Euroviisut 2022 OFFICIAL
Kommentit (12303)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englanti on lähettänyt monta kertaa omia versioltaan tuosta Iisakista eikä ne ole koskaan menestyneet. Suomeen trendit saapuu aina myöhemmin ja liikuttavaa kuinka niitä sitten hihkutaan ja hykerretään kun on niin uutta ja moternia. Kuulkas nyt ipanat: jo antiikin Roomassa oli kaiken maailman orgiat täysillä pyörimässä ja naapurin kukkokin sai kyytiä.
En kyllä ole "Englannilta" nähnyt yhtään tällaista entryä. Laitapa nimiä tiskiin. Lisäksi haluaisin nähdä toisen suomenkielisen r'n'b-biisin, jossa lauletaan biseksuaalisesta heräämisestä.
Mulle biseksuaalina tämä on vapauttava kappale, koska meidän kokemuksia käsitellään niin vähän missään taiteen muodoissa. Ja musiikillisesti The Weekndin ja Lil Nas X:n fanille ihan täydellinen ❤️
Miksi sitä biseksuaalista heräämistä pitää käsitellä jonkin bdsm-seksin kautta? En pysty biseksuaalina samaistumaan yhtään noihin sanoihin.
Eikö se biisi käsittele nimenomaan Senen henk.kohtaista biseksuaalista heräämistä? Bissejä on yhtä moneen junaan kuin heteroitakin mieltymyksineen, tuskin sen on tarkotuskaan olla kaikille samastuttava.
Kiinnostaako yleisöä tosiaan yhden yksittäisen ihmisen seksuaalinen herääminen?
Onhan viisuissa kautta aikojen ollut kaikkea rakkauslauluista omalle puolisolle (sillä yhdellä liettualaisella taisi kerran olla ihan aviomieskin lavalla) aina kuolleelle isälle omistettuihin itkuvirsiin, joten en itse näe henkilökohtaisuutta mitenkään kauhean poikkeuksellisena.
On se niin, että jokainen teini-ikään ehtinyt ja siitä eteenpäin kokee seksuaalisen heräämisen samalla tavalla. Samat ihmetykset vartalon muuttumisessa ja hormonien alkaessa toimia. Mutta se on luonnollista jokaiselle. Minusta ei nyt tarvitsisi korostaa tässä ajassa erilaisuuden piirteitä, niistä on tarpeeksi tietoa netissä. Aikaisemmin nettiä ei ollut ja silti seksuaalisuus kehittyi, tosin punastuttiin kun kuultiin jotain seksuaalisuuteen viittaavaa. Nyt on jo ämpäri yli kiehunut, jotain muuta tarvitaan. Ehkä ensi vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englanti on lähettänyt monta kertaa omia versioltaan tuosta Iisakista eikä ne ole koskaan menestyneet. Suomeen trendit saapuu aina myöhemmin ja liikuttavaa kuinka niitä sitten hihkutaan ja hykerretään kun on niin uutta ja moternia. Kuulkas nyt ipanat: jo antiikin Roomassa oli kaiken maailman orgiat täysillä pyörimässä ja naapurin kukkokin sai kyytiä.
En kyllä ole "Englannilta" nähnyt yhtään tällaista entryä. Laitapa nimiä tiskiin. Lisäksi haluaisin nähdä toisen suomenkielisen r'n'b-biisin, jossa lauletaan biseksuaalisesta heräämisestä.
Mulle biseksuaalina tämä on vapauttava kappale, koska meidän kokemuksia käsitellään niin vähän missään taiteen muodoissa. Ja musiikillisesti The Weekndin ja Lil Nas X:n fanille ihan täydellinen ❤️
Miksi sitä biseksuaalista heräämistä pitää käsitellä jonkin bdsm-seksin kautta? En pysty biseksuaalina samaistumaan yhtään noihin sanoihin.
Eikö se biisi käsittele nimenomaan Senen henk.kohtaista biseksuaalista heräämistä? Bissejä on yhtä moneen junaan kuin heteroitakin mieltymyksineen, tuskin sen on tarkotuskaan olla kaikille samastuttava.
Kiinnostaako yleisöä tosiaan yhden yksittäisen ihmisen seksuaalinen herääminen?
Kiinnostaako yleisöä yhden yksittäisen ihmisen intohimoinen rakkaus vaaralliseen naiseen? Yhden ihmisen ateismipohdinnat? Jne.
Vierailija kirjoitti:
On se niin, että jokainen teini-ikään ehtinyt ja siitä eteenpäin kokee seksuaalisen heräämisen samalla tavalla. Samat ihmetykset vartalon muuttumisessa ja hormonien alkaessa toimia. Mutta se on luonnollista jokaiselle. Minusta ei nyt tarvitsisi korostaa tässä ajassa erilaisuuden piirteitä, niistä on tarpeeksi tietoa netissä. Aikaisemmin nettiä ei ollut ja silti seksuaalisuus kehittyi, tosin punastuttiin kun kuultiin jotain seksuaalisuuteen viittaavaa. Nyt on jo ämpäri yli kiehunut, jotain muuta tarvitaan. Ehkä ensi vuonna.
