Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2022 OFFICIAL

Vierailija
26.05.2021 |

Ken voittaa viisut Italiassa?

Kommentit (12303)

Vierailija
1821/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh kun tuli kuuma tosta kuumasta jäbästä! 

Oma valintani viisuihin on Isaac tai Rasmus. Kummatkin käy mulle.

Vierailija
1822/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minua miellyttää sekin, että tummaihoinen henkilö voi tehdä tällaisen seksuaalista normia rikkovan biisin, koska Suomessa monet tummien yhteisöt ovat aika vanhoillisia ja patriarkaalisia. Isaac ei tulekaan tällaisesta yhteisöstä, ja siksi varmasti voi näin tehdä, mutta silti tykkään tästä tuonkin takia. Toivoisin enemmän vapautta olla oma itsensä myös kaikille vähemmistöjen seksuaalivähemmistöille.

Juuri näin. Tästä syystä Lil Nas X on ollut todella tärkeä artisti Atlantin toisella puolella, koska homoseksuaalisuus on edelleen iso tabu monissa mustien yhteisöissä. Isaacin biisi ei hiero politiikkaa kenenkään naamaan vaan kertoo (omasta) kokemuksesta luontevasti. Tällaiset representaatiot ovat tärkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1823/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma listani (voi muuttua live-esitysten myötä):

1. Isaac Sene

2. Olivera

3. BESS

4. Younghearted

5. Tommi Läntinen

6. Cyan Kicks

7. The Rasmus

Vierailija
1824/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanan kontroversiaali tuo kuuma jäbä. Monia normeja rikkova; suomen kieli ja tämä musiikkityyli, tummaihoinen ja murre, mies laulaja ja laulun aiheena toinen kuuma jäbä. Tykkään ihan älyttömästi kun tehdään jotain tällaista.

Älä nyt palstalla tätä sano... koska "agenda" nönnönnöö.

Täällä haukuttiin Isaac jo ennakkoon ihonvärin ja musiikkityylin vuoksi, murretta on kutsuttu Antti Tuiskun kopioinniksi ja aihe on tietenkin homoagendan ajamista.

Tuollaista väittävät tyypit nimenomaan osoittavat, kuinka tärkeää normien rikkominen edelleen on!

Apua, sori. Minusta tässä ei puske millään tavalla mikään agenda esiin, vaan nimenomaan Isaac on vain oma itsensä. En minäkään tykkää sellaisista päälle liimatuista agenda-julistuksista, kuten se Kristan muka rohkea naispusu. Ärsyttää sellainen wokeilu, jossa oikein korostetaan miten nyt ollaan jotakin kaiken hyvän puolella kaikkea pahaa vastaan. En tässä biiseissä näe sitä, vaan tosiaan jätkä vain laulaa siitä mistä haluaa.

Vierailija
1825/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivinen yllätys ja kiva uusi tuttavuus. Kyllä tätä ensi kesä rallatellaan. Mutta ei Euroviisuihin. Siinä kisassa tämä on normikansalaiset eikä erotu. Seksin hokeminen ja vonkaaminen on niin väsyttävää ESC-lavalla, kaikki tavat sanoa että haluttaa ja pa—ttaa on jo käytetty.

Live tulee ratkaisemaan, mutta alan kallistumaan Oliveraan. Biisit joissa on sanoma, ovat harvinaisia, lisäksi ko. biisi haastaa sivaitsevaisuutta puhisemaan viisukansan: suvaitsetko myös sen ettei usko jumalaan.

Mua ei haittais jos Olivera jäisi pois finaalista. Ihan niinkuin PKNn kohdalla, olen ylpeä jos viedään sinne omaa hienoa asennetta ja arvojamme. Meillä saa laulaa ettei usko Jumalaan, vaikka muu Eurooppa pökertyisi ajatuksesta.

Vierailija
1826/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jätkä vain laulaa siitä mistä haluaa.

Nimenomaan. "Vedin kaiken" ja nyt oon avoin kokeilemaan.

The Weekndillä on useampikin tällainen biisi, mutta halun kohteena on nainen.

Tosi taitavasti ja ihan tietoisesti käännetty asetelma nurinpäin.

Vierailija
1827/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksin hokeminen ja vonkaaminen on niin väsyttävää ESC-lavalla, kaikki tavat sanoa että haluttaa ja pa—ttaa on jo käytetty.

Nyt täytyy olla eri mieltä, koska tällä tavalla sitä ei ole vielä viisulavalla sanottu :-D

Lähetetään Isaac Sene JA Olivera, sitten pökertyy eteläinen Eurooppa ja Balkanin maat.

Vierailija
1828/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuma jäbä ei pettänyt!! Tässä olisi Suomelle huikea viisuedustaja. Livet tietysti ratkaisee, Isaacin mukaan on ainakin suunnitteilla kuuma show. ;) Toivotaan, että resurssit ja rahkeet riittää. Pelkään kyllä, ettei Suomi tälle lämpeä tarpeeksi ja finaaliin pääsy on uhattuna. 

Vierailija
1829/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovat musiikit Kuuma jäbä kappaleessa on, mutta sanat on vähän nolot 😳

Vierailija
1830/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin, Isaac näyttäisi tietävän täysin mitä tekee. Tämän tyyppiset teemat on Z-sukupolven juttuja:

Pidä must huolta silitä tukkaa

Sit anna piiskaa, oon ollu tuhma

Tuo mulle jäitä, tääl on niin kuuma

Mulla on nälkä, syön sua ku

Tuot mulle turvaa

Oot turvallinen

Sä voisit mut ottaa

Vähä vaarallinen

Nään et oot tuhma jäbä

Vähä uhka jäbä

Mut ku sä oot

Vierailija
1831/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Nooshin hieman humalainen reaktio on mainio :)

Vierailija
1832/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reaktiot ovat olleet hyviä. Juuri sellaisia, joissa ihmiset jää suu auki katsomaan, että mitä minä juuri näen. Sama oli blind channelin kohdalla, kun se alkoi heti niin in your face.

Yleensä on huono merkki, jos ihmiset vain katsoo videon ja analysoivat sitä rauhallisesti. Vaikka sanoisivat, että tykkäävät, mutta jos biisi ei herätä mitään ulkoisia reaktioita, niin yleensä se ei ole kovin hyvä merkki. Isaac selvästi herättää reaktion,

Vierailija
1833/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin, Isaac näyttäisi tietävän täysin mitä tekee. Tämän tyyppiset teemat on Z-sukupolven juttuja:

Pidä must huolta silitä tukkaa

Sit anna piiskaa, oon ollu tuhma

Tuo mulle jäitä, tääl on niin kuuma

Mulla on nälkä, syön sua ku

Tuot mulle turvaa

Oot turvallinen

Sä voisit mut ottaa

Vähä vaarallinen

Nään et oot tuhma jäbä

Vähä uhka jäbä

Mut ku sä oot

Tämä viimeistään saa The Rasmuksen näyttämään setämieheltä nuoremman polven rinnalla...

Harmi, että suomalaiset todennäköisesti valitsevat Laurin :(

Vierailija
1834/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee Isaacista mieleen se viime vuoden Tsekin edustaja. Isaac on vähän coolimpi, mutta pistesaldo varmaan jäisi samaksi.

Vierailija
1835/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee Isaacista mieleen se viime vuoden Tsekin edustaja. Isaac on vähän coolimpi, mutta pistesaldo varmaan jäisi samaksi.

No ei ole muuta samaa kuin ihonväri.

Vierailija
1836/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta se biisi oli kauhea, siis totaalisen hirveä. Laitoin aina äänet pois tai menin jonnekin kun se esitettiin. Siinä hoettiin vaan ooooh my god you're so beautiful x triljoona. En ymmärrä miksi näitä vertaillaan, vähän kyllä loukkaus Isaacia kohtaan.

Vierailija
1837/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se biisi oli kauhea, siis totaalisen hirveä. Laitoin aina äänet pois tai menin jonnekin kun se esitettiin. Siinä hoettiin vaan ooooh my god you're so beautiful x triljoona. En ymmärrä miksi näitä vertaillaan, vähän kyllä loukkaus Isaacia kohtaan.

Hoetaanhan Isaacin biisissäkin oooh, kuuma jäbä :D

Vierailija
1838/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isaac on huolimatonta suomi-räppiä, ei sillä biisillä voi mennä suuren Euroopan yleisön eteen. Valitan, minä odotin jotain enemmän. Se ei iske tekstillä ulkomaiseen yleisöön. Nyt etsitään koko Euroopan kieliryhmiin sopivaa biisiä. Suomen kieli ei sovellu tänne muihin maihin. Edes ruotsinkieliset Suomessa eivät äänestäisi.

En ole ilkeä, mutta katson tilannetta muualta kuin Suomesta.

Miten on kaikkien kappaleiden soinnut, ylä-äänet ja matalat äänet, kenen biisissä on vaikeusasteet kohdallaan? Pahoillani, mutta The Rasmus, näistä on kansainvälisesti kykenevä.

Vierailija
1839/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isaac on huolimatonta suomi-räppiä, ei sillä biisillä voi mennä suuren Euroopan yleisön eteen. Valitan, minä odotin jotain enemmän. Se ei iske tekstillä ulkomaiseen yleisöön. Nyt etsitään koko Euroopan kieliryhmiin sopivaa biisiä. Suomen kieli ei sovellu tänne muihin maihin. Edes ruotsinkieliset Suomessa eivät äänestäisi.

En ole ilkeä, mutta katson tilannetta muualta kuin Suomesta.

Miten on kaikkien kappaleiden soinnut, ylä-äänet ja matalat äänet, kenen biisissä on vaikeusasteet kohdallaan? Pahoillani, mutta The Rasmus, näistä on kansainvälisesti kykenevä.

Jos Isaac on sun mielestä räppiä niin kannattaa varmaan olla ihan hiljaa musiikista jatkossa 🙃

Vierailija
1840/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas huikeat lyriikat Isaacilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi