Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on kouluaikasi inhottavin liikuntamuisto?

Vierailija
26.05.2021 |

Tuon musiikkiketjun innoittamana. Minut koululiikunta sai vihaamaan urheilua vuosiksi ja vasta aikuisena löysin liikunnallisen puoleni. Kaikkea piti mitata ja kaikesta kilpailla aina. Yksi pelko oli hiihtokilpailut, yksi huutojako, pesiksen ajolähtö jne.

Kommentit (1860)

Vierailija
1021/1860 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä39274 kirjoitti:

Liikunnanope oli naisvoimistelija, joten tamburiinin tahdissa salin poikki, tyyliin perusaskel - hyppy ja tamburiinin tahdissa. Testi kaikesta eli pesäpallo, lentopallo, koripallo ja yleisurheilu testi.

Se soitin ei ollut tamburiini vaan kehärumpu! Miksi kaikki kutsuu sitä tamburiiniksi?

Vierailija
1022/1860 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa liikunta oli pääsääntöisesti ihan hirveää. En muista pitäneeni mistään erityisesti. Ilo liikuntaa kohtaan on edelleen poissa ja se on todella harmi. Varsinkin joukkuelajit ovat ehdoton ei. Jäänyt takaraivoon ajatus että olen ihan paska. Minut valittiin aina viimeisten joukossa, koska en ollut suosittu. Juoksusta taisin tykätä, vaikka olen lyhyt, mutta en ollut huonoin siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1860 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei halunnut osallistua liikuntaan piti vessassa näyttää terveysside opettajalle. Laitoin sitten ketsuppia. En kuitenkaan sinappia.

Mitä ihmettä!? Kuka hullu haluaa tällästä kytätä? Yöks

Vierailija
1024/1860 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti hiihto. en senttiäkään ole koulun jälkeen hiitänyt.

Vierailija
1025/1860 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihasin hiihtokilpailuja, mutta vielä pahemmat traumat on aiheuttanut se joukkueiden jako jossa kaksi opettajan lempilasta sai valita itselleen joukkueet huutamalla vuorotellen. Minä olin se joka jäi aina viimeiseksi ja jota kukaan ei halunnut riesakseen. Yläasteelle mennessä olinkin ottanut jo sen asenteen että vttuako tässä, enkä enää edes yrittänyt. Kun pallo tuli kohti, väistin sitä ja annoin sen mennä minne meni, aivan sama kuka kilpailuhullu siitä kilahti ja alkoi rääkyä jotain. 

Vihaan joukkueurheilua tänä päivänäkin, yli viisikymppisenä. Liikun kyllä joka päivä pari tuntia, joko kävelen tai pyöräilen. 

Jossain on jotain vikaa kun puoli Suomea on saatu vihaamaan liikuntaa jo koulussa. 

Jos miettii, mitkä liikuntatuntien taidot ovat oikeasti tärkeitä, niin olit kyllä paras opettaja, mikä näillä kilpailuhulluilla koskaan oli. Aika kova temppu yläastelaiselta "luovuttajalta". :D

Vierailija
1026/1860 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtotunnit. Olin liikunnallinen lapsi ja pidin liikkatunneista, mutta hiihto oli hirveää. Kammo jäi.

Hiihdimme aina todella mutkaisilla metsäteillä missä paljon ylä- ja alamäkiä. Erityisesti muisto tunnilta kun lähes itkin yhden pahan kaartuvan alamäen kohdalla ja laskin sen lopulta opettajan "sylissä/avustettuna". Open käytös oli rauhoittavaa, mutta kamala muisto silti.

Vierailija
1027/1860 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat ei koskaan opettaneet yhtään mitään. Heillä ei ollut mitään käsitystä lapsen kehosta, esim. yliliikkuvista nivelistä. Että ei vaan pystynyt johonkin ja olisi tarvinnut opastusta. Samoin kurjaa oli, että pikkukylän akateemisen seurapiirin lapset olivat paljon enemmän oikeampia ihmisiä.

Vierailija
1028/1860 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnistus! En vieläkään tiedä mitään hirveämpää kuin metsässä edestakaisin juokseminen ja typerien rastien etsiminen. Sai pelätä suonsilmäkkeeseen juuttumista, ja jos ei pysynyt nopeampien perässä, eksyi varmasti ja rämpi lopulta saappaat märkinä, hikisenä ja vihaisena vielä vihaisemman opettajan luo, joka oli joutunut odottamaan viimeisiä mielestään liian kauan.

Suunnistuksesta tykkäsin :)

Vierailija
1029/1860 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannella luokalla opettaja pakotti seisomaan käsillä niin, että hän piti jaloista kiinni. En olisi millään uskaltanut.

Vierailija
1030/1860 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkuun pakottaminen.

"Kaikki ovat samanlaisia"

Joopajoo.

Vierailija
1031/1860 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telinevoimistelusta muistui mieleen rekki,jonka päälle itsensä nostaminen jo kauhistutti ja se kapea palkki vai mikä se oli,minkä päällä korkealla piti yrittää kävellä vaikka heilutti puolelta toiselle :) huh

Vierailija
1032/1860 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan kaikki. Itkin ja pelkäsin tunteja edellisinä iltoina läpi kouluajan. Uinti, pesis ja hiihto oli pahimmat. En pysty edelleenkään edes ajattelemaan kuinka paljon mua haukuttiin ja ivattiin niillä tunneilla.

Sama. Usein lintsasin koulusta liikuntatuntien takia.

Vierailija
1033/1860 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtokilpailut, joihin kaikkien oli pakko osallistua. Siellä vedin sitten minäkin oikeasti veren maku suussa. Tuntui hirveältä. Aikuisena, kun kerroin keuhkolääkärille vihaavani hiihtoa, katsoi hän minua kummeksuen ja totesi: "No ei se kyllä mikään astmaatikkojen laji olekaan". Sen jälkeen vasta tajusin, miksi pakkasella rehkiminen oikeasti sattuu keuhkoihini ja miten typerää oli ollut edes yrittää pärjätä muille talvilajeissa.

Vierailija
1034/1860 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muita kuin inhottavia muistoja :(

Vierailija
1035/1860 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä39274 kirjoitti:

Liikunnanope oli naisvoimistelija, joten tamburiinin tahdissa salin poikki, tyyliin perusaskel - hyppy ja tamburiinin tahdissa. Testi kaikesta eli pesäpallo, lentopallo, koripallo ja yleisurheilu testi.

Ihan kuin oma peruskoulun liikkunnanopettajani. Oletko kenties Pirkanmaalta?

Vierailija
1036/1860 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on täynnä liikunnanopettajia, joita ei muistella hyvällä. Ne muistot säilyy oppilaiden kehossa ja mielessä.

Vierailija
1037/1860 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesäpallo, lätkä, jalkapallo, hiihto...

Varsinki uinti uimahallissa ja pukuhuone hirveimpiä.

Vierailija
1038/1860 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cooperin testit. En ole ikinä ollut liikunnallinen, mutta koen että lapsena olin aivan tavis liikkumisen suhteen. Pyöräilin joka paikkaan, koulumatkani oli yli 2km ja koskaan kukaan ei autolla kyytsännyt. Mummoni vei mua uimaan ympäri vuoden joka viikko. Mutta en ole ikinä osannut juosta. Juoksemisessa alkaa heti vatsaan sattumaan, keuhkoihin pistää ja jalat menee maitohapoille.

Niinpä paras tulokseni cooperin testissä on 1600 metriä. Opettaja tuli erikseen kanssani juttelemaan, että mun pitäisi enemmän harrastaa liikuntaa, että olen rapakunnossa. Olisipa nähnyt mut uimassa tai pyöräilemässä!

No nyt olen 40-vuotias enkä ole koskaan juossut. Edelleen uin ja pyöräilen.

Vierailija
1039/1860 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituushyppy. Olin luokan lyhin, ja osin siitä syystä myös surkea hyppäämään. Opettajalle kaikessa kilpaileminen oli tärkeää, hän kirjasi kaikki tulokset ylös ja kailotti suureen ääneen, kuka oli paras ja mitä muita tuloksia tuli. Jostain syystä korkeushypystä ei jäänyt yhtä kamalia muistoja, vaikken siinäkään tainnut menestyä. Ehkä sitten oli joku huonompi vielä. Lajien tekniikkaa hän ei kyllä osannut opettaa eikä neuvoa, eikä pelien sääntöjä. Ne pelasi, jotka osasi, loput seisoskeli kentällä lähinnä muitten tiellä.

Vierailija
1040/1860 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas rakastin uintitunteja! Se oli lähes ainoa laji, jossa olin oikeasti hyvä. Tamburiinin tahdissa voimistelemisesta tykkäsin myös, muuta musiikkia ei liikutatunneille tuotu 70-luvulla. Hirveintä oli telinevoimistelu, koska olin siinä tosi huono, ja suoritusten aikana koko luokka seisoi tollottamassa.