Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rauhoitelkaa mua. Hirveä huoli lapsen oudoista kohtauksista.

Vierailija
01.06.2021 |

Huolissani olen. Lääkäri ensi viikolla vasta ellei pahene. Lauantaina treeneissä oli valittanut että on paha olo. Oli mennyt ihan valkoiseksi ja pulssi oli noussut. Kävin hakemassa pojan ja käytiin päivystyksessä kun pelästyin niin paljon. Kaikki oli hyvin. Eilen illalla pomppi trampoliinilla ja oli taas tullut huono olo. Poika oli taas ihan valkoinen ja pulssi oli kova. Ei oksentanut mutta yökki.. kesti joku 5min ja meni ohi. Hoitaja sanoi että ihan voi rauhallisin mielin olla kun lauantaina on sydän kuunneltu ja sähkökäyrä otettu. Tänään koulussa oli taas tullut samanlainen kohtaus. Meni terkkarille lepäämään ja lähti kotiin. Tuo kohtaus tulee aina yllättäen mutta menee myös ohi yhtä nopeasti. Huolissani olen kun alle viikon sisään jo kolme samanlaista kohtausta. Pojalle en ole näyttänyt mutta miehen kanssa ollaan kyllä googlailtu ja pelottaa. Ei mitään perussairauksia.

Kommentit (242)

Vierailija
81/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tytöllä oli samanlaista murrosiän kynnyksellä. Matala verenpaine paljastui syyksi. Nyt ei ole enää moneen vuoteen tullut mitään oireita.

No 10v poika ei ole murrosiän kynnyksellä... Valoja mitä puhut.

Kyllä mun vaan oli. Esimurrosikä oli noihin aikoihin vahvasti läsnä. 11-vuotiaana alkoi kunnolla murrosikä. Nyt on 15v ja ihan aikuisen miehen oloinen jo. Varmaan nyt jo myllerrys rauhoittumassa.

82/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, oireet kuulostaa tutulta! Itselläni lapsena samoja oireita (ja toki edelleen näin aikuisena myös) ja aiheuttajana siitepölyallergia. En siis reagoi tomaattiin banaaniin tms muuten kuin suolistolla; tulee yhtäkkiä todella paha olo ja pakko päästä heti lepäämään tai olo pahenee, menee ohi minuuteissa. Tätä lapsena tutkittiin todella paljon, on tähystetty suolisto jne.  Eli saattaisi johtua siitepölyallergiasta, kannattaa ainakin selvittää voisiko olla tästä kyse, tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta kielto nyt siihen asti kunnes selviää. Tsemppiä kovasti ja hyvää kesää kaikesta huolimatta.

Vierailija
84/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mitattu verensokereita? Voisiko olla diabetes puhkeamassa. Kuulostaa vähän siltä. Juoko lapsi paljon ja käykö pissalla? Tosin nämäkään ei aina ole ensimmäisiä oireita, vaan nimenomaan heikotuskohtaukset.

Ei mun mielestä mitenkään erityisen paljon. Ruualla juo lasin ja treeneissä. Joskus iltaisin. Vessassa käy ihan normaalisti musta. Ei mitään yöllisiä pissahätiä tai semmosia. Ap

Mistä sinä sen tiedät, jos et ole vain kuullut. Oletko kysynyt? Onko väsynyt?

Vierailija
85/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapsella on tuollaisia kohtauksia ja iskä ottaa vaan syliin? Meillä iskä ois vienyt lääkäriin..

Vierailija
86/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nestehukka?

Juo kyllä joka ruoalla ja treeneissä on pullo mukana. Eikä ole ainakaan valittanut janoa. Mutta pidetään mielessä tämäkin. Ap

Juoko jopa liikaa? Diabetes olisi hyvä sulkea pois. Jos treenit kestää tunnin ei näin viileillä alkukesän keleillä tarvitse vielä juomaa urheilusuorituksen aikana. Ennen ja jälkeen kyllä.

Vierailija
87/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis lapsella on tuollaisia kohtauksia ja iskä ottaa vaan syliin? Meillä iskä ois vienyt lääkäriin..

Jos luit aloituksen niin itse pongasin monesta kohdasta päivystystä, lääkäriä, hoitajaa, sydämen kuuntelua jne. Ei kai ole heitteille tätä lasta jätetty.

