134/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydänlihastulehdus

Samaa mietin. Sydänlihastulehdus voi tulla nuorellekin koronan tai muun infektion jälkitautina. Nyt kaikki treenit kannattaa jättää väliin, sillä sydänlihastulehdus voi rasituksessa pahimmillaan aiheuttaa sydämen vajaatoiminnan tai sydänpysähdyksen.

Lievä sydänlihastulehdus onneksi paranee levolla, mutta voi viedä jopa kuukausia. Vakavampaan tapaukseen on lääkityksensä.

Sydänlihastulehdus on vähän haastava diagnostisoida. Vaatikaa tutkimuksia. Sydämen MRI:ssä pitäisi näkyä.

Vierailija
135/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

T.ake it easy

Vierailija
136/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypertrofinen kardiomyopatia?

Vierailija
137/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se iski taas. Aamulla kun poika oli yksin kotona. Soitti mulle ihan hysteerisenä. Musta tuntu että sai samalka jonkinlaisen paniikkikohtauksenkin. Oon vaan noin viiden minuutin päässä kotoa töissä ja kun pääsin kotiin niin tilanne oli ohi mutta sitten alkoi haukkomaan happea ja kiljui että ei saa henkeä. Soitin 112. Ambulanssi tuli paikalle. Alkuun hätäkeskuksessa oltiin että vie omin kyydein päivystykseen mutta mulla ei oo autoa.

Mentiin ambulanssilla päivystykseen ja taas kerran siellä todettiin että kaikki oli hyvin. Verikokeet otettiin ja sydän kuunneltiin, käyrät otettiin ja ultrattiin. Kaikkia verikoetuloksia ei olla vielä saatu. Verensokeri ja hemoglobiini otettiin sormesta ja molemmat oli ok. Verenpaine oli myös ok. Toki sitä en tiesä mikä se ennen sitä paniikkikohtsusta oli. Pojan vointia seurattiin kolmisen tuntia mutta oli ok niin pälstivät meidät kotiin. Huomenna tulee verikokeiden tulokset. Mä jään lapsen kansaa kotiin. Enää ei tarvitse jäädä yksin. Se pojan paniikli mikä iski kun oli yksin ja kävi noin oli sydäntä särkevä. Mun huilitasokin on jissain pilvissä. Tää on painajainen. On itku herkäsdä. Ap

Vierailija
138/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se iski taas. Aamulla kun poika oli yksin kotona. Soitti mulle ihan hysteerisenä. Musta tuntu että sai samalka jonkinlaisen paniikkikohtauksenkin. Oon vaan noin viiden minuutin päässä kotoa töissä ja kun pääsin kotiin niin tilanne oli ohi mutta sitten alkoi haukkomaan happea ja kiljui että ei saa henkeä. Soitin 112. Ambulanssi tuli paikalle. Alkuun hätäkeskuksessa oltiin että vie omin kyydein päivystykseen mutta mulla ei oo autoa.

Mentiin ambulanssilla päivystykseen ja taas kerran siellä todettiin että kaikki oli hyvin. Verikokeet otettiin ja sydän kuunneltiin, käyrät otettiin ja ultrattiin. Kaikkia verikoetuloksia ei olla vielä saatu. Verensokeri ja hemoglobiini otettiin sormesta ja molemmat oli ok. Verenpaine oli myös ok. Toki sitä en tiesä mikä se ennen sitä paniikkikohtsusta oli. Pojan vointia seurattiin kolmisen tuntia mutta oli ok niin pälstivät meidät kotiin. Huomenna tulee verikokeiden tulokset. Mä jään lapsen kansaa kotiin. Enää ei tarvitse jäädä yksin. Se pojan paniikli mikä iski kun oli yksin ja kävi noin oli sydäntä särkevä. Mun huilitasokin on jissain pilvissä. Tää on painajainen. On itku herkäsdä. Ap

Saako sitä teidän ensi viikon aikaa mitenkään siirrettyä tälle viikolle? Edelleen uskon että kyse on svt:sta mutta helpottaisi teidän psyykkistä oloa kun saisitte nopeammin kunnon tutkimukset. Ja vaaditte kaikki, maksoi mitä maksoi. Jaksamista.

Vierailija
139/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko astmakokeet otettu?

Vierailija
140/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena samanlaisia kohtauksia. En edelleenkään tiedä mistä ne tuli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi