Hyviä vaatteita, mutta esim pieni reikä, niin ei saa lahjoittaa kirpputorille
En raaskisi heittää lumppuunkaan ja en jaksaisi itse kaikkea korjata. Nytkin olisi upeasti värinsä ja laatunsa säilyttänyt, hyvin pesty ja tahraton merkkihuppari, jossa on pieni reikä, joka olisi korjattuna päällepäin huomaamaton, mutta ei minulla ole oikean väristä lankaa, niin sisäpuolelta korjaus erottuisi. Poika veisteli puuta ja veitsenkärki viilsi muuten vahvaan kankaaseen pienen reiän.
Minne kierrätän? Juu, täytyy varmasti nähdä vaivaa ja korjata. Kuka arvostaa näitä korjattuja vaatteita yhtä paljon kuin minä, vaivaa nähnyt?
Kommentit (57)
Roskiin vaan kaikki kelvoton ja kelvollinen, nykyajattelun mukaan. Tiedän tunteen, ap, kun joka vaatteeseen tulee helposti reikiä ym. vikaa, ja vaikka sen korjaisi ja veisi kierrätykseen, voi olla että menee sieltä roskiin kuitenkin.
Oikeasti, ei ihmiset osta resuja kirppiksiltä, ei vaikka olisi pieni reikä.
Jos laitat tori.fi ilmoituksen että annetaan ilmaiseksi merkkihuopari joss pieni korjattavissa oleva reikä niin saat heti 10 viestiä että otan.
Kerran korjautin suutarilla nahkanilkkurit, joista oli pieni koristesauma ratkennut. Sain juuri ja juuri 2 e yli korjaussumman niistä nilkkureista. Toiset samanlaiset oli myynnissä samalla kirppuksellä, niitä ei kukaan ostanut, vaikka kuinka olivat Eccoa ja vähän käytetyt. Ihmiset eivät tajua arvostaa laatua, vaan ostavat mieluummin kertakäyttömuotia.
Vierailija kirjoitti:
Jos laitat tori.fi ilmoituksen että annetaan ilmaiseksi merkkihuopari joss pieni korjattavissa oleva reikä niin saat heti 10 viestiä että otan.
Ja niistä seitsemän alkaa pelleillä noudon ja postituksen kanssa tai omituisten kysymysten kera ilman aikomustakaan hakea tuotetta.
Tunnetko, ap, ketää, joka voisi tuon ongelman korjata?
Vierailija kirjoitti:
Eli et itse jaksa korjata, mutta jonkun toisen täytyisi maksaa siitä, että pitää heti korjata?
En tajua yhtään tällaista ajattelua! Jos merkkihuppari on laadukas ja alunperin kallis ja se on kirpparilta saatavissa hintaan 8 e, mutta pitäisi vaan viitsiä korjata pieni reikä, niin siihen ei ole nykyihmisellä jaksamista. Mieluummin ostaja maksaa 119 e ihkauudesta hupparista?
Laita tosi halpaan hintaan ja mieluiten niin, että pakettiin saa muutakin tavaraa samalla lähetyksellä. Ja ilmoitukseen selkeästi reiästä kuvat ja maininta. Toriin vaikka, jos joku ostaa niin ostaa.
Itseäni ei reikä useinkaan haittaa, ellei ole pahalla paikalla tosi näkyvästi. Osaan korjata jotenkuten.
Reikäisetkin voi laittaa UFF-laariin, sillä siellä myydään halvemmalla pikkuvikaisia. Vielä huonommat lähettävät ulkomaille isoina erinä ja täysin myyntikelvottomat laittavat tekstiilikierrätykseen.
Pieni reikä ,merkkivaate.Onko toukat syöneet? Heitä roskiin.
Korjaaminen kuuluu ostajalle, ainoastaan hän voi tietää, millaisen korjauksen haluaa, näkyvän vai näkymättömän. Suurin osa ihmisistä vaan on niin laiskoja, etteivät halua neulaa ja lankaa käteensä ottaa. Myyjä ei voi tietää, meneekö tuote kaupaksi edes korjattuna. Jotenkin liikaa vaadittu, että myyjän tulisi korjata tuote ja käyttää siihen aikaansa ja sitten tuote jääkin omiin käsiin. Miksi siis korjata?
Ei ole merkkivaate, jos reikiintyy helposti. Tai sitten syöpäläisasunto teillä.
Vie kierrätyskeskukseen menee siellä ilmaisten vaatteiden laariin ja joku sen nappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et itse jaksa korjata, mutta jonkun toisen täytyisi maksaa siitä, että pitää heti korjata?
En tajua yhtään tällaista ajattelua! Jos merkkihuppari on laadukas ja alunperin kallis ja se on kirpparilta saatavissa hintaan 8 e, mutta pitäisi vaan viitsiä korjata pieni reikä, niin siihen ei ole nykyihmisellä jaksamista. Mieluummin ostaja maksaa 119 e ihkauudesta hupparista?
Miksi sitten ap on maksanut sen 119 euroa hupparista eikä vaivaudu korjaamaan siitä pientä reikää? Eikö tämä ole paljon suurempi kysymys?
Kuinka paljon itse maksaisit reikävaatteesta? Älytöntä, että jonkun pitäisi maksaa, että ottaa toisen jätteet. Ap:n pitäisi maksaa siitä, että joku tulee hakemaan sen häneltä.
Sulle ei enää kelpaa resu vaate mutta jollekin toiselle pitäisi kelvata?
Jos on puukolla viiltänyt niin ei taida olla mikään pieni reikä. Ja miksi paidan pitäisi kelvata jollekin toiselle kun se ei sinullekaan kelpaa.
Ei kannata. Ehkä pitäisi sitten ommella se, ettei ostaja pety. Tai ehkä se on liian kulutettu.