Rauhoitelkaa mua. Hirveä huoli lapsen oudoista kohtauksista.
Huolissani olen. Lääkäri ensi viikolla vasta ellei pahene. Lauantaina treeneissä oli valittanut että on paha olo. Oli mennyt ihan valkoiseksi ja pulssi oli noussut. Kävin hakemassa pojan ja käytiin päivystyksessä kun pelästyin niin paljon. Kaikki oli hyvin. Eilen illalla pomppi trampoliinilla ja oli taas tullut huono olo. Poika oli taas ihan valkoinen ja pulssi oli kova. Ei oksentanut mutta yökki.. kesti joku 5min ja meni ohi. Hoitaja sanoi että ihan voi rauhallisin mielin olla kun lauantaina on sydän kuunneltu ja sähkökäyrä otettu. Tänään koulussa oli taas tullut samanlainen kohtaus. Meni terkkarille lepäämään ja lähti kotiin. Tuo kohtaus tulee aina yllättäen mutta menee myös ohi yhtä nopeasti. Huolissani olen kun alle viikon sisään jo kolme samanlaista kohtausta. Pojalle en ole näyttänyt mutta miehen kanssa ollaan kyllä googlailtu ja pelottaa. Ei mitään perussairauksia.
Kommentit (242)
Rytmihäiriö (svt, sss, av-katkos), elektrolyyttiepätasapaino, alhainen verenpaine..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tytöllä oli samanlaista murrosiän kynnyksellä. Matala verenpaine paljastui syyksi. Nyt ei ole enää moneen vuoteen tullut mitään oireita.
No 10v poika ei ole murrosiän kynnyksellä... Valoja mitä puhut.
Kyllä mun vaan oli. Esimurrosikä oli noihin aikoihin vahvasti läsnä. 11-vuotiaana alkoi kunnolla murrosikä. Nyt on 15v ja ihan aikuisen miehen oloinen jo. Varmaan nyt jo myllerrys rauhoittumassa.
Heh niin ne on erilaisia. Omalla alkoi vasta 15-vuotiaana murrosikä. Nyt 23v ja ihan "normaali" tuli vaikka oli melkein koko yläasteenkin vielä todella pieni ja "lapsenomaomainen"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on trolli 😂😂😂 kukaan normaali lapsi ei kymmenen vuotiaana mene iskän syliin itkemään 🙄😂
Surullista jos teillä on noin. Varmaan järkytyt kun kuulet että meillä 16v poikakin painoi vielä pään mun syliin ja rauhoitteli itseään/haki turvaa tällä tavalla. Itkenhän minäkin miehen sylissä välillä, miksi lapsi ei saisi itkeä?
Tuo nyt on jo sairasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tytöllä oli samanlaista murrosiän kynnyksellä. Matala verenpaine paljastui syyksi. Nyt ei ole enää moneen vuoteen tullut mitään oireita.
No 10v poika ei ole murrosiän kynnyksellä... Valoja mitä puhut.
Kyllä mun vaan oli. Esimurrosikä oli noihin aikoihin vahvasti läsnä. 11-vuotiaana alkoi kunnolla murrosikä. Nyt on 15v ja ihan aikuisen miehen oloinen jo. Varmaan nyt jo myllerrys rauhoittumassa.
Heh niin ne on erilaisia. Omalla alkoi vasta 15-vuotiaana murrosikä. Nyt 23v ja ihan "normaali" tuli vaikka oli melkein koko yläasteenkin vielä todella pieni ja "lapsenomaomainen"
Tätä en ymmärrä kun aina taivastellaan kuinka erilaisia ihmiset on. No sh*t Sherlock!
Sydän? Tuosta yökkäilystä tulee mieleen rytmihäiriöt jotka aiheuttaa semmosen tosi ällön tunteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on trolli 😂😂😂 kukaan normaali lapsi ei kymmenen vuotiaana mene iskän syliin itkemään 🙄😂
Surullista jos teillä on noin. Varmaan järkytyt kun kuulet että meillä 16v poikakin painoi vielä pään mun syliin ja rauhoitteli itseään/haki turvaa tällä tavalla. Itkenhän minäkin miehen sylissä välillä, miksi lapsi ei saisi itkeä?
Tuo nyt on jo sairasta...
Millä perusteella oman lapsen tukeminen on sairasta?
Voi olla koronan pitkittynyt versiokin. Sen voi saada lapsetkin yhtä hyvin kuin aikuiset ja myös ne, jotka ovat sairastaneet koronan alunperin täysin oireettomina. Ei siis riipu iästä tai sairauden vakavuudesta.
Toki voi olla monta muutakin tautia.
Vierailija kirjoitti:
Oivoi ap raukkaa. Pitääkö suakin tulla silittelemään niin menee paha olo pois?