Vierailija
88/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mitattu verensokereita? Voisiko olla diabetes puhkeamassa. Kuulostaa vähän siltä. Juoko lapsi paljon ja käykö pissalla? Tosin nämäkään ei aina ole ensimmäisiä oireita, vaan nimenomaan heikotuskohtaukset.

Ei mun mielestä mitenkään erityisen paljon. Ruualla juo lasin ja treeneissä. Joskus iltaisin. Vessassa käy ihan normaalisti musta. Ei mitään yöllisiä pissahätiä tai semmosia. Ap

En ole ap mutta kyllä sen kuulee jos samassa kerroksessa nukkuu. Oma teini alkoi ramppaamaan 13-vuotiaana öisin vessassa. Heräilin siihen kyllä vaikka olen hyvä nukkumaan. Oli huolia jotka valvotti. Tässä tuskin kyse siitä.

Vierailija
89/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on syönyt ennen treenejä? Energiavaje?

Aamupalan oli syönyt paria tuntia ennen. Ennen on ollut hyvä väli. Maha on tullut kipeäksi jos on liian täydellä vatsalla mennyt treeneihin. Ap

Haha menikö vatsa sekaisin? 😂

Siinä ei ole mitään hauskaa. Tuntuu inhottavalta mutta on täysin luonnollista liikkuessa etenkin jos on vasta syönyt. Jos sulla ei ole aiheeseen mitään järkevää kommenttia niin olisit hiljaa.

Vierailija
90/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy näitä kusipäisiä ihmisiä löytyvän muidenkin kuin Marinin haukkumiseen.

Mahtaa olla ankea elämä heillä.

Vierailija
91/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivotärähdys?

Vierailija
92/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsin huimauksesta välillä jos en syö tarpeeksi suolaa. Siksi syönkin ruoalla suolaa ja vaikka salmiakkipussista. Edes ruoan suola ei joskus riitä ja tarvitsen salmiakkikarkkeja. Silloinkin menee se kaksi karkkia. Pussi kaapissa kestää iäisyyden.

Vierailija
93/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on syönyt ennen treenejä? Energiavaje?

Aamupalan oli syönyt paria tuntia ennen. Ennen on ollut hyvä väli. Maha on tullut kipeäksi jos on liian täydellä vatsalla mennyt treeneihin. Ap

Haha menikö vatsa sekaisin? 😂

Siinä ei ole mitään hauskaa. Tuntuu inhottavalta mutta on täysin luonnollista liikkuessa etenkin jos on vasta syönyt. Jos sulla ei ole aiheeseen mitään järkevää kommenttia niin olisit hiljaa.

Itse aikuisena treenaan mielellään ihan kävelyäkin ennen aamupalaa ettei närästä. Paljon helpompi on syödä kun saa rauhassa syödä ilman ongelmia.

Vierailija
94/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on trolli 😂😂😂 kukaan normaali lapsi ei kymmenen vuotiaana mene iskän syliin itkemään 🙄😂

Surullista jos teillä on noin. Varmaan järkytyt kun kuulet että meillä 16v poikakin painoi vielä pään mun syliin ja rauhoitteli itseään/haki turvaa tällä tavalla. Itkenhän minäkin miehen sylissä välillä, miksi lapsi ei saisi itkeä?

Vierailija
95/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on trolli 😂😂😂 kukaan normaali lapsi ei kymmenen vuotiaana mene iskän syliin itkemään 🙄😂

Surullista jos teillä on noin. Varmaan järkytyt kun kuulet että meillä 16v poikakin painoi vielä pään mun syliin ja rauhoitteli itseään/haki turvaa tällä tavalla. Itkenhän minäkin miehen sylissä välillä, miksi lapsi ei saisi itkeä?

No järkytyn. Ei oo normaalia.

Vierailija
96/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. sydäntutkimus, aivojen magneetti, verikokeet mm. verensokeri, kilpirauhaskokeet.

Vierailija
97/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja voi pissiä esim pulloon ettei tarvitse nousta sängystä. Tai vaan pidättää vaikka onkin kova hätä. Kysy ihmeessä.

Vierailija
98/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasitus-EKG?

Vierailija
99/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kohtaukset tulevat rasituksessa, on kyllä kiireellisen tutkimisen aihe.

Vierailija
100/242 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahaa,taas tätä kun lapsi voi huonosti😑

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi