Euroviisut 2022 OFFICIAL
Kommentit (12303)
The Rasmus -fanit näemmä heräsivät :D
Tää oli niin symppis, alkoi ihan itkettää kun hekin itkivät <3 Nämä tyypit rakastuivat Oliveraan ihan täysillä.
Vierailija kirjoitti:
The Rasmus -fanit näemmä heräsivät :D
Kuinka niin? Oliverastahan täällä nyt keskultellaan.
Vierailija kirjoitti:
Kamala tuo Oliveran biisi. Kauhea nariseva ääni, masentavat laulun sanat. Musiikkivideo tylsä, eikä Oliveralla ole yhtään karismaa.
En voisi olla enempää eri mieltä! Ihana biisi, ihana ääni ja sanat ovat täynnä lohtua. Musiikkivideo on todella kaunis ja Oliveralla on kaunis eteerinen olemus.
Oliveira on sanoillaan herättänyt huomion.
Tunteja vietin yöllä lukien kommentteja ja katsoin reaktiovideoitakin.
Joillekin uskovaisille ne sanat ovat aivan liikaa. Syitä en ihan täysin ymmärrä, ja herättää keskustelua,mutta vain sanoillaan. Joillekin se on vain liikaa.
En tiedä onko Euroviisut se paikka käydä tätä keskustelua.
Biisinä ”ihan nätti", mutta ei mitään kohotusta.. esim. Lopussa,se vain loppuu.
Jos Elsie Bay valitaan,niin hän vie jo suuren osan siitä balladikiintiöstä.
Tykkäsin tästä Oliverasta. UMK:ssa ei ole tänä vuonna ollut huonoja biisejä vielä ollenkaan, kaikkia en itse viisuihin laittaisi, mutta yhtäkään ei tarvitse hävetä 😃
Olivera on hieno ja mahtava, mutta en voi sietää tuota kitisevää ääntä. Ikävä kyllä.
Ehdottomasti ansaitsee paikkansa näissä karkeloissa! Toivottavasti live toimii.
Oliveran biisi ihan nätti, mutta miinusta lapsellisista sanoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BESS on best! Uskokaa pois, tulis yllättämään. Olen 20 vuotta näitä skaboja seurannut, ennustin Lordinkin voiton aikanaan :) BESSin biisi ei ole mikään "grower" vaan ram pam pam jää kerralla mieleen. Suurin osa niistä melkein 200 miljoonasta katsojasta ei kelaa jokaista kappaletta montaa kertaa, vaan sen on iskettävä kertaheitolla. Mahtava yhdistelmä menevää tanssibiisiä, asennetta, eksoottista kieltä. Sanotaan, että suomella ei pärjää kun se ei ole maailmankieli niin kuin nämä viime vuoden top vitosessa olleet. Mutta! Muistatteko esim. takavuoden hitin Numanumanei-jotain, oli romaniaksi, tai vaikkapa Gangnam Stylen? Ei olleet nekään mitään valtakieliä ja kaikki silti rallatti mukana.
Eikä The Rasmusta niin monet kyllä tunne tai fanita mitä luulisi jonkun somen äänekkäimpien fanien. Biisi on hyvä, niin on Cyanillakin (molempia olen kuunnellut myös), mutta nyt pitää lähettää jotain muuta kuin rokkia.
Jo valittujen edustajien perusteella erittäin moni maa tulee nyt kaivamaan naftaliinista vanhat ja uudetkin rokkarinsa viime vuoden vuoksi. Esim. Bulgaria on näin tehnyt. Niitä tulee monta lisää. Siihen joukkoon hukkuu, The Rasmuskin. Käytetään Suomen rock-uskottavuutta lähettämällä hevarilta näyttävä naislaulaja BESS, jolla onkin mieletön Miley Cyrus -tyylinen soundi ja housesta lainaava biisi.
Hmm, jotenkin en ihan kykene uskomaan, että maailmankuulu ja koko Euroopan huomion jo nyt vanginnut Rasmus onnistuisi hukkumaan mainittujen naftaliinista kaivettujen never heard -rokkareiden joukkoon...
Ei Rasmus todellakaan ole maailmankuulu tai vanginnut "jo nyt koko Euroopan huomiota". Heillä ei ole instassakaan edes 100 tuhatta seuraajaa. Esim. Robinilla on melkein 400 tuhatta. Blind Channelilla 150 tuhatta.
Rasmus herättää osassa eurooppalaisporukasta fiiliksen "hei, oliko näillä se In the shadows? Kuuntelenpa tämän Jezebelin!" ja osassa ei sitäkään. Nostalgia on kiva juttu, mutta itse toivon jäljellä olevilta ehdokkailta vielä kovempaa biisiä.
Jos nyt numeroilla ruvetaan pelleilemään niin Rasmuksella spotifyssä 1,5 milj kuuntelijaa kuukaudessa, Blind channelillä 1 milj ja Robinin tällä englanninkielisellä musalla 94 tuhatta. Ei sillä, että näilläkään numeroilla mitään merkitystä ois näissä kisoissa, aattelin vaan, että sua saattais kiinnostaa.
Olen hämmentynyt kuultuani Oliveran biisin. Kappale itsessään ei ollut huono, jos ei briljanttikaan, mutta eihän tämä nuori laulaja pysynyt vireessä ollenkaan! Hyvin epävarmaa äänenkäyttöä ja koko persoonasta välittyi sellainen epävarmuus "anteeksi, että olen olemassa". Varmasti ihan kehityskelpoinen laulajatar, mutta vaatii kyllä paljon työtä, että hänestä saadaan artisti. Jokaisen on tietysti jostakin aloitettava, mutta kyllä minua pelottaisi lähettää hänet suurilel estradeille. Ensin pitäisi saada esiintymiskokemusta pienemmiltä areenoilta, mutta ennen kaikkea vireys ja sävelpuhtaus pitäisi saada kuntoon. Ja tietysti lisää esiintymisvarmuutta, ja sitähän ei saa muuten kuin esiintymällä ja harjoittelemalla, mutta Euroviisut eivät ole mikään harjoittelupaikka.
Vierailija kirjoitti:
Reaktiovideoissa tätä joko rakastetaan tai inhotaan sen mukaan, onko videon tekijä kristitty vai ei. En ihan ymmärrä, miksi jotkut pitävät biisiä loukkaavana kristittyjä kohtaan - sehän kertoo Oliveran henkilökohtaisesta kokemuksesta eikä kritisoi uskontoa sinänsä. Mutta katolilaiset ovat niin herkkänahkaisia...
Samoin ovat mu s li mit.
Oliveira on mielestäni tähän astisista paras. Juuri sellainen, jota ei ajattelisi Suomen edustajaksi, mutta jos joku muu maa lähettäisi, niin arvostaisin ja äänestäisin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä lapsellista on siinä, että ei halua ikuista elämää, vaan nukahtaa vaan tämän kaiken päälle, eikä herätä enää koskaan?
Vierailija kirjoitti:
Millä lailla lapsellisista? Ulkomaiset viisufanit ovat päinvastaista mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Olen hämmentynyt kuultuani Oliveran biisin. Kappale itsessään ei ollut huono, jos ei briljanttikaan, mutta eihän tämä nuori laulaja pysynyt vireessä ollenkaan! Hyvin epävarmaa äänenkäyttöä ja koko persoonasta välittyi sellainen epävarmuus "anteeksi, että olen olemassa". Varmasti ihan kehityskelpoinen laulajatar, mutta vaatii kyllä paljon työtä, että hänestä saadaan artisti. Jokaisen on tietysti jostakin aloitettava, mutta kyllä minua pelottaisi lähettää hänet suurilel estradeille. Ensin pitäisi saada esiintymiskokemusta pienemmiltä areenoilta, mutta ennen kaikkea vireys ja sävelpuhtaus pitäisi saada kuntoon. Ja tietysti lisää esiintymisvarmuutta, ja sitähän ei saa muuten kuin esiintymällä ja harjoittelemalla, mutta Euroviisut eivät ole mikään harjoittelupaikka.
Minä en huomannut epävireyttä ollenkaan. Osaatko osoittaa videolta aikaleiman kanssa kohdan, jossa sitä on? Ihan kiinnostuksesta.
Mulla häiritsee näissä AV:n kommenteissa sellainen lievä tytöttely... Oliveran lauluääni ja olemus ovat selvästi hänen tyyliään. Ei kaikkien tarvitse olla räväköitä ja itsevarmoja rokkibeibejä. Olivera kertoi itse olevansa hermostunut biisin vastaanotosta kun se on hänelle niin henkilökohtainen.
Oliveralla on kaunis ääni, mutta mitään sanomaton kappale. Ei tuolla biisillä pärjää euroviisuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reaktiovideoissa tätä joko rakastetaan tai inhotaan sen mukaan, onko videon tekijä kristitty vai ei. En ihan ymmärrä, miksi jotkut pitävät biisiä loukkaavana kristittyjä kohtaan - sehän kertoo Oliveran henkilökohtaisesta kokemuksesta eikä kritisoi uskontoa sinänsä. Mutta katolilaiset ovat niin herkkänahkaisia...
Samoin ovat mu s li mit.
No se nyt ei liity tähän, koska nuo reagoijat ovat nimenomaan vanhoillisista katolilaisista maista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lapsellista on siinä, että ei halua ikuista elämää, vaan nukahtaa vaan tämän kaiken päälle, eikä herätä enää koskaan?
Tai että ei haluaisi kohdata syntejään kuoleman hetkellä, vaan mieluummin elää tässä hetkessä ja päästää elämästä irti kun on sen aika? Tai kuinka ihmiset ostavat arvonsa sen sijaan että selvittäisivät, mikä on heille elämässä oikeasti tärkeää.
Esimerkiksi The Rasmuksen biisi oli pelkkää noloa naisen yliseksualisointia suoraan 1980-luvulta. Tässä biisissä on oikeasti sisältöä siihen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en huomannut epävireyttä ollenkaan. Osaatko osoittaa videolta aikaleiman kanssa kohdan, jossa sitä on? Ihan kiinnostuksesta.
Mulla häiritsee näissä AV:n kommenteissa sellainen lievä tytöttely... Oliveran lauluääni ja olemus ovat selvästi hänen tyyliään. Ei kaikkien tarvitse olla räväköitä ja itsevarmoja rokkibeibejä. Olivera kertoi itse olevansa hermostunut biisin vastaanotosta kun se on hänelle niin henkilökohtainen.
Minun mielestäni epävireisyys oli havaittavissa koko biisin ajan. Ikävä sanoa, että laulutekniikka ei Oliveralla ole kohdallaan. Ääni ikään kuin vuotaa ja sellainen "ähkiminen" kertoo siitä, että äänenmuodostus ei ole kohdallaan, ehkä osittain ääni tulee nenän kautta. Tämä on aika tyypillinen etenkin aloittelevien naislaulajien ongelma, mutta harjoittelullahan siitä eroon pääsee. En missään tapauksessa tarkoittanut sitä, että Olivera olisi surkimus, vaan nimenomaan hänessä on potentiaalia ainakin tuon esityksen perusteella, mutta kansainvälisiin kisoihin en häntä laittaisi...vielä.
Ääni on jossain Billie Eilishin ja Tones and I:n (Dance Monkey) välillä. Jotkut tykkää, toiset ei.