Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syntymäpäivä viikon päästä, itkettää, haluan kuolla pois :( täytän 35v ja tuntuu että elämäni on ohi

Vierailija
27.05.2021 |

Lasten vuoksi pakko nousta aamuisin. 10v sitten oli vielä positiivinen olo,nuori, elämä edessä, elämä järjestyy.
Mutta en tähänkään päivään mennessä ole saanut töitä, olen lihonut kymmenessa vuodessa 40kg.
Välillä ymmärrän näitä sekoäitejä, jotka tekee mitä tekee,itselleen

Kommentit (152)

Vierailija
101/152 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ylipainosi ole iästä kiinni. Olet masentunut. Laihduttaminen voisi piristää. Hae vaikka mieluisaan koulutukseen.

No kyllä se on iästä kiinni, tässä iässä ei jaksa enää välittää ulkonäöstä. Ja Syöminen tuo hyvän olon. Ap

Nuo olivat parhaita vuosiani, olin vihdoinkin aikuinen joka ei ei valittanyt tippaakaan siita mita muut minusta muka ajattelivat. Ja vaan parantui neljakymppisesta ylospain.

Lapseni taytti 50 vuotta mita suri etukateen mutta nyt onkin asiat niin "etta tamahan on ihan parasta".

Vierailija
102/152 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ylipainosi ole iästä kiinni. Olet masentunut. Laihduttaminen voisi piristää. Hae vaikka mieluisaan koulutukseen.

No kyllä se on iästä kiinni, tässä iässä ei jaksa enää välittää ulkonäöstä. Ja Syöminen tuo hyvän olon. Ap

Tässä iässä?! Haloo olet iässä, jolloin monet valmistuu ammattiin, menevät naimisiin, saavat ensimmäisen lapsen, rakentavat talon, aloittavat opinnot. Kirjoitat kuin olisit kuolemassa. Olet nuori!

Olen itse 42 v ja parhaassa iässä mielestäni.

Olen valmistunut pariin ammattiin, ollut naimisissa jo 10v, olen äiti. Ei ole enää odotettavaa.

En saa koskaan, töitä, niin miksi elää? Hakenut tuhansiin paikkoihin tässä 10v aikana.

En saa omaa asuntoa, ei rahaa matkustaa. Umpikujassa. Itken illat sängyssä ja toivon, etten aamulla herää.

0 työvuotta takana, eli minimieläke tulisi, jos jaksaisin elää.

Ap

Luulen, että avainsana on: umpikujassa. Mutta et todellisuudessa ole. Ihan kohta lapset ovat isompia. Tapaat ehkä uusia ihmisiä. Voit vaikka aloittaa harrastuksen, joka muuttaa ajatuksiasi ja oloasi. Maailmasi muuttuu koko ajan, muuta eitarvitse kuin sinnitellä hetken aikaa ja se näyttää jo erilaiselta. Tai jos voimia on, hae keskusteluapua.

Siis lapset ovat jo koulussa. Sekin ahdistaa.

Elättelen toiveita Iltatähdestä, tässä 35v iässä se hedelmällisyys alkaa laskea, joten se on nyt tai ei koskaan.

Kakkaa temppua en ala miehelle tekemään, että jättäisin salaa ehkäisyrenkaan pois.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/152 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan tee vielä yhtä lasta turvatyynyksi ja lykkäämään oman elämän aloittamista. Tee suunnitelma siitä, mitä haluat ja miten saat sen, pienissä osissa ja askel askeleelta. Jos ajattelet vain epäonnistunutta esitelmää vuonna öö, et pääse minnekään.

Kaikilla meillä on ollut paskoja kokemuksia, joiden jälkeen on noustu. Murheesi ei ole niin erikoinen, että sitä kannattaisi helliä enää.

Vierailija
104/152 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

35 ei ole ikä eikä mikään, Vincent van Gogh vasta aloitti maalaamisen tuon ikäisenä. Olet nyt vain herännyt siihen todellisuuteen, että lapsia ei voi enempää puskea ja et voi elää enää heidän kautta, vaan nyt pitäisi ottaa vastuu omasta elämästä ja elää omaa elämää. Raskaudet ei enää käy tekosyyksi ylipainoon. 

Lääkeeksi ehdotan, että alat joka päivä tehdä jotain mistä tulee hyvä mieli ja alat pikkuhiljaa hahmotella miltä ne loppuvuodet ennen eläkettä näyttää. Mitä työtä jaksaisit tehdä? Paino lähtee luonnollisesti laskuun kun alat vain syödä vähemmän ja edes joku ateria päivästä olisi todella vähäkalorinen esim. kasviksia ja kaksi kananmunaa. 

Elämä jatkuu joka tapauksessa, joten on nyt sun päätös mitä tällä loppuajalla teet. Surkutteletko ja syöt lisää suklaata vai tartut toimeen? Mieti myös millaisen esimerkin annat lapsillesi. 

Ööö, miksi ei muka voisi tehdä vauvaa? Monet saa esikoisen 40v.

Ap

Vierailija
105/152 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan sama 35v 100kg provoilija.

Vierailija
106/152 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

35 ei ole ikä eikä mikään, Vincent van Gogh vasta aloitti maalaamisen tuon ikäisenä. Olet nyt vain herännyt siihen todellisuuteen, että lapsia ei voi enempää puskea ja et voi elää enää heidän kautta, vaan nyt pitäisi ottaa vastuu omasta elämästä ja elää omaa elämää. Raskaudet ei enää käy tekosyyksi ylipainoon. 

Lääkeeksi ehdotan, että alat joka päivä tehdä jotain mistä tulee hyvä mieli ja alat pikkuhiljaa hahmotella miltä ne loppuvuodet ennen eläkettä näyttää. Mitä työtä jaksaisit tehdä? Paino lähtee luonnollisesti laskuun kun alat vain syödä vähemmän ja edes joku ateria päivästä olisi todella vähäkalorinen esim. kasviksia ja kaksi kananmunaa. 

Elämä jatkuu joka tapauksessa, joten on nyt sun päätös mitä tällä loppuajalla teet. Surkutteletko ja syöt lisää suklaata vai tartut toimeen? Mieti myös millaisen esimerkin annat lapsillesi. 

Ap

Koska tekisit sen vain oman huonon itsetuntosi takia, lykkäämään oman elämän aloittamista.

Vierailija
107/152 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkäisin olla työtön. Töissä 15v asti yleensä täyspäiväisesti, välillä opintojen ohella. Nytkin opiskelen kokopäivätyön ohella. 2 lasta. Kotityöt jää mulle. Voisin olla työtön, ei tulis tylsää, lukisin, liikkuisin ulkona, kerrankin ois aikaa kavereille, koti ois siisti, tekisin edullista kotiruokaa.

Nyt sen sijaan kiikun uupumuksen rajamailla, näin ollut jo vuosia.

Miten ihanaa olis nukkua päivittäin päiväunet...

Nauttisin jos oisin sinä ap. Kateuden pisto tuli. Suomessa ei kukaan kuole nälkään.

Säälin sua. Olisit kiitollinen, että olet saanut olla töissä!

Ap

Vierailija
108/152 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap peilaa omaa paskaa elämäänsä näissä provoissa. Mahtaa olla kurja elämä miesparalla.

Vierailija
109/152 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

öö siksi että jos sun tarkoitus oli löytää vastaus sun ongelmaan niin vauva se ei ole. Vauva vain siirtää välttämätöntä eli vastuunottoa omasta elämästä ja töihin menosta. Montako niitä lapsia on jo ennestään? Veikkaan että aika monta..

Vierailija
110/152 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asenne- ja elämäntapakysymys. Jos ylipaino ja elämän sisällöttömyys vaivaa, niin laihduta ja hanki elämään sisältöä.

Koin muutama vuosi sitten jonkinlaisen kolmenkympin kriisin. Osittain samaa fiilistä kuin sulla. Kartoitin elämän osa-alueiden tilan ja lähdin järjestelmällisesti parantamaan niitä.

Nykyinen tilanne: olen 36 ja voin paremmin kuin koskaan.

Ylipaino laihdutettu pois, olen paremmassa kunnossa, hoikempi ja lihaksikkaampi kuin koskaan. Olen lopettanut lihan syömisen ja suurimman osan eläinperäisistä tuotteista. Ruokavalio on terveellisempi ja vatsa/suolisto voi paremmin kuin koskaan. Ihokin on kirkas.

Olen omaksunut uusia harrastuksia ja sosiaalinen elämä vireämpää kuin sitten nuoruuspäivien (no, koronarajoituksin). Olen tietoisesti omaksunut positiivisen vuorovaikuttamisen taitoja, mm. alkanut kehua ja kiittää muita ihmisiä. Tämä on parantanut ihmissuhteiden laatua.

Olen tyylikkäämpi kuin aiemmin. Kampaaja teki minulle uuden, tosi hyvän hiustyylin. Olen muutamassa vuodessa uusinut vaatekaappini sisällön lähes kokonaan. Ei enää nuhjuista ja mautonta pikamuotia, vaan tyylikkäitä 2nd handinä hankittuja merkkivaatteita.

Monia muitakin hyviä asioita on tapahtunut. Muutos ei tapahtunut kertapäätöksellä vaan useamman vuoden prosessina, mutta eroa lähtöpisteeseen on kuin yöllä ja päivällä.

Tämä kaikki on mahdollista myös sinulle. Ei kannata muuttaa kaikkea kerralla, vaan aloittaa siitä missä kynnys on sinulle matalin. Jos olet kliinisesti masentunut, niin vaikka keskusteluavun hakemisesta. Tai jos et, niin vaikka päivittäisen kävelyrutiinin omaksumisesta ja pienestä ruokavaliomuutoksesta.

Tsemppiä AP! <3

Kiitos, mutta olen tuhansia kertoja yrittänyt laihduttaa. Se ei ole mulle mahdollista.

Pitää katsoa jotain avoimen yliopiston tai AMK:n opintoja, eipä tarvitse esiintyä.

Ap

Vierailija
111/152 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

öö siksi että jos sun tarkoitus oli löytää vastaus sun ongelmaan niin vauva se ei ole. Vauva vain siirtää välttämätöntä eli vastuunottoa omasta elämästä ja töihin menosta. Montako niitä lapsia on jo ennestään? Veikkaan että aika monta..

Välttelen töihin menoa?? Olisin valmis tap pamaan työpaikasta.

Ja vauvan haluaisin, koska elämä työttömänä on tyhjää, isojen lasten kanssa. Ap

Vierailija
112/152 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Metusalah oli sadan kahdeksankymmenen seitsemän vuoden vanha, syntyi hänelle Lemek. Ja Metusalah eli Lemekin syntymän jälkeen seitsemänsataa kahdeksankymmentä kaksi vuotta, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä. Niin oli Metusalahin koko elinaika yhdeksänsataa kuusikymmentä yhdeksän vuotta; sitten hän kuoli.

1. Moos. 5:25-27

Vierailija
113/152 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä yrität nyt eläytyä jonkun muun tekoelämään tekemällä näitä aloituksia. Ala pikkuhiljaa elää omaa elämääsi? Ei tuo touhu ole tervettä.

Vierailija
114/152 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, 35v ja elämä ohi. Voi taivas. Olin lasten kanssa kotona 7 vuotta ja hain töitä 40-vuotiaana. Ennen lapsia työelämää oli takana vain 2 vuotta, koska opiskelin 2 tutkintoa. Taidat olla trolli, ei kukaan luule 35v, että on ikäloppu?

t 53v

Vierailija
115/152 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala rukoilla

Vierailija
116/152 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytän kesällä 34v ja menen syksyllä yliopistoon opiskelemaan.

Opiskelu olisi varmasti hyvä, mutta pelkään seminaareja. Esiintyminen kamalaa, siksi lähinnä lapsia tehnyt tämän 10v

Ap

Ei kaikista ole tähän elämään.

Vierailija
117/152 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Välttelen töihin menoa?? Olisin valmis tap pamaan työpaikasta.

Ja vauvan haluaisin, koska elämä työttömänä on tyhjää, isojen lasten kanssa. Ap

kerros nyt rehellisesti montako on ennestään? ja mitä sulla on näille nyttenkään tarjota?

Vierailija
118/152 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko harrastaa liikuntaa? Siis ilman mitään laihdutussuunnitelmaa. Youtubessa on esimerkiksi todella paljon hauskoja ja lempeitä jumppa- ja joogaharjoituksia. Erityisesti joogaa suosittelen sillä se rentouttaa myös mieltä. Aloita aivan helpoimmasta beginner- harjoituksesta mitä löydät ja pidä siitä kiinni, 10 minuuttia päivässäkin voi riittää kannustamaan ja virkistämään.

Olin kadottanut liikunnan ilon mutta kotijoogasta löysin sen taas ja nyt olen todella hyvässä kunnossa kun tästä on kulunut reilut kaksi vuotta. Kroppakin näyttää paljon paremmalta vaikka herkuttelen joka päivä.

Mitä sinä tykkäät tehdä? Mistä sinä nautit? Pidätkö lukemisesta? Voisitko tutustua kirjallisuuteen tai runouteen?

Vierailija
119/152 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taisin jo aikaisemmin vastata sinulle (tai jollekin, jolla oli ihan identtinen kirjoitus), että kouluttaudu it-alalle. Esim.tietojenkäsittelyn ammattitutkinto tai datanomi. En koskaan joutunut tekemään esitelmää, vaan lopputyönä oli näyttökoe, eli piti näyttää kouluttajalle mitä osaa. Ihan kaksistaan oltiin siinä tilanteessa.

No, aikaisemmin tämä ehdotukseni tyrmättiin, mutta ehdotan sitä silti. Netissä löytyy myös eri yritysten koulutusohjelmia, jossa käyt heidän koulutuksensa, ja sitoudut sitten menemään tänne firmaan töihin. Ja saat takuulla enemmän kuin se 1600 euroa kuukaudessa.

Isoissa it-alan yrityksissä saattaa olla mies-naiskiintiöt, eli kun naisia on alalla vähemmän, mahdollisuus työllistyä on parempi. It-alalla olen nähnyt jonkun verran ylipainoisia ihmisiä, eikä kukaan kiinnitä heidän painoonsa huomiota. Täysin eri tilanne, kuin että olisit jossain naisten rättikaupassa töissä, jossa pyörii näitä missimitoissa olevia myyjiä.

Vierailija
120/152 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytän kesällä 34v ja menen syksyllä yliopistoon opiskelemaan.

Opiskelu olisi varmasti hyvä, mutta pelkään seminaareja. Esiintyminen kamalaa, siksi lähinnä lapsia tehnyt tämän 10v

Ap

Ei kaikista ole tähän elämään.

Niinpä, olisimpa syntynyt rohkeaksi ja normaaliksi :(

Sanna Ma rin taitaa olla mun ikäinen ja kateellisena katson, kun rohkeana esiintyy jatkuvasti tv:ssä. On saanut Sokokselta töitä (minä en vaikka hain) on uskaltanut esiintyyä opiskellessa.

Itketti yksi kerta, kun itseä vaan pelottaa.