Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luojan kiitos en asu omakotitalossa

Vierailija
29.05.2021 |

Taas se valitus pihatöistä alkoi,niin järkyttävää kun tuntitolkulla joutuu rempoa ruohonleikkuria,trimmeriä, no nyt laite meni rikki,bensaa pitää hakea. Valivali ei ehdi muuta tehdä.
Niin vaikeelta kuulostaa tutun elämä. Itse asun rivitalossa huoltoyhtiö hoitaa hommat,minä otan aurinkoa terassillani.

Kommentit (169)

Vierailija
141/169 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina hiukan hymyilyttää, kun yksi kaverini jaksaa hehkuttaa omakotitaloasumista. Talo on ihan hirveä vanha rötiskö, vessa ei kunnolla vedä ja kellarissa haisee jokin outo haju (kuin pinttynyt hiki). Se piha on kyllä kiva, mutta ei siellä uskalla kunnolla esim. jutella mitään ihmeempiä, kun pihan vieressä on naapurin piha.

Voisin mieluusti ottaa omakotitalon, joka on UUSI (rakennusvuosi 2015+), jossa on YKSITYINEN PIHA (ei naapureita kuulo-/näköetäisyydellä) ja jossa on hyvä sijainti, en missään nimessä kaihoa minnekään peltojen keskelle. Ja oma tontti ehdottomasti pitää myös olla Ilman näitä ominaisuuksia omakotitalo olisi itselleni pelkkä miinusmerkkinen rasite.

Pointtini: Ei se asumismuoto vaan ne tarkemmat ominaisuudet

Vierailija
142/169 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on näitä mielikuvituksettomia kotiäitimammoja, jotka elää puutarhuroinnille ja mullassa möyrinnälle. Onko mitään tylsempää kuin istutella niitä hemmetin taimia joka nurkalle ja niitä sitten selkä kyttyrällä kitkeä ja klähmiä? 

Olin yhden kesän ison omakotitalon talonvahtina ja ei ikinä enää. Olin kuolla tylsyyteen ja naapureiden kakaroiden ujellukseen - kahluuallas oli joka naapurissa. Siihen vielä oksasaksien ja ruohonleikkureiden säksätys ja koirien haukunta. Pitäkää tunkkinne, minä en kerrostalosta omakotitaloon liikahda!

Minusta puutarhatöitä tekevät ihmiset ovat viitseliäitä ja ahkeria.Se taas,pitääkö pihatöistä ja mistä yleensäkin pitää,on luonnekysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/169 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsytti omakotitalossa se, että ainakin meillä kaikki palvelut oli niin kaukana, että autolla piti mennä kauppaankin! Ihanaa asua keskustassa, kun ei tarvitse enää autoa. Turha ja kallis vehje... Paitsi jossain maaseudulla tietysti. Mutta että pk-seudulla...

Kalliimpaahan tää keskusta-asuminen tietysti on kuin periferiassa omakotitalossa, mutta todellakin sen arvoista!

Eiköhän 600 000 eurolla saa  keskustastakin jotain:) Jopa Helsingistä. Ei toki niin tilavaa ja upeaa kuin tämä talomme, mutta jos tykkää:D

Vierailija
144/169 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa se lainkohta mikä velvoittaa leikkaamaan nurmikon? Ei se ole ongelma, jos ei tee siitä ongelmaa. Itsehän annan ruohon kasvaa.

Vierailija
145/169 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on näitä mielikuvituksettomia kotiäitimammoja, jotka elää puutarhuroinnille ja mullassa möyrinnälle. Onko mitään tylsempää kuin istutella niitä hemmetin taimia joka nurkalle ja niitä sitten selkä kyttyrällä kitkeä ja klähmiä? 

Olin yhden kesän ison omakotitalon talonvahtina ja ei ikinä enää. Olin kuolla tylsyyteen ja naapureiden kakaroiden ujellukseen - kahluuallas oli joka naapurissa. Siihen vielä oksasaksien ja ruohonleikkureiden säksätys ja koirien haukunta. Pitäkää tunkkinne, minä en kerrostalosta omakotitaloon liikahda!

Minä olen tuollainen puskissa kökkijä. Ensin tässä pihalla, sitten kasvihuoneessa, kesämmällä marjapensaissa ja metsässä. Rakastan tätä, tää on mun harrastukseni jota voin - valitettavasti - harrastaa vain muutaman kuukauden vuodessa. 

En voisi kuvitellakaan harrastavani salillakäyntiä (hirveä haju, ähinä, vanhoja ukkoja, tunkkainen ilma jne), golfia (ollaan niin fiiniä että pitää olla tietynlaiset ruutuhousutkin! Eikä osata puhua MISTÄÄN muusta kuin golfista, junttia. Tosi tylsä harrastus!), agilityä (koirat on kivoja joo kunhan ei haise eikä hauku), jenkkiautoja (no, nää on ihan oma ihmisryhmänsä), juoksemista (en tykkää hikoilla enkä hölskyä edes näin normaalipainoisena).

Kuten huomaat jokaisella on omat lemppariharrastukset ja inhokit;)

Miten voit inhota jotain mitä et edes tee? En minä inhoa tai halveksi muiden harrastuksia. Voin kuvitella miten ihanaa seuraa olet, kaikesta valittamassa.

Tuo edellinenkin perusti vankan kokemuksensa okt:n kamaluudesta yhteen kesään:D Minäkin olen mainitsemiani tehnyt sen verran että tiedän inhoavani. 

Vierailija
146/169 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, mikä tietysti ok-talossa on ehdottomasti erilaista on kun pitää olla vähän valppaampi korjauksille. Pitää silmät auki, että hoitaa taloa hyvin. Kustannuksiakin on juuri niin paljon kuin kukkarossa rahaa.

Viimeinen lause pitää paikkansa vain vanhassa talossa. Meillä kyllä ylijäävät rahat menee matkustamiseen ja nyt korona-aikana sijoitukseen. Eikä olla edes rikkaita. EI tähän taloon saa rahaa menemään kuin muutaman satasen vuodessa (piha+talo yhteensä) kun on kerralla tehty hyvin. Näin myös edellisissä taloissamme

Vierailija
147/169 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SUurin osa teistä mammuleista asuu omakotitalossa ihan vaan siksi, että miehen siivellä sinne olette "päässeet". ELi suurin piirtein vanhempien omakotitalosta ukkokullan omakotitaloon. En nyt hirveästi tuollaisella lähtisi leijumaan! 

Itse en ole ukkoa tai omakotitaloa halunnut - toki jälkimmäisen saisin omin avuinkin, mutta viihdyn kerrostalon ylimmässä kerroksessa. Inhoan istuttamista ja kitkemistä ja kaikkea pihasavottaa, joten hyvä näin. 

Nope.

Mun rahoilla ostettiin ensimmäisen talon tontti. Raksaa varten otettiin laina puoliksi, minä omistin kiinteistöstä isomman osan. 

Vierailija
148/169 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SUurin osa teistä mammuleista asuu omakotitalossa ihan vaan siksi, että miehen siivellä sinne olette "päässeet". ELi suurin piirtein vanhempien omakotitalosta ukkokullan omakotitaloon. En nyt hirveästi tuollaisella lähtisi leijumaan! 

Itse en ole ukkoa tai omakotitaloa halunnut - toki jälkimmäisen saisin omin avuinkin, mutta viihdyn kerrostalon ylimmässä kerroksessa. Inhoan istuttamista ja kitkemistä ja kaikkea pihasavottaa, joten hyvä näin. 

Ihan itse olen oman osuuteni maksanut tästä talosta. Sen lisäksi mun puussista suurin osa autotallista ja lasitetusta terrassista, mies toki osaa rakentaa mutta minä maksoin tarvikkeet. Olet vain kateellinen. Katkeruutesi on jo liian läpinäkyvää, itsepä siitä kärsit, ei kukaan muu.

No vau sentään, ihan puolet olet maksanut? Eli jos teillä on joku käpynen 200 000 talo jossain Juupajoella, sun sijoituskyvykkyys on ollut sata tonnia. Mietipä nyt, jos osaat, miten olisi käynyt, jos olisit itteksesi lähtenyt hankkimaan omakotitaloa sillä sadalla tonnillasi? Olisikohan irronnut? Tuskin käteisellä operoit. Omin voimin se sun unelmien työleiri löytyy jostakin Pudasjärven rämeiköistä, ja muistathan, että mitä syrjemmässä, sitä takuuvarmemmin tarttet toisen rahareiän eli auton. 

Kuten sanottua, en kärsi kerrostaloasumisesta, en todellakaan. Vietin nuoruuteni maatalossa - tunturit, järvet ja metsät kivenheiton päässä, mutta enpä haluaisi moista nyt aikuisena. Onneksi opiskelin ja työnteko on kannattanut - oletko itse koskaan kokeillut? Eipä siinä, hauskaa kesää nuupahtavien orvokkien ja hyttysten kanssa!

Vierailija
149/169 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua aina hiukan hymyilyttää, kun yksi kaverini jaksaa hehkuttaa omakotitaloasumista. Talo on ihan hirveä vanha rötiskö, vessa ei kunnolla vedä ja kellarissa haisee jokin outo haju (kuin pinttynyt hiki). Se piha on kyllä kiva, mutta ei siellä uskalla kunnolla esim. jutella mitään ihmeempiä, kun pihan vieressä on naapurin piha.

Voisin mieluusti ottaa omakotitalon, joka on UUSI (rakennusvuosi 2015+), jossa on YKSITYINEN PIHA (ei naapureita kuulo-/näköetäisyydellä) ja jossa on hyvä sijainti, en missään nimessä kaihoa minnekään peltojen keskelle. Ja oma tontti ehdottomasti pitää myös olla Ilman näitä ominaisuuksia omakotitalo olisi itselleni pelkkä miinusmerkkinen rasite.

Niin voisit tietenkin _ottaa_, vaan kun ei sinulla ole varaa sellaista ostaa.

Vierailija
150/169 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitaloasuminen sopii hyvin hyvätuloisille.

Harvemmin se köyhille on edes mahdollista.

Vierailija
151/169 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse olen oman osuuteni maksanut tästä talosta. Sen lisäksi mun puussista suurin osa autotallista ja lasitetusta terrassista, mies toki osaa rakentaa mutta minä maksoin tarvikkeet. Olet vain kateellinen. Katkeruutesi on jo liian läpinäkyvää, itsepä siitä kärsit, ei kukaan muu.

No vau sentään, ihan puolet olet maksanut? Eli jos teillä on joku käpynen 200 000 talo jossain Juupajoella, sun sijoituskyvykkyys on ollut sata tonnia. Mietipä nyt, jos osaat, miten olisi käynyt, jos olisit itteksesi lähtenyt hankkimaan omakotitaloa sillä sadalla tonnillasi? Olisikohan irronnut? Tuskin käteisellä operoit. Omin voimin se sun unelmien työleiri löytyy jostakin Pudasjärven rämeiköistä, ja muistathan, että mitä syrjemmässä, sitä takuuvarmemmin tarttet toisen rahareiän eli auton. 

Kuten sanottua, en kärsi kerrostaloasumisesta, en todellakaan. Vietin nuoruuteni maatalossa - tunturit, järvet ja metsät kivenheiton päässä, mutta enpä haluaisi moista nyt aikuisena. Onneksi opiskelin ja työnteko on kannattanut - oletko itse koskaan kokeillut? Eipä siinä, hauskaa kesää nuupahtavien orvokkien ja hyttysten kanssa!

Sadalla tonnilla saa kyllä ihan kivoja taloja jopa kaupunkialueelta - jos joku nyt sitä kaupunkiasumista haluaa.

Vierailija
152/169 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin voisit tietenkin _ottaa_, vaan kun ei sinulla ole varaa sellaista ostaa.

Sepä se, tuohon ei vielä ole varaa. Mutta monen moiseen kasarirötisköön/tilkkutonttiin olisikin sitten kevyesti varaa, enkä missään nimessä lähde sellaiseen loukkuun itseäni tunkemaan.

Jotenkin omakotitalossa korostuu se, että talon ja tontin pitää olla TODELLA LAADUKKAITA monin osin, että se olisi fiksu asumismuoto (minulle,).

Vierailija
153/169 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se mukavaa puuhailla jotain eikä vaan lojua netfliksin äärellä turpeana päivästä toiseen, enkä todellakaan tiedä tyhmempää touhua kuin auringonotto. Ihosyöpäriski on liian suuri enkä onneksi edes tykkää maata auringonpaahteessa, varjoon mieluusti hakeudun.

Se, että sinä et keksi mitään tekemistä, on surullista.

Asun itse kerrostalossa. Jos olisi piha, niin se olisi riesa. Kauniina aurinkoisina päivinä lähden pyöräilemään, rannalle, retkelle, uimaan, melomaan, kaupungille, kirpparille, kirjastoon, kahvilaan, ystävien luokse. Olen poissa kotoa tuntikausia. Tämä ei onnistuisi mitenkään, jos olisi pakollisia pihatöitä, jotka veisivät paljon aikaa. Ettekö te omakotitaloasukkaat liiku kotoa koskaan mihinkään?

Jos kerran viikossa käytän tunnin nurmikon ajoon niin eikö siinä mielestäsi jää aikaan mihinkään muuhun?

Myös minä pyöräilen, lenkkeilen, mökkeilen ...

Vierailija
154/169 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitaloon voi laittaa terassin ja laatat yms., ei ole pakko olla sitä nurmikkoa.

Vierailija
155/169 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluu ne kalorit pihatöissäkin ja saat ratista ilmaa:

https://www.is.fi/laihdutus/art-2000000406776.html

ruohonleikkuu 378 kcal/h , sama oli  pyöräily 378 kcal/h

Vierailija
156/169 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se mukavaa puuhailla jotain eikä vaan lojua netfliksin äärellä turpeana päivästä toiseen, enkä todellakaan tiedä tyhmempää touhua kuin auringonotto. Ihosyöpäriski on liian suuri enkä onneksi edes tykkää maata auringonpaahteessa, varjoon mieluusti hakeudun.

Se, että sinä et keksi mitään tekemistä, on surullista.

Asun itse kerrostalossa. Jos olisi piha, niin se olisi riesa. Kauniina aurinkoisina päivinä lähden pyöräilemään, rannalle, retkelle, uimaan, melomaan, kaupungille, kirpparille, kirjastoon, kahvilaan, ystävien luokse. Olen poissa kotoa tuntikausia. Tämä ei onnistuisi mitenkään, jos olisi pakollisia pihatöitä, jotka veisivät paljon aikaa. Ettekö te omakotitaloasukkaat liiku kotoa koskaan mihinkään?

Jos kerran viikossa käytän tunnin nurmikon ajoon niin eikö siinä mielestäsi jää aikaan mihinkään muuhun?

Myös minä pyöräilen, lenkkeilen, mökkeilen ...

Kun asuin omakotitalossa, iso tontti, lasteni kanssa hoidin kaiken yksin koska otin eron miehestäni. Tein siis pihatyöt, siivoukset, puiden hankinnan, vaihdoin jopa autooni renkaat itse.

Silti minulla oli aikaa harrastaa ruoanlaittoa antaumuksellisesti, neuloa, lenkkeillä, lukea, olla lasteni kanssa ja käydä töissä. Nyt olen eläkkeellä ja asun hankkimassani rivarikodissa enkä saa aikaiseksi yhtään mitään.

Vierailija
157/169 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, omakotitalojen (kuten muidenkin kotien) laaduissa ja hinnoissa on valtavasti eroja. Joku hometönö Heinolassa ei hirveästi herätä kateutta. :D

Vierailija
158/169 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät B-luokan pubiruusut ulisee. Menkää järsimään sitä näkkäriä ja juomaan päiväkaljaa sinne homeiseen kellarikomeroonne ja jättäkää oikeasti 1.luokan kansalaiset nauttimaan kesästä täydellisissä omakotitaloissaan. Kiitos. ❤️

Hyväksykää se tosiasia, että teillä ei ikinä ole varaa näihin mukavuuksiin ja se on kuulkaa mussukat vain omaa syytä, tarkemmin sanottuna laiskuutta.

Vierailija
159/169 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät B-luokan pubiruusut ulisee. Menkää järsimään sitä näkkäriä ja juomaan päiväkaljaa sinne homeiseen kellarikomeroonne ja jättäkää oikeasti 1.luokan kansalaiset nauttimaan kesästä täydellisissä omakotitaloissaan. Kiitos. ❤️

Hyväksykää se tosiasia, että teillä ei ikinä ole varaa näihin mukavuuksiin ja se on kuulkaa mussukat vain omaa syytä, tarkemmin sanottuna laiskuutta.

Tällainen purkaus irtoaa vain ehdan hometönön omistajalta! Onko vieläpä kaupungin vuokratontti? Vai sijaitseeko Keski-Suomessa pellon keskellä? Rakennusvuosi 1980? Noo niin, tule toki kertomaan, miten on Helsingin keskustassa omalla tontilla ja merinäköalalla jne, uskotaan not.

Siis musta on oikeasti tosi hassua, miten joku luulee asuvansa jotenkin hienosti pelkästään siksi, että asuu omakotitalossa :D Niissähän on aivan valtavia laatueroja!

Vierailija
160/169 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 tuntia tänään oltiin pihatöissä. Mies leikkasi nurmikon, ja pesi ison terassin. Minä nypin voikukkia, rikkaruohoja, ja "mylläsin" kaikki kukkapenkkimme. Sen jälkeen kylmä siideri , miehelle kylmä olut, Aivan ihanaa katsella käden jälkiä.

Ja huomenna sama uudestaan ... jne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi