Euroviisut 2022 OFFICIAL
Kommentit (12303)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BESS on best! Uskokaa pois, tulis yllättämään. Olen 20 vuotta näitä skaboja seurannut, ennustin Lordinkin voiton aikanaan :) BESSin biisi ei ole mikään "grower" vaan ram pam pam jää kerralla mieleen. Suurin osa niistä melkein 200 miljoonasta katsojasta ei kelaa jokaista kappaletta montaa kertaa, vaan sen on iskettävä kertaheitolla. Mahtava yhdistelmä menevää tanssibiisiä, asennetta, eksoottista kieltä. Sanotaan, että suomella ei pärjää kun se ei ole maailmankieli niin kuin nämä viime vuoden top vitosessa olleet. Mutta! Muistatteko esim. takavuoden hitin Numanumanei-jotain, oli romaniaksi, tai vaikkapa Gangnam Stylen? Ei olleet nekään mitään valtakieliä ja kaikki silti rallatti mukana.
Eikä The Rasmusta niin monet kyllä tunne tai fanita mitä luulisi jonkun somen äänekkäimpien fanien. Biisi on hyvä, niin on Cyanillakin (molempia olen kuunnellut myös), mutta nyt pitää lähettää jotain muuta kuin rokkia.
Jo valittujen edustajien perusteella erittäin moni maa tulee nyt kaivamaan naftaliinista vanhat ja uudetkin rokkarinsa viime vuoden vuoksi. Esim. Bulgaria on näin tehnyt. Niitä tulee monta lisää. Siihen joukkoon hukkuu, The Rasmuskin. Käytetään Suomen rock-uskottavuutta lähettämällä hevarilta näyttävä naislaulaja BESS, jolla onkin mieletön Miley Cyrus -tyylinen soundi ja housesta lainaava biisi.
Hmm, jotenkin en ihan kykene uskomaan, että maailmankuulu ja koko Euroopan huomion jo nyt vanginnut Rasmus onnistuisi hukkumaan mainittujen naftaliinista kaivettujen never heard -rokkareiden joukkoon...
Ei Rasmus todellakaan ole maailmankuulu tai vanginnut "jo nyt koko Euroopan huomiota". Heillä ei ole instassakaan edes 100 tuhatta seuraajaa. Esim. Robinilla on melkein 400 tuhatta. Blind Channelilla 150 tuhatta.
Rasmus herättää osassa eurooppalaisporukasta fiiliksen "hei, oliko näillä se In the shadows? Kuuntelenpa tämän Jezebelin!" ja osassa ei sitäkään. Nostalgia on kiva juttu, mutta itse toivon jäljellä olevilta ehdokkailta vielä kovempaa biisiä.
Voi jestas tätä Instagram-sukupolvea. Instatykkäykset määrittää kaiken tässä maailmassa. Rasmuksella on paljon sen ikäistä fanikuntaa, että moni ei ole jalallaankaan astunut Instagramin puolelle.
Höpö höpö. The Rasmus on milleniaalien nuoruuden suosikki ja he kyllä käyttävät Instagramia.
Vaikea sanoa, mihin asti nostalgiapisteet kantaisi kisoissa. Ymmärrän, että moni täällä kannattaa Rasmuksen lähettämistä ihan sen takia, että päästäisiin edes finaaliin asti. Sikäli kun live toimii. Kärkipaikat voi suosiolla unohtaa, ei The Rasmus tule toistamaan Blind Channelin menestystä.
Itse olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että mennään musiikki eikä 20 vuoden takainen suosio edellä.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin moni voittajakappale on jäänyt pitemmäksi aikaa mieleen tai, että olisi esiintyjät jatkaneet kuuluisina.
Muistuuko monia viimeisimpiä mieleen?
Ehkä omassa maassa ovat enemmän esillä.
Pelkkä voitto ei tuo menestystä. Mutta muistiin jää kyllä voittajat ja yhtä lailla muut hyvät biisit. Miten määritellään kuuluisa? Minusta Il Volo, Stig Rästä, Tamta, ja Keiino ovat varsin tunnettuja, vaikka eivät voittaneet. Tekevät edelleen musiikkia. Menneiltä vuosikymmeniltä nousee mieleen Johnny Logan ja Carola Häggqvist.
Täällä pussinperällä asuessakin voi onneksi nykyään kuunnella nettiradioita ja on youtube. En osaa ajatella, että joku on tunnettu vain omassa maassaan, koska en odota, että Serbian top 40 soi Ylellä.
Kysyn vielä, että voiko joku unohtaa Sakis Rouvaksen 😂
Katsoin YouTuben ja Redditin kommentteja, ja molemmissa Olivera on saanut kehuja lyriikoista. Tästä Cyan Kicksille ja The Rasmukselle oppia (nuo molemmat saivat kritiikkiä sanoituksistaan AV:n hypekuplan ulkopuolella).
