Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löysin unelmiemme talon, mutta pankki en myönnä tarpeeksi lainaa. Törkeää kommentointia pankilta!

Vierailija
25.05.2021 |

En paljasta pankin nimeä, mutta löysin meille unelmiemme omakotitalon, jota kävimme myös katsomassa. Pankki ei kuitenkaan myönnä tarpeeksi lainaa, koska mieheni ei tienaa tarpeeksi. Pankkineuvottelija sitten sanoi, että olemmeko miettineet, että jos minä menisin kokopäivätöihin niin saisin tukien sijasta enemmän käteistä rahaa. Törkeää. Olen jo 4 vuotta hoitanut lasta kotona eikä siitä kukaan mitään maksa. Missä on kiitos siitä? Ei ainakaan siinä, että sanotaan liian köyhäksi. Hävytöntä. Korvauksia mietimme.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi sentään.

Meillä on kolme lasta, molemmat töissä hyvällä palkalla. Saatiin unelmiemme koti pankkilainalla.

Valintoja.

Vierailija
42/90 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi sentään.

Meillä on kolme lasta, molemmat töissä hyvällä palkalla. Saatiin unelmiemme koti pankkilainalla.

Valintoja.

Lapset maksoivat siis kotinne. Etkö yhtään häpeä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama, eikö äideillä ole mitään arvoa..

Se on puhtaasti oma ja vapaaehtoinen valinta, ei siitä pidä mitalleja jaella.

Ei tässä mitaleista puhuttu, vaan kunnioituksesta äitejä kohtaan, pankissa, kaupass, täällä..

On asioita, mitkä ansaitaan. Kaksi hyvin merkittävää niistä on kunnioitus ja arvostus.

Vierailija
44/90 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha. Jos ei oo varaa maksaa lainaa, ei oo. Jos menee duuniin, on enemmän rahaa.

Simppeliä. Vai pitäiskö meidän muiden maksaa kotiäitien lainat?

Vierailija
45/90 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä mitaleista puhuttu, vaan kunnioituksesta äitejä kohtaan, pankissa, kaupass, täällä..

On asioita, mitkä ansaitaan. Kaksi hyvin merkittävää niistä on kunnioitus ja arvostus.

Äiteys ja naiseus on arvostettavia ja kunnioitettavia asioita..

Vierailija
46/90 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kolmas on palkka.

Vierailija
47/90 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti saa syyttää itseään ja omia valintojaan, jos elämä ei suju kuin haluaisi. Ei aina, mutta tässä nimenomaisessa tapauksessa kyllä.

Itse tajusin oikein hyvin hoitovapaalla, että on pakko päivittää koulutustaan jotta kelpaa työmarkkinoille pitkähkön poissaolon (5 vuotta, johtuen esikoisen keskosuudesta ja siihen liittyvistä komplikaatioista sekä toisenkin tenavan syntymästä samaan syssyyn) jälkeen.

Nuoremman täyttäessä 3 vuotta laitoin tenavat päivähoitoon ja hain sekä sain nopeasti itselleni uuden työpaikan tuoreella tutkinnolla, jonka suoritin iltaisin kahdessa vuodessa hoitovapaan aikana.

Eri asia sitten jos sairastuu, vammautuu, eroaa tms. Sitä ei voi ennakoida, mutta ihan turha on niristä omien tietoisesti tehtyjen valintojen seurauksista.

Vierailija
48/90 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha. Jos ei oo varaa maksaa lainaa, ei oo. Jos menee duuniin, on enemmän rahaa.

Mieheni maksaisi kyllä takaisin.

Vierailija
49/90 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sikapankki.

Vierailija
50/90 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä menin viimeksi kysymään sossusta saisinko äitinä vähän matkarahaa, kun olisi mahdollisuus matkustaa lapsen kanssa kun on sen verran iso jo, niin vastaus oli luokkaa ala-arvoinen. Siis teen päivät pitkät niska limassa hommia ja kasvatan veronmaksajaa joka hyödyttää kaikkia ja ei mitään kiitosta.. kiitti vaan kaikille tuesta, olette sairaita.

Sinä haukut sairaiksi ihmisiä, jotka ovat ihan itse maksaneet oman elämänsä, joskus kituutellen.

Ja kun me maksamme myös sinun elämäsi, ymmärtänet sen, että sinun pikkuasioista kehittelemäsi  valittaminen ei oikein kolahda.

Mutta minä olenkin ÄITI, etkö ymmärrä, vai viiraako päässä?

Niin? Mitä siitä? Siksi että sinä olet ÄITI sossun olisi pitänyt antaa sinulle ja lapsellesi matkarahaa?

Itse olen myös äiti ja ihan itse olen maksanut minun ja lapseni matkat. Oletko kuullut säästämisestä? Rahaa voi laittaa palkasta myös säästöön.

-Eri.

Vierailija
51/90 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi sentään.

Valintoja.

Oletko miettinyt jos lapsesi jäisi auton alle ja saisit valita kuka niistä kuolisi niin kenet valitset.

Vierailija
52/90 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vapaasti. Mutta niistä ei makseta palkkaa, jolla lyhennetään asuntolainaa tai maksetaan eläminen.

Minä otan mieluummin rahana kuin kunnioituksena palkkani.

Vierailija
53/90 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä menin viimeksi kysymään sossusta saisinko äitinä vähän matkarahaa, kun olisi mahdollisuus matkustaa lapsen kanssa kun on sen verran iso jo, niin vastaus oli luokkaa ala-arvoinen. Siis teen päivät pitkät niska limassa hommia ja kasvatan veronmaksajaa joka hyödyttää kaikkia ja ei mitään kiitosta.. kiitti vaan kaikille tuesta, olette sairaita.

Sinä haukut sairaiksi ihmisiä, jotka ovat ihan itse maksaneet oman elämänsä, joskus kituutellen.

Ja kun me maksamme myös sinun elämäsi, ymmärtänet sen, että sinun pikkuasioista kehittelemäsi  valittaminen ei oikein kolahda.

Mutta minä olenkin ÄITI, etkö ymmärrä, vai viiraako päässä?

Niin? Mitä siitä? Siksi että sinä olet ÄITI sossun olisi pitänyt antaa sinulle ja lapsellesi matkarahaa?

Itse olen myös äiti ja ihan itse olen maksanut minun ja lapseni matkat. Oletko kuullut säästämisestä? Rahaa voi laittaa palkasta myös säästöön.

-Eri.

Ihme kun ei äitejä ja naisia kunnioiteta kun osa suostuu tekemään kaiken toisten puolesta.

Vierailija
54/90 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankin mielestä miehesi tulot eivät siihen riitä. Ootko älyllisesti poikkeava?

Vierailija
55/90 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitiys on, ehdottomasti, naiseus naiseuden takia, ei missään tapauksessa. Miehiä mieheyden takia ei arvosteta, koska arvostus ei riipu siitä, mitä jalkojen välissä on. Ja tämä koskee molempia sukupuolia tasa-arvoisesti. Eikös se oikea tasa-arvo olekin aika inhottava asia, noin naisen kannalta?

Vierailija
56/90 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi sentään.

Valintoja.

Oletko miettinyt jos lapsesi jäisi auton alle ja saisit valita kuka niistä kuolisi niin kenet valitset.

Ootko miettinyt, että saatat itse jäädä auton alle ja kuolla. Tai todennäköisemmin unohdat hengittää ja kuolet.

Vierailija
57/90 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankin mielestä miehesi tulot eivät siihen riitä. Ootko älyllisesti poikkeava?

Ei pankki voi tietää kuinka paljon voimme säästää ja ehkä perintöäkin on tulossa, koska miehen ainoa elossa oleva vanhempi on huonossa kunnossa ja mies on ainoa lapsi.

Vierailija
58/90 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on pilalla kun te miehet tulitte tänne mollaamaan meitä äitejä.. teemme paljon sellaista mistä ei makseta palkkaa, esim minä teen nyt makaronilaatikkoa, ja joku tekee tätä työkseen.

Vierailija
59/90 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on pilalla kun te miehet tulitte tänne mollaamaan meitä äitejä.. teemme paljon sellaista mistä ei makseta palkkaa, esim minä teen nyt makaronilaatikkoa, ja joku tekee tätä työkseen.

Wautsi.

Vierailija
60/90 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitiys on, ehdottomasti, naiseus naiseuden takia, ei missään tapauksessa. Miehiä mieheyden takia ei arvosteta, koska arvostus ei riipu siitä, mitä jalkojen välissä on. Ja tämä koskee molempia sukupuolia tasa-arvoisesti. Eikös se oikea tasa-arvo olekin aika inhottava asia, noin naisen kannalta?

Ette kumpikaan tajua tasa-arvon käsitettä. Eikä ap sitä hingukaan vaan jalustalle nostamista ja faktojen (maksukyvyn) sivuuttamista, koska äitiys.

Tosi tyhmä aloitus 😂