Vartijan kovat otteet myymälävarasta kohtaan.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008000397.html
Huh huh, ehkä vähän ylimitoitettuja toimia vartijalta.
Kommentit (1395)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartijat on 90% rasisteja.
No voi mikä vale.
Veljeni on vartija enkä ihanempaa miestä tiedä. Eikä TODELLAKAAN ole rasisti. Päinvastoin.
Onks sen lempileffa "Veljeni vartija"?
Vierailija kirjoitti:
No sitä saa mitä tilaa.
Jep, romani rikesakon näpistelystä ja vartija pahoinpitelysyytteen ja toivottavasti myös menettää lupansa.
Vierailija kirjoitti:
No sitä saa mitä tilaa.
Samat terveiset voi kertoa kyseiselle stevarille kun saa potkut, lähtee luvat, ja tulee syyte. Kikkelis kokkelis, mitäs läksit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi mikä vale.
Veljeni on vartija enkä ihanempaa miestä tiedä. Eikä TODELLAKAAN ole rasisti. Päinvastoin.No se kuuluu sitten varmaan siihen vähemmistöön. 90% ei tarkoita kaikkia. Etkö osaa sen vertaa matematiikkaa?
Vidun vale toi sun 90%
Tunnen paljon vartijoita eikä yksikään ole rasisti.
Pidä sinä vain kukkahatustasi kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peronpuo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin ylimitoitettua toimintaa n atsivartijalta!!! Hyvin olisi riittänyt että käyttää kiinniotto-oikeuttaan ja odottelee poliisin tuloa. Videolla kuuluu myös muiden ihmisten yrityksiä rauhoitella vartijaa, mm.naisen ääni joka sanoo" anteeks vartija, mullakin on sama koulutus ja sä et voi tehdä noin". Vartijat on pääsääntöisesti h elvetin psykopaatteja ja wannabe swat-poliiseja tai jotain puolisotilaallisia sankareita. Onhan näitä tasaiseen tahtiin lupiansa menettämässä kun sekoavat. Sairas äijä, hyi s aatana.
Lefan äitikö se siinä kritisoi :)
Ihan kanttis olen. Onhan tuo nyt aivan järjetöntä toimintaa tolta vartijalta! Luvat pois! Onko noille mitään testejä vai pääseekö kuka tahansa luonnehäiriöinen vartijaksi?
Oon duunissa niin moneen n atsivartijaan törmännyt, että kammottaa.
Kanttis? No mutta oikeinkirjoitus ja tekstin sujuvuushan sut paljasti 😂😂😂 Jostain syystä oon kuullut myös nistien suusta, että vartijat
on n€tseja. Ei mulla vaan oo ollu mitään ongelmaa. I wonder why? Osaatko muuten ruotsia? Teikäläiset kun liikkuu Ruotsin kilvissä.Laitapa hakukoneeseen vartijoiden tekemät pahoinpitelyt tms, niitä löytyy pitkä liuta. Poliisien, vanginvartijoiden ja vartijoiden/järjestyksenvalvojien tekemät pahoinpitelyt on jatkuvassa kasvussa.
Johtuisikohan vartijoiden tekemien pahoinpitelyiden kasvava määrä, kasvavasta rikosten ja katuväkivallan määrästä? Ei ole helppoa hommaa tuokaan, mutta kun poliiseja ei riitä joka paikkaan, niin jonkunhan nuokin hommat täytyy tehdä, vai jätetäänkö kaupat täysin rosvojen armoille? Jos sinulla on tähän joku rakentava ehdotus, niin nyt olisi hyvä hetki heittää se areenalle?
Vartijoiden tehtävä on soittaa poliisit paikalle, ei pahoinpidellä ihmisiä. On mulla ehdotus: lisää määrärahoja poliisille. Ja ulkopuolinen taho valvomaan voimankäyttöä ja poliisien tekemiä rikoksia. Vartijoille psykologiset testit.
Vartijoiden tehtävä on soittaa poliisit paikalle, kun tilanne on ohi. Tuossa tilanteessa tekijä olisi jo kaukana ennen kuin poliisit ehtisivät paikalle.
Sinun ehdotuksistasi ei kukaan ole kiinnostunut, mutta noin muuten voisit koittaa käyttää järkeäsi hiukan älyllisemmällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppias on raukkamainen kirjoitti:
Tämän tarinan raukkis on kauppias.
Olisi kiitollinen vartijalle, joka vain suoritti tehtäväänsä ja suojeli kauppiaan omaisuutta.
Ei käy kateeksi vartijaa kun noin röyhkeitä varkaita täytyy jahdata.
Tuollaisten varkaiden onni, että en ole vartija.Parin bissen takia oikeus retuuttaa pitkin tantereita ja repiä hiuksista? Muista tuo sitten kun sun oma Niko-Marjatta jää kiinni myymälävarkaudesta ja vartija pahoinpitelee sen.
Kauppias on oikeudenmukainen ja suoraselkäinen: ko.vartija ei ole enää tervetullut.Jos mun Niko-Marjatta varastaisi ja vielä sylkisi vartijan päälle sanoisin vartijalle, että " anna mä hoitelen loput" ja niin saisi Niko-Marjatta huutia vanhemman kädestä.
Arvasin, ja meinasin sen tuohon kommenttiini kirjoittaakin. Toivon sydämestäni että joudut joskus tuollaisen mielivallan kohteeksi, ei sun kaltaiset muuten tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä saa mitä tilaa.
Samat terveiset voi kertoa kyseiselle stevarille kun saa potkut, lähtee luvat, ja tulee syyte. Kikkelis kokkelis, mitäs läksit?
Ei lähde luvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä saa mitä tilaa.
Jep, romani rikesakon näpistelystä ja vartija pahoinpitelysyytteen ja toivottavasti myös menettää lupansa.
Ei lähde luvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi mikä vale.
Veljeni on vartija enkä ihanempaa miestä tiedä. Eikä TODELLAKAAN ole rasisti. Päinvastoin.No se kuuluu sitten varmaan siihen vähemmistöön. 90% ei tarkoita kaikkia. Etkö osaa sen vertaa matematiikkaa?
Vidun vale toi sun 90%
Pidä sinä vain kukkahatustasi kiinni.
Haloo, nyt termit kuntoon. Kukkahattutäti nimenomaan paheksuisi että ai kauheeta, romanit varastelee kaupoista, onneksi Suomessa on kunnollisia vartijoita ja luotettavia poliiseja.
Jos tunnet paljon vartijoita ja yksikään ei ole rasisti niin olet joko A) valehtelija; tai B) sokea sille faktalle että ovat, koska olet itsekin rasisti.
Öyh möyh isäm maan puollustaja
Just tällaiset jutut tekee minusta rasistin.
En ennen ollut. En todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Todella selkärangatonta, jos kauppias lähtee sometuomioistuinta nuoleskelemaan ja jättää puolustamatta vartijan, joka ei ehkä työoikeudellisesti ole hänen alaisensa, mutta käytännössä kyllä. Kyllä esimiesten pitää lähtökohtaisesti puolustaa alaisiaan. Muuten voi pian olla tilanne, että kukaan ei halua olla alaisesi.
Olin itse joskus töissä K-marketissa ja vaikka sijaitsi melko vilkkaalla alueella, en koskaan nähnyt siellä vartijaa. Kerran sitten palvelin kassalla vanhaa tuttua jonka tiesin harrastavan hämäräbisneksiä. Tämä henkilö ehti nähdä minut kassalla pariin otteeseen ennen kuin kamapäissään sai jonkin psykoosin ja alkoi riehua kaupassa. Oli onnistunut pääsemään takahuoneeseen asti jossa raivosi minulle pää punaisena, sylki päälle ja uhkaili hommaavansa "vasikalle potkut". Työvuoroni päättyi siltä päivää siihen.
Kävimme keskustelua kauppiaan kanssa tilanteesta ja ilmaisin olevani huolissani turvallisuudestani työaikana. Vartijaa ei kuitenkaan sen koomminkaan näkynyt ja työsuhde tuossa kaupassa päättyi melko pikaiseen tuon jälkeen. Kyllä työntekijöillä (mukaanlukien vartijat) pitää olla oikeus turvalliseen työympäristöön ja on esimiehen tehtävä taata se turvallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä video? Kuitenkin tuo on ihan itse pullikoinut vastaan ensin ihan hemmetisti. Eivät vartijatkaan ole niin tyhmiä, että ihmisten kameroiden edessä tekisivät suuria hölmöyksiä.
Ja ketään ei näytä häiritsevän se, että naisen sukulaiset ovat uhkailleet kauppaa ja sen henkilökuntaa väkivallalla. Ehkä se etnisten kantaväestöön kohdistama on sitten sitä parempaa väkivaltaa.
Video löytyy youtubesta: vartija kurittaa romaninaista. Ei pysty jakamaan. Aivan selvä ylilyönti vartijalta.
Katsoin videon ja ei todellakaan ollut mikään ylilyönti. Ylinäyteltyä draamaa - suoranaista teatteria - ja väkivaltaista pullikointia oli vartijalla vastassaan. Nainenhan oli aktiivinen osapuoli koko ajan, joka olisi selvinnyt vähemmällä jos olisi taistellut vähemmän. Vartijalla kun on oikeus ottaa kiinni varas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi mikä vale.
Vidun vale toi sun 90%
Pidä sinä vain kukkahatustasi kiinni.Haloo, nyt termit kuntoon. Kukkahattutäti nimenomaan paheksuisi että ai kauheeta, romanit varastelee kaupoista, onneksi Suomessa on kunnollisia vartijoita ja luotettavia poliiseja.
Jos tunnet paljon vartijoita ja yksikään ei ole rasisti niin olet joko A) valehtelija; tai B) sokea sille faktalle että ovat, koska olet itsekin rasisti.
Öyh möyh isäm maan puollustaja
Ja vihreällä niityllä lentelee kukkahattu🧚♂️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiitollinen vartijalle, joka vain suoritti tehtäväänsä ja suojeli kauppiaan omaisuutta.
Tuollaisten varkaiden onni, että en ole vartija.Parin bissen takia oikeus retuuttaa pitkin tantereita ja repiä hiuksista? Muista tuo sitten kun sun oma Niko-Marjatta jää kiinni myymälävarkaudesta ja vartija pahoinpitelee sen.
Kauppias on oikeudenmukainen ja suoraselkäinen: ko.vartija ei ole enää tervetullut.Jos mun Niko-Marjatta varastaisi ja vielä sylkisi vartijan päälle sanoisin vartijalle, että " anna mä hoitelen loput" ja niin saisi Niko-Marjatta huutia vanhemman kädestä.
Arvasin, ja meinasin sen tuohon kommenttiini kirjoittaakin. Toivon sydämestäni että joudut joskus tuollaisen mielivallan kohteeksi, ei sun kaltaiset muuten tajua.
Minkä ihmeen mielivallan? Jos varastat niin vartija ottaa sinut kiinni.
Sillä on voinut olla ne kaljat ennestään jo mukana vaikka toisesta kaupasta. Ei se vartija ole voinut tossa tilanteessa siitä varmistua mutta päätti sitten rasistisin perustein käyttää aivan liiallista voimaa. Tuo ei ole enää lain puitteissa vaan selvä pahoinpitely. Luvat pois ja käräjille. Koventamisperustetta sovellettava koska kyseessä viharikos.
HS-lehti on tyylilleen uskollisesti leikannut videosta alun pois. Se ei ilmeisesti sopinut heidän virallisesti hyväksymäänsä maailmankuvaan. "Maailma on sellain kuin mistä sen luet", vai miten se heidän puolueetonta tiedonvälitystä korostava mottonsa taas menikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peronpuo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin ylimitoitettua toimintaa n atsivartijalta!!! Hyvin olisi riittänyt että käyttää kiinniotto-oikeuttaan ja odottelee poliisin tuloa. Videolla kuuluu myös muiden ihmisten yrityksiä rauhoitella vartijaa, mm.naisen ääni joka sanoo" anteeks vartija, mullakin on sama koulutus ja sä et voi tehdä noin". Vartijat on pääsääntöisesti h elvetin psykopaatteja ja wannabe swat-poliiseja tai jotain puolisotilaallisia sankareita. Onhan näitä tasaiseen tahtiin lupiansa menettämässä kun sekoavat. Sairas äijä, hyi s aatana.
Lefan äitikö se siinä kritisoi :)
Ihan kanttis olen. Onhan tuo nyt aivan järjetöntä toimintaa tolta vartijalta! Luvat pois! Onko noille mitään testejä vai pääseekö kuka tahansa luonnehäiriöinen vartijaksi?
Oon duunissa niin moneen n atsivartijaan törmännyt, että kammottaa.
Kanttis? No mutta oikeinkirjoitus ja tekstin sujuvuushan sut paljasti 😂😂😂 Jostain syystä oon kuullut myös nistien suusta, että vartijat
on n€tseja. Ei mulla vaan oo ollu mitään ongelmaa. I wonder why? Osaatko muuten ruotsia? Teikäläiset kun liikkuu Ruotsin kilvissä.Laitapa hakukoneeseen vartijoiden tekemät pahoinpitelyt tms, niitä löytyy pitkä liuta. Poliisien, vanginvartijoiden ja vartijoiden/järjestyksenvalvojien tekemät pahoinpitelyt on jatkuvassa kasvussa.
Johtuisikohan vartijoiden tekemien pahoinpitelyiden kasvava määrä, kasvavasta rikosten ja katuväkivallan määrästä? Ei ole helppoa hommaa tuokaan, mutta kun poliiseja ei riitä joka paikkaan, niin jonkunhan nuokin hommat täytyy tehdä, vai jätetäänkö kaupat täysin rosvojen armoille? Jos sinulla on tähän joku rakentava ehdotus, niin nyt olisi hyvä hetki heittää se areenalle?
Ei johdu. Vartijan ei ole pakko pahoinpidellä hoitaessaan työtään, lain sallimat keinot riittävät. Parempaa koulutusta vartijoille ja matalammalla kynnyksellä syytteitä voimankäytöstä, niin johan alkaa meininki muuttumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sivusta. Olipa kamala toivotus. Hyi häpeä.
Ei voi tehää näin, että toinen ei saa hengittää. Piste.
Jos mun Niko-Marjatta varastaisi ja vielä sylkisi vartijan päälle sanoisin vartijalle, että " anna mä hoitelen loput" ja niin saisi Niko-Marjatta huutia vanhemman kädestä.