Luojan kiitos en asu omakotitalossa
Taas se valitus pihatöistä alkoi,niin järkyttävää kun tuntitolkulla joutuu rempoa ruohonleikkuria,trimmeriä, no nyt laite meni rikki,bensaa pitää hakea. Valivali ei ehdi muuta tehdä.
Niin vaikeelta kuulostaa tutun elämä. Itse asun rivitalossa huoltoyhtiö hoitaa hommat,minä otan aurinkoa terassillani.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Aina nämä keskustelut menee hirveäksi jankkaamiseksi :D köyhät asuu rivarissa ja kerrostalossa yms... monen rivari voi olla paljon arvokkaampi, kun toisen omakotitalo. Ei kaikki ole mitään lääviä.
No todellakin. Meillä on kerrostaloasunto, jonka hinnalla olisi ostanut neljä ok-taloa tästä meidän kaupungista, mutta ei olisi tullut mieleenkään ostaa. Jotkut tuntuvat pitävän omakotitaloja automaattisesti varakkaan väen asumismuotona, vaikka se talo olisi perustuksiaan myöten korjauksen tarpeessa ja sisällä haiskahtaisi home.
No ei sitä pihaa tarvitse sen kummemmin hoitaa jos ei huvita. Omalla pihalla voi pitää just sen verran kasvillisuutta kuin haluaa. Meillä on nurmikkoa jonka mies ajaa, osa on muuttunut sammaleeksi mikä on ihan kiva.
Itse tykkään haravoinnista, siihen menee muutama tunti syksyllä.
En tykkää hoitaa puutarhaa, joten en hoida, ei ole mikään pakko. Mutta kiva kun lapsilla ja koiralla on piha missä leikkiä.
Se home voi haista myös kerrostalossa ja rivarissa.
Ystävälläni on iso rivarikämppä, jossa paljastui kosteusongelma joka ulottuu kaikkiin neljään asuntoon. Iso remppa tiedossa, mutta siinä saikin vääntää että muut edes suostuivat siihen.
Omakotitalossa saa itse tehdä päätökset siitä mitä tekee ja miten. Se on iso asia, kun ei tartte kinastella änkyröiden kanssa, jotka haluavat vaan selvitä kaikesta mahdollisimman halvalla.
Vierailija kirjoitti:
SUurin osa teistä mammuleista asuu omakotitalossa ihan vaan siksi, että miehen siivellä sinne olette "päässeet". ELi suurin piirtein vanhempien omakotitalosta ukkokullan omakotitaloon. En nyt hirveästi tuollaisella lähtisi leijumaan!
Itse en ole ukkoa tai omakotitaloa halunnut - toki jälkimmäisen saisin omin avuinkin, mutta viihdyn kerrostalon ylimmässä kerroksessa. Inhoan istuttamista ja kitkemistä ja kaikkea pihasavottaa, joten hyvä näin.
Ihan itse olen oman osuuteni maksanut tästä talosta. Sen lisäksi mun puussista suurin osa autotallista ja lasitetusta terrassista, mies toki osaa rakentaa mutta minä maksoin tarvikkeet. Olet vain kateellinen. Katkeruutesi on jo liian läpinäkyvää, itsepä siitä kärsit, ei kukaan muu.
Niin ja sitten on meitäkin, jotka vapaaehtoisesti viettävät puutarhassa kaiken liikenevän ajan.
Kasvukauden ulkopuolella luen puutarhakirjoja ja -lehtiä ja suunnittelen uutta. Aina on jotain, jota voi muuttaa tai tehdä eri tavalla.
Kasvatan omia taimia ja viimeistään maaliskuun alussa alkaa jo odottaa, että kohta nousee kevään ensimmäiset sipulikukat.
Puutarhassani on erilaisia tiloja vähän ilmansuuntien mukaan. On simppeli terassialue, jossa ruukuissa kasveja. Osa niistä on talvella sisällä olevia kasveja, kuten erilaisia palmuja jotka vien sitten kesäksi ulos. Varjoissassa nurkassa on japanilaistyyppinen alue. Välimerellinen nurkkaus taas löytyy talon kuumalta eteläseinustalta.
Mielenkiintoista kyllä, hyötykasvit on mulle vain pakollinen paha ja sisällä olevat kasvitkaan ei juuri kiinnosta.
Rumaa puhua betonikuutiossa asumisesta. Aika kuutioitahan ne omakotitalotkin ovat. Sinänsä muuten ärsyttäviä tällaiset provoaloitukset, missä vaan villitään ihmisiä olemaan ilkeitä toisilleen. Kaikista vähiten haluaisin lähipiiriini halveksuvasti kerrostaloasujista puhuvia, kertoo vain sivistyksen puutteesta, mutta en myöskään niitä ketkä kritisoivat muita asumismuotoja
Asun omakotitalossa, mutta haaveilen takaisin rivariin. Pihasta nautin kesäisin. Suomen kesässä siis kesä-elokuussa. Sen vuoksi turhaa pitää koko helahoitoa. Totta on, että rauhallista naapureiden suhteen. Mutta silti kustannusten vuoksi olen valmis uuteen rivariin.
Onneksi asumme ja olemme asuneet pitkään. Meillä kaikki ihana pihalla ja piha on tärkeä juttu. Saunat, paljut ym. jutut päälle. Meillä on ihanaa, mutta älä ole silti kateellinen. Elä siellä missä sinä asut, niin teen minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma?
