Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2022 OFFICIAL

Vierailija
26.05.2021 |

Ken voittaa viisut Italiassa?

Kommentit (12303)

Vierailija
1281/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliveiran biisi olisi varma jury-pisterohmu.

Vierailija
1282/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ever!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hämmentynyt kuultuani Oliveran biisin. Kappale itsessään ei ollut huono, jos ei briljanttikaan, mutta eihän tämä nuori laulaja pysynyt vireessä ollenkaan! Hyvin epävarmaa äänenkäyttöä ja koko persoonasta välittyi sellainen epävarmuus "anteeksi, että olen olemassa". Varmasti ihan kehityskelpoinen laulajatar, mutta vaatii kyllä paljon työtä, että hänestä saadaan artisti. Jokaisen on tietysti jostakin aloitettava, mutta kyllä minua pelottaisi lähettää hänet suurilel estradeille. Ensin pitäisi saada esiintymiskokemusta pienemmiltä areenoilta, mutta ennen kaikkea vireys ja sävelpuhtaus pitäisi saada kuntoon. Ja tietysti lisää esiintymisvarmuutta, ja sitähän ei saa muuten kuin esiintymällä ja harjoittelemalla, mutta Euroviisut eivät ole mikään harjoittelupaikka.

Minä en huomannut epävireyttä ollenkaan. Osaatko osoittaa videolta aikaleiman kanssa kohdan, jossa sitä on? Ihan kiinnostuksesta.

Mulla häiritsee näissä AV:n kommenteissa sellainen lievä tytöttely... Oliveran lauluääni ja olemus ovat selvästi hänen tyyliään. Ei kaikkien tarvitse olla räväköitä ja itsevarmoja rokkibeibejä. Olivera kertoi itse olevansa hermostunut biisin vastaanotosta kun se on hänelle niin henkilökohtainen.

Minun mielestäni epävireisyys oli havaittavissa koko biisin ajan. Ikävä sanoa, että laulutekniikka ei Oliveralla ole kohdallaan. Ääni ikään kuin vuotaa ja sellainen "ähkiminen" kertoo siitä, että äänenmuodostus ei ole kohdallaan, ehkä osittain ääni tulee nenän kautta. Tämä on aika tyypillinen etenkin aloittelevien naislaulajien ongelma, mutta harjoittelullahan siitä eroon pääsee. En missään tapauksessa tarkoittanut sitä, että Olivera olisi surkimus, vaan nimenomaan hänessä on potentiaalia ainakin tuon esityksen perusteella, mutta kansainvälisiin kisoihin en häntä laittaisi...vielä.

Osoittaisitko jonkun kohdan, jossa laulutekniikka on kaikista huonoimmillaan? Haluan kuunnella tarkemmin.

Vierailija
1284/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nätti,mutta tylsähkö.. imo

En kuuntele tuon tyylistä musiikkia.

Vierailija
1285/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivera pääsisi finaaliin jo pelkillä jury-pisteillä.

Vierailija
1286/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hämmentynyt kuultuani Oliveran biisin. Kappale itsessään ei ollut huono, jos ei briljanttikaan, mutta eihän tämä nuori laulaja pysynyt vireessä ollenkaan! Hyvin epävarmaa äänenkäyttöä ja koko persoonasta välittyi sellainen epävarmuus "anteeksi, että olen olemassa". Varmasti ihan kehityskelpoinen laulajatar, mutta vaatii kyllä paljon työtä, että hänestä saadaan artisti. Jokaisen on tietysti jostakin aloitettava, mutta kyllä minua pelottaisi lähettää hänet suurilel estradeille. Ensin pitäisi saada esiintymiskokemusta pienemmiltä areenoilta, mutta ennen kaikkea vireys ja sävelpuhtaus pitäisi saada kuntoon. Ja tietysti lisää esiintymisvarmuutta, ja sitähän ei saa muuten kuin esiintymällä ja harjoittelemalla, mutta Euroviisut eivät ole mikään harjoittelupaikka.

Minä en huomannut epävireyttä ollenkaan. Osaatko osoittaa videolta aikaleiman kanssa kohdan, jossa sitä on? Ihan kiinnostuksesta.

Mulla häiritsee näissä AV:n kommenteissa sellainen lievä tytöttely... Oliveran lauluääni ja olemus ovat selvästi hänen tyyliään. Ei kaikkien tarvitse olla räväköitä ja itsevarmoja rokkibeibejä. Olivera kertoi itse olevansa hermostunut biisin vastaanotosta kun se on hänelle niin henkilökohtainen.

Minun mielestäni epävireisyys oli havaittavissa koko biisin ajan. Ikävä sanoa, että laulutekniikka ei Oliveralla ole kohdallaan. Ääni ikään kuin vuotaa ja sellainen "ähkiminen" kertoo siitä, että äänenmuodostus ei ole kohdallaan, ehkä osittain ääni tulee nenän kautta. Tämä on aika tyypillinen etenkin aloittelevien naislaulajien ongelma, mutta harjoittelullahan siitä eroon pääsee. En missään tapauksessa tarkoittanut sitä, että Olivera olisi surkimus, vaan nimenomaan hänessä on potentiaalia ainakin tuon esityksen perusteella, mutta kansainvälisiin kisoihin en häntä laittaisi...vielä.

Osoittaisitko jonkun kohdan, jossa laulutekniikka on kaikista huonoimmillaan? Haluan kuunnella tarkemmin.

Se on sitä ihan kauttaaltaan. Alusta saakka, ensimmäinen sävel lähtee jo epävireisesti (alavireisesti) ja se jatkuu koko biisin ajan. Mietin, että se saattaisi olla jopa tahallinen tehokeino, mutta minua se häiritsee. Oliveran äänen käheys ja ns. äänen vuotaminen myös koko ajan. Saattaahan tuo olla jotain erikoisuuden tavoitteluakin ja toki monet menestyneet artistit ovat luoneet samankaltaisilla maneereilla hienon uran, ainakin erottuvat joukosta. Ja heikosta laulutekniikasta kertovat myös ns. niekutukset. Mietin, että miltä tuo biisi kuulostaisi ammattilaulajan esittämänä. Ei hullumpi. Ehkä Oliveran olisi kannattanut tarjota biisiä jollekin kokeneemmalle laulajalle.

Vierailija
1287/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä ihan kauttaaltaan. Alusta saakka, ensimmäinen sävel lähtee jo epävireisesti (alavireisesti) ja se jatkuu koko biisin ajan. Mietin, että se saattaisi olla jopa tahallinen tehokeino, mutta minua se häiritsee. Oliveran äänen käheys ja ns. äänen vuotaminen myös koko ajan. Saattaahan tuo olla jotain erikoisuuden tavoitteluakin ja toki monet menestyneet artistit ovat luoneet samankaltaisilla maneereilla hienon uran, ainakin erottuvat joukosta. Ja heikosta laulutekniikasta kertovat myös ns. niekutukset. Mietin, että miltä tuo biisi kuulostaisi ammattilaulajan esittämänä. Ei hullumpi. Ehkä Oliveran olisi kannattanut tarjota biisiä jollekin kokeneemmalle laulajalle.

Minä en kuule samaa kuin sinä. Kuuntelen paljon samantyyppisiä naisartisteja ja Oliveran tyyli on omassa genressään toimiva. Jos käheys tehokeinona ei aukea, kannattaa kuunnella vaikka joku Billie Eilishin biisi.

Sitä kyllä odotan mielenkiinnolla, miltä Olivera kuulostaa livenä.

Vierailija
1288/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat niekutukset?

Vierailija
1289/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa että muut ovat sinänsä hyviä, mutta eipä tuonne ole ketään muuta järkeä lähettää kuin The Rasmus :( ja Rasmus tulee voittamaan UMK:n 100 - 0 eli em tiedä jaksanko edes kuunnella muita ja pettyä..

Vierailija
1290/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
1291/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras biisi on sellainen joka liikauttaa jotain kuulijan sisimmässä tai parhaimmassa tapauksessa saa aikaan tunnemyrskyn. Kuuntelen eilen yöllä Oliveran kappaleen ja valehtelematta sen jälkeen jälkeen varmaan kymmenen kertaa uudelleen. Ehdottomasti paras näistä kaikista.

Kolme kertaa umk-historiassa olen ollut myyty kertakuuntelun jälkeen: ekan kerran kun kuulin Paradise Oscarin Da da damin, sitten BC:n Dark Siden ja nyt tämän Oliveran. 

Lähettäisin tämän Torinoon siitäkin huolimatta että katoliset italialaiset todennäköiset bannaisivat koko esityksen. Kappaleessa on syvällinen sanoma ja mainittakoon, että Olivera-reaktioissa eurofanit ovat itkeneet koskettavan sanoman vuoksi.

Vierailija
1292/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Redditissä useampi ulkomaalainen oli sitä mieltä, että Oliveran biisi on ainoa joka on tähän mennessä tuottanut voittajaväreitä.

Vierailija
1293/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on juuri sellainen, jota rakastetaan tai vihataan. Eli juuri oikea valinta.

Vierailija
1294/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat niekutukset?

https://www.vauva.fi/keskustelu/4040672/mita-tarkoittaa-aanenkayton-ter…

Aivan. Näemmä suomalaisten naisartistien pop ei muuta olekaan kuin niekutusta. Esimerkiksi ihana Vesta tuli mieleeni.

Vierailija
1295/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat niekutukset?

https://www.vauva.fi/keskustelu/4040672/mita-tarkoittaa-aanenkayton-ter…

Aivan. Näemmä suomalaisten naisartistien pop ei muuta olekaan kuin niekutusta. Esimerkiksi ihana Vesta tuli mieleeni.

Esimerkki:

Vierailija
1296/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras UMK ikinä. Biisit, bändit, artistit ja videot hyviä.

Vierailija
1297/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan Oliveran live-esitystä kovasti. Hänestä tuli sellainen vaikutelma, ettei esiinny vaan laulaa. Toivottavasti sama aitous välittyy lavallakin. Äänestä olen hieman huolissani, mutta odotellaan sinne liveen asti.

Vierailija
1298/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin jaetaan tätä samaa reaktivideota näköjään...

Tässä britti ja irkku

Ja plz, älkää lähettäjä mitään vihaa Judelle. Tai kummallekaan.

Itse olen seurannut näitä nyt pari vuotta. Ja en ihan täysin Juden vahvaa reaktiota ymmärrä,mutta sallin hänelle sen oman mielipiteensä. (Selitti kyllä kantansa kommenteissa). Ja oli anxious edes postaamaan tuon videon, eli vähän pelokas.

Kristityt eivät tykkää noista sanoista.

Toki olen itsekin. Mutta, ilmeisesti suomalainen ev.lut suhtautuu näihin vähän eri tavalla.

Vierailija
1299/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäisin tämän Oliveran Torinoon siitäkin huolimatta ettei pärjäisi siellä. Se on juuri sellainen biisi joka taatusti ei tule hukkumaan massaan ja toisaalta se vie viisuja taas astetta avoimempaan suuntaan. Meiltä on lähetetty ulkomusiikillisista syistä mm. Pentti Kurikka, mutta Oliveran kohalla - mikäli live toimii - tätä pelkoa ei ole. Kaunis, syvällinen kappale.

Olin alunperin toivonut Rasmusta edustamaan, mutta kyllä nyt on niin kova umk-taso ettei se valitettavasti yllä minulla kärkeen.

Vierailija
1300/12303 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noosh taitaa olla alunperin armenialainen, joka selittää uskonnollisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä