Löysin unelmiemme talon, mutta pankki en myönnä tarpeeksi lainaa. Törkeää kommentointia pankilta!
En paljasta pankin nimeä, mutta löysin meille unelmiemme omakotitalon, jota kävimme myös katsomassa. Pankki ei kuitenkaan myönnä tarpeeksi lainaa, koska mieheni ei tienaa tarpeeksi. Pankkineuvottelija sitten sanoi, että olemmeko miettineet, että jos minä menisin kokopäivätöihin niin saisin tukien sijasta enemmän käteistä rahaa. Törkeää. Olen jo 4 vuotta hoitanut lasta kotona eikä siitä kukaan mitään maksa. Missä on kiitos siitä? Ei ainakaan siinä, että sanotaan liian köyhäksi. Hävytöntä. Korvauksia mietimme.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama, eikö äideillä ole mitään arvoa..
Rintamaidollako ajattelit lainat maksella? Vaikka ap kävikin Porvoon pankissa, niin eihän pankit voi oikeasti myöntää lainaa jos asiakkaalla ei ole mahdollisuutta maksaa lainaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on puhtaasti oma ja vapaaehtoinen valinta, ei siitä pidä mitalleja jaella.
Ei tässä mitaleista puhuttu, vaan kunnioituksesta äitejä kohtaan, pankissa, kaupass, täällä..
Kunnoitus on hieman eri asia kuin lainan takaisinmaksu. Vai meinaatko, että koska kotiäidit on niin erityisiä, niin heidän ei tarvitse maksaa lainoja takaisin?
Aloitus nyt taisi olla keksittyä, mutta kerronpa tähän oman tarinani. Laitoin tässä pari vuotta sitten omaan pankkiini lainahakemuksen kylppäriremonttia varten. Ajattelin, että se menee heittämällä läpi, kun asuntolainakin on aikoinaan myönnetty ja sitä on ehditty maksaa pois kuitenkin jo ihan kohtuusumma. Lisäksi yksi lapsistakin oli ehtinyt jo muuttaa pois kotoa, eli huollettavia lapsia oli vähemmän. Ei tippunut lainaa. Lainaneuvottelija sanoi, että jos minulla ei ole varaa remonttiin, niin olenko harkinnut, jos myisin asuntoni kokonaan pois. Meinasin tippua tuoliltani tuosta kommentista.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus nyt taisi olla keksittyä, mutta kerronpa tähän oman tarinani. Laitoin tässä pari vuotta sitten omaan pankkiini lainahakemuksen kylppäriremonttia varten. Ajattelin, että se menee heittämällä läpi, kun asuntolainakin on aikoinaan myönnetty ja sitä on ehditty maksaa pois kuitenkin jo ihan kohtuusumma. Lisäksi yksi lapsistakin oli ehtinyt jo muuttaa pois kotoa, eli huollettavia lapsia oli vähemmän. Ei tippunut lainaa. Lainaneuvottelija sanoi, että jos minulla ei ole varaa remonttiin, niin olenko harkinnut, jos myisin asuntoni kokonaan pois. Meinasin tippua tuoliltani tuosta kommentista.
Pankit joutuu jatkuvasti tarkistelemaan lainanmyöntöperusteita. Itsekään en varmaan tänä päivänä saisi lainaa samoilla ehdoilla kuin vuonna -95 kun taloni ostin. Toki silloin sai max 15v lainan eli olen ollut velaton jo kauan ja kiinteistön/tontin arvo on kolminkertaistunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on puhtaasti oma ja vapaaehtoinen valinta, ei siitä pidä mitalleja jaella.
Ei tässä mitaleista puhuttu, vaan kunnioituksesta äitejä kohtaan, pankissa, kaupass, täällä..
On asioita, mitkä ansaitaan. Kaksi hyvin merkittävää niistä on kunnioitus ja arvostus.
Äiteys ja naiseus on arvostettavia ja kunnioitettavia asioita..
Tottakai, mutta lainaa sillä ei makseta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankit joutuu jatkuvasti tarkistelemaan lainanmyöntöperusteita. Itsekään en varmaan tänä päivänä saisi lainaa samoilla ehdoilla kuin vuonna -95 kun taloni ostin. Toki silloin sai max 15v lainan eli olen ollut velaton jo kauan ja kiinteistön/tontin arvo on kolminkertaistunut
Tottakai, mutta jos tulot ovat kasvaneet, kulut pienentyneet ja lainan määrä vähentynyt, niin ehkä maksukykyä löytyisi. Ja vaikka lainaa ei myönnettäisi, on tuollainen kommentti silti aika erikoinen, jos haetaan lainaa asunnon perusparannukseen. Kysehän ei ollut missään vaiheessa siitä, etteikö olisi varaa asua kyseisessä asunnossa eli en hakenut mitään lainanlyhennysvapaita tms.
Vierailija kirjoitti:
Nyt riittää! Mädäntykää taloihinne! Talo tänne, tai se on muutto jonnekkin missä arvostetaan äiteyttä!! Takasin ei tulla, se on sillä sipuli! Mädäntykää oksettaviin taloihinne!
😂😂 Hyvä!
Toivottavasti vitsi tai on kommentoija aika pihalla elämästä.
No pakkohan sen virkailijan on sanoa suoraan, ettei teille lainaa voi myöntää ellei teidän tulot nouse. Olisiko laina pitänyt vaan myöntää ja sitten miettiä että miten ne lainanlyhennykset saadaan maksettua kun ei olekkaan riittävästi tuloja. Ap, mene töihin, turha kitistä ettei miehen palkka riitä jos et itse laita tikkua ristiin.
Nyt riittää! Mädäntykää taloihinne! Talo tänne, tai se on muutto jonnekkin missä arvostetaan äiteyttä!! Takasin ei tulla, se on sillä sipuli! Mädäntykää oksettaviin taloihinne!