Ok boomer
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku vähän avata, että mitä uutta ja erilaista tuossa Isaac Senen biisissä on? Melloissa on noita samanlaisia joka vuosi useampi. Noin hennolla äänellä ja pienellä lavakokemuksella on vaikea täyttää viisuestradia Italiassa. Minun puolesta näistä voi lähteä kuka tahansa, eipä sillä. Menestystä ei tule, mutta joku artisti saa hienon kokemuksen, jokainen ehdolle menijä on sen kyllä ansainnut. Kukaan ei ole huono!
Saksan se Eskimo Callboy on huvittava tapaus.
Savolaisbieroottinen bailubiisi. Hyvällä kameratyöllä tästä saa todella hyvän eikä sitten blurrata Isaacista neliösenttiäkään kuten Israelin viisuissa blurrattiin Hatarin mieslaulajan lanteiden liikettä.
Siis tässä jäbä hoksaa ensimmäistä kertaa elämässään, että maailmasta löytyy vetovoinen toinen kuuma jäbä ja se herättää hänessä monenlaisia tuntemuksia. Pidän sanoituksen intensiivisestä suorasukaisuudesta. Sellaisia suorasukaisiahan me suomalaiset usein olemme 😄.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok boomer
Jaksatko vielä ammentaa näitä seksijuttuja euroviisuissa, ja keksiä jotain uutta vaikka melodiasta? Boomerit eivät aina ole niin boomereita.
Olen ehkä ristiriitainen ihminen, mut tykkään Jezebelistä eniten mutten haluaisi sitä viisuihin. Ei se "niin ihmeellinen" ole, mut mun makuun ei tässä valikoimassa ole "niin ihmeellisiä" kappaleita laisinkaan, ja tuo on ainut, jota voisin kuvitella viisujen ulkopuolella kuuntelevani. Mutta vastaanotto on ollut niin nihkeä, et vähän epäilen, miten viisuissa voisi käydä. The Rasmuksen kokoiselle bändille olisi jotenkin noloa jäädä semiin, voisi olla heille parempi saada Jezebel vaan radiosoittoon Suomeen ja fanit huokailemaan kuinka "voi kun kävi kuten Nightwishille".
Joten ehkä mä vaan keskityn vastustamaan Cyan Kicksin pannukakkukertsin viisumatkaa (ja Tommi Läntistä, sen valintaa ei tarvinne oikeasti pelätä).
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku vähän avata, että mitä uutta ja erilaista tuossa Isaac Senen biisissä on? Melloissa on noita samanlaisia joka vuosi useampi. Noin hennolla äänellä ja pienellä lavakokemuksella on vaikea täyttää viisuestradia Italiassa. Minun puolesta näistä voi lähteä kuka tahansa, eipä sillä. Menestystä ei tule, mutta joku artisti saa hienon kokemuksen, jokainen ehdolle menijä on sen kyllä ansainnut. Kukaan ei ole huono!
Saksan se Eskimo Callboy on huvittava tapaus.
Melloissa kappaleista hinkataan monesti se särmä pois, että se on ”Mello-kelpoinen spektaakkeli”. Tässä on sitä särmää ja laulajalla on selvästi karismaa kameran edessä.
Ihminen voi laulaa kuin enkeli eikä siitä huolimatta menesty esiintyvänä taiteilijana jos ei ole karismaa. Karisma syntyy siitä, että ihminen viihtyy omissa nahoissaan ja elää esittämäänsä musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarin kommenttiosiossa myönteisin palaute näyttää menevän Oliveralle.
Ihan syystäkin. Pysäyttävä kappale!
Mutta se ääntäminen... Aivan hirveää sössötystä. Jokainen s lausutaan kuin shhh. MIKSI??? En pysty kuuntelemaan lainkaan, suoranainen raivo herää heti.
Nyt kaikkien biisien julkaisemisen jälkeen The Rasmus -huuma on hieman haihtunut eikä bändi enää keiku ihmisten omien listojen kärjessä.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan ehdottomasti Isaacin biisiä.
En sen vuoksi kun on tästä meijän kylältä 🤭.
Kommein savolainen nuori mies ja ossoo lauloo.
Ja niis ossoo myös veljensä Max Sene.
Äkkiäkös tuohon biisiin sais englanniksi sanat kiännettyä 🤣🏆
Se on jo kiännettynnä Lyricstranslate.comissa 🤣.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse täysin eri mieltä sen näkemyksen kanssa, että Suomen pitäisi aina pyrkiä lähettämään rockia/metallia tai muuten on ihan turha odottaa pärjäävänsä.
Itse lähettäisin (toki liveistä riippuen) Isaacin tai Oliveran. Molemmat biisit ovat ”muodikkaita” (tuovat mieleen The Weekndin ja Billie Eilishin), mutteivat kuitenkaan kopioita, vaan molemmissa on jotain persoonallista. Näiden biisien teemat myös herättävät keskustelua ja jakavat mielipiteitä voimakkaasti.
Jezebel ja Hurricane taas ovat mielestäni osastoa ”ihan kiva”, toki tarttuvia mutta melko geneerisiä ja ennalta-arvattavia.
Ja mieluummin ottaisin riskin ja laittaisin jotain joka voi olla joko täysi hitti tai täysi huti, kun ”ihan kivan” kädenlämpöisen rock-biisin.
Viime vuonna jo nähtiin wannabe Billie Eilishejä jotka ei pärjänneet. Ruotsin Melodifestivalen on täynnä jotain The Weekend-kopioita ja Ruotsi yleensä handlaa tämän muodissa olon paremmin kuin Suomi.
Bulgarian Victoria tuli kyllä 11. sijalle.
Joko Melodifestival on julkaissut kilpailijat?
11. on juuri semmonen blääh-sijoitus. Ei nyt varsinaisesti huono muttei mikään menestyskään. Lisäksi sen Bulgarian(kin) tsirbulan piti olla voittokahinoissa kiinni.
Paitsi kun Softengine oli 11. se oli PARASTA IKINÄ :D.
Voisi tehdä eetvarttia jos ei niin olisi Rasmuksen kannalla, ehkä se auttaisi valinnoissa, sellainen kun saa toisissa vastustusta aikaan. Minä olen Rasmuksen kannalla, mutta saattaa sinne joku muukin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Unkarin ikimuistoinen Kevesem 😍. Opin sen sanatkin. Nyt muut oppivat muutaman sanan verran suomea jos Isaac lähetetään. Rakastan sitä, kuinka kieltäkin ja osittain Savon murrettakin käytetään hypnoottisena rytminä ja sanoituksena. Varmaan ensimmäinen hypnoottinen Savon murretta sisältävä kappale!
Mittee helekuttija? Ee tuossoo Savommurretta pätkeekää O.o
Kedvesem on unkariksi, höpönassu 🤡.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse täysin eri mieltä sen näkemyksen kanssa, että Suomen pitäisi aina pyrkiä lähettämään rockia/metallia tai muuten on ihan turha odottaa pärjäävänsä.
Itse lähettäisin (toki liveistä riippuen) Isaacin tai Oliveran. Molemmat biisit ovat ”muodikkaita” (tuovat mieleen The Weekndin ja Billie Eilishin), mutteivat kuitenkaan kopioita, vaan molemmissa on jotain persoonallista. Näiden biisien teemat myös herättävät keskustelua ja jakavat mielipiteitä voimakkaasti.
Jezebel ja Hurricane taas ovat mielestäni osastoa ”ihan kiva”, toki tarttuvia mutta melko geneerisiä ja ennalta-arvattavia.
Ja mieluummin ottaisin riskin ja laittaisin jotain joka voi olla joko täysi hitti tai täysi huti, kun ”ihan kivan” kädenlämpöisen rock-biisin.
Viime vuonna jo nähtiin wannabe Billie Eilishejä jotka ei pärjänneet. Ruotsin Melodifestivalen on täynnä jotain The Weekend-kopioita ja Ruotsi yleensä handlaa tämän muodissa olon paremmin kuin Suomi.
Bulgarian Victoria tuli kyllä 11. sijalle.
Joko Melodifestival on julkaissut kilpailijat?
11. on juuri semmonen blääh-sijoitus. Ei nyt varsinaisesti huono muttei mikään menestyskään. Lisäksi sen Bulgarian(kin) tsirbulan piti olla voittokahinoissa kiinni.
Paitsi kun Softengine oli 11. se oli PARASTA IKINÄ :D.
Älä nyt pilaa hyvää saivartelua. Täällä on muutama kunnon vänkääjä kertomassa, miten asiat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan ehdottomasti Isaacin biisiä.
En sen vuoksi kun on tästä meijän kylältä 🤭.
Kommein savolainen nuori mies ja ossoo lauloo.
Ja niis ossoo myös veljensä Max Sene.
Äkkiäkös tuohon biisiin sais englanniksi sanat kiännettyä 🤣🏆Se on jo kiännettynnä Lyricstranslate.comissa 🤣.
ossooko iäntää enklanniksi?
Onko Bessin videossa Rantabaarin Jartsan näyttelijä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarin kommenttiosiossa myönteisin palaute näyttää menevän Oliveralle.
Ihan syystäkin. Pysäyttävä kappale!
Mutta se ääntäminen... Aivan hirveää sössötystä. Jokainen s lausutaan kuin shhh. MIKSI??? En pysty kuuntelemaan lainkaan, suoranainen raivo herää heti.
Ikäänkuin kynä olisi poikittain hampaiden välissä, ihan säikähdin.
Onko täällä käsitelty jo sitä, kuinka naurettavan seksikäs tuo video on? Jeesus. Ei näitä liian usein näe.
Bdsm? Ihan normi vanilla seksistä tuossa lauletaan 😂 kannattaa ehkä joskus kokeilla jotain muutakin kuin lähetyssaarnaajaa pimeässä peiton alla, niin ehkä kismittäisi vähemmän.