Vierailija kirjoitti:
Yllätyin erittäin positiivisesti. Hieno video, hyvä biisi, oivaltavat sanat, kaunis ääni. Tämä meni kirkkaasti kärkeen omalla UMK-listallani.
Hieman yllättäen vaikuttaa siltä, että monen muun mielestä biisi ei ole kovin kummoinen ja jää viimeiseksi UMK:ssa.
Ai, kommenteista päätellen moni ainakin ulkkis yllättyi positiivisesti kuten sinä ja kehui "täydellistä" pakettia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllätyin erittäin positiivisesti. Hieno video, hyvä biisi, oivaltavat sanat, kaunis ääni. Tämä meni kirkkaasti kärkeen omalla UMK-listallani.
Hieman yllättäen vaikuttaa siltä, että monen muun mielestä biisi ei ole kovin kummoinen ja jää viimeiseksi UMK:ssa.
Ai, kommenteista päätellen moni ainakin ulkkis yllättyi positiivisesti kuten sinä ja kehui "täydellistä" pakettia?
Näyttäisi jakavan mielipiteitä aika voimakkaasti! Redditissä ainakin. YouTubessa oli positiivisempia kommentteja, mutta niinhän siellä aina.
Toisten mukaan tämä on meh, osa taas sanoo että voisi hyvin erottua viisuissa jos muut lähettävät vain energisiä biisejä.
Okei, oli ainakin erilainen kuin odotin. Kiinnosti kuunnella. Ei ole mun makuun, mutta varmasti monen muun.
Vau, hieno biisi Oliveralta. Jos hitaita biisejä ei olisi paljon viisuissa, tämä saattaisi toimia tosi hyvin.
Mielenkiinnolla odotan vielä kahta viimeistä biisiä ja ennen kaikkea livejä, liveveto ratkaisee kun on näin tasaista.
Vielä tuosta, kun joku valittaa muiden olevan "nobodeja" Rasmukseen verrattuna. Niinhän ne viisumenestyjätkin tuppaavat olemaan. Eivät useinkaan edes kotimaassaan ole mitään superstaroja.
Khrm… ”Heaven is a state of mind” mienkohän tää otetaan Etelä-Euroopassa:D
Vierailija kirjoitti:
Khrm… ”Heaven is a state of mind” mienkohän tää otetaan Etelä-Euroopassa:D
Hei, me voitettiin Lordilla 😄
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vai huono?
Tykkäsin. En saa päähäni kuka artisti äänestä tulee mieleen, persoonallinen.
Tosi tasaista UMK:ssa tänä vuonna! Viimeksi BC ja Teflonit olivat selkeä kärkikakkonen.
Tässä vaiheessa voisin lähettää Torinoon BESSin, Rasmuksen ja Oliveran. UMK-finaalia odotellessa! Se täytyy katsoa avoimin silmin ja odottaa, mikä esityksistä tekee vaikutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vai huono?
Mulle tuli mieleen Duffy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vai huono?
Duffy laulaa, Olivera narisee ja piipittää. Aika iso ero.
Vierailija kirjoitti:
Vielä tuosta, kun joku valittaa muiden olevan "nobodeja" Rasmukseen verrattuna. Niinhän ne viisumenestyjätkin tuppaavat olemaan. Eivät useinkaan edes kotimaassaan ole mitään superstaroja.
Milloin Euroviisut olisi voittanut sellainen bändi, joka on jo valmiiksi myynyt maailmanlaajuisesti miljoonia albumeita? Tietenkin kaikkea voi tapahtua, mutta monesti näitä ennestään tunnettuja artisteja boikotoidaan äänestyksessä kun pidetään pisteiden kalasteluna. Anteeksi nyt vaan kaikki Rasmus-fanit.
Tämä osuu musiikillisesti, lyriikoiltaan ja esteettisesti juuri omaan makuun. Ymmärrän, ettei ole kaikkien kuppi teetä eikä tarvitse ollakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vai huono?
Täh? Duffylla on voimakas ääni.
Reaktiovideoissa tätä joko rakastetaan tai inhotaan sen mukaan, onko videon tekijä kristitty vai ei. En ihan ymmärrä, miksi jotkut pitävät biisiä loukkaavana kristittyjä kohtaan - sehän kertoo Oliveran henkilökohtaisesta kokemuksesta eikä kritisoi uskontoa sinänsä. Mutta katolilaiset ovat niin herkkänahkaisia...
Tämä Olivera on sellainen laulelma. Likka luikauttaa laulun. Siinä se.
Ei mitään, mihin tarttua. Ei mitään, mikä jäisi mieleen.
Mun mielestä Olivera oli "ihan jees". Mutta viisuihin en lähettäisi, ei painu mieleen ku on noin passiivinen. Enkä ihan fanita tätä lauluääntä, ymmärrän että tästäkin tykätään ja musta tämä sopisi joksikin taustamusiikiksi kotosalla, mutta ei ehkä keikalla.