Euroviisut 2022 OFFICIAL
Kommentit (12303)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isaac teki toisinnon Tuiskun hanurista
Ei sinne päinkään. Tai no joooo sinne päin mutta ihan erilainen biisi 🙈😅🔥
Plus lisänä vähän lätkäjätkäville-viboja, äh, aiheesta olis saanut vähän originellimmankin
Apua, mulle tuli niin kuuma 🥵 Olisi kyllä niin moderni valinta viisuihin, että mitä tahansa voisi siellä tapahtua, mitä tahansa.
Mun omalla soittolistalla kuluu varmasti eniten BESS ja Isaac. Olivera on hyvä sillä tavalla, että sitä oikeasti kuuntelee, mutta ei välttämättä random-soittolistalla. Muut eivät ole sellaisia, että ne olisivat omassa genressään niin hyviä, että laittaisin soimaan.
Euroviisuissa voi kuitenkin pärjätä vain jos biisi, ääni, esitys ja taustat muodostavat hyvän yhdistelmän. Päätän oman suosikkini euroviisuihin vasta liven perusteella.
Kuka tahansa ryhmästä Olivera, Isaac, BESS, Rasmus ja Cyan kicks voi lopulta olla se paras vaihtoehto, riippuu niin toteutuksesta ja varsinkin siitä miltä kuulostaa livenä.
Tommi Läntisen ja Youngheartedin voi heti jättää ulos.
Isaac ois saanu panostaa artikulointiin ja sanoitukseen enemmän. Hoetaan vaan sitä kuumaa jäbää ja höngitään. Biisi olisi ihan hyvä, mutta nuo ärsyttää suunnattomasti.
Ja jos joku väittää, että Antti Tuisku ei ole inpiroinu edes vähän, niin kuunteleppa uuelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos joku väittää, että Antti Tuisku ei ole inpiroinu edes vähän, niin kuunteleppa uuelleen.
Mikäpä sen hauskempaa kuin murteet ☺️
Vierailija kirjoitti:
Hoetaan vaan sitä kuumaa jäbää ja höngitään.
That's the point 🔥
Kun ajattelen Isaacin kipaletta alkaa päässä soimaan ihan wegenä. Plussaa murteesta, muuten liian tasapaksu.
Kansainvälisten fanien Eurovision Communityn rankingissa ykkösenä BESS! Ei yllätä varmaan ketään jolla on korvat. Toisena Cyan Kicks, kolmantena Olivera. Isaac Sene lähellä neljäntenä.
Vierailija kirjoitti:
Taustat kuin suoraan Weekendiltä lainatut.
Yhdessä Isaacin vanhassa biisissä viitataan suoraan The Weekndiin (en tunne mun naamaa tms.). Eli ihan tietoisesti ammentaa sieltä suunnasta, miksikäs ei.
Vierailija kirjoitti:
Kansainvälisten fanien Eurovision Communityn rankingissa ykkösenä BESS! Ei yllätä varmaan ketään jolla on korvat. Toisena Cyan Kicks, kolmantena Olivera. Isaac Sene lähellä neljäntenä.
Redditissä Isaac ja BESS aika tasaväkisinä.
Tuossa Isaacin biisissä olisi voinut olla vähemmän saman toistelua. Kai sille kuumalle jäbälle ja kuumalle tunnelmalle olisi muitakin kiertoilmaisuja keksinyt. Melodialtaan kertosäe kaipaisi vielä enemmän vaihtelevuutta, ettei kappale junnaisi niin paikoillaan. Muuten kyllä oli toimiva biisi, ei niin huippu kuin odotin mutta toisaalta odotukset taisivat olla turhankin korkealla.
Isaac oli pettymys.
Tuollainen tasapaksu hönkimisbiisi jää auttamatta kymmenien muiden euroviisukappaleiden jalkoihin.
Muutenkin tuollainen agendalla ratsastaminen on 👎
Kaikissa biiseissä on autotune melko vahvasti läsnä videoissa. Todella mielenkiintoista nähdä miten livenä esiintyminen sujuu.
Tällä hetkellä BESS on ehdoton ykkönen, kakkosena The Rasmus.
Kyllähän tässä oli selkeä yllätysmomentti, kun kuuma jäbä olikin jotain ihan muuta kuin Isaacin peilikuva! Tämä on naurattanut myös reaktiovideoita katsoessa, kun tyypit ovat yksi kerrallaan hoksanneet, mistä biisi kertoo (sikäli kun on ollut enkkutekstit päällä).
Harmi vaan, että tämä ei välttämättä välity Euroviisuissa kielimuurin takia. Mun mielestä viisuihin pitäisi tulla tekstityspakko ihan jo saavutettavuuden vuoksi - outoa, ettei sellaista ole jo valmiiksi olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Kun The Rasmus laulaa seksistä kohtalokkaan naisen kanssa, täällä kehutaan biisi maasta taivaisiin ja ihaillaan kuinka sanat kertovat intohimosta.
Kun Isaac Sene laulaa ensimmäisestä kerrasta miehen kanssa, se on agendalla ratsastamista.
Kerropa mulle, miksi näin.
Vierailija kirjoitti:
Isaac oli pettymys.
Tuollainen tasapaksu hönkimisbiisi jää auttamatta kymmenien muiden euroviisukappaleiden jalkoihin.
Tää on itse asiassa erilainen kuin yksikään viisubiisi viime vuosilta. Todella moderni soundi, kenties jopa liikaakin Euroviisuille. Liveä odotellessa.
Ihanan kontroversiaali tuo kuuma jäbä. Monia normeja rikkova; suomen kieli ja tämä musiikkityyli, tummaihoinen ja murre, mies laulaja ja laulun aiheena toinen kuuma jäbä. Tykkään ihan älyttömästi kun tehdään jotain tällaista.
Ei asiaan sinällään liity, mutta tuonpa kuitenkin esiin, että olen mm-kriittinen persu. Moni saattaa ajatella, että Isaac ei voisi olla tällaisten ihmisten suosikki, mutta se kertoo enemmän tästä toisesta ihmisestä. Olen koko ikäni ärsyyntynyt ns. poliittisesta korrektiudesta, joka estää ihmisiä olemaan oma itsensä ja tuomaan itseään esille sellaisena kuin on. Oma mm-kriittisyyteen perustuu juuri siihen, että haluan pitää Suomen avoimena ja vapauksia vaalivana yhteiskuntana, joka se on maailman mittakaavassa ollut ja jossa ahdasmieliset yhteisöt ja normit eivät rajoita yksilönvapauksia.
Joku voi luulla, että persuille ihonväri on merkityksellinen asia, mutta väitän että joitakin etnoja lukuun ottamatta se ei ole, ja suurin osa kokee Isaacin ihan samanlaiseksi suomalaiseksi kuin itsensä. Minä ainakin koen. Periaatteessa minua ärsyttää poliittisten asioiden tuominen viisuihin, enkä itse äänestäisi koskaan minään kannanottona, vaikka vähän Conchitaa siksi aikoinaan kannatin, mutta minua miellyttää sekin, että tummaihoinen henkilö voi tehdä tällaisen seksuaalista normia rikkovan biisin, koska Suomessa monet tummien yhteisöt ovat aika vanhoillisia ja patriarkaalisia. Isaac ei tulekaan tällaisesta yhteisöstä, ja siksi varmasti voi näin tehdä, mutta silti tykkään tästä tuonkin takia. Toivoisin enemmän vapautta olla oma itsensä myös kaikille vähemmistöjen seksuaalivähemmistöille.
Olipa fresh ja hyvä biisi! Ensikuulemalla olin vähän pettynyt, koska olen luukuttanut Nälkää ja Bebeä viimeiset kaksi vuorokautta ja odotin pikkuisen enemmän rosoa, mutta heti toisella kuuntelukerralla tämä lähti. Tuo kappaleen läpi leikkaava synakuvio on tosi hyvä ja biisi rullaa weekndmäisen kivasti. Onhan tämä tosi onnistunut. Torinoon vaan mun puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Ihanan kontroversiaali tuo kuuma jäbä. Monia normeja rikkova; suomen kieli ja tämä musiikkityyli, tummaihoinen ja murre, mies laulaja ja laulun aiheena toinen kuuma jäbä. Tykkään ihan älyttömästi kun tehdään jotain tällaista.
Älä nyt palstalla tätä sano... koska "agenda" nönnönnöö.
Täällä haukuttiin Isaac jo ennakkoon ihonvärin ja musiikkityylin vuoksi, murretta on kutsuttu Antti Tuiskun kopioinniksi ja aihe on tietenkin homoagendan ajamista.
Tuollaista väittävät tyypit nimenomaan osoittavat, kuinka tärkeää normien rikkominen edelleen on!
Ei sinne päinkään. Tai no joooo sinne päin mutta ihan erilainen biisi 🙈😅🔥