Luojan kiitos en asu omakotitalossa
Taas se valitus pihatöistä alkoi,niin järkyttävää kun tuntitolkulla joutuu rempoa ruohonleikkuria,trimmeriä, no nyt laite meni rikki,bensaa pitää hakea. Valivali ei ehdi muuta tehdä.
Niin vaikeelta kuulostaa tutun elämä. Itse asun rivitalossa huoltoyhtiö hoitaa hommat,minä otan aurinkoa terassillani.
Kommentit (169)
En vaihtaisi mihinkään. Onhan se oma tila ja rauha aivan korvaamatonta.
Lapsilla omat huoneet, leikkimökit ym omassa pihassa. Lisäksi reilusti tilaa. Viisihenkinen perhe ei olisi kerrostalossa onnellinen.
Ärsytti omakotitalossa se, että ainakin meillä kaikki palvelut oli niin kaukana, että autolla piti mennä kauppaankin! Ihanaa asua keskustassa, kun ei tarvitse enää autoa. Turha ja kallis vehje... Paitsi jossain maaseudulla tietysti. Mutta että pk-seudulla...
Kalliimpaahan tää keskusta-asuminen tietysti on kuin periferiassa omakotitalossa, mutta todellakin sen arvoista!
Vierailija kirjoitti:
Mua säälittää kaikki omakotitaloissa asuvat, lumitöitä riittää ja muutakin pihan tonkimista.
Olen asunut omakotitalossa, kerrostalossa rivitalossakin.
Nykyään asun kerrostalossa ja on ihanaa kun ei tarvitse tehdä lumitöitä ja ajaa nurmikkoa yms.
Jos haluan niin laitan parvekkeelle muutaman kukan ja yrttejä kesäisin.
Missä keskiajalla elät? Kyllä täällä ihan kunnan lumiaurat käy pihat avaamassa. Huomaa ettet tiedä asiasta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ärsytti omakotitalossa se, että ainakin meillä kaikki palvelut oli niin kaukana, että autolla piti mennä kauppaankin! Ihanaa asua keskustassa, kun ei tarvitse enää autoa. Turha ja kallis vehje... Paitsi jossain maaseudulla tietysti. Mutta että pk-seudulla...
Kalliimpaahan tää keskusta-asuminen tietysti on kuin periferiassa omakotitalossa, mutta todellakin sen arvoista!
On keskustassakin omakotitaloja
Mutta tottahan se on, että oman pihan eteen täytyy nähdä vaivaa. Joillekuille se on nautinto, toisille ei. Ihan fiksuahan se on asua kerrostalossa, jos pihalla ei jaksa olla.
Eihän tää köyhille sovi. Siksi onkin arvostettua herkkua.
Meillä toki pari sijoitusasuntoo lähikaupungissa, jos tekee mieli viettää aikaa kaupungilla mutta erittäin harvoin tekee. Yleensä otetaan vaan hotellista huone, kun vietetään puolison kanssa laatuaikaa.
Molemmissa on hyvät ja huonot puolet. Onko ihminen koskaan täysin tyytyväinen.
Pihan ja puutarhan hoitaminen on heti seksin jälkeen ehkä parasta elämässä. Huomenna pitäisi tulla 20 tonnia maa-ainesta, josta saan rakentaa takapihalle polut, kukkapenkkien reunustukset ja pienen istuma-alueen (jos tuo määrä riittää siihen edes, ehkä tilaan heti toisen samanlaisen satsin). Lapiohommat on ihan parasta liikuntaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on näitä mielikuvituksettomia kotiäitimammoja, jotka elää puutarhuroinnille ja mullassa möyrinnälle. Onko mitään tylsempää kuin istutella niitä hemmetin taimia joka nurkalle ja niitä sitten selkä kyttyrällä kitkeä ja klähmiä?
Olin yhden kesän ison omakotitalon talonvahtina ja ei ikinä enää. Olin kuolla tylsyyteen ja naapureiden kakaroiden ujellukseen - kahluuallas oli joka naapurissa. Siihen vielä oksasaksien ja ruohonleikkureiden säksätys ja koirien haukunta. Pitäkää tunkkinne, minä en kerrostalosta omakotitaloon liikahda!
Minä olen tuollainen puskissa kökkijä. Ensin tässä pihalla, sitten kasvihuoneessa, kesämmällä marjapensaissa ja metsässä. Rakastan tätä, tää on mun harrastukseni jota voin - valitettavasti - harrastaa vain muutaman kuukauden vuodessa.
En voisi kuvitellakaan harrastavani salillakäyntiä (hirveä haju, ähinä, vanhoja ukkoja, tunkkainen ilma jne), golfia (ollaan niin fiiniä että pitää olla tietynlaiset ruutuhousutkin! Eikä osata puhua MISTÄÄN muusta kuin golfista, junttia. Tosi tylsä harrastus!), agilityä (koirat on kivoja joo kunhan ei haise eikä hauku), jenkkiautoja (no, nää on ihan oma ihmisryhmänsä), juoksemista (en tykkää hikoilla enkä hölskyä edes näin normaalipainoisena).
Kuten huomaat jokaisella on omat lemppariharrastukset ja inhokit;)
Miten voit inhota jotain mitä et edes tee? En minä inhoa tai halveksi muiden harrastuksia. Voin kuvitella miten ihanaa seuraa olet, kaikesta valittamassa.
En käsitä, miksi pitäisi sääliä ihmisiä, jotka asuvat haluamallaan tavalla?! Vaikka sitten asuntoautossa!
Ärsyttävää herätä aamulla aikaisin kolaamaan että saa auton tallista, mutta en silti vaihtais omakotitaloa muuhun asumismuotoon, kokeiltu on. viime talvena ei kyllä ollut paljon luntakaan meillä päin. 1000m2 tontilla ei nurmikkoakaan ole ihan kauheasti leikattavana eikä istutuksiakaan paljon. Omia valintoja nämä on.
Köyhille tosiaan saavuttamaton unelma. Sitten ulistaan katkerina jostain pummiluukusta, kun kituutellaan päivästä toiseen yhteiskunnan elätteinä.
Meillä kaks taloo ollut, kolmas nyt rakenteilla. Jos katso alkaa kyllästyttämään maisemat, niin aina voi tehdä uuden ja paremman jonnekin toisaalle.
Hyvä, että ihmiset tykkää eri asioista.
Se, mikä tietysti ok-talossa on ehdottomasti erilaista on kun pitää olla vähän valppaampi korjauksille. Pitää silmät auki, että hoitaa taloa hyvin. Kustannuksiakin on juuri niin paljon kuin kukkarossa rahaa.
Voisin hyvin kuvitella jälleen muuttavani kerrostaloon, jos olisi sopiva asunto tarjolla.
Esim. 150m2 asunto jugendkerrostalossa Helsingin keskustassa olisi ihan passeli mun unelmille. Kauniisti sisustettuna, eteisen katossa maalaus, koristeellisia yksityiskohtia... olispa kaunis! Siitä kävellä merenrantaa pitkin, mennä kesällä kaivopuistoon ja tervasaareen, suomenlinnaan ja pihlajasaareen.
Minulla tuli kamala ahdistus ja stressi juuri noista lumitöistä ja puutarhahommista. Ihanaa muuttaa takaisin kerrostaloon :)
Kummallisia tuttuja ap:lla. En minä vaan valita mistään pihatöistä, teen oikein mielelläni niitä sen sijaan että kyhjöttäisin neljän seinän sisällä jossain neukkukuutiossa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tuli kamala ahdistus ja stressi juuri noista lumitöistä ja puutarhahommista. Ihanaa muuttaa takaisin kerrostaloon :)
Minulla taas päinvastoin, lumityöt ja puutarhahommat lievittävät stressiä. Kerrostalossa ahdistun jo vain kyläillessä sellaisessa. Meitä on moneen lähtöön.
SUurin osa teistä mammuleista asuu omakotitalossa ihan vaan siksi, että miehen siivellä sinne olette "päässeet". ELi suurin piirtein vanhempien omakotitalosta ukkokullan omakotitaloon. En nyt hirveästi tuollaisella lähtisi leijumaan!
Itse en ole ukkoa tai omakotitaloa halunnut - toki jälkimmäisen saisin omin avuinkin, mutta viihdyn kerrostalon ylimmässä kerroksessa. Inhoan istuttamista ja kitkemistä ja kaikkea pihasavottaa, joten hyvä näin.
Mua säälittää kaikki omakotitaloissa asuvat, lumitöitä riittää ja muutakin pihan tonkimista.
Olen asunut omakotitalossa, kerrostalossa rivitalossakin.
Nykyään asun kerrostalossa ja on ihanaa kun ei tarvitse tehdä lumitöitä ja ajaa nurmikkoa yms.
Jos haluan niin laitan parvekkeelle muutaman kukan ja yrttejä kesäisin.