Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko teillä jää vuokran ja laskujen jälkeen ns. omaa rahaa käyttöön kuukaudessa?

Vierailija
01.06.2021 |

Eli kun olet maksanut vuokran, vesilaskun, sähkölaskun, vakuutukset, puhelinlaskun jne.

Paljonko jää kuussa muihin kuluihin, riittääkö se, ja kuinka monta ihmistä sillä pitää elättää?

Mulla tuntuu että tuo 700e mitä jää vuokran ja laskujen jälkeen on jotenkin tosi vähän ja pieni paniikki meinaa iskeä, että miten sillä pärjään kokonaisen kuukauden.

Kommentit (135)

Vierailija
121/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainanlyhennyksen ja laskujen jälkeen jää käteen noin 1200€/kk, jonka jaan kolmen lapsen kanssa. Eli pääasiassa ruokaan menee ja sitten siirrän vähän säästöön joka kk. Palkkani on niin 2800€/kk nettona ja lisäksi teen keikkatyötä, josta saan noin 400€/kk nettona. 

Vierailija
122/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien pakollisten kulujen jälkeen ei yhtään. En osta itselleni koskaan mitään. Vaatteita/kenkiä haalin ilmaiseksi kirppiksen ilmais osastolya ja oon joka ikisessä sovelluksessa esim.normalista saa usein ilmaustuotteita millä ilahdutan itseäni. Jouluna olen saanut sukulaisilta pieniä lahjakortteja tai jonkun setelin ja näillä ostan alusvaatteet ja deodoranttia yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä jää yhtään, kaikki menee. Omat tulot tonni viisisataa netto, miehen muutaman satasen enemmän. Asumiskulut kk viisisataa. 

Vierailija
124/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra, vesilasku, sähkölasku, HSL kuukausilippu, puhelin ja netti, välttämättömät vakiolääkkeet/kk sairauteen. Jää 330-390e.

Jos muita menoja, olen aina liemessä ja velkaa jollekin ja sovin niistä. Kauhua.

Tätä elämän loppuun eläkkeellä. Ei tuloja, ei varallisuutta, asun vuokralla yksiö 30 m.

Vierailija
125/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuukaudesta. Saan vaan työmarkkinatukea ja asumistukea. Välil on tosi tiukkaa. Kesällä ainakin jouduin seurakunnalla käymään hakee kuivaruokaa ja pakasteita. Ny helpottaa vähän ku oon työkkärin järjestämä koulutus jouluun asti. 

Vierailija
126/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokra, vesilasku, sähkölasku, HSL kuukausilippu, puhelin ja netti, välttämättömät vakiolääkkeet/kk sairauteen. Jää 330-390e.

Jos muita menoja, olen aina liemessä ja velkaa jollekin ja sovin niistä. Kauhua.

Tätä elämän loppuun eläkkeellä. Ei tuloja, ei varallisuutta, asun vuokralla yksiö 30 m.

"Omaan käyttöön" oli kysymys. No jaa, ei jää - ruoka, pesyaineet, taloustarvikkeet on loppuosa 330 - 390e.

Mihinkään humppaan ei ole varaa (omaa rahaa, omaa hauskaa).

Vierailija
127/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan miehen kanssa alle 30v, keskituloisia, ope ja sh. Pakollisten menojen (mitkä nekään kaikki ei ole pakollisia, esim. suoratoistot) jää noin 3500-4000. Säästetään noin puolet ja lopuilla syödään, reissataan yms. Loppujenlopuksi eletään aika yksinkertaista ja halpaakin elämää, eikä kaivata mitään super-hienouksia missään asiassa. Tarjouksia hyödynnetään ja ostetaan mm. huonekaluja paljon myös käytettynä. Mukavaa, kun on säästöjä, niin ei tarvitse sitä stressata, jos jotakin sattuisi. 

Vierailija
128/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

300. Ja tästä vielä yritän maksella auton kulut ja kolme pientä lemmikkiä.  Eli mitään ylimääräistä en tee tai osta ja mielikuvitus on koetuksella.

Plussaa se, että olen yrittämässä ammatin vaihtoa, jos terveys jotain työtä vielä kestäisi. 

T. Nuorehkona sairastunut leski

Vierailija
129/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minulla KAIKKI rahat verojen ja verloluonteisten maksujen jälkeen jää nimenomaan OMAAN KÄYTTÖÖN. En maksele MUIDEN vuokria, luottokortteja, yhtiövastikkeita jne. 

Vierailija
130/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-40 euroa, sillä pitäisi ostaa kuukauden ruoat, harrastukset, käyttötavarat yms

Kannattaa opiskella

Vierailija
131/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida jäädä yhtään. Säästöön yritän saada noin 50-100e/kk. Nettopalkka 980e.

Vierailija
132/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida jäädä yhtään. Säästöön yritän saada noin 50-100e/kk. Nettopalkka 980e.

Siis yhtään mihinkään ns. ylimääräiseen, ruokaan ja lääkkeisiin jää n. 280e.

Vierailija
133/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinuksella joka kuukausi.Hoitovastike, pääomavastike ja tyhjän asunnon vastike on jo enemmän kuin eläke. Sen päälle vielä muut laskut.

Vierailija
134/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeestä reilu tonni.

Vierailija
135/135 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joku -500€/ki

Joskus enemmän.