Sinulla on ainakin paha olla , hae apua itsellesi. Ai niin teiltä narsisteiltahan puuttuu sairaudentunto. Eikä mikään apu teitä narsisteja autakaan.
Tilatkaa aika yksityiseltä puolelta. Neurologi, sydänlääkäri, sisäelinlääkäri. Erikoistuneelta saa parhaan avun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatikaa sinnikkäästi tutkimuksia! Toivon että ei ole vakavaa, ja onneksi pojallanne on tuollaiset vanhemmat, jotka huolehtivat <3
Mitä ap:n mies muka on tehnyt?
Kun trampalla tuli tuo huono olo niin mies otti syliin ja rauhoitteli lasta. On sekin huolissaan vaikka ei tietenkään lapselle sitä näytetä. Ap
Hyvä mies sulla. Pidä kiinni. ❤️
Kai Tuo on ihan normaalia, että isä rauhoittelee ja hoivaa lastaan.
Kuulostaa kuoleman ensioireilta. Nyt kannattaa toteuttaa nopealla aikataululla viimeisiä toiveita.
En ole sydänlääkäri, mutta faija-vainaa oli sydänsairas. Ja yksi sydänkohtaus ilmeni sillä että meni ihan valkoiseksi ja oksetti ja pyörrytti, varsinaisesti kipua ei tuntenut.
Ehdottomasti vie lapsi erikoislääkärille, joka ohjaa kyllä sairaalatutkimuksiin. Kerro että kohtaukset tulevat aina rasituksessa. Kyseessä voi olla piilevä sydänvika.
Nyt pojan kannattaa välttää rasitusta. Epäilen, että pojalla on diabetes. Sokerit laskevat rasituksessa . Asia kyllä selviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatikaa sinnikkäästi tutkimuksia! Toivon että ei ole vakavaa, ja onneksi pojallanne on tuollaiset vanhemmat, jotka huolehtivat <3
Kun trampalla tuli tuo huono olo niin mies otti syliin ja rauhoitteli lasta. On sekin huolissaan vaikka ei tietenkään lapselle sitä näytetä. Ap
Ikävä kyllä on olemassa perheitä joissa tuo on epänormaalia ja osoittaa heikkoutta. Per.häiriöisillä esiintyy.
Voi tosiaan olla vaikka ja mitä, todennäköisimmin ei löydy mitään diagnoosia. 🌺
Olkaa nyt ihan huoletta, varmasti voitte odotella ihan rauhassa sitä lääkärin vastaanottoa ja vältätte tosiaan niitä oireita aiheuttavia juttuja sinne asti.
Mutta käykää tosiaan lääkärissä. Voisi olla hyvä ottaa perusverikokeet ja katsoa varalle verenkuva, sokerit ja kilpirauhasarvot. Samalla mitata myös verenpaineet ja kuunnella tosiaan sydän vielä uusiksi. Voisi hyvin olla hyvänlaatuinen nopea rytmihäiriö tai refluksikohtaus, jos ei trampalla nouse tavaraa mahasta ylöspäin niin sitten ei missään. 😆
Lääkäri osaa kyllä jututtaa ja miettiä, tarviiko jotain lisätutkimuksia.
Ihanaa kesän alkua teille. 🌺
Mun pojalla rasituksessa tuleva huono olo oli diabeteksen ensioire. Noin "pahoja" ne kohtaukset ei olleet mutta pahaa oloa valitti aina liikunnan/fyysisten aktiviteettien aikana. Pari kertaa oksensi. Viikossa mekin mentiin lääkäriin. Nopeasti alkoi nuo oireet mutta ne myös paheni nopeasti. Ensimmäisenä päivänä kun valitti oli hieman huono olo. Sinä päivänä kun mentiin lääkäriin laattasi juurikin futistreeneissä pari kertaa (tai no kerran treeneissä ja kerran autolla). Olisi pitänyt viedä aiemmin, mutta ei älynnyt. Jos on verensokerimittari jollakin tutulla niin seurailkaa. Tuleeko huono olo jos on nälkä? Entä ruuan/herkkujen syönnin jälkeen? Onko viime aikoina ollut paha olo "ilman syytä"? Väsymystä? Voi olla että oireet on ollut niin lieviä että edes lapsi itse niitä ei oo huomannut tai on ajatellut että on normaalia kun on nälkä niin alkaa oksettamaan.. tsemppiä, kyllä se siitä selviää :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole näin hyvin asiat kaikissa perheissä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko nyt parempi jos kaikki liikunta kiellettäisiin ennen sitä lääkäriä?
Joo nyt ei todellakaan mihinkään treeneihin mene ja tramppa on pannassa. 10v täyttää. Ap
Älä nyt hysteerikoks ala...
Joo selkeästi tosi normaaleja tuli teidän sukupolvesta. Empatiakykyisiä ja kaikkea.