Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä jää vuokran ja laskujen jälkeen ns. omaa rahaa käyttöön kuukaudessa?

Vierailija
01.06.2021 |

Eli kun olet maksanut vuokran, vesilaskun, sähkölaskun, vakuutukset, puhelinlaskun jne.

Paljonko jää kuussa muihin kuluihin, riittääkö se, ja kuinka monta ihmistä sillä pitää elättää?

Mulla tuntuu että tuo 700e mitä jää vuokran ja laskujen jälkeen on jotenkin tosi vähän ja pieni paniikki meinaa iskeä, että miten sillä pärjään kokonaisen kuukauden.

Kommentit (135)

Vierailija
101/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tulot nyt: työmarkkinatuki 590€ plus asumistuki 312€. Vuokra 657€, Sis. vesimaksu ja autopaikan. Säästöjä noin 5000€. Ne kun on syöty niin meikä on rasite tälle yhteiskunnalle. Tosin olen sitä jo nyt! Työtä (siivous) olen tehnyt 1980-2024. Miinus yhden lapsen kotihoitoa neljä vuotta! 

Terv. Nti Raihnainen

Vierailija
102/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 400 euroa, jos ei lasketa ruokakuluja, on nekin pakollisia, tietty voi valita mitä ostaa.  Silloin kun on maksettava hankintoja, voi olla ettei jää kuin 50 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.300e jää ruokaan ja muuhun laskujen jälkeen. Yksin asun ja tuilla olen, halvempi vuokrakaan ei auttaisi kun saman verran jäisi kuitenkin. Mutta kun on tuilla niin ei parane valittaa, oppiihan köyhänä arvostamaan materiaa ja ruokaa eri tavalla, sekä ilmaisia elämyksiä, koska eipä tuosta summasta kauppareissujen jälkeen jää näillä hinnoilla edes mitään. Onneksi on kirpputoreja mistä löytää joskus kengät tai takin, nekin yleensä kulutan loppuun. 

Vierailija
104/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on tainnut unohtaa, että kaikki mammat miehineen on vaativissa asiantuntijatöissä ja saavat vähintään 10k/kk palkkaa. Miksi kukaan siis asuisi vuokralla?

joorma uotinenkiii assuu vuokralla ja edesmennyt aira s samoin- bulewardilla,et sillei. moni asuu mm mutta vuokrat noin 3000e esim, kk. valintaseikka. kaveri vuokrasi talonsa yhtenä vuonna n 180m2  1800e vuokralla lapsettomalle parille. ja heidän kaveri otti hki itelleen sinkkujätkä vuokra-asunnon 3200e hintaan näköalalla. eli jos kykenee noihin vuokriin,toki voisi ostaakin,mutta valintakysymyksiä näemmä. matkustavat, miltei kaiken vuokraavat-mökin, liisiautot,veneet..siivooja ostopalvelu,pesula jne.

Vierailija
105/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jää kuin muutamia kymppejä.

Siis tuolla ostat ruuat? Vaikka ruoka pakollinen kulu ei se ole pakollinen lasku. Silsi sitä ei lueta laskuihin.

Itseänikin kiinnostaa mitä teille jää pakollisten laskujen jälkeen ja huom tomppelit ei sitten liikaa tapauskohtaista pakollisia laskuja eli todellakin vain kaikki  asumiskulut, kännyliittymä, työmatkat halvimman vaihtoehdon mukaan. Ei muuta pitäisi olla. Lääkekulut? 

Vierailija
106/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokran, laskujen(sisältää kaikki laskut, sähkö, vesi, puhelin, suoratoistot jne kaikki jatkuvat/kk) , elatusmaksujen ja ruoan jälkeen jää n. 1000e, riippuu onko vakuutusmaksukuukausi sillon jää n. 800e

Vierailija
107/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen että ne laskutkin ovat sitä "omaa rahaa", koska esim. vesi- ja puhelinlaskun suuruus riippuu mulla niiden käyttömääristä. Mutta tällä hetkellä vuokra on 600e, vesi-, sähkö- ja puhelinlaskut yhteensä 60e, lainanlyhennys 100e.

Noiden jälkeen jää käyttörahaa vähän päälle 315e.

Nipotusta taas. Voidaan tietenkin kyselyyn lisätä että mainitse asumiskulusi, niin tulee selkeyttä. Tietenkin jos maksaa yksin 2000€ asumiskuluja ei se anna todellista kuvaa pakollisista kuluista, koska aivan ylisuuret asumiskulut yhdelle ja miten voisi olla pakolliset?  

Vierailija
108/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

870e näköjään.

Vierailija
109/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan puhelinlasku on selkeää omaa rahaa jos asumiskulut kuten sähkö, vesi, vuokra ovat jotenkin normaalilla tasolla yhdelle. Normijörkinen tajuaa,  mikä on kohtuusummat niillekin ja jotsin todella erikoista pitää olla, jos ovat merkillisen korkeat. 

itselleni jää n. 700€ asumiskulut 1600€. Lapsia taloudessa eli ei yhden asumiskulut. 

Vierailija
110/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille jää yhteensä 4 500 euroa. Lapsi on aikuinen. Rahat vuotaa mökinreuhkaan.

Mikä on mökinreuhka

ja miten kaukana kotireuhkastanne

olettaen,  et asutte yhdessä jossain osoitteessa.

Vierailija
111/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulle jää kai 2200€ asumiskulujen jälkeen. Valittaa että ei varaa enemmän maksaa asumisesta. (Asumiskulut n. 450€ kai) En tiedä mitä sanoisi. On sillä muita laskuja, mutta niidenkin kanssa jää melko kivasti jäljelle vissiin. Kerran laskin että jäisi 1500€ käytettäväksi ruokaan, omiin kuluihin ja  säästöön, miten sen nyt jakaakaan, kun on maksanut kaikki laskut mm. auton ja bensan. 

Vierailija
112/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pakolliset lsskut on: Vuokra 1400€, sähkö 100€, vesi n. 150€ kk. 

Liittymä 10€. 

Tulot n. 2500€ netto. Huom ei sinkkutalous, lapsia. Siksi korkeat asumiskulut. 

Vierailija
113/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

... -200€ säästöt hupenee...

Vierailija
114/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää 400 ei mutta se ei riitä. Siis sen jälkeen kun olen maksanut laskut ja laittanut säästöön. 

Vierailija
115/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonni.

Asun yksin.

Riittää, kun sinnittelen ilman autoa.

Vierailija
116/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 300e jätetään kummankin tilille ns taskurahaa. Muu ylimääräinen menee säästöön jos jää

Vierailija
117/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle vain 300 e, tuntuu kurjalle kun toiset sanoo ettei jää kuin yli 500...kelpaisi kyllä mullekin....

Miksi jää niin vähän? Voisitko muuttaa halvempaan asuntoon tms? 

Kaikki ei voi "muuttaa halvempaan asuntoon". Mulla on velaton omistusasunto, mutta vastikkeen plus muiden pakollisten (sähkö, vesi, vakuutukset, puhelin) jälkeen jäis ruhtinaallisesta 595/4vko negatiivinen summa. Työkyvyttlmyyseläkkeellä oleva puoliso maksaa yhteisistä (ml ruoka) sen verran enemmän, että mulle jää "omaa" rahaa 60€/kk. Puolisolle jää melkein 100€/kk, mutta hän välillä piffaa mulle kahvit, kun on tälleen "suurituloisempi". Ollaan siis sen rajan alle, että pitäis saada toimeentulotukea, kun ei jää rahaa "elämiseen", mutta mulla on perintömökki, jota ei saa myytyä, eli meillä on siis omaisuutta. Ollaan siis liian rikkaita. Kantsii pitää lompakosta kiinni, koska mies on iso ja mä olen nopee.

Vierailija
118/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille jää noin 3000 euroa, pariskunta, just jäätiin eläkkeelle.töissä ollessa jäi reilummin, mutta pärjätään.

Vierailija
119/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 euroa, joskus menisi miinuksille jos pitää maksaa esim lääkärikäynti. 

Vierailija
120/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kuinka porukka täällä kertoo että käteen jää laskujen ja muiden pakollisten jälkeen 1000-3000€ / kk

Sama poppoo vinkuu että työttömät saa enemmän rahaa tuhlattavaksi kuin työssä käyvät. 

Pikkasen teillä on ruuvit nupissa löysällä.