Meillä on puutarhuri tuohon hommaan. Minäkin otan aurinkoa ja ihailen ruskettunutta nurmikonleikkaajaa, vieläpä ikiomalla uima-altaalla, kaukana naapureista.
Kuolisin jossain hikisessä rivarissa. 😂
Juupa juu, terveisiä sinne Kelan maksamaan 16 neliön yksiöön. Joko on lämpöä 30 astetta, sisällä?
Mulle saa olla ihan rauhassa kade. 😘😘😘 Toiset kato viitsi aikoinaan opiskella, eikä jakaa pesäänsä. Nyt sitten nautitaan kovapalkkaisen duunin hedelmistä. 😊 Tsemppiä sulle, säälittävä volsu. ❤️
Eipä näy opiskelut sinussa, tuommoinen typeryyksiä kirjoitteleva moukka tuli, tosin opiskelut olivatkin kuvitteellisia. Siitäpä se tietysti johtuu.
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina nämä keskustelut menee hirveäksi jankkaamiseksi :D köyhät asuu rivarissa ja kerrostalossa yms... monen rivari voi olla paljon arvokkaampi, kun toisen omakotitalo. Ei kaikki ole mitään lääviä.
No todellakin. Meillä on kerrostaloasunto, jonka hinnalla olisi ostanut neljä ok-taloa tästä meidän kaupungista, mutta ei olisi tullut mieleenkään ostaa. Jotkut tuntuvat pitävän omakotitaloja automaattisesti varakkaan väen asumismuotona, vaikka se talo olisi perustuksiaan myöten korjauksen tarpeessa ja sisällä haiskahtaisi home.
Jos rahaa on (toisin kuin sinulla, jolla ei ole) on typerää ostaa kerrotalo-osake jossa pääsee kaikkien mölinöitä kuuntelemaan. Hyi!
Vierailija kirjoitti:
En uskaltaisi ikinä asua omakoti- tai rivitalossa. Koska vaan voi joku hullu tunkeutua sisälle ja tehdä mitä tahansa.. näitä on ollut.
Mieluummin täällä kaupungissa kerrostalon yläkerroksissa rauhassa.
Minä en tykkäisi asua kerrostalossa,rappukäytävässä tai hississä voi väijyä joku,kerrostalossa kulkee paljon ihmisiä Lisäksi kerrostalossa voi olla meluisaa.
Vierailija kirjoitti:
SUurin osa teistä mammuleista asuu omakotitalossa ihan vaan siksi, että miehen siivellä sinne olette "päässeet". ELi suurin piirtein vanhempien omakotitalosta ukkokullan omakotitaloon. En nyt hirveästi tuollaisella lähtisi leijumaan!
Itse en ole ukkoa tai omakotitaloa halunnut - toki jälkimmäisen saisin omin avuinkin, mutta viihdyn kerrostalon ylimmässä kerroksessa. Inhoan istuttamista ja kitkemistä ja kaikkea pihasavottaa, joten hyvä näin.
Saako leijua jos on itse yksin ostanut talon? Mieheni PÄÄSI minun siivellä omakoti asujaksi. Olenko mielestäsi parempi ihminen?
Puhut miehen siivellä omakoti asujaksi pääsemisestä, et joutumisesta. Viestistäsi paistaa katkeruus pahasti läpi. Ei tainnut löytyä prinssiä ja nyt harmittaa.
On aivan järjetön etuoikeus saada asua omakotitalossa, ja sitten siitä vielä joku jaksaa ulista...
Vierailija kirjoitti:
En vaihtaisi mihinkään. Onhan se oma tila ja rauha aivan korvaamatonta.
Lapsilla omat huoneet, leikkimökit ym omassa pihassa. Lisäksi reilusti tilaa. Viisihenkinen perhe ei olisi kerrostalossa onnellinen.
Onnellisuushan riippuu ihan siitä,mistä kukakin pitää,kaikki eivät ole samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Molemmissa on hyvät ja huonot puolet. Onko ihminen koskaan täysin tyytyväinen.
Ja kaikille ei sovi sama,ihmiset ovat erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Asun omakotitalossa, mutta haaveilen takaisin rivariin. Pihasta nautin kesäisin. Suomen kesässä siis kesä-elokuussa. Sen vuoksi turhaa pitää koko helahoitoa. Totta on, että rauhallista naapureiden suhteen. Mutta silti kustannusten vuoksi olen valmis uuteen rivariin.
Me tässä katseltiin taloja ja rivariasuntoja. Rivarit eivät olleet yhtään sen halvempia kuin samankokoiset omakotitalot, pikemminkin päinvastoin, kun ottaa huomioon rivarien melkoiset vastikkeet.
Eipä kauaa katsottu rivareita.
hienoa asua taloyhtiössä kun jää paljon enemmän aikaa VALITTAA kun joku huoltomies käyttää lehtipuhallinta, ruohonleikkuria, trimmeriä, lumiauraa ym
Vierailija kirjoitti:
Okt paras siitä syystä että on sauna jossa voi kylpeä koska huvittaa. Lämpimästä säästä voi myös nauttia terassilla eikä tarvii varsinaisesti lähteä mihinkään.
On nykyään lähes kaikissa rivitaloissakin ja myös kerrostaloasunnoissakin oma sauna.
Vierailija kirjoitti:
Omakotitaloasuminen sopii hyvin hyvätuloisille.
Sikäli kun pitää omakotitalossa asumisesta.Monet varakkaatkin viihtyvät rivi-tai kerrostalossa.
Just myytiin omakotitalo ja ostettiin toinen. Muita asumismuotoja ei edes harkittu.