Euroviisut 2022 OFFICIAL
Kommentit (12303)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin jaetaan tätä samaa reaktivideota näköjään...
Tässä britti ja irkku
Ja plz, älkää lähettäjä mitään vihaa Judelle. Tai kummallekaan.
Itse olen seurannut näitä nyt pari vuotta. Ja en ihan täysin Juden vahvaa reaktiota ymmärrä,mutta sallin hänelle sen oman mielipiteensä. (Selitti kyllä kantansa kommenteissa). Ja oli anxious edes postaamaan tuon videon, eli vähän pelokas.
Kristityt eivät tykkää noista sanoista.
Toki olen itsekin. Mutta, ilmeisesti suomalainen ev.lut suhtautuu näihin vähän eri tavalla.
Mun mielestä Jude on ihana, mutta en ymmärrä häntä tässä nyt yhtään. Itse olen uskossa, mutta silti kappaleessa on paljon puhuttelevaa. Ja muutenkin olen kiinnostunut erilaisten maailmankatsomusten perusteluista ja ihmisten kokemuksista. Kappale ei ole loukkaava vaan kauniin filosofinen.
Pitää muistaa, että valtaosa maailman uskovaisista suhtautuu filosofisuuteen ja kaikenlaiseen pohdiskeluun kielteisesti.
Ja tälle on syynsä: jos pysähtyy miettimään, saattaa vahingossa oivaltaa, että eihän näissä jutuissa ole päätä eikä häntää. Sehän on uskon idea - uskotaan uskomattomaan. Ehkä tämä henkilö tosin on myös nuoruutensa vuoksi erityisen ehdoton.
Niin juuri, tuo oli itsellänikin ajatuksena. En siis itse suinkaan ole sen ajattelun kannattaja, että musiikintekijöiden pitäisi suodattaa sanoituksiaan tai sensuroida itseään jonkun toisen sovinnaisen maailmankatsomuksen vuoksi. Uskonnot pääosin perustuvat siihen, että ihmiset eivät turhia mietiskele omin päin. Kirjoitin äsken pitemmän viestin Euroviisuihin liittyen - oma valintani kisaan olisi The Rasmus (koska näen sillä oikeasti mahdollisuuksia pärjätä), mutta jos The Rasmusta ei olisi, lähettäisin sinne Oliveran provokaation vuoksi (koska en usko muilla Suomen edustajilla olevan mitään mahdollisuuksia, ja Olivera herättäisi siellä edes jotain reaktioita).
t. se, jolle vastasit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä britti ja irkku
Itse olen seurannut näitä nyt pari vuotta. Ja en ihan täysin Juden vahvaa reaktiota ymmärrä,mutta sallin hänelle sen oman mielipiteensä. (Selitti kyllä kantansa kommenteissa). Ja oli anxious edes postaamaan tuon videon, eli vähän pelokas.
Toki olen itsekin. Mutta, ilmeisesti suomalainen ev.lut suhtautuu näihin vähän eri tavalla.
Mun mielestä Jude on ihana, mutta en ymmärrä häntä tässä nyt yhtään. Itse olen uskossa, mutta silti kappaleessa on paljon puhuttelevaa. Ja muutenkin olen kiinnostunut erilaisten maailmankatsomusten perusteluista ja ihmisten kokemuksista. Kappale ei ole loukkaava vaan kauniin filosofinen.
Tuli sellainen sana, että jo pelkkä sana "ateisti" loukkasi kyseistä tubettajaa. Ei ymmärtänyt lyriikoita yhtään vaan kirjoitteli hernekeitot nenässä. Eihän biisi kommentoi kristinuskoa sinänsä vaan Oliveran hankalaa suhdetta uskoon ja olemassaoloon yleensä.
Valtaosa maailman uskovaisista (uskontokunnasta riippumatta) suhtautu kielteisesti myös siihen, jos joku yksittäinen henkilö pohdiskelee kriittisesti omaa suhdettaan uskoon ja olemassaoloon, sekä siihen, että yleensä sanotaan ääneen se mahdollisuus, että suhde uskoon voisi olla HANKALA.
Ja tämä johtuu siitä, että ihmiselle tulee epämukava olo kun kognitiivinen dissonanssi puskee päälle, kun pitäisi käsitellä analyyttisesti ja loogisesti omia uskomuksia.
Olen tuo, jolle vastasit, ja nimenomaan, olen samaa mieltä.
Tykkään Oliveran kappaleesta.
Ja täytyy sanoa, että en oikein ymmärrä joidenkin täystyrmäystä sanoille. Koen nyt monet, ilmeisesti kristityt, melko suvaitsemattomiksi. Nämähän ovat Oliveran tai jopa pelkästään tämän yhden kappaleen ajatuksia, ja nehän ovat joka tapauksessa enimmäkseen pohdiskelevia.
Ei hän sano, että kaikkien pitää olla uskomatta mihinkään. Ainoa mitä hän sanoo yleistäen, on että ihmiset menee arvoissaan sen mukaan mikä on trendikästä, ja että mieluummin oikeasti selvittäisivät ne omat arvot itselleen. Minkä luulisi olevan aika hyvä sanoma ihan jokaiselle nykypäivänä, kuten joku ärsyyntynyt sanoi, että tutkiskelunsa perusteella hän on varma, että taivas on olemassa. Kappaleessahan sanottiin täsmälleen samaa, vaikka hän tätäkin kohtaa korosti kamalana ja että on eri mieltä.
Eniten on tainnut ärsyttää kappaleen nimi jo ennakkoon, ja sen perusteella on tehty päätös, että tämä on ihan kamala pilkkabiisi.
No, kappaleen alku näyttää pitävän erittäin hyvin paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän sieltä perjantaina tulee 😳🔥
Kuppilassa oli joku, joka sanoi kuulleensa kaikki kappaleet jo, ja hän sanoi tason olevan tosi kova, mutta Isaac on kovin.
Sitä odotellessa. Taso on ollut tähän asti ihan huikea.
Oliveran kappale oli ensimmäinen UMK-kappale, johon aidosti uppouduin ja unohdin, että kuuntelen musiikkia. Olen kristitty (vapaa seurakunta), mutta tämä kosketti todella paljon. Siinä oli jotain aitoa, ja sanat kuulostivat osittain omilta ajatuksiltani, kun olin masentunut.
Kokonaisuudessaan UMK vaikuttaa todella kovalta, mutten saa oikein otetta mihinkään Euroviisuehdokkaaseen tänä vuonna. Mahtoi viime vuoden ESC ja JESC luoda liian suuria odotuksia?
Kun puhutaan tuohtumuksesta, niin tuli mieleen että Suomessa plastiikkakirurgikin tuohtui parrakkaasta Conchita Wurstista (on kuulemma luonnotonta kun pukeutuu mekkoon, on tekorinnat ja parta). Kaikkia ei voi miellyttää, kun osa ei ymmärrä että kyse on laulukilpailusta jossa jokainen saa edustaa itseään ja hänet valinnutta maataan kunhan vain ei loukkaa muita.
Suomessa ainaskin hyväksytään eriäviä uskonnollisia juttuja, mutta onko toi kovinkaan hyvä juttu lähettää tapahtumaan, jossa on erilaisia kulttuureja?
Ei mielestäni. Olisi ollut parempi jättää uskonnolliset jutut pois ja keskittyä muihin aiheisiin kappaletta tehdessä. Joku muu pliis edustamaan niin ei synny vakavampaa hämminkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä britti ja irkku
Pitää muistaa, että valtaosa maailman uskovaisista suhtautuu filosofisuuteen ja kaikenlaiseen pohdiskeluun kielteisesti.
Ja tälle on syynsä: jos pysähtyy miettimään, saattaa vahingossa oivaltaa, että eihän näissä jutuissa ole päätä eikä häntää. Sehän on uskon idea - uskotaan uskomattomaan. Ehkä tämä henkilö tosin on myös nuoruutensa vuoksi erityisen ehdoton.
Niin juuri, tuo oli itsellänikin ajatuksena. En siis itse suinkaan ole sen ajattelun kannattaja, että musiikintekijöiden pitäisi suodattaa sanoituksiaan tai sensuroida itseään jonkun toisen sovinnaisen maailmankatsomuksen vuoksi. Uskonnot pääosin perustuvat siihen, että ihmiset eivät turhia mietiskele omin päin. Kirjoitin äsken pitemmän viestin Euroviisuihin liittyen - oma valintani kisaan olisi The Rasmus (koska näen sillä oikeasti mahdollisuuksia pärjätä), mutta jos The Rasmusta ei olisi, lähettäisin sinne Oliveran provokaation vuoksi (koska en usko muilla Suomen edustajilla olevan mitään mahdollisuuksia, ja Olivera herättäisi siellä edes jotain reaktioita).
t. se, jolle vastasit
Joo, ymmärsin, mitä tarkoitit! Siihen lisäsin ajatuksen vain jatkoksi. Samaa mieltä, että keskustelua ainakin saisi Olivera aikaiseksi, mikä itsessään hyvä. Sekin jo kertoo paljon, että monet teilaavat pelkän nimen perusteella. Sehän kertoo, että oma usko ei ehkä ole kovin vahva ja sitä olisi syytä tutkailla filosofisesti, vaikkapa kuten tässä biisissä tehdään. Musta on ihanan raikasta, että tämän soundin artistin laulaakin yhtäkkiä jostain muusta kuin rakkaudesta tai erosta tms. Sanoitusten puolesta tämä on mielestäni paljon parempi kuin vaikkapa The Rasmus, jossa on jotain hieman kulahtaneita mielikuvia naisista. Silti se jää alitajuntaan. Aidosti en kyllä enää osaa sanoa, että mikä on suosikkibiisi, kaikissa on omat hyvät puolensa.
Vierailija kirjoitti:
Jotain paskaa suomenkielistä. Ei muutenkaan ole herran biisit olleet kovin hyviä
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ainaskin hyväksytään eriäviä uskonnollisia juttuja, mutta onko toi kovinkaan hyvä juttu lähettää tapahtumaan, jossa on erilaisia kulttuureja?
Ei mielestäni. Olisi ollut parempi jättää uskonnolliset jutut pois ja keskittyä muihin aiheisiin kappaletta tehdessä. Joku muu pliis edustamaan niin ei synny vakavampaa hämminkiä.
Vakvampi hämminki itse asiassa kuulostaisi aika hyvältä! Miksi sitä pitäisi erityisemmin välttää?
Vierailija kirjoitti:
Vähän ironinen lause, että ei lähetetä erilaista kappaletta sinne, missä on erilaisia kulttuureja :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain paskaa suomenkielistä. Ei muutenkaan ole herran biisit olleet kovin hyviä
Makuja on monia, sanoi kissa...
Itse olen kuunnellut Isaacin tuotannon jo monta kertaa läpi ☺️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä britti ja irkku
t. se, jolle vastasit
Joo, ymmärsin, mitä tarkoitit! Siihen lisäsin ajatuksen vain jatkoksi. Samaa mieltä, että keskustelua ainakin saisi Olivera aikaiseksi, mikä itsessään hyvä. Sekin jo kertoo paljon, että monet teilaavat pelkän nimen perusteella. Sehän kertoo, että oma usko ei ehkä ole kovin vahva ja sitä olisi syytä tutkailla filosofisesti, vaikkapa kuten tässä biisissä tehdään. Musta on ihanan raikasta, että tämän soundin artistin laulaakin yhtäkkiä jostain muusta kuin rakkaudesta tai erosta tms. Sanoitusten puolesta tämä on mielestäni paljon parempi kuin vaikkapa The Rasmus, jossa on jotain hieman kulahtaneita mielikuvia naisista. Silti se jää alitajuntaan. Aidosti en kyllä enää osaa sanoa, että mikä on suosikkibiisi, kaikissa on omat hyvät puolensa.
Tämä on tosiaan persoonallinen! Vaikka oma suosikkini on The Rasmus, niin hassua kyllä, tämä on silti kakkossuosikkini, vaikka se onkin sellainen, jota en itse kuuntelisi. Onhan tässä oivallusta ja myös soundi on persoonallinen. Hyvin tehty biisi, taiteellinen ja omaperäinen. Ja tosiaan, aihevalintaa myöten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isaac on raadin ennakkosuosikki ja ilmeisesti heidän valintansa viisuihin. Eli en lyttäisi, raadilla aika iso vaikutus mikäli joku toinen biisi ei jyrää yleisöäänillä raadin mielipidettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mielestäni. Olisi ollut parempi jättää uskonnolliset jutut pois ja keskittyä muihin aiheisiin kappaletta tehdessä. Joku muu pliis edustamaan niin ei synny vakavampaa hämminkiä.Vakvampi hämminki itse asiassa kuulostaisi aika hyvältä! Miksi sitä pitäisi erityisemmin välttää?
Juuri näin! Muistetaan, että kyseessä kuitenkin kilpailut, joissa on voittaneet esiintyjät kuten Lordi tai Conchita. Euroviisujen fanikunnan kova ydin koostuu s eksuaalivähemmistöistä, ja heistä monet reagoivat näyttävät itkevän Oliveran biisin kuultuaan. Jopa uskovaisten suhtautuminen näitä vähemmistöjä kohtaan on täällä sekulaarissa pohjolassa erilainen kuin vaikkapa etelän katolisissa maissa. Vai onko? En minä tiedä. Ehkä tämä biisi yllättäen nostaa esiin asiaa, josta ei yleensä puhuta, ainakaan euroviisuissa. Ja on aika eri veivata jotain el diabloa kuin käsitellä aihetta tällä tavalla. Tämä vain yleisenä pohdintana - mielenkiintoista kun on :)
No finaaliin on vielä aikaa.. mietin onko tuo oliveran biisi kuitenkin liian synkkä.. kaipaavatko ihmiset viisuista mitä? Muutenkin synkät ajat.
Itse pidän enemmän iskevistä ja hyvällä tuulelle saavista lauluista. Tai menevistä.
Itse asiassa kävin kurkistamassa mitä BC:lle kuuluu, ja muistin miten himskatin hyviä he olivat livessä nimenomaan, eli saamaan porukan mukaan.
Voitasko lähettää uudestaan 😉
Joo, ei voida🥺
Vierailija kirjoitti:
Kun puhutaan tuohtumuksesta, niin tuli mieleen että Suomessa plastiikkakirurgikin tuohtui parrakkaasta Conchita Wurstista (on kuulemma luonnotonta kun pukeutuu mekkoon, on tekorinnat ja parta). Kaikkia ei voi miellyttää, kun osa ei ymmärrä että kyse on laulukilpailusta jossa jokainen saa edustaa itseään ja hänet valinnutta maataan kunhan vain ei loukkaa muita.
Ihmettelen itsekin tätä omituista varovaisuutta ja pelkoa siitä, että "joku" loukkaantuu tai "joku" ei tykkää. Samasta syystähän ollaan nyt huolissaan The Rasmuksenkin biisistä. Omituinen lähtökohta, että Suomen kaltaisessa maassa halutaan itsesensuuria siinä pelossa, että "joku voi loukkaantua". Olisi kiva kuulla, mikä olisi se pahin asia, mitä tapahtuu, jos "joku" loukkaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isaac on raadin ennakkosuosikki ja ilmeisesti heidän valintansa viisuihin. Eli en lyttäisi, raadilla aika iso vaikutus mikäli joku toinen biisi ei jyrää yleisöäänillä raadin mielipidettä.
Ketkä ovat raadissa ja miksi Isaac on ennakkosuosikki?
Millä lailla UMK-voittaja valitaan, mikä merkitys on raadin äänillä ja mikä merkitys puhelinäänillä, ts. kumpi painaa enemmän vaakakupissa?
Heh. Jos The Rasmus ei olisi mukana kilpailussa, lähettäisin mieluusti Oliveran Euroviisuihin. En tosin pitänyt henkilökohtaisesti hänen kappaleestaan, enkä usko sen voivan menestyä kisoissa. Kaikki välimeren maat sekä muut vähemmän maallistuneet maat loukkaantuisivat ja sen vuoksi ääniä tulisi vähän. Finaaliin ei pääsisi, mutta koska Suomen muillakaan ehdokkailla (The Rasmusta lukuunottamatta) ei ole mahdollisuuksia päästä finaaliin (tai sitten joku voi päästä korkeintaan finaalin häntäpään sijoituksille), käyttäisin tilaisuuden hyväkseni ja edes aiheuttaisin pahennusta ja megalomaanisen massaloukkaantumisen semifinaalissa.
En tarkoita, että biisi olisi huono, mutta se ei ole yhtään oman makuni mukainen. Vaikka en itse tykkkää, tunnistan siinä kyllä musiikillisia ansioita, mutta olen itse niin vahvasti eri genren tyyppi, etten jaksaisi kuunnella tätä. Ja itseäni ei juuri tämän biisin sanoituskaan puhuttele, mutta on siinä silti sen verran oivallusta ja syvällisyyttä, että näen sen ansiot, vaikka onkin oman makuni mukainen. Tämä ei ole huono kappale missään nimessä, mutta ei ole musiikillisesti sellainen kappale, joka yleensö kannattaisi lähettää Euroviisuihin. Shokkiarvon vuoksi ehkä korkeintaan. Näen tämän biisin omat esittämisareenat jossain muualla, vähemmän karnevaalihenkisissä paikoissa.
Mutta kuten sanottu, koska Suomella on tänä vuonna sellainen kappale, jolla on potentiaalia menestyä Euroviisuissa (The Rasmus), lähettäisin kisoihin sen. Mutta jos The Rasmusta ei olisi, lähettäisin Oliveran sinne provokaatiomielessä.