Vartijan kovat otteet myymälävarasta kohtaan.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008000397.html
Huh huh, ehkä vähän ylimitoitettuja toimia vartijalta.
Kommentit (1395)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peronpuo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin ylimitoitettua toimintaa n atsivartijalta!!! Hyvin olisi riittänyt että käyttää kiinniotto-oikeuttaan ja odottelee poliisin tuloa. Videolla kuuluu myös muiden ihmisten yrityksiä rauhoitella vartijaa, mm.naisen ääni joka sanoo" anteeks vartija, mullakin on sama koulutus ja sä et voi tehdä noin". Vartijat on pääsääntöisesti h elvetin psykopaatteja ja wannabe swat-poliiseja tai jotain puolisotilaallisia sankareita. Onhan näitä tasaiseen tahtiin lupiansa menettämässä kun sekoavat. Sairas äijä, hyi s aatana.
Lefan äitikö se siinä kritisoi :)
Ihan kanttis olen. Onhan tuo nyt aivan järjetöntä toimintaa tolta vartijalta! Luvat pois! Onko noille mitään testejä vai pääseekö kuka tahansa luonnehäiriöinen vartijaksi?
Oon duunissa niin moneen n atsivartijaan törmännyt, että kammottaa.
Kanttis? No mutta oikeinkirjoitus ja tekstin sujuvuushan sut paljasti 😂😂😂 Jostain syystä oon kuullut myös nistien suusta, että vartijat
on n€tseja. Ei mulla vaan oo ollu mitään ongelmaa. I wonder why? Osaatko muuten ruotsia? Teikäläiset kun liikkuu Ruotsin kilvissä.
Edelleen olen kanttis. Annapa yhteystiedot, voit sitten kasvotusten sanoa mulle nuo samat asiat. Hauku nistiksi myös, niin käräjillä tavataan.Laitapa hakukoneeseen vartijoiden tekemät pahoinpitelyt tms, niitä löytyy pitkä liuta. Poliisien, vanginvartijoiden ja vartijoiden/järjestyksenvalvojien tekemät pahoinpitelyt on jatkuvassa kasvussa.
Mikä sua vaivaa kun ihannoit väkivaltaa?
Aivan ylimitoitettua voimankäyttöä. Vaikka toinen kuinka räkii naamalle niin ei se ole mikään oikeutus liiallisen voiman käyttöön.
Toivottavasti nostavat syytteen.
Se nainenhan yritti purrakin siinä sitä vartijaa. Ja kaatuminen johtui siitä, että nainen puski/vartija halusi kädet irti reidestä. Lisäksi vartija itse kellahti selälle ja tämä naisihminen perässä.
Järkyttävää, että tämmöistä pitää edes selvitellä ja kauppiaskin on ihan pelle. Kyse on provokaatiosta, jossa ensin varastetaan ja sitten aletaan kuvata. Miksi tappeli vastaan? Tottakai sitä väännetään, jos sylkee, puree, yrittää lyödä jne. b
Vierailija kirjoitti:
En kuitenkaan ymmärrä, että kuuluuko normaaleihin hallintaotteisiin hiuksista raahaaminen? Tuntuu, että vartijalla on joko keittänyt yli/panikoinut kuumottavassa tilanteessa. Kumpaakaan en yhtään ihmettele, mutta epäammattimaiselta saa tilanteen näyttämään.
Huomasitkos, että nainen yritti purra ja sylkeä. Kuristusotetta ei ottanut, joten yritti painaa päätä lattian hiuksista, jotta se puremisyritys jää pois. Ihan aiheellista tuollaisessa kohdassa ottaa hiuksista, jotta saa toisen pysymään paikallaan. Se "en voi hengittää" ei aiheuttanut vartijassa mitään reaktiota vaikka selvästi kuuli kaiken ja reagoikin monesti. Tn. ei istunut edes päällä kunnolla vaan oli jalkojensa varassa ja tiesi, että henki kulkee ihan normaalisti.
Paha homma olla yksin tuollaista laumaa vastaan. Siihen nähden en ihmettele vaikka vartijalla olisi vähän kädet tärisseet.
Vierailija kirjoitti:
Jospa varas olisi voinut olla vastustelematta. Jospa varas olisi voinut olla varastamatta. Vartijan päälle sylkeminenkään ei kulkutautiaikoina mahda parantaa varkaan asemaa tuollaisessa tilanteessa.
Olis voinut olla joo, mutta se ei taas liity tuohon vartijan toimintaan oleellisesti, nuo seikat eivät luoneet tarvetta tuo kaltaiselle voimankäytölle.
Ei poliisitkaan saa pätkiä myymälävarasta turpaan ja sit sanoa, että kannattiko ottaa juoksukaljat, oma vika?
– Internetissä leviää nyt suoraan uhkailuja, että tullaan porukalla ja hajotetaan koko kauppa ja pahoinpidellään henkilökuntaa. Tässä mennään myös vakavaan asiaan ja on harkinnassa pitääkö tätä viedä sitten eteenpäin. Aika törkeitä uhkauksia siellä on ladeltu ihmisille, jotka eivät tapaukseen millään liity. Aika turvatonta oli olla nyt maanantaina siellä töissä.
Näin toimienko aikovat parantaa kuvaa itsestään. Tai eihän sitä juuri voi nykyisestä enää huonontaa. Ostopalveluinahan vartiointi työskententelee kuten kaikki tietävät ja tuon kaupan kauppias jo kertonut ettei kyseinen vartija tule enää tervetullut. Yksikään kaupan oma työntekijä ei siis ole toiminut mitenkään epäasiallisesti ja kansamme paras aines menossa kauppaa tuhoamaan ja hakkaamaan henkilökuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko sitten epäilyllä oikeus sylkeä ?
Oliko kuvaaja samaa seuruetta?
Minusta näytti siltä, että kun tämä altavastaaja näki, että KUVATAAN NIIN SHOW PÄÄLLE…Samalla tavalla toimitaan oli kyseessä joku muu. Muistaako kukaan sitä aseman vartijan tapausta missä ase laukesi??
Typerää whataboutismia. Ei se että toinen sylkee oikeuta pahoinpitelemään. Eikä sitä voi lähteä siitä lähtökohdasta että tuo ampuu kohta mua, niin käytetään ihan ylimitoitettua voimaa.
Sitäpaitsi, koskaan et tiedä mitä näillä on mukana. Monesti se on puukko.
Missä video? Kuitenkin tuo on ihan itse pullikoinut vastaan ensin ihan hemmetisti. Eivät vartijatkaan ole niin tyhmiä, että ihmisten kameroiden edessä tekisivät suuria hölmöyksiä.
Ja ketään ei näytä häiritsevän se, että naisen sukulaiset ovat uhkailleet kauppaa ja sen henkilökuntaa väkivallalla. Ehkä se etnisten kantaväestöön kohdistama on sitten sitä parempaa väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta näytti siltä, että kun tämä altavastaaja näki, että KUVATAAN NIIN SHOW PÄÄLLE…Samalla tavalla toimitaan oli kyseessä joku muu. Muistaako kukaan sitä aseman vartijan tapausta missä ase laukesi??
Typerää whataboutismia. Ei se että toinen sylkee oikeuta pahoinpitelemään. Eikä sitä voi lähteä siitä lähtökohdasta että tuo ampuu kohta mua, niin käytetään ihan ylimitoitettua voimaa.
OLISITKO SINÄ PAIKALLASI, JOS JOKU RÄKISI PÄIN NÄKÖÄ?
Tuollaisia ne vartijat tuppaa olemaan. Onko se nyt yllätys että ammattiin jossa keskeinen osa työnkuvaa on ihmisen alistaminen voimakeinoin hakeutuu sellaista porukkaa, joka nauttii siitä että pääsee luvan kanssa käyttämään väkivaltaa.
Nyt valitsi vaan tilanteen ja keinot huonosti, laki ei ole hänen puolellaan kun käytti aivan selkeästi liian rajuja voimakeinoja. Vähempikin olisi riittänyt ja riittävää tai tarpeellista suurempaa voimaa ei saa käyttää, vaikka toinen miten sylkisi. Ei siinä millään potut pottuina -kostomentaliteetilla saa antaa takaisin, vaan käyttää sen verran voimaa mikä on tarpeellista ihmisen kiinni ottamiseen.
Vartija toimi ihan oikein. Hän ansaitsisi mitallin ja palkkion.
Vierailija kirjoitti:
– Internetissä leviää nyt suoraan uhkailuja, että tullaan porukalla ja hajotetaan koko kauppa ja pahoinpidellään henkilökuntaa. Tässä mennään myös vakavaan asiaan ja on harkinnassa pitääkö tätä viedä sitten eteenpäin. Aika törkeitä uhkauksia siellä on ladeltu ihmisille, jotka eivät tapaukseen millään liity. Aika turvatonta oli olla nyt maanantaina siellä töissä.
Näin toimienko aikovat parantaa kuvaa itsestään. Tai eihän sitä juuri voi nykyisestä enää huonontaa. Ostopalveluinahan vartiointi työskententelee kuten kaikki tietävät ja tuon kaupan kauppias jo kertonut ettei kyseinen vartija tule enää tervetullut. Yksikään kaupan oma työntekijä ei siis ole toiminut mitenkään epäasiallisesti ja kansamme paras aines menossa kauppaa tuhoamaan ja hakkaamaan henkilökuntaa.
Kaaleita ei ole ikinä kiinnostanut kantaväestön mielipiteet, ainoastaan omiensa - ja se kaikki arvokas minkä pystyvät repimään kantaväestöltä irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OLISITKO SINÄ PAIKALLASI, JOS JOKU RÄKISI PÄIN NÄKÖÄ?
En, mutta jos lähtisin kostamaan sen räkimisen väkivalloin niin se on lain mukaan pahoinpitely. Ja kun vartijan ammatti on nimenomaan voimankäyttöä niin sen pitäisi se ennen kaikkea tietää.
Jos joku sylkee sun naamalle ja vedät sen kampitusotteella maahan ja alat kuristaa, sinä syyllistyt rikokseen.
Ei ole kiva ton vartijankaan ammatti, olla tossa yksin montaa vastaan. Ei noitten kanssa puhumalla pärjää, kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen Vantaan Ikeassa joutunut näkemään tilanteen, jossa varastelusta syytetty romaninainen aloitti kauhean huutoshown, että kaikki 100 metrin säteellä varmasti kuulivat, että tilanne päällä ja vieressä muut saman porukan henkilöt kamerat ojossa tätä nauhoittamassa. Ei varmasti ollut helppo paikka vartijalle ja en epäile etteikö tässä olisi videota ennen ollut samaa settiä käynnissä.
En kuitenkaan ymmärrä, että kuuluuko normaaleihin hallintaotteisiin hiuksista raahaaminen? Tuntuu, että vartijalla on joko keittänyt yli/panikoinut kuumottavassa tilanteessa. Kumpaakaan en yhtään ihmettele, mutta epäammattimaiselta saa tilanteen näyttämään.
Hiuksista vetäminen ja kuristaminen on ylimitoitettua ja ne on kielletty jopa hallintaotteissa. Kuristaminen on verrattavissa taponyritykseen, koska siinä aina estetään henkilön hengittämistä. Nainen syyllistyi pahoinpitelyyn kun sylkäisi, mutta myös tämä vartija on syyllistynyt pahoinpitelyyn ja melko pahaan sellaiseen. Ei ole vartija ainesta. Ei riitä fysiikka, mieli ja taito naisen hallintaan muuten kuin likaisilla otteilla. Miten saisi ison miehen hallintaan?
Linkki! Kyllä ainakin poliisit saavat kuristaa. Ei sitä ole kielletty.
Juuri näin. Kävin aikoinaan suorittamassa virallisen järjestymiehen kurssin ja siellä asioista keskusteltiin poliisin kanssa. Häneltä kysyttiin mitä saa tehdä vaikeassa tilanteessa. Poliisi vastasi tähän, kaikki se mitä tarvitaan tilanteen hoitamiseen.
Minulla oli työssä kaasuase ja siihen tarvittavan luvan ohjeistuksessa oli, jos asetta käytetään, tilanteen jälkeen on soitettava poliisille aseen käytöstä. Käytin sitä kaksi kertaa ja tietysti soitin poliisille asiasta. Molemmilla kerroilla tuli täsmälleen sama vastaus, "se on helevetin hyvä juttu, kiitos soitosta".
Ja tuosta voimankäytöstä. Sen määrittelee hän, johon voimaa käytetään. Jos puhe ei tehoa, puhuteltava itse aiheuttaa tilanteen, missä vaihtoehdot ovat vähissä hänen kannaltaan.
Tässä pari vuotta sitten tuttu huoltoasemanpitäjä oli antanut ohjeen, että pitää avata pumppu harkiten, koska yksi varastettu tankki on näillä katteilla päivän myyntien katteet eli päivä menee nollille. Nuori myyjätyttö meni sitten möläyttämään syyn, miksei tankkia avata ja siitähän helvetti repesi. Lopputuloksena ei riittänyt se, että seurueesta yksi oli aiemmin varastanut vaan kuski ei ollut tästä paikasta, joten maksaa piti. Joku tonni korvauksia. Täysin älytön tilanne. Tämä yrittäjä ihmetteli, missä on hänen omaisuutensa suoja. Mitä hän voi tehdä, jos hän ei saa edes estää varastamista? Tottakai se tehdään aina profiloimalla. Jos minä keski-ikäinen nainen, siististi puettu ja uudehkolla autolla ajan siihen, niin oletus on, että minä maksan. Jos taas tankkaajassa on jotain heidän kokemukseen mukaan sellaista, että on riskinä maksamattomuus, niin silloin toimitaan sen mukaan.
Eräs tuttu unohti aidosti maksaa polttoaineensa pitkällä ajomatkalla. Kävi vielä sisällä ja osti kaikkea, mutta maksaessa jäi jotenkin se polttoaine. Oli ajanut jo lähes 500km sinä päivänä. Poliisit soitti 30 minuutin päästä ja sopivat, että paluumatkalla poikkeaa maksamaan. Huoltoasemankin viesti oli ollut, että todennäköisesti oli vahinko ja tottakai se oli. Eihän hän niin tyhmä ole, ettei tietäisi siitä jäävän automaattisesti kiinni ja on valtionhallinnossa korkeassa virassa, joten senkään puolesta ei voisi näpistellä polttoaineita tai ura katkeisi siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartija toimi ihan oikein. Hän ansaitsisi mitallin ja palkkion.
Vartija ansaitsisi pienen virkavapaan Riihimäen vankilassa Mertsin ja Kyöstin sellikaverina.
Eipä taitaisi Mertsi ja Kyösti kelpuuttaa tuollaista kaappia sellikaveriksi.
Minusta näytti siltä, että kun tämä altavastaaja näki, että KUVATAAN NIIN SHOW PÄÄLLE…
Samalla tavalla toimitaan oli kyseessä joku muu. Muistaako kukaan sitä aseman vartijan tapausta missä ase laukesi??