Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pukeudutaanko teillä kotona kunnon vaatteisiin?

Vierailija
26.05.2021 |

Olen jotenkin tämän koronavuoden aikana havahtunut siihen, että minä ja mies ollaan kotona aina ihan kammottavissa vaatteissa. Kun tulen ihmisten ilmoilta kotiin, viskaan välittömästi asialliset vaatteet hiiteen ja vaihdan vanuttuneisiin sortseihin ja t-paitaan ja hengailen kotona avojaloin ja ilman rintsikoita ja tukka jollain epämääräisellä tötteröllä, kunhan on vain pois silmiltä. Mies niin ikään käyttää vanhoja nuhjuuntuneita verkkareita ja kollaripaitoja. En nyt edes tarkoita mitään söpöjä siistejä oloasuja vaan välillä oikeastikin aika karseita kauhtanoita. Juuri eilen jotenkin havahduin vilkaisemaan meitä molempia ja aloin nauraa kun retkotettiin tamineissamme katselemassa telkkaria kuin mitkäkin kaksi puliveivaria. Jos joku yllättäen koputtaisi ovelle, menisi varmaan puoli tuntia että saisin itseni harottua sellaiseen järjestykseen, että kehtaisi avata oven. Tänäänkin on tullut tehtyä koko päivä etätöitä miehen telttamaisen isossa t-paidassa :D

Uskokaa tai älkää, emme ole mitään hampuuseja, vaan kodin ulkopuolella itse asiassa varsin huoliteltuja ja tykätään molemmat pukeutua hyvin ja laadukkaisiin vaatteisiin.

Puetaanko teidän perheessä joka päivä kunnon vaatteet päälle? Olen joskus yrittänyt lanseerata meillekin sellaista kulttuuria, mutta tuntuu todella epämukavalta yrittää rentoutua sohvalla ihka oikeissa housuissa. Saumat kiristää ja puristaa ja vaatteet "tuntuu" päällä ihan liikaa. Yleensä luovutan nopeasti ja vapauden tunne onkin suunnaton kun saan kiskaista päälleni rumimman ja mukavimman kaapuni.

Ja ennen kuin joku ehtii paikalle marmattamaan, niin täsmennän vielä että mikään eksistentiaalinen kriisi tässä ei ole kyseessä vaan ihan huumorilla mietin asiaa :D

Kommentit (702)

Vierailija
221/702 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän yleensä pehmeitä saumattomia joogatrikoita ja jotain t-paidan repaletta. Korona-aikana olen jumpannut ja venytellyt kotona päivittäin niin sekin hoituu kätevästi näissä tamineissa.

Vierailija
222/702 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rääsyissä kotona. Eikö sellaisesta resupekka-asusta tule jo kurja olo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/702 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehjiin, kenties paikattuihin, ja puhtaisiin. Ei sen ihmeemmin, paitsi jos on kutsuttu kyläilijöitä.

Vierailija
224/702 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiasu kotiin tultaessa. Villamekko ja villasukkahousut ja villasukat. Mukava olla näteissä vaatteissa kotona.

Vierailija
225/702 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole rääsyissä kotona. Eikö sellaisesta resupekka-asusta tule jo kurja olo?

Ei, kun ihanan mukava.

T. Resupirjo

Vierailija
226/702 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä tullessa heitän työvaatteet pesuun ja laitan useimmiten päälle joko t-paidan (usein väljähkö bändipaita) ja collegehousut tai t-paidan ja oloasusetin. Jos tarvitsee viedä roskat tai käydä postilaatikolla niin nappaan kokonaisuuden päälle fleecetakin. Silloin tällöin saattaa vapaapäivä sujahtaa ihan yövaatteissa, aamutakissa ja villasukissa.

Kaikki kotivaatteetkin ovat siistejä, ehjiä ja puhtaita, pääsääntöisesti oikean/sopivan kokoisia eikä haittaa jos joku yllättäen soittaisi ovikelloa.

Vierailija
227/702 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina siistit vaatteet vaikka olisin koko päivän yksin kotona. Illalla kun on päivän viimeinen koirakävely tehty ja suihkussa käyty vaihdan kotilököt päälle ja otan rintsikat pois, mutta ne kotilökötkin ovat sen verran siistit että kehtaisin niissä olla vaikka tulisi yllätysvieraita paikalle. 

Vierailija
228/702 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kuvaa viestissään hyvin, miten pukeudun kotona. Yleensä on jalassa kalsari tai verkkarit, villasukat, ja yläosassa t-paita tai parikin, esim. nyt on alla pitkähihainen ja päällä lyhythihainen. Eikä sen niin väliä, onko joku näistä ehkä reikäinen, tai joku ikitahra joka kestää pesusta toiseen. Enkä todellakaan ahdista itseäni koona rintaliiveillä.

Vierailija
229/702 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen havahduin, olen pitänyt kotona pitkiä trikoomekkoja liki päivittäin. Nyt huomasin, että yhden mekon takapuoli oli kulunut läpinäkyväksi, ja paikoin jo reikiintynyt. Joskus olen vienyt roskia se ylläni, en nyt ihan hetkeen, mutta... onneks ei ole ketään huomannut. Nyt roskissa.

Vierailija
230/702 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole reikäisiä tai sellaisia vaatteita joilla ei voisi mennä kauppaan tai ulos, ja ihan toimistovaatteetkin on mukavia, ei kiristäviä eikä niistä tarvi päästä heti kotona eroon (pois lukien muutamat jakkupuvut ja vastaavat). Kotona puen yleensä urheilukamppeet koska lenkille jossain vaiheessa, jos tiedän olevat joku muu meno myöhemmin niin laitan jo aamulla farkut tms.  Hajuvettä joka aamu, koska se tekee minut onnelliseksi.

Juu juu, hajuvettä lenkille, koska olet onnellinen??

Vierailija
231/702 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä rikkinäisiä vaatteita edes kotona, reiät ja todella selkeät kulumat häiritsevät. Parsin kyllä esim. villasukkia, mutta sitten kun ne kuluvat niin, ettei niitä saa enää korjattua, siirtyvät ne kyllä ajasta ikuisuuteen. Tykkään ylipäätään pukeutua kivasti myös kotona. Meikata en tosin jaksa käytännössä ikinä jollen ole menossa "ulos-ulos". Hiukset harjaan, käyn suihkussa, sheivaan ja lankaan hammasvälit päivittäin sekä pesen hampaat kahdesti päivässä :) Päällä on tällä hetkellä tummanharmaat äitifarkut ja norjalainen villapaita.

Vierailija
232/702 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän mukavat vaatteet ovat mitä trendikkäimpiä, ihania neule-ja trikoosettejä sekä -mekkoja kaupat pullollaan. Ja aina kai oloasujakin on ollut hyvännäköisiäkin.

Sitten sportti- ja fitnessmuoti, mitä itse käytän paljon on myös tosi hyvännäköistä ja todellakin kodin ulkopuolelle enemmänkin kuin kelpaavaa. Itse viihdyn legginseissä, joita on eri matskuja kymmeniä kaapissa (treenaan paljon), toisia rankkaan harjoitteluun teknisiä materiaaleja ja toisia arkeen ja kotioloiluun.

Myöskään collegehousut eivät tarkoita nykyään rumasti lököttäviä pussihousuja.

Pidän ihoa myötäilevistä, joustavista materiaaleista ja leikkauksista, niissä on mielestäni luonnollisin liikkua. Tykkään näyttää nätiltä, mutta usein sporttiselta jo käytännöllisyyden vuoksi. Mieheni on ilmaissut, että saa paljon silmäniloa myös kotivaatteistani, mikä on mukavaa, että onnistuu myös kaikista rennoimmissa asuissani.

Vierailija
233/702 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vedän pieruverkkareissa ja eriparivillasukissa ilman rintsikouta joku kauhtunut toppi päällä koko päivän. Ihan harmittaa kun tarvii välillä lähteä kauppaan ja tarvii ihan vaihtaa farkut jalkaan. Etäpalavereissa voi käyttää sitä blurrauskuvaa, ei nää yhtään mitä on edes puserona

Ihanaa nykyään ! Niin vapauttavaa. Sopii mun introverttiin luonteeseen.

Vierailija
234/702 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin ja pukeudun kotona joko yöpaitaan tai trikoisiin ja aluspaitaan. En tarvitse kotona rintaliivejä. Kotilöhöily tosiaan vaatii vaatteilta joustoa tai väljyyttä. Hellehelvettiaikaan olen kotinudisti.

Vierailija
235/702 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen niin köyhä, että minun on pakko tehdä noin. Kotona vanhoissa, kuluneissa vaatteissa, että ne kaksi siistiä vaatekertaa, mitkä minulla on, eivät kulu turhaan. Kyllä, ostaisin kirppareilta, mutta minun kokoisiani vaatteita siellä ei koskaan ole.

Mikä on kokosi? Täältä Tukholmasta voisin lähettää sinulle siistejä vatteita jos haluat. Myös kenkiä vaikka minkä mallista , uuden veroisia koko 39 / 40. Vaikkapa veljen luota Turusta voisit hakea ?

Vierailija
236/702 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kotona aina asiallisen siistit vaatteet - ei siis mitään verkkareita/collegeja tms. tai muita loppuunkäytettyjä vaatteita.

Rennot ja siistit. Riittävän väljät. Vapaa-ajan tyyliä, joissa kehtaisi olla myös julkisesti. Vaihdan kuitenkin aina vaatteet kotiin tullessa so. työ(toimisto) tai harrastusvaatteissa ei kotona olla.

Itse käytän talvella vakosamettihousuja, jotka ovat mukavan pehmeät ja lämpimät - kannattaa ostaa kunnon laatua eli ei mitään muutaman kympin kovia, karkeita, ohuita ja helposti kuluvia. Enimmäkseen paitana joku rento kauluspaita, joka on talvella lämmin. Ohutta paitaa ja slipoveria tai villatakkia en käytä, koska ne alkavat hiostaa liian helposti.

Kesäaikaan käytän kotona puuvillasekotteisia pellavahousuja ja pitkähihaista kauluspaitaa. Kuumalla säällä paita toki on ohut, mutta pitkät hihat kesälläkin suojaavat huonekaluja hieltä.

M48v

Vierailija
237/702 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ennen puolison kanssa yhteen muuttamista osannut tätä kotivaatehommaa, mutta sittemmin olen oppinut vaihtamaan vaatteet kotiin tullessa. Samalla oon siirtynyt siihen, että kotona on rennot vaatteet, jotka ei saa ns. tuntua liikaa.

Meillä kotivaatteet voi kyllä olla reikäisiä ja kuluneita. Rahasta ei ole kyse, vaan enemmänkin kiinnostuksen puutteesta vaatteiden ostelua kohtaan. Joku tuolla ihmetteli, että mistä ihmisille tulee ns. rumia vaatteita, joissa ei kehtaisi mennä mihinkään, niin meillä ainakin ihan siitä kulumisesta. Kummallakin on käytössä lapsuudenkodista asti mukana kulkeneita vaatteita, joissa voi olla kulumia tai reikiä, joiden takia ne ovat julkiselle paikalle "rumia". Esim. nyt on päällä paita, joka oli ihan nätti koulussakin pidettävä paita silloin uutena yli 20 v. sitten, muttei oikein enää:'D

Joskus on kiva laittaa päälle vaikka nätti pitsikoristeinen yöpaita ja aamutakki, mutta perusetätyöpäivänä sitä ei niin ehdi fiilistelemään kuitenkaan. En ymmärrä, miksi rikkinäisten vaatteiden käyttö kotioloissa haittaisi ketään, jos ja kun itse en reikiä edes huomaa. Toki videopuheluihin laitan sitten toimistovaatteet (jotka nekin on ihan mukavat, muttei niin mukavat), mutta ei mulla ole puheluja joka päivä. 

Vierailija
238/702 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on kotona aina ykköset päällä. Tehtiin nuorena yhdessä päätös, ettei asunnossamme saa olla muita kuin ykkösvaatteita. Tämä on ollut paras päätös ikinä. Elämä on helppoa ja yksinkertaista. Mitään löhö juttuja ei meillä ole, eikä kyllä farkkujakaan.

Vierailija
239/702 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ennen puolison kanssa yhteen muuttamista osannut tätä kotivaatehommaa, mutta sittemmin olen oppinut vaihtamaan vaatteet kotiin tullessa. Samalla oon siirtynyt siihen, että kotona on rennot vaatteet, jotka ei saa ns. tuntua liikaa.

Meillä kotivaatteet voi kyllä olla reikäisiä ja kuluneita. Rahasta ei ole kyse, vaan enemmänkin kiinnostuksen puutteesta vaatteiden ostelua kohtaan. Joku tuolla ihmetteli, että mistä ihmisille tulee ns. rumia vaatteita, joissa ei kehtaisi mennä mihinkään, niin meillä ainakin ihan siitä kulumisesta. Kummallakin on käytössä lapsuudenkodista asti mukana kulkeneita vaatteita, joissa voi olla kulumia tai reikiä, joiden takia ne ovat julkiselle paikalle "rumia". Esim. nyt on päällä paita, joka oli ihan nätti koulussakin pidettävä paita silloin uutena yli 20 v. sitten, muttei oikein enää:'D

Joskus on kiva laittaa päälle vaikka nätti pitsikoristeinen yöpaita ja aamutakki, mutta perusetätyöpäivänä sitä ei niin ehdi fiilistelemään kuitenkaan. En ymmärrä, miksi rikkinäisten vaatteiden käyttö kotioloissa haittaisi ketään, jos ja kun itse en reikiä edes huomaa. Toki videopuheluihin laitan sitten toimistovaatteet (jotka nekin on ihan mukavat, muttei niin mukavat), mutta ei mulla ole puheluja joka päivä. 

Niin joo, ja ap:n tapaan oon kotona vähän missä sattuu asennossa. Niitä töitäkin tehdessä saatan välillä esim. siirtyä pöydän äärestä lukemaan sängyllä maaten, vaihdella perusistuma-asennosta risti-istuntaan tms. Tämäkin on mukavampaa löysissä hameissa ja kuluneissa paidoissa kuin siistissä toimistomekossa.

Vierailija
240/702 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kotona kuuluu pukeutua parhaimpiinsa. Eikö niin tee kaikki? Olen 50-luvun ihminen, ja jo silloin oli kotiäiditkin huoliteltuja korkokenkineen ja siisteine mekkoineen. Kotimekko puettiin kun siivottiin.

Aamutossujen on oltava korolliset, helposti jalkaan työnnettävät, ja ihana tupsupallo koristeena.

Kun mies tulee kotiin puku päällä luonnollisesti, on rouva vastassa meikattuna ja kauniissa kampauksessaan, lapset ovat myös puhtaita ja  siististi puettuja silloin, kun mennään yhteiseen pöytään.

Ei siitä mitään tulisi, jos kotona antaisi periksi ja ns. lössähtäisi sohvalle jossain löysässä